Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Sanziman sagligi icin ara gaz ile vites dusurme

    REKLAM ALANI
  1. #21
    akjenas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 250 (15)
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barkın gayet doğru açıklama yapmış. Nesi yanlış ki ?
    yanlış olan şu, o şanzımandaki köpek dişlerinin birbirine geçme işlemi debriyajı bırakırken olmuyor. ayakla vitesi değiştirdiğimiz an dişlilerin kombinasyonları değişmiş oluyor hemen. debriyajı bıraksan da bırakmasan da köpek dişleri birbirine geçmiş oluyor yani. aragazi köpek dişlerinin birine geçmesini kolaylaştırıp zorlaştırmaz.

    özet olarak vites küçültürken verilen aragazı başta debriyaj balataları olmak üzere bütün aktarım organlarının sağlığı için gereklidir. tabii ki bu belirttiğim kendi fikrimdir, yani kanun değildir isteyen istediğini yapmakta özgürdür.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    oakley - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Şehir
    İZMİR KARŞIYAKA
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Vites düşürürken ara gaz veriyoruz

  3. #23
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Usteki arkadasin dedigi dogru..

    1 deney de benden.

    Motor rolantide bosta iken debriyaja basip 1 e takin.. motor rolantide iken debriyaji vekip gsz verip 1 e takin... 1 e takarken cikan o takurtu hemen hemen ayni olucaktir..

    Simdi ise bosta iken ayni gazi verip sonra debriyaja basip 1 e takin.. cok daha sert bir gecis olucaktir 1 e...

    Bu sadece debriyaj cekikken verilen gazin sanzimana hic bir etkisi yokdur bunu kanitlar..

    Anlamayan sorusu olan varsa sorabilir arkadaslar fakat debriyaj zinciri motordan ayirir gibi bi iddaniz varsa lutfen kaynakla gelin de bilimsel bir konu olsun ;)

  4. #24
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Pistte bile adamlar gaz verip düşürüyo alışkanlık haline getirmeliyiz bu işi milletin aklını daha fazla kurcalamasak daha ideal olur

  5. #25
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı oakley adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites düşürürken ara gaz veriyoruz
    Kesinlikle verioruz ama once gaz sonra vites deil.. bu tam tersi sanzimana olumsuz etkisi olur
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pistte bile adamlar gaz verip düşürüyo alışkanlık haline getirmeliyiz bu işi milletin aklını daha fazla kurcalamasak daha ideal olur
    Hocam gaz vermeyin demiorum kimseye her vites dusurusde mutlaka ara gaz verilmeli.. sadece omce gaz sonra vites seklinde olursa motora faydasi olur gibi bir yanlis bilgi var bunu duzeltmeye calisiorum

  6. #26
    pulsar_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    PULSAR 200 NS
    Bu konuda kesin birşey soyleyemeyeceğim ama az da olsa muhendislik tecrubelerimden yararlanarak sunları soyleyebilirim. Debriyaja bastığımızda madem şanzuman kutusu bosa cikiyor ve kesinlikle donmuyorsa neden vitesi 1 e aldığımızda tak diye mekanik bir ses geliyor acaba? sonucta bu ses motor çalışmıyorken gelmiyor. Bu bize debriyaja bastığımızda az da olsa bir temasın olduğunu gosterirki bu sayede dişliler birbirine geçebilir.

  7. #27
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle verioruz ama once gaz sonra vites deil.. bu tam tersi sanzimana olumsuz etkisi olur


    Hocam gaz vermeyin demiorum kimseye her vites dusurusde mutlaka ara gaz verilmeli.. sadece omce gaz sonra vites seklinde olursa motora faydasi olur gibi bir yanlis bilgi var bunu duzeltmeye calisiorum
    Önce vites düşürüp sonramı gaz vermeliyiz vitesi düşürdümmü zaten çat çut ses geliyor önce gaz sonra vites gaz vermeden düşürürsek zaten vitesde kemikli geçiyo

  8. #28
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç özet şudur. Birbirinden farklı hızlarda dönen dişlileri birbirine bağlamak aktarım organlarına zarar verir.

