Wd 40 sıkın, bir süre sonra kaliteli bir sprey yağ sıkın. Bu kadar.
Wd 40 sıkın, bir süre sonra kaliteli bir sprey yağ sıkın. Bu kadar.
Bas gitsin hocam, neyini düşünüyorsun? Bugüne kadar sıkıp da zarar gören bir kişi olmamıştır. En fazla toz toplar her gün her gün sıkarsan. Bunun doğru yolu motoru yıkadıktan sonra hareketli tüm parçaları wd40'lamak. Disklere ve balatalara yaklaşmadığı sürece şifalı su.
Bu kadar çekiniyorsan kontak spreyler, elektronik devre spreyleri 20 30 lira. Bir tane alsan bir ömür kullanırsın.
uzun vadede keçe, oring, kauçuk gibi malzemeleri sertleştriyor sanayide makina bakımında wd40 tan gazyağına döndü bir arkadaşım. Motosiklette elektrik soketlerindeki oksitlenmeden kaynaklı problenlerin wd40 sıkıldıktan sonra düzeldiğini çok gördüm. sadece metallerde oksit, pas ve hareketli metal parçalardaki sıkışıklıklar için kullanılmalı frenler hariç
Ben de switch olan kütüklere sıkmamak lazım, o iş için kontakt sprey daha uygun diye biliyorum ancak çokça yapan da var, geçenlerde de benim sol kütükte selektör temassızlık yapıyor ve sinyal tuşu da zor çalışıyor diye her tarafına bol bol WD-40 sıkıp switchleri bol bol çalıştırdım. Sıfır gibi oldu, selektördeki temassızlık tamamen düzeldi, sinyal tuşu da gayet rahat çalışmaya başladı.
wd 40'mı sebep bilmiyorum paylaşmak istediğim bir husus;Kumandalarda hareketli parçalar var, ufak bilya ve bakır sac var gibi.Bunlar fabrikadan çıktığında yağlı oluyor.Anahtarın hareketi sertleştiğinde wd40 uyguladım yumuşattı kısa bir süre sonra yine sertleşti bir daha wd40 uyguladım.yine tekrar etti kütüğü söküp temizlemeye karar verdim, bilya temas ettiği yeri aşırı şekilde aşındırmıştı.Yenisini aldım ve sadece 10 senede bir kere kontak spreyi ile temizledim.Güzel şekilde çalışıyor.
Bir forumda tavsiye üzerine offroad motorun çamurlukların iç kısmını wd40 uyguladım.çamur yapışmıyor.kolaylıkla temizleniyor.
wd40'ın zincir temizleme konusunda büyük kolaylık sağladığını düşünenler var öyle bir temizliyor ki sprey ile yağlamanızda dahi o yağsız kalan yerleri yağlayamıyorsunuz.zincir sesi artıyor.
Zincir temizlemek için WD-40 kullananlardan biriyim, temizlik yaptıktan sonra zinciri mikrofiber bezle 3-5 tur kupkuru hale getiriyorum (4-5 temizlikte bir yeni beze geçiyorum), bu şekilde WD-40 tamamen temizlerseniz sonrasında sıktığınız yağ yerinde kalır. (Temizlik ve yağlamayı hep akşam yapın, motor ertesi sabaha kadar dinlenirken yağdaki tüm akışkan uçucu malzemeler buharlaşır, yağ zincire mükemmelen yapışmış olur.)
Değerli arkadaşlar WD-40'ın birçok farklı varyasyonu var. Hepimizin bildiği pas sökücü, temizleyici, gıcırtı önleyici vb.
Bunun haricinde, delici, yağlayıcı, gres vs bir sürü modeli mevcut. Dolayısıyla hangi ürünü kullandığınız önemli.
MotoXPR
https://www.youtube.com/@MotoXPR
Ben son wd40 kullanım alanım olta takımımın ipleri. Surf takımımda kullandığım ipim biraz kalın, bir kaç kullanımdan sonra ipte sertleşince atış erimi düşüyor. Makaradaki ipe biraz wd40 sıkınca, ip kamıştan daha rahat çıkıyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)