2015 yılında İtalya'da en çok satan 100 motorsiklet
Reklamlar
-
Market from January to October 2015: Top 100 Motorcycles
Rank Brand Model Segment Tot. January-October 2015
1 BMW R 1200 GS Enduro 3,029 <br />
2 YAMAHA MT-09 TRACER Naked 2,551 <br />
3 DUCATI SCRAMBLER Naked 2,365 <br />
4 HONDA NC 700/750 X Enduro 2,202 <br />
5 BMW R 1200 GS ADVENTURE Enduro 1,920 <br />
6 YAMAHA MT-07 Naked 1,865 <br />
7 DUCATI MULTISTRADA 1200 Tourism 1,401 <br />
8 YAMAHA MT-09 Naked 1,028 <br />
9 BMW R 1200 R Naked 818 <br />
10 TRIUMPH BONNEVILLE Naked 778 <br />
11 KAWASAKI Z 800 Naked 767 <br />
12 TRIUMPH TIGER 800 Enduro 729 <br />
13 HARLEY-D. XL883N IRON 883 Custom 699 <br />
14 HONDA CB 650 F Naked 670 <br />
15 KAWASAKI VERSYS 650 Enduro 659 <br />
16 SUZUKI DL 1000 V-STROM Enduro 626 <br />
17 KTM 125 DUKE Naked 598 <br />
18 HONDA CROSSRUNNER Tourism 594 <br />
19 GUZZI MOTORCYCLES V7 STONE Naked 564 <br />
20 HARLEY-D. XL1200X FORTY-EIGHT Custom 549 <br />
21 DUCATI MONSTER 821 Naked 548 <br />
22 BMW R 1200 RT Tourism 544 <br />
23 HONDA CB 500 X Tourism 534 <br />
24 BMW F 800 GS Enduro 527 <br />
25 KAWASAKI ER-6N Naked 527 <br />
26 DUCATI HYPERMOTARD / SP / ROAD Supermotard 525 <br />
27 BMW R NINE T Naked 524 <br />
28 BMW F 800 R Naked 477 <br />
29 YAMAHA YZF-R1 Sports 469 <br />
30 KTM 390 DUKE Naked 465 <br />
31 YAMAHA MT-125 Naked 458 <br />
32 YAMAHA XT 1200 Z Enduro 436 <br />
33 BMW S 1000 XR Enduro 435 <br />
34 BMW F 700 GS Enduro 421 <br />
35 HONDA CB 500 F Naked 418 <br />
36 SUZUKI DL 650 XT V-STROM Enduro 393 <br />
37 SUZUKI DL 650 V-STROM Enduro 364 <br />
38 BENELLI BN 302 Naked 362 <br />
39 HARLEY-D. FLHXS STREET GLIDE SPECIAL Custom 344 <br />
40 KAWASAKI VERSYS 1000 Enduro 343 <br />
41 KAWASAKI VULCAN S Custom 329 <br />
42 HONDA CROSSTOURER Tourism 327 <br />
43 DUCATI 1299 PANIGALE / S Sports 326 <br />
44 KAWASAKI Z300 Naked 319 <br />
45 BMW R 1200 RS Tourism 314 <br />
46 HARLEY-D. FXDB103 DYNA STREET BOB Custom 309 <br />
47 HONDA CB 125F Naked 303 <br />
48 KTM SUPER DUKE R 1290 Naked 299 <br />
49 TRIUMPH STREET TRIPLE Naked 282 <br />
50 BETA RR 2T 300 SINGLE Enduro 274 <br />
51 KTM 1290 SUPER ADVENTURE Enduro 268 <br />
52 KTM 1190 ADVENTURE Enduro 266 <br />
53 GUZZI MOTORCYCLES V7 SPECIAL Naked 264 <br />
54 BMW S 1000 RR Sports 253 <br />
55 YAMAHA WR 125 X Supermotard 242 <br />
56 BETA EVO 300 2T Trial 241 <br />
57 KTM 125 EXC Enduro 232 <br />
58 YAMAHA YZF-R125 Sports 231 <br />
59 HARLEY-D. FXSB BREAKOUT Custom 230 <br />
60 KTM 300 EXC Enduro 226 <br />
61 TRIUMPH SCRAMBLER Naked 225 <br />
62 MV Agusta BRUTAL 800 ABS Naked 223 <br />
63 DUCATI 899 PANIGALE Sports 222 <br />
64 KTM 350 EXC-F Enduro 214 <br />
65 KTM 1050 ADVENTURE Enduro 210 <br />
66 DUCATI DIAVEL Naked 195 <br />
67 HARLEY-D. FLTRXS ROAD GLIDE SPECIAL Custom 195 <br />
68 MV Agusta TOURISM FAST 800 Tourism 195 <br />
69 KAWASAKI Z1000 SX Tourism 193 <br />
70 BMW S 1000 R Naked 192 <br />
71 SUZUKI INAZUMA 250 Naked 192 <br />
72 HARLEY-D. SPORTSTER 883 ROADSTER Custom 190 <br />
73 SUZUKI GSR 750 Naked 189 <br />
74 YAMAHA XV950 Custom 189 <br />
75 APRILIA DORSODURO 750 Supermotard 188 <br />
76 HUSQVARNA TE 125 Enduro 188 <br />