    Bunun önüne geçmeninde yolu dişlileri birbirine yakın hızlara getirmektir. Nasıl mı yapılır, ara gazı verirsin yada fren yapıp iyice yavaşlarsın.
    Malesef yanlis bilgi hocam.. debriyaj cekili iken verdigin gaz dislilerin hizini degistirmiycektir.. lutfen videoda anlamadiginiz yer varsa sorun..

    Sonuc
    1.her vites dusurdugunde ara gaz vermen debriyaj omrunu uzaticaktir.
    2.vites dusururken once gaz verip sonra vites degistirmen sanzimanina yarar deil daha cok zarar verir.. dogrusu ayni vites yukseltir gibi gazi kapattiginiz ab vites dusurmektir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------

    Alıntı pulsar_42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda kesin birşey soyleyemeyeceğim ama az da olsa muhendislik tecrubelerimden yararlanarak sunları soyleyebilirim. Debriyaja bastığımızda madem şanzuman kutusu bosa cikiyor ve kesinlikle donmuyorsa neden vitesi 1 e aldığımızda tak diye mekanik bir ses geliyor acaba? sonucta bu ses motor çalışmıyorken gelmiyor. Bu bize debriyaja bastığımızda az da olsa bir temasın olduğunu gosterirki bu sayede dişliler birbirine geçebilir.
    Cok guzel bir soru..

    Debriyaja bastigin an evet sanziman bosa cikior.. fakat 1. Vites hic sonmuor ve motora bagli olan kontra vites senin rolanti hizinda donmeye devam ediyoe (cunku bosta iken motora bagli idi)

    Tak die ses gelmesinin 2 sebebi var.. 1. Si hizli donen o vitesin birden duran 1. Vitese takilip aniden durmasi.. 2. Debriyaji cekip yeterince beklerseniz o kontra vites de durucaktir zamanlan fakat bu sefer de kopek disleri tam denk gelmesiyse gene hafif bir tak eder..

    Tak ettirmemek icin debriyaji cekip motorunuzu ayaginizla biraz itin yuruyus hizina gelince 1 e takin purussuz gecicektir

    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce vites düşürüp sonramı gaz vermeliyiz vitesi düşürdümmü zaten çat çut ses geliyor önce gaz sonra vites gaz vermeden düşürürsek zaten vitesde kemikli geçiyo
    debriyaji cektikten sonra cok bekledigin icin cat cut die ses gelio..

    Dogeu olan ikisi ayni anda ve hizlica.. gaz kapa debriyaj vites ara gaz hepsi ayni anda

  9. #29

    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha wr 250 r
    ben hep ara gazla değiştiriyorum fakat bence motora faydası yerine zararı oluyor gibime geliyor çünkü benim motor önceden patlatmıyordu şimdi patlatıyor (egzoz ) yakıtıda çoğaltıyor bilmiyom belkide kros olduğu için devirli makinalar diyede olabilir.

    bilgisi olan kroscu varsa açıklasın

  10. #30
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Her zaman ara gaz vermek debriyajinizin omrunu korur uzatir.. hicbir zaman zarari olmaz

    Debriyaji cekip once gazj verip sonra vites degistirirseniz zarar ozaman olur oda sanzimana zarar verir seneler icinde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

    Alıntı akjenas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iyice arastirdim ve kivancem in hakli oldugunu gordum. Aragazi sanzimanla alakali degil. Lakin ara gaz hala vites kuculturken gerekli ama sansimanin sagligindan cok debriyaj balatalarinin sagligi icin gerekli. Aslinda sansimani da rahatlatir bence. Vites kuculturken olusan rpm farklarindan dolayi debriyaji birakirken gaz verilip debriyajin ic ve dis dislileri birbirine yakin hizlara getirilirse hem debriyaj balatalari daha az zorlanir hem sanzimandaki disliler daha az zorlanir hatta hatta hem de zincir ve sprocketler daha az zorlanir. Barkinin aciklamasi yanlis olsa da sonuc buyuk oranda dogru bence

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------

    Vites kuculturken aragazi verirsek anlasliyor zaten aktarim organlarinin daha az zorlandigi.
    Tesekkkur ederim.. evet ara gaz faydali bir sey fakat barkinin aciklamasinda su sorun cikior.. debriyaji cektiginiz an sanzimani donduren tek sey arka teker.. arka teker kuvvet uyguladigi icin iki vitesk birbirinden ayirmak ve daha sonra baska bir vitese takmak zararli oluyor?

