Bajaj ailesine (bizde dahil) başarılarının devamını diliyorum.
1990 larda İstanbulda ciddi su ve kirlilik sorunu vardı. Çöp yığınları ortadaydı aslında yerel yönetimin başkanıda varda lojistik ekipmanıda ancak sorunu çözmek yerine sadece toplantı falan yaptılar.. insanlar günlerce susuz kaldı çöplerde ortada...
Türkiye de otomobil güçlü ve ikinci el değerleri ve satış sonrasıyla avrupaya entegre olup kararlı bir şekilde ilerlerken motosiklet sektörü ise hala emekleme aşamasında olmasının nedeni sizce nedir?
Arkadaşlar mesele şu ki bu sektörün oyuncuları kısa vadeli hedeflerle iyi karlar elde etmekten başka hiçbir yatırımın içinde değiller..A firması B firması her kimse... Bu ülkede motosiklet sektörümü var? Para verip alıyorsun sonra servis / yedek parça ilgi bekliyosun yokmu var var ama 10 üzerinden 2 var 3 var... SORU ŞU HAVANDA SU DÖVMEK VE/VEYA X Y ÜRÜN 1000 TANE SATILDI DEMEK YILLARDIR NEYİ ÇÖZDÜ? OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE ÇOKMU AHMAK VARDA BİR 3S PLAZA YATIRIMI İÇİN MİLYON DOLARLAR HARCIYOR?
Markalar bir o distributorun bir diğerinin kucağında gidip gelirken kimse kusura bakmasın EN AZ SUÇLU OLAN BİZ MÜŞTERİ VE KULLANICILARIZ.BİZ PARASINI VERMİŞİZ ALMIŞIZ.KARŞILIĞINI MARKALAR DİSTRİBUTORLER VEREMEMİŞ. BAJAJ DA VEREMİYOR.SERVİSLERİNİN DURUMU MALUM ORTADA..
ŞİMDİ BEN KENDİME 2 BİN TL LİK TELEFON ALIRKEN KALİTEYİ GÖZETİYORSAM, YADA BİR ARABAYA 50 BİN - 100 BİN TL VERİRKEN SONRA NE OLACAĞINI ÖNGÖRDÜĞÜM İÇİN VERİYORSAM BU MOTOSİKLETTE NEDEN BÖYLE??? BUNU BENMİ ÇÖZECEĞİM_??
Daha öncede yazdım x y motorun distributoru olursunuz getirirsiniz 1000 tane satarsınız ve çekip gidersiniz. Size bu iş birkaç milyon kazandırır. Lojistik yatırım yapmadığınız içinde karlı bir iş olmuştur. Para kazanmışsınızdır. Bunun sektöre nasıl ve ne çeşit bir katkısı var ??
Samimi açık ve gerçekten bugun sonuç olarak motosiklet müşterilerinin nasıl adam yerine koyulmadığını. Satın aldığınız diğer ürünlerle kıyasladığınızda net olarak göremiyormusunuz? Garantiler, servis hizmeti vs vs..
Ülkedeki ricari uygulama koşulları ve yasaların hükmü yokmu var evet ancak hiçbiri bir standart üzerinden yürümüyor.İşte tam bu nedenle distributorler zaten sürekli iyi kazanıyor. Aynı adama 5 markanın servisini ver oh ne güzel memleket.Sonra müşteri koştursun dursun..
Eğer motosiklet bu memlekette yılda 500 bin adetlerde satılacak ve 250 cc üzerinde kemikleşmiş müşterilere sahip olacaksa.. Kuralkanın ve diğer markaların uyguladığı strateji yada işlemlerle bu hedefin tutmayacağı yeterince açık değil mi? YAHU KAÇ YIL GEÇMİŞ HALA DÜZELECEK DÜZELECEK DİYORUZ BU ÇÖPLERİ KİM KALDIRACAK KİM SU GETİRECEK? MÜŞTERİ Mİ?
Motosiklet distributor ve markalarının böyle küçük hamlelere değil daha büyük adımlara ve müşteriyle bütünleşebilecek çözümlere ihtiyaçları var..Daha güçlü hamlelere yani. Yoksa otomotiv sektörü motosikleti bugun ezdiği gibi önümüzdeki 10 yılda iyi ezecek.. Ticari ( iş amaçlı ) olmayan motosiklet satışları yerlerde geziyor şuan motosiklet sektörü Türkiye de kriz yaşıyor..Çözüm marka temsilcilerinindir..