77 KTM 250 EXC-F Enduro 188 <br />
78 HUSQVARNA TE 300 Enduro 186 <br />
79 KAWASAKI NINJA 300 Sports 186 <br />
80 SUZUKI GSX-S 1000 Naked 185 <br />
81 KTM 690 SMC R Supermotard 182 <br />
82 MV Agusta RIVAL 800 Supermotard 180 <br />
83 HONDA CBR 1000 RR Sports 177 <br />
84 KAWASAKI Z1000 Naked 175 <br />
85 HARLEY-D. STREET 750 Custom 167 <br />
86 MASH SEVENTY FIVE Naked 162 <br />
87 TRIUMPH TIGER 1200 EXPLORER Tourism 162 <br />
88 HONDA CRM 125R HM Supermotard 161 <br />
89 SUZUKI GLADIUS 650 Naked 161 <br />
90 HONDA IT. CB 1000 R Naked 153 <br />
91 MASH FIVE HUNDRED Naked 148 <br />
92 HONDA NC 700/750 S Naked 147 <br />
93 HARLEY-D. FXDL DYNA LOW RIDER Custom 146 <br />
94 HARLEY-D. ELECTRA GLIDE ULTRA LIMITED Custom 144 <br />
95 DUCATI MONSTER 1200 S Naked 143 <br />
96 HARLEY-D. FLHRC ROAD KING CLASSIC Custom 142 <br />
97 KTM 690 DUKE Naked 142 <br />
98 MV Agusta ROAD 800 Tourism 141 <br />
99 BETA RR 4T 350 SINGLE Enduro 140 <br />
100 MASH TWO FIFTY Naked 133 <br />
Data source: Ministry of Transport and Infrastructure.
Çıkarılacak çok ders var...
Reklamlar
-
Ürktüm yemin ederim. Şu CC dağılımına bakar mısınız?
-
adamların gelirine göre motosiklet almak kolay oluyor. Bizde mondiali alırken bile zorlanıyoruz.
-
Ss binen yok koca ülkede :D
-
MTV denen illet olmayınca böyle oluyor işte, başka bir not yurt dışında bir araç eskidikçe vergisi yükseliyor bizde tam tersi eskidikçe vergisi düşüyor, yani gavur sürekli çevreyi temiz tutan emisyonu düşük araçlara yönlendirirken bizimkiler zorla eskileri kullandırtıyor.
-
Bu konuyu birde altın elbiseli adama sormak lazım baksana adamın itin götüne soktuğu nc orda 4. Sırada
Demekki italyanlar laterna seviyor
-
Naked motorların fazlalığı dikkatimi çekti
-
Tracer ne satmis be,wr125x te cc sine ragmen 55. Ligi kapmis heyt bee :D
-
F54 adlı üyeden alıntı
Bu konuyu birde altın elbiseli adama sormak lazım baksana adamın itin götüne soktuğu nc orda 4. Sırada
Demekki italyanlar laterna seviyor
Az once izledim. Guzeldi bence, ama spor motorsiklet disinda cok dedigine guvenmemek lazim. Bilmiyor cunku, eglence icabi da uyduruyor biraz.
Mesela Harley Davidson Sportster videosunu izledim. Yine komikti ama yanlis bilgiler vardi. Mesela yag rezervuarinin sele altinda olmasi videoda uydurdugu gibi eksilince kolay yag eklenmesi icin degil. "Dry sump" yag sistemine sahip oldugu icin oyle. Ve bu eski teknoloji oldugu icin de degil. Bilakis yag motorun her yerine tasinmak zorunda oldugu icin pahali bir sistem ve gerekmeden kimse kullanmaz. Bir cok yaris arabasi ve notorsikleti, Corvette ve Superduke dahil, dry sump kullanir. Hem yerden kazandirir, hem de ivmelenme ve yatma, motorda yagin dolasimina etki etmez.
Bir de dikkat eden gorur, adam spor motorsiklet gibi viraj almaya calisiyor Sportster'da, hafif bel uzerinden yatmaya calisiyor falan, cok komik. Mumkun degil tabii ki. Ama ister istemez alisik oldugu icin herhalde virajlarda egilmeye calisiyor. Cruiser uzerinde insan vucudu hareket etmez, edemez. Kullanmasi zor diyor. Tabii ki alisik olmadigi icin. Halbuki spor motorsiklet daha beceri isteyen bir kullanim sekline sahip. Kime kocaman bir cruiser verip bir kac ay kullandirsaniz vizir vizir doner. Ama spor motorsiklet oyle degil.