    Neden mi? Sen kuvvet uygulanan iki vitesi ayiriorsun aralarindaki surtunme kuvveti zamanla kopek dislerini bitirior

    Peki dogrusu ne?

    Sanziman bosa ciktiginda vites degistirmeli!! Yani gaz verirken motordan lastige dogru bir guc akimi var gaz kapatirken ise tam tersi.. iste bu donus esnasinda cok kisa bir sure belki 250ms sanziman bosa cikar hicbir disli birbirini dondurmez.. iste tam o an vites degisimi yapilir..

    Barkin abinin dedigi gibi once gaz verip sonra atarsaniz o araligi kacirirsiniz ve seneler icinde kopek disleri gider (belki 10 sene belki 20 sene) orasi sans isi

    Su video cok guzel aciklio bahsettigim gecikmenin ne oldugunu ve zararlarini umarim ing vardir..

    https://youtu.be/MIhycth8msU

  11. #31
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her zaman ara gaz vermek debriyajinizin omrunu korur uzatir.. hicbir zaman zarari olmaz

    Debriyaji cekip once gazj verip sonra vites degistirirseniz zarar ozaman olur oda sanzimana zarar verir seneler icinde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------



    Tesekkkur ederim.. evet ara gaz faydali bir sey fakat barkinin aciklamasinda su sorun cikior.. debriyaji cektiginiz an sanzimani donduren tek sey arka teker.. arka teker kuvvet uyguladigi icin iki vitesk birbirinden ayirmak ve daha sonra baska bir vitese takmak zararli oluyor?

    Neden mi? Sen kuvvet uygulanan iki vitesi ayiriorsun aralarindaki surtunme kuvveti zamanla kopek dislerini bitirior

    Peki dogrusu ne?

    Sanziman bosa ciktiginda vites degistirmeli!! Yani gaz verirken motordan lastige dogru bir guc akimi var gaz kapatirken ise tam tersi.. iste bu donus esnasinda cok kisa bir sure belki 250ms sanziman bosa cikar hicbir disli birbirini dondurmez.. iste tam o an vites degisimi yapilir..

    Barkin abinin dedigi gibi once gaz verip sonra atarsaniz o araligi kacirirsiniz ve seneler icinde kopek disleri gider (belki 10 sene belki 20 sene) orasi sans isi

    Su video cok guzel aciklio bahsettigim gecikmenin ne oldugunu ve zararlarini umarim ing vardir..

    https://youtu.be/MIhycth8msU
    O aralığı kaçırırkende debriyaç çekili vaziyette olmuyormu saliselik olay bunlar artık bilinç altına yazılmalı bunlar

  12. #32
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O aralığı kaçırırkende debriyaç çekili vaziyette olmuyormu saliselik olay bunlar artık bilinç altına yazılmalı bunlar
    Evet hocam ama zamanla alisiorsum buna ve gecislerin puruzzuz oluor...

    Her tak die gectigi an yanlis bisey yaptik demekdir.

    Yokus assa giderken o aralik 250ms den 1 sn 2 sn ye kadar cikar.. yokus yukari ise tam tersi cok daha zor oluor..

    Aslinda vites yukseltirken o aralikda atarsaniz debriyajssiz da atarsiniz devriyaj sadece sigortaniz olur o araligi kacirirsaniz kopek dislerini cok buyuk hasarsan korur..

    Attigim vidodada gosterir ayaginizi vites koluna onceden goturunce cok daha rahat oluyor

  13. #33
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    şanzımana değil de debriyaja, başka bişeylere faydası olduğunu söylüyorsunuz.
    sonuç olarak ara gazın bi faydası varmış.
    bence fazla tartışmaya gerek yok.