Unutmadan YERLİ MOTOSİKLET i üretmemek te bu ülke motosiklet sektörü için yapılabilecek en büyük kötülüktür...İyi niyetli olan yerli firma yerli motosikleti üretir , istihdam, alan açar yada Ar&Ge yapar yine hindistanda yada çinde ürettirir ancak yine bir TÜRK markası olur..
Ekrem abi merhaba,
400-500 cc absli, şöyle güzel motorlardan birini getirin. Sonra eski pulsarını getirene indirim yapın güzelce bizde cc yükseltelim. Ama uygun fiyatlı olsun
Ekrem Bey,
Bir şeyi çok merak ediyorum; Qute RE60'ın fiyatına nasıl karar verildi ? Bu aracın bu fiyattan (16800 TL), sokaktaki vatandaşa satılabilmesi mümkün değil. Neden firmalarımız bir ürüne ederi kadar para istemek yerine yüksek bir fiyat koyup hiç satılmamasını tercih edebiliyorlar ? Ben bu psikolojiyi gerçekten anlamıyorum. Nasıl olur da bir firma kârını düşük tutarak iyi satış yapmak yerine hiç satış yapmamayı tercih edebilir ? Biz bu kadar zengin bir ülkemiyiz ki bu araç Hindistan'da Pulsar fiyatına satılırken bizde zaten Hindistan'dakinin 2.5 katına satılan Pulsar'dan 2 kat pahalıya satılıyor ? Eğer konu kâr marjının yüksek olması değil de vergiler veya Bajaj'ın dayatmasıysa o zaman sizin bu aracı piyasaya sürmeyi kabul etmemeniz gerekir. Başarısız olacağı açık olan bir araçla 3 - 5 tane satacak diye neden uğraşasınız ?
Aynı eleştirimi AS150 için de yapıyorum. Bu motor teknoloji olarak Pulsar ayarında olsa anlayacağım ama karbüratörlü, 5 vitesli, arkada kampana freni olan hava soğutmalı bir motor için 7000 TL gerçekten çok ama çok fazla. Şimdi ben CBF 150 kullanıcısı olarak bu motora geçmek istemem çünkü hem 150 cc, hem pahalı ve kağıt üzerinde benim için görünüş hariç hiçbir artısı yok. Kendimi sıfır bir kullanıcının yerine koyayım diyorum, yine karşıma fiyat çıkıyor. Motorun üzerinde fiyatını cazip kılacak kadar donanım yok. AS150 sadece çok güzel bir naked hatta commuter bir motor ve sınıfının en pahalısı. Yani zaten bu işten çok anlamayan yeni başlayacak birisinin de tercih edebileceği bir model değil. Bakın CF Moto 150 veya 125 cc su soğutmalı, enjeksiyonlu ve 6 vitesli bir motor getirdi, ona bu parayı isteseler eder derim ama AS150 için gerçekten çok fazla. Fiyatının en yüksek 6000 TL seviyesine çekilmesi lazım diye düşünüyorum.
Merhaba Ekrem bey,
Pulsar 200 RS in testinde sizinle tanışmıştım. Beyefendiliğinizle öne çıkıyorsunuz. Kime sorsam sizi böyle anlatıyor. Başarılarınızın devamını dilerim.
(Ekrem beyden başka böyle mertçe tüketicinin karşısına çıkan var mı ? )
Sektör temsilcisini yakalamışken kişisel bir kaç önerim olacak.
Ülkemizde maalesef bir trafik sorunu var. Bu sorunu aşmanın yollarından bir tanesi de motorsiklet kullanımının yaygınlaşması olabilir. Dışarıdan alınan petrolün de ithalatının azalmasına yardımcı olabilecek bir gelişmedir bu.
Ancak devletimiz bu sektörün gelişmesinin önünde ki en büyük engellerden bir tanesi. Hem sektörü büyütmek, hem bu gün karşılaşılan problemleri çözmek adına tüm motorsiklet ithalatçıları, üreticiler, bayiler kısaca tüm sektörü bir araya getirip ötv, kdv, vb.diğer fiyat yükselten uygulamaların azaltılmasını sağlayabilirseniz hem sizler, hem bizler ve hem de ülke ekonomisi kazanacak.
