Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

hidrolik ve hidrolik olmayan disk fren farkı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Kasım 2015
    bilmediğimizden soruyoruz kimsenin zamanını çalmaya kimseyle kafa bulmaya niyetim yok sulandırmayın disk fren ve hidrolik disk fren arasında ne farklar vardır bilirmisiniz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    Google youtube diye bişi var dimi hala??? Kapanmadı yani?

  3. #3
    toseabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2015
    disk fren ve hidrolik disk fren ? disk frenlerin hepsinde hidrolik sistemi var. ? herhangi bi kaliperi söküp icini acip baktın mı ? yada disk frene ait fren balatalarını değiştirdin mi? cok acaypi

  4. #4

    Üyelik
    25 Kasım 2015
    baktım minnacık bi şey bulamadım uzaydan gelmedik googlenin yutubun ne işe yaradığını biliriz illa insanları kasacak şeyler yazmanktan ne anlıyorsunuz ki 4 teker şirketleri size paramı veriyor iki tekerden soğutur diye

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------

    aynı şey olduğunu sanmıyorum tmax da hidrolik diyor xmax 250 de disk fren diyor
    nazım19 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İzmir
    Alıntı motobüs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilmediğimizden soruyoruz kimsenin zamanını çalmaya kimseyle kafa bulmaya niyetim yok sulandırmayın disk fren ve hidrolik disk fren arasında ne farklar vardır bilirmisiniz
    hocam kusura bakma da bu üslub ile gerçekten cevap almayı mı bekliyosun ?




    [/COLOR]aynı şey olduğunu sanmıyorum tmax da hidrolik diyor xmax 250 de disk fren diyor[/QUOTE]


    o zaman ara bir servisi sor arkadaş. Herşeyi hazır bekliyosunuz. Bu kadar tembel olmayın!

  6. #6

    Üyelik
    25 Kasım 2015
    deli ettiler beni servis adamın yüzüne bile bakmıyor al birini vur ötekine tek yol burasıydı yine yaptılar yapacaklarını
    Trafik polisine yakalanmayan bir feda motorcu kuşağının layığı olmaya çalışıcam

  7. #7
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Aynı şey değil, genel olarak bilinen ve her motorda olan hidrolik yağ basıncı ile çalışan disk fren sistemidir.

    Fakat hidrolik olmayan, tel ile fren merkezinin devreye sokulduğu disk frenler de var. en çokda bisikletlerde olur. Hidrolik olmayan disk frenli motor var mı bilmiyorum, hiç rastlamadım. Elektrikli motor/bisikletler ya da düşük cc motorlarda belki olabilir.

    Bu arada arkadaş troll olabilir, her cevaba aç bir genç ve acemi olabilir. Farketmez, nihayetinde sorduğu soru mantıklı, her ne kadar başlık saçma olsa da. (başlığı düzelttim.)

    Fakat soru sorup cevap almak isteyen birine google'a sor demek biraz abesle iştigal.

    Her şeyi google a soracaksak biz bu forumda niçin varız? Bilgiyi paylaşmayacaksak niye saklıyoruz beynimizde?

    Kaldı ki zaten google'a motosikelt ile bir şey sorduğunda çok yüksek ihtimal yine sitemize düşecektir
    nazım19, ogzcngdk, Cavalry ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  8. #8
    Iron&Road - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arora Avantgarde 150 - Honey Badger
    adam olun cevap verin adamın asabını bozmayın.

    Şaka şaka.
    less is more...
    instagram @selimdogantoz & @ironandroad

  9. #9
    toseabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2015
    Alıntı motobüs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baktım minnacık bi şey bulamadım uzaydan gelmedik googlenin yutubun ne işe yaradığını biliriz illa insanları kasacak şeyler yazmanktan ne anlıyorsunuz ki 4 teker şirketleri size paramı veriyor iki tekerden soğutur diye

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------

    aynı şey olduğunu sanmıyorum tmax da hidrolik diyor xmax 250 de disk fren diyor
    arkadaş bisikletin disk frenini motorsiklette takılacagını hiç düşünmemiştim. en dandik çin motorsikletinde bile hidrolik disk fren var.. bunu nasıl bir zihniyet uygular oraya hala anlamıs degilim. tekerin dönüş hızı 90km de yaratıgı basıncını tahmin bile edilemez. hidrolik olan her zaman daha iyidir. en basit ornegi. vinc ? hidrolik sistemle tonlarca seyi kaldırıor..
    Honda, Kawasaki, Suziki, Ducati, Yamaha Çok xoştirrr emaaa Benanaaa...

  10. #10

    Üyelik
    24 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    Alıntı FalconX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam kusura bakma da bu üslub ile gerçekten cevap almayı mı bekliyosun ?
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Fakat soru sorup cevap almak isteyen birine google'a sor demek biraz abesle iştigal.