  14. #34
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şanzımana değil de debriyaja, başka bişeylere faydası olduğunu söylüyorsunuz.
    sonuç olarak ara gazın bi faydası varmış.
    bence fazla tartışmaya gerek yok.
    Hocam tartisma konusu o deil.. debriyaja faydasi var her turlu fakat aea nin dedigi gibi yaparsaniz uzun donemde sanzimana zarari olur..

  15. #35

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam tartisma konusu o deil.. debriyaja faydasi var her turlu fakat aea nin dedigi gibi yaparsaniz uzun donemde sanzimana zarari olur..
    Barkın debriyaja bastıktan sonra ara gazı ver diyor. Bunun neresi yanlış, şanzımana nasıl zarar verir açıklarmısın.

    Birde debriyaja bastığında gaz verirsen dişlilere bir etkisi olmaz diyorsun. Bunuda teknik olarak açıklarmısın ?

  16. #36
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barkın debriyaja bastıktan sonra ara gazı ver diyor. Bunun neresi yanlış, şanzımana nasıl zarar verir açıklarmısın.

    Birde debriyaja bastığında gaz verirsen dişlilere bir etkisi olmaz diyorsun. Bunuda teknik olarak açıklarmısın ?
    Tabiki hocam..

    Motorsiklette guc su sekilde ilerler..

    Motor--》debriyaj--》sanziman--》arka teker(zincirin on dislisi)

    Debriyaja bastiginiz an motorla sanziman arasindaki guc iletimini kesersiniz bu yuzden verdiginiz gaz hic bir zaman sanzimana yada arka tekere aktarilmaz..

    Barkin in videoda soledigi ara gaz verirseniz o disliler birbirine gecmesi daha kolay olur diyo.. bu yanlis cunku az once soledigim gibi ara gaz verdiginizde debriyaj cekili ve o verdiginiz gaz devriyajin otesine gecemiyor..

    Ilk soruna gelicek olursam..
    Ara gaz vermek KESINLIKLE yanlis deil.. debriyajin omrunu uzatir faydali birsey.. fakat sirasi yanlis..

    Debriyaji cekip ilk once ara gaz verip sonra vites kucultmek yanlis bir uyguluma..

    Neden? Cunku gazi kapattiginiz an motor arka tekeri cevirirken olay tam tersine donuyor ve arka teker motoru cevirior... bu olay arasinda bir gecis suresi vardir yani sanzimandan gecen gucun 0 oldugu an o anda vites degistirmek gerekir disliler zarar gormesin diye..

    Barkin abinin dedigi gibi once gaz verirsebiz o araligi o gecis suresini kacirirsiniz buda zaman icinde sanzimaninizi peynir gibi yer
    sinansari_fb ve berkay3212 bunu beğendiler.

  17. #37

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabiki hocam..

    Motorsiklette guc su sekilde ilerler..

    Motor--》debriyaj--》sanziman--》arka teker(zincirin on dislisi)

    Debriyaja bastiginiz an motorla sanziman arasindaki guc iletimini kesersiniz bu yuzden verdiginiz gaz hic bir zaman sanzimana yada arka tekere aktarilmaz..

    Barkin in videoda soledigi ara gaz verirseniz o disliler birbirine gecmesi daha kolay olur diyo.. bu yanlis cunku az once soledigim gibi ara gaz verdiginizde debriyaj cekili ve o verdiginiz gaz devriyajin otesine gecemiyor..

    Ilk soruna gelicek olursam..
    Ara gaz vermek KESINLIKLE yanlis deil.. debriyajin omrunu uzatir faydali birsey.. fakat sirasi yanlis..

    Debriyaji cekip ilk once ara gaz verip sonra vites kucultmek yanlis bir uyguluma..

    Neden? Cunku gazi kapattiginiz an motor arka tekeri cevirirken olay tam tersine donuyor ve arka teker motoru cevirior... bu olay arasinda bir gecis suresi vardir yani sanzimandan gecen gucun 0 oldugu an o anda vites degistirmek gerekir disliler zarar gormesin diye..

