Herşeyi bir kenara bıraktım, En durgun motosiklet hangisi ?
Reklamlar
-
ön ve arka freni kombine olarak kullanmazsan sağlıklı duramazsın. zaten şuan bazı üreticiler sadece arka veya ön freni sıktığında %30 oranında diğer freni de aktif eden sistem kullanıyor. ön fren sağlıksız olsa bu uygulamayı yapmazlardı. unutma motosikleti asıl ön fren durdurur.
Reklamlar
-
Bence daha düşük cc lere yönelip kalan paranı eğitim ve ekipmana harcaman en mantıklısı olur..
Güzel günler göreceğiz çocuklar, güneşli günler göreceğiz... Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar, ışıklı maviliklere süreceğiz... Açtık mıydı hele bir son vitesi, adedi devir. Motorun sesi.
-
Sadece arka freni sıkarsan haşırt diye lastiği cayır cayır cırlatarak durursun ve kayarsında.Duramayabilirsinde Ön frenle kombine yapman lazım.
-
Kullandım hepsi brembo fren sistemiydi michelin lastikti. Ama aşağı yukarı fren mesafeleri aynı durma mesafeleri. Siz eğer benden daha çok biliyorsanız kusuruma bakmayın burası öğrenme ve bilgi aktarım forumu siz en iyisini biliyorsanız eleştirmeyin yardımcı olun lütfen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------
COQ adlı üyeden alıntı
Hepimiz bilmiyoruz.
Mesela ben bilmiyordum bunu.
Tamam o zaman sadece 10 kilometrelik bir yolda arka fren kullanmadan tabi virajlı yolda sadece ön frenle git bakalım önüne bişey çıktığındada kombine yerine sadece ön freni kullan. ÖĞRENİRSİN ÖN FRENİ ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Lütfen hem kendi sağlığın hemde trafikteki diğer insanlar için fren yapmayı öğrenmeden motosiklet kullanma.
Fren yapmak profesyonellik işidir 20-30 yıllık tecrübeye dayanan bir durum. Motosikletin kütlesinden tutun egzozun cinsine kadar fren mesafesi değişir. Motorun silindirinden tutun disk ve balatanın cinsine ve balatanın bitikliğine göre de değişir. Bu yüzden senin için diyorum, bir gün kaza yaptığında fren yüzünden olduğunu anlayacaksın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Böyle bir supersport kullanıcısı ömrümde görmedim henüz.. Emin misin?
Birsürü abim ,arkadaşım gitti bu illet yüzünden ÖBÜR TARAFA hepside "ben en iyisiyim, ben biliyorum, ustayım ,basıyorum, gidiyorum... KAFASINDAYDI
Sormak ayıp değil. Siz eğer ne zaman bu motor benim oyuncağım derseniz oyuncağınız sizi öldürür.
-
Bizim mahallede mondial scooter kullanan bi esnaf ile muhabbetimizde konu bir yerden frenlere geldi, meğerse abi hiç ön fren kullanmıyormuş banada altını çize çize söylüyor kesinlikle ön fren kullanma takla atarsın diye.
-
meystuna adlı üyeden alıntı
Ben 600cc motosiklette kullandım 1000cc de tabi 125 ve 250 falanda. . Ön fren zaten çok sakat hepimiz biliyoruz.
Tekrar tekrar okudum. Ön frenin nesi sakat ya? Boşuna mı öne çift disk koyup arkayı zayıf tutuyorlar? Bisiklet değil bu önde iki tane çubuk var kalın kalın. Hatta bazılarını elektrikle destekliyorlar. Amortisör deniyor. Heh işte onun amacı motoru sadece çukurdan geçirmek değil. 600ü 1000i nasıl durdurdun? Arka frenle motosiklet durdurulmaz yokuşta, ışıkta, virajda motosiklet tutulur.