    Her şeyi google a soracaksak biz bu forumda niçin varız? Bilgiyi paylaşmayacaksak niye saklıyoruz beynimizde?
    Tam da bu nedenden o cevabı verdim olcayım

  11. #11
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Sistem aynıdır arkadaşım.
    Sadece fren pedalına bastığında hidrolik sıvı borular içerisinden giderek frenlemeyi tetikler.
    Diğerinde ise pedala bastığında pedala bağlı fren teli çekilerek frenleme tetiklenir.

    Freni patladı deyimi hidrolik sistemler içindir.
    Hidroliği taşıyan ince borular delinir, çürür ve kaçırırsa adı freni patladı olur.
    Bu olay tel ile gerçekleşse idi freni koptu denilecekti..

    Bir çok aracın el freni halen tel ile kumanda edilmekte.

  12. #12
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    açıklama yapmışlar zaten yine de söyliyim.
    bisikletlerdeki frenlerin çoğu hidrolik olmayan, yani kabloyu ne kadar çekersen o kadar fren uygulayan sistem.
    motosikletlerde ise bu hidrolik denilen sıvı ile yapılıyor.
    yine aynı şekilde bi kablo var ama içinden sıvı geçiyor, freni sıktıkça sıvı aşağı doğru gidiyor, sıvı basıncı sebebiyle balatalar birbirine yaklaşıyor ve fren yapmış oluyorsunuz.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Kimse yazmamış ben yazayım. Telli fren de manete asılış gücünüz direk balataya yansır. Ancak piston boyutundaki farktan dolayı hidrolik fren de asılış gücünüzün kat kat daha fazlası yansır balataya.

    Arabalarda manifolddaki vakumdan da güç alır frenler, ama motorsikletlerde öyle değil bildiğim kadarıyla.

  14. #14
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimse yazmamış ben yazayım. Telli fren de manete asılış gücünüz direk balataya yansır. Ancak piston boyutundaki farktan dolayı hidrolik fren de asılış gücünüzün kat kat daha fazlası yansır balataya.

    Arabalarda manifolddaki vakumdan da güç alır frenler, ama motorsikletlerde öyle değil bildiğim kadarıyla.
    Benim bildiğim de öyle. Otomobillerde westinghouse denilen bir eklenti var, motorun çektiği havanın yarattığı vakum etkisinden güç alıyor. Motosikletlerde ben daha hiç rastlamadım. Ağırlık ve fren gücünün motosiklet için yeterli olması sanırım sebebi.
    Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz

  15. #15
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bildiğim de öyle. Otomobillerde westinghouse denilen bir eklenti var, motorun çektiği havanın yarattığı vakum etkisinden güç alıyor. Motosikletlerde ben daha hiç rastlamadım. Ağırlık ve fren gücünün motosiklet için yeterli olması sanırım sebebi.
    ağır vasıtalarda olabilir ancak bildiğimiz arabalarda manifolttan güç alması saçma geldi bana. Fren merkezi hidrolik basıncı dağıtır. Bu da tamamen hidrolik olur, herhangi bir hava girdisi çıktısı yoktur frenlerde.

  16. #16
    essegesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul kadıköy
    Motosikleti
    Kymco New Grand Dink 250--Honda CB 900F Hornet
    Evet,tabii ki arabalarda westinghose denen bir olay var.

    Öyle dediğiniz gibi basit bir sistemle,direk merkezden dağılım olmuyor.Eğer araba kullandıysanız,stop edince fren pedalının şiştiğini ve frenin tutmadığını bilirdiniz.

  17. #17
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ağır vasıtalarda olabilir ancak bildiğimiz arabalarda manifolttan güç alması saçma geldi bana. Fren merkezi hidrolik basıncı dağıtır. Bu da tamamen hidrolik olur, herhangi bir hava girdisi çıktısı yoktur frenlerde.
    Google elinizin altında hocam, yapmayın.
    Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz

  18. #18
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Google elinizin altında hocam, yapmayın.
    Hava ile uygulanan gücü artırma konusuna itirazım yok, havayı manifolttan aldığına kanaat getiremedim. Başka hava mı yok da motorun havasını çalıyo ?

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava ile uygulanan gücü artırma konusuna itirazım yok, havayı manifolttan aldığına kanaat getiremedim. Başka hava mı yok da motorun havasını çalıyo ?
    Hava almiyor, Manifolttan emilen havanin olusturdugu dusuk basinc'tan faydalaniyor.

  20. #20

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Disk frenlerin tümü hidroliktir denilebilir. Ben daha hidrolik olmayan disk freni sadece bisikletlerde gördüm. Sistem şırınga gibi çalışır. Bir tarafından basınca (freni sıkınca) içerideki sıvı (hidrolik yağı) ilerler ve karşıdaki pistonu (kaliperi) iter. O da balatayı diske bastırır. Kampanada ise elle veya ayakla teli çektirirsiniz, tel de fren içerisindeki kampanaları iten mekanizmayı harekete geçirir. Zaten bunu görerek de anlayabilirsiniz.

    Böyle bir şey yani...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)