Bu konuda ciddi lobi çalışması yapılması lazım. Kullanıcılar olarak bizler bu çalışmaya gönüllü katkı yapmaya hazırız. Umarım ve dilerim bu problemler çok kısa sürede aşılır.
Adamcağız iki motor satalım diye geldi Batman yaptınız iki günde.
Bi daha foruma girmeye korkar valla
Sektörün ne kadar derdi varsa hesabını sorduk adamdan bi de yetmedi kurtarıcı kılığına soktuk.
Çok işi var Ekrem beyin.
Milletin hoşuna giden modeller getirtecek.
Bunlar her türlü teknolojiye sahip olacak.
Tabi mutlaka ucuz olacak.
Daha sonra diğer asyalılara el atıp fiyat konusunda onları da hizaya getirecek.
Trafik sorununa el atacak.
Ülkemizin petrol konusunda dışa bağımlılığını azaltacak önlemler alacak.
Kalan boş vakitlerinde de bir kaç motor satsın bari ilişmeyelim de.
Petrol konusunda bir küçük not paylaşayım.
Hani benzin tasarrufu diyoruz ya!
O iş bizim memleket için geçerli değil.
Devlete faydalı olmak istiyorsanız, tasarruf değil aksine bol bol benzin tüketiniz.
Çünkü Türkiye ürettiği benzini tüketemiyor.
Bu nedenle elinde bol miktarda fazla benzin kalıyor ve yanlış hatırlamıyorsam 1,25-1,50Tl gibi bir fiyata başka ülkelere satıyor.
Yani bak biz motora biniyoz, tasarruf ediyozz diyerek devletin dikkatini çekemezsiniz.
Olum bak git! derler.
Değerli arkadaşlar, iki gündür Bajaj bayilerimiz ile beraber Hindistan'da bayiler toplantisindayiz. İnsallah guzel mujdeli haberlerle döneceğiz. Bazi soru ve yorumlara da dönünce cevap vermeye çalışacağım.
Selam ve saygılarımı iletiyorum.
Burayi güzin abla dert koşesine cevirdik beyler Ekrem bey buraya cevap yetistirebilirse motora 1200GS le başlayip Alpleri gezmeye gidecek. anca kendine gelir.
Aklima bide nedense eksisozlukteki ''Merhaba ben Kemal kılıçtaroğlu'' baslığı geldi
Allah cekemeyeceği derdi kuluna vermezmiş deyip kaçiyorum...Hindistanda guzel dinler inanişlar var çünkü.
Bajaj ülkemize gelir gelmez belli bir kullanıcı kitlesi oluştu ve ciddi olarak pulsar fanları var. Haliyle satan ürünün önünü hangi kim kesmek isterki ? O sebebten Rs200 abs li ve biraz yüksek fiyatlı geldi. Umarım önceki tecrübelerinden ders çıkarmıştır kuralkan ve bajajın arkasında durur. Gerçi kuralkan durmasa bile bajaj gibi büyük Türkiye pazarından çıkacağını hiç sanmam. Ciddi orandan gelişiyor motosiklet piyasası ülkemizde.
Ekrem Bey büyük bir cesaret göstermiştir benim gözümde bu tarz forum ortamlarında kullanıcılarla iletişime geçerek. Diğer firmalarda pazarlama müdürüne bile ulaşamazsınız bırak patronu. Karşımızdakini asker arkadaşı gibi görmeden ciddi ve mantıklı sorular sorarsak eminim uzun süre bu forumda görebileceğiz Ekrem beyi.
RS400 bende merakla bekliyorum hatta fiyat durumuna göre almayıda planlıyorum. Açılışa özel bi kampanya yapın 400 lüklerde Ekrem bey :D
youtube : motorcu hikayeleri (motovlog) youtube - facebook adaletsurucukursu / Antalya /
Ben bugün Bajaj'ın internet sistesinde iletişim formu aradım ama öyle bişey bulamadım, bajaj'a mail atanlar nereye mail atıyor ?
Keske qute de pulsar gibi tutulacak derecede uygun fiyat olsaydı,ben dahil herkes alsaydı. Kenar naylonu söker cam yaptırır binerdim yeminle 1.96 m boyuma bakmadan hem de.
İlerleyen günlerde fiyatlarının yüksek olduğunu fark edip düşürmeleri dileği ile. Takipteyim.
Guzel abim cs 400 ü erken getirseydiniz çok güzel olurdu.
Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
Ataol Behramoğlu
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)