-
tam racing saymayabilirsin belki ama absli cbr600fa,
-
Süper Moderatör
meystuna adlı üyeden alıntı
Motosikletin kütlesinden tutun egzozun cinsine kadar fren mesafesi değişir. Motorun silindirinden tutun disk ve balatanın cinsine ve balatanın bitikliğine göre de değişir.
O zaman eksoz bilyasını bi kontrol etmek lazım, fren tutmuyorsa kesin eksoz bilyasındandır!
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Lütfen hem kendi sağlığın hemde trafikteki diğer insanlar için fren yapmayı öğrenmeden motosiklet kullanma.
Bu cümleden sonra ss kullandım diyen arkadaş bi yere çarpmadığı için çok şanslı.
Asıl sakat olan arka fren. Formaliteden koymuşlar gibi.
Edit: diğer alıntı çıkmamış.
-
-
meystuna adlı üyeden alıntı
Kullandım hepsi brembo fren sistemiydi michelin lastikti. Ama aşağı yukarı fren mesafeleri aynı durma mesafeleri. Siz eğer benden daha çok biliyorsanız kusuruma bakmayın burası öğrenme ve bilgi aktarım forumu siz en iyisini biliyorsanız eleştirmeyin yardımcı olun lütfen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------
Tamam o zaman sadece 10 kilometrelik bir yolda arka fren kullanmadan tabi virajlı yolda sadece ön frenle git bakalım önüne bişey çıktığındada kombine yerine sadece ön freni kullan. ÖĞRENİRSİN ÖN FRENİ ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Fren yapmak profesyonellik işidir 20-30 yıllık tecrübeye dayanan bir durum. Motosikletin kütlesinden tutun egzozun cinsine kadar fren mesafesi değişir. Motorun silindirinden tutun disk ve balatanın cinsine ve balatanın bitikliğine göre de değişir. Bu yüzden senin için diyorum, bir gün kaza yaptığında fren yüzünden olduğunu anlayacaksın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
Birsürü abim ,arkadaşım gitti bu illet yüzünden ÖBÜR TARAFA hepside "ben en iyisiyim, ben biliyorum, ustayım ,basıyorum, gidiyorum... KAFASINDAYDI
Sormak ayıp değil. Siz eğer ne zaman bu motor benim oyuncağım derseniz oyuncağınız sizi öldürür.
İyi fren yapmak için 20-30 sene tecrübeye gerek yok. Motosikleti asıl ön frenin yavaştacağını irdeleseniz yeter. Kaç gündür insanlar yazıyor hâla ön fren kullanmak tehlikeli, arka frene abanmalıyız diyorsunuz.
-
'' Ön fren zaten sakat hepimiz biliyoruz " cümlesinden sonra motosiklet tecrübeniz hakkında şüpheler oluştu bende. Motosikleti esas durduran ön frendir. Frenleme esnasında ağırlık transferi arkadan öne doğru olduğu için arka tekerlek çok hafifler ve çok az bir frenlmede dahi kilitlenebilir. Ama doğru fren yaparsanız ve yolda iyi ise ön fren ile arka tekerleği havaya kaldıracak kadar ön lastiği yere yapıştırabilirsiniz.
Debriyajlı motosiklet kullanabilen herkes 600cc de sürebilir, 1000cc de. Yani büyük motor kullanmak tecrübeli olunduğu anlamına gelmez.
Ortalama bir sürücü için, hatta tecrübeli olduğunu zannedip ama aslında öyle olmayan bir sürücü için lastik dışındaki diğer bileşenler çokta farketmez.
Eğer fren sisteminde bir yıpranma yada arıza yoksa kaliperlerin markası brembo olsun, ön çatal öhlins olsun, fren hortumları çelik olsun çokta önem arz ermez. Çünkü bunlar limitlerde fren yapabilen tecrübeli motorcuların faydalanabileceği artılardr. Hatta tecrübesiz motorcularda bazen daha tehlikeli bile olabilir. Örneğin; çelik fren hortumları frenleme esnasında esnemedikleri için fren gücünün tamamını tekerleğe iletip kilitlenme riskini arttırabilir.