    Barkin abinin dedigi gibi once gaz verirsebiz o araligi o gecis suresini kacirirsiniz buda zaman icinde sanzimaninizi peynir gibi yer

    Gayet güzel açıklamışsın,

    Ama;

    Öncelikle motosiklet şanzımanlarını (vites kutusunu), debriyajdan vites kutusuna aktarımı, ve motordan debriyaja aktarımı tekrar incelemeni öneririm

    Sen debriyaja bastığında balatalar plakalardan bir miktar ayrılır ve motordan güç aktarımını düşürür. Tamamen durdurmaz. Motor boşta çalışıyorkende şanzımandaki dişliler döner, sadece dönen dişlinin karşısında vites dişlisi yoktur.

    Debrijaya bastığında şanzımandaki debriyaj tarafı dişlilerin dönmediğini idda ediyorsan şunu dene. Motora bin, motor boşta iken debriyaja bas ve 8bin devire çıkar. Sonra 1. vitese takmayı dene ne olacak ???

  18. #38
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    12 yıldır motor kullanırım rampa inerken hariç hiç bir zaman vites küçültürken aragazı vermedim.
    Pisttekiler küçültürken teker ve motor devrini ayarlamak için bunu yapıyorlar. Yapmasalar debriyajı bırakmasıyla arka kilitler ve denge kaybı yaşar.
    Bunun için usta olmaya gerek yok, biraz çözümleme yapabiliyorsan kafanda anlarsın zaten.

  19. #39
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet güzel açıklamışsın,

    Ama;

    Öncelikle motosiklet şanzımanlarını (vites kutusunu), debriyajdan vites kutusuna aktarımı, ve motordan debriyaja aktarımı tekrar incelemeni öneririm

    Sen debriyaja bastığında balatalar plakalardan bir miktar ayrılır ve motordan güç aktarımını düşürür. Tamamen durdurmaz. Motor boşta çalışıyorkende şanzımandaki dişliler döner, sadece dönen dişlinin karşısında vites dişlisi yoktur.

    Debrijaya bastığında şanzımandaki debriyaj tarafı dişlilerin dönmediğini idda ediyorsan şunu dene. Motora bin, motor boşta iken debriyaja bas ve 8bin devire çıkar. Sonra 1. vitese takmayı dene ne olacak ???
    Kesinlikle katiliorum..

    Bahsettiginiz olay clutch drag denilen islak kavramalarda olan bir fenomendir.. acikliyim..

    Debriyaja bastiginiz an plaklar tamamen birbirinden ayrilior.. fakat kavrama islak oldugu ve yag icinde yuzdugu icin.. plaklarin yarisi donunce (motora bagli olan) icindeki yag da donmeye baslio ve donen bu sivi da donmuyen plaklari da dondurmeye baslior... peki ne kadar ? Cok az..

    Bu yuzden motora oturup sanzimani 1 e takip debriyaj basili iken 10 bin devir vevirirsen motosiklet ilerlemez (cunku o sivi motoru itecek kadar guc uretemez)..

    Fakat motoru arka sehpaya alirsan ayni islemde motor 10 bin devirde donerken goruceksin ki arka lastik bole 2 3 santim oynar

    Evet vites bosta iken debriyaji cekip basarsan sanzimanin motora bagli olan dislisini cok guzel dondurebilir (ne kadar bilmiorum cunku bunu olcmenin bir yolu yok)... AMA eyer bu disli vitese ve arka tekere bagli iken hicbir sekilde yeterince kuvvet ve torq olusturamaz...

    Eyer bahsettiginiz gibi debriyaj basili iken disliler donuyo olsaydi ara gaz verirken (vites dusurmeden once) guc aktarilir ve hizlanirdik..


    Bahsettigimiz islak kavrama fenomeni bazi ducatilerde yok bile (kuru kavrama kullabiolar) bole olmasina ragmen vites degistirme proveduru ayni


    Islak kavrama drag olayi bu arada vites 1 deyken tak sesinden sorumlu olan olaydir bunu engellemek icin tek care motosikleti ayakla bosta iken itip vitese takmak
    sinansari_fb bunu beğendi.

  20. #40
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    beat-cbf150-apache-cbf150-NC700-XMAX-DJANGO-ACTIVA
    ara gaz vermeden vites değiştirince motoru birisi tutmuş gibi oluyor.
    ara gazla vites değiştirince motor daha akıcı gidiyor. benim şahsi tecrübem bu


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)