Velhasil eglencelik videolar yapiyor altin elbiseli adam. Yigidi oldur, hakkini yeme, cok guzel bilgiler veriyor, ama her dedigine cok takmamak lazim. Bence asil Turk insaninin bakis acisini yansittigi icin onemi buyuk. Tebrik ediyorum kendisini ve ekibini.
-
listeye bakılırsa binilecek motorları iyi biliyolar.
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
Ben İtalyaya gidiyorum, siz burda cbf mi ybr mi diye tartışa koyun .
Şaka maka adamların yaşam kalitesi bizden ciddi yüksek. Listedeki motosikletlere bakın. Düşük cc çok az ki zaten onlarda ya yeni başlayan yada 2. Motosiklet olarak kullanılanlardır büyük ihtimalle.
-
Türkiye ile İtalya arasındaki çok satanlar farkı maddiyatdan kaynaklanmıyor..
adamlarda motor kültürü oturmuş bizde ise 20 senedir canlanmakta..
burda parası olan adamlar otomobilden inmez iken orada bulduğu ilk fırsatta herkes motora biner..
bizde hafta sonları felan hobi için binenler çoğunluktur onlarda a noktasından b noktasına gitmek için binenler çoğunlukdur..
-
Adamlar enduro ve naked seviyor. 1000cc ss bunlarin gerisinde. 600ss gormedim cok ilginc geldi. R6 cbr600f 10-15 yil once ilk 10 daydi
yamaha r3 ve cbr500r listede yok
italyada yasasam ilk tercihim multistrada 1200 olurdu
-
Bizim millet araba gibi motosikletlede hava atacagini prestij kasacagini bilsin, Türkiye en çok satanlar listesinde k1600gt den aşağı motor göremessiniz.
-
weirdo1 adlı üyeden alıntı
Bizim millet araba gibi motosikletlede hava atacagini prestij kasacagini bilsin, Türkiye en çok satanlar listesinde k1600gt den aşağı motor göremessiniz.
doğru söze nedir
bizde reyzing neden çok satıyor,alanların hepsi otobana çıkıp 280 mi görüyor..
yaldızlı karenajı var seside var,kaskı da koluma takarım havamı atarım sahil yolunda trfikde aralardan geçerken
-
Scooterları motosiklet kategorisine almamışlar sanırım. Yoksa İtalya'da yer gök scooter dolu.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Türkiye ile İtalya arasındaki çok satanlar farkı maddiyatdan kaynaklanmıyor..
adamlarda motor kültürü oturmuş bizde ise 20 senedir canlanmakta..
burda parası olan adamlar otomobilden inmez iken orada bulduğu ilk fırsatta herkes motora biner..
bizde hafta sonları felan hobi için binenler çoğunluktur onlarda a noktasından b noktasına gitmek için binenler çoğunlukdur..
Hakli yonunuz var, ama maddiyat tabii ki en onemli faktor. Forumda tartisilan marka ve hacimlere bakar misiniz? Cogunluk cok begendigi ve ustun buldugu icin mi Cin ve Hint mali motorsiklet kullaniyor sizce?
-
2 motor arasinda gidip geliyorum Kawasaki ER6F ve yamaha fazer8 ikiside listede yok ben mobilet e yoneliyim bari..
-
Herşeyden önce bu listedeki en büyük etken gelir seviyesi. Ekipmandan, yedek parçaya kadar adamlar mantıklı fiyatlarla alıyorlar.
Diğer yanı yaşam kalitesi. Bizde r1200gs alsan bile sürecek yol yok istanbulda. 1 tonluk motorla kimse trafikte beklemek istemez. Motosiklete duyulan saygı ortada.
Diğer bir erken ise iklim. Ülkemizin coğrafi özelliklerine bakarsak motosiklete o kadarda elverişli bir ülke değiliz.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Türkiye ile İtalya arasındaki çok satanlar farkı maddiyatdan kaynaklanmıyor..
adamlarda motor kültürü oturmuş bizde ise 20 senedir canlanmakta..
burda parası olan adamlar otomobilden inmez iken orada bulduğu ilk fırsatta herkes motora biner..
bizde hafta sonları felan hobi için binenler çoğunluktur onlarda a noktasından b noktasına gitmek için binenler çoğunlukdur..
Nasıl maddiyattan kaynaklanmıyor? Foruma bakmıyor musun? 125cc motorlara 400lira trafik sigortası ödeyen var (her sene ödeyecek ayrıca), 250cc bir motoru bile yatırmak 7-8 bin lira masraf açabiliyor. Motoru çok seviyoruz ülke olarak desen BMW 90 bin TL'lik motorunu daha mı uygun fiyattan verecek?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)