Yani 100-0 mesafesi 35 m olan bir motosikleti 40-45 m de durdurabilen bir insansanız bunların hiç önemi yok. Ama ben iyiyim sonuna kadar hakkını veririm diyorsanız markaya önem verin.
-
bilginozi adlı üyeden alıntı
Araştırmalarıma göre en kısa fren mesafesi yamaha mt09 da. 31mt
Bunu ögrendiğim iyi oldu
-
Moderatör
meystuna adlı üyeden alıntı
Birsürü abim ,arkadaşım gitti bu illet yüzünden ÖBÜR TARAFA hepside "ben en iyisiyim, ben biliyorum, ustayım ,basıyorum, gidiyorum... KAFASINDAYDI
Sormak ayıp değil. Siz eğer ne zaman bu motor benim oyuncağım derseniz oyuncağınız sizi öldürür.
Öncelik ile gidenlere rahmet diliyorum, bir sonraki stepte hala sizin Racing bir makine kullandığınıza da inanmıyorum, şu yazdığınız yorumlardan sonra da Amerikan Devlet başkanı gelse ikna olmam, bu konuyu geçiyorum.
Niye böyle düşündüğüm konusuna gelince, kendi kendinizi zaten ele veriyorsunuz. Olcaya verdiğiniz cevabı okuyorum, bir de sorduğunuz soruyu okuyorum, bu cevabı verebilecek potansiyelde olan birisi böyle bir soru ile ortalığa çıkmaz çıkamaz..
Ben ilk motosiklet kullandığım günden bu güne 20 seneyi aşmış 21. sene içerisinde bir sürücüyüm, 21 sene aktif olmasada 15-16 senedir aktif olarak motosiklet kullanıyorum. Kullanmadığım motosiklet yok diyebilirim, senin ilk mesajından anladığım tek şey, ben supersport meraklısı birisiyimden başka bir şey değil.
Motosikleti sürmek kadar, durdurabiliyor olmak da bu işteki en önemli püf noktalarından birisidir. Bisiklet kullanan herkes debriyajı kavradıktan sonra motosikleti de ileri götürebilir, bunda bir sorun yok, ama onu istediğin zaman istediğin yerde durdurabilmek, hele ki bahsetmiş olduğun makinelerde tabiri caiz ise, kabiliyetten geçer. Ve bu motosikletlere hakim olabiliyor olmak için, ciddi bir motosiklet tecrübesi olmalıdır ki, üzerinde ne yapacağını bilesin.. Ama gelip buraya arka teker kitliyor, ön fren zaten sakat dediğin zaman, karşındaki kişinin anladığı tek şey, benzincide yakıt alırken abi kaç basıyo bu alet diyen modellerden maalesef daha öte bir şey değil.
Uzun uzadıya yazabilirim ama, gerek görmüyorum, sadece ön fren sakat cümlene ithafen bir resim ekleyip bu konudaki son mesajimi tamamlamış olmak istiyorum. Umarım sende zamanı geldiğinde, gerçekten deneyimlerin doğrultusunda burada yorum ya da destek alıyor olursun.
Fren yapılırken hız ortalama 210 km Ama o Kenan değil mi.. Demekki becerebilen, 200 km sürat ile makineyi tepesine geçirmeden de ön frene köküne kadar basabiliyor, Orası pist, lastik şöyle, kaliper böyle, motor şöyle, pilot böyle gibi yorum yapmayacağını umarım. Anlatmak istediğim şey Kenan yapabiliyor sende yaparsın değil.. Sadece insanın konuştukları her zaman bildiklerini yansıtmaz, ya da her insan bildiği kadar konuşmaz. Seninkisi de böyle bir durum. Kal selametle.
-
bu tür "her konuya" yazarsak gerçekten motosiklete gönül vermiş, başlayacak olan arkadaşları doğru yönlendiremeyiz.
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)