Merhaba arkadaşlar,
Nisan'dan beri Duke 200 kullanıyorum. Motoru kullandıkça şunları farkettim:
+ Motorun hafifliği bir çok kez beni kurtardığı gibi, aynı zamanda durur hızlarda elle dahi taşıması çok büyük kolaylık sağlıyor.
+ Küçük ve kıvrak yapısı sayesinde yoğun trafikte kullanmak dar alanlardan geçişte önemli bir avantajı var.
+ Tarzı ve görünüşü hala hoşuma gidiyor
+ Az yakması önemli bir avantaj
+ Ufak hacmine rağmen agresif gaz kolu biraz da olsa tatminkar (kendi sınıfında)
+ Pedlerin geride olması konusu dışında oturma pozisyonunun rahatlığı.
- Naked olayı çok hoş da, 100 km üzeri hızda rüzgar ölümcül Özellikle arkadaşlarla yaptığımız uzun yollu gezilerde ben dağılıyorum.
- Otobanda sabit 120 hızda gayet yeterli olsa da arada bir araç sollamak gerektiğinde biraz daha iyi ivmelenme istiyorum.
- Çanta takınca görüntü çok kötü oluyor diye taktırmadım ama full ekipman bindiğim için onları gittiğim yerlerde elde taşımak daha da kötü
- Artçı konforu diye bir şey yok Artçı ile zaten pek dengeli hissetmiyorum.
- Malum tek silindir titreşimi ve sert sele nedeniyle uzayan sürüşlerde düşen konfor.
Motora başlarken ikinci motorumun kesin enduro tarzı olacağını düşünüyordum. Ama zamanla kullanım konusunda kendimde şunu farkettim ki ben endurocu değilim. Asfaltı seviyorum. Hafif ara hızlanmaları, racing kadar olmasa da bazen öne yatmayı, virajda hafif motordan sarkmaları filan seviyorum. Hatta bazen trafikte olmayı seviyorum, araçların arasından (abartmadan) sağlı sollu geçmeyi seviyorum. Ayrıca motorumu sadece hafta sonları kullanıyorum ve çoğunlukla 100-200 km yol yapacağım rotalar çiziyorum. Trafiğe giriyorsam da yine gezme amaçlı.
Dolayısıyla benim isteğim rüzgardan beni güzel koruyan grenajlı, çanta takınca yakışıklılığı bozulmayacak, görüntüsü sportif güzellikte, çok büyük olmayan, trafikte boyutları anlamında rahat edebileceğim yaklaşık 40-60 bg aralığında kuvvete sahip bir motosiklet sahibi olmak. Ama bir kısıtım var ki motora 20.000 TL'den fazla da vermek istemiyorum (çantalar dahil) ve sıfır yahut 1 yıllık max 10.000'de bir motora binmek istiyorum.
Bu durumda sanırım ikinci motor alacak olduğumda benim için en uygun klasman sport touring modeller. Max 600-700 cc bakacak olduğumda (bütçe ve tecrübe açısından) ER6F ve XJ6 Diversion F modellerinden başka motorlar karşıma çıkmıyor. Bu motorlar tam istediğim motorlar olsa da fiyatları 30.000'den aşağı gelmiyor.
Yani aslında benim istediğim şey 300-400 CC, 20.000 TL'lik bir sport touring almak ama böyle bir motor bulamadım (ikinci el alımdaki kısıtlamam nedeniyle).
Buraya kadar size durumu anlattım, bundan sonra sorular kısmına geçiyorum.
1- İkinci sene de az buz ama Duke 200 ile durumu idare edip, 2 sene para biriktirip ER6F veya XJ&F hayallerimi daha sonraki bir zamana ertelemeli miyim?
2- Ne diye 30.000 vercem, başlarım rüzgarına da çantasına da, mis gibi 22.000'e MT-07 alırım diyerek yine naked tarzda mı kalayım? Burada beni ürküten motorun aşırı agresif olması konusu var ki onu da MT07'nin (benim için) negatif tarafına yazıyorum. Çünkü kendime her zaman hakim olur muyum gaz konusunda pek emin değilim
3- Duke 390 alıp (artçı konusunu sallayıp) iğrenç görünse de çanta, cam vs taktırıp onunla mı 2 sene geçirmeliyim?
4- Benim aklıma gelmeyen ama bu istekleri karşılayacak başka motorlar var mıdır?
Uzun bir yazı oldu, okuyup cevaplayan herkese şimdiden teşekkür ederim.