işte herşey burada başlıyor "40" sipariş aldık.. Türk ticari yada tüccar kafasının ekonomimizi nasıl düzgün bir yere gelmeme hikayesi burada başlıyor ..
Bu 40 sipariş doğru olsada inanmıyoruz..Çünkü bizi kandırmış bunlar. Yıllarıdr kandırıyorlar..
Asıl sorun şu ki malesef memlekette motosikleti otomobil gibi satmaya çalışıyorlar. Ama ikisi bambaşka dünyalar. Motosiklet kültürü geçmişi olan biri motosikleti böyle satmaz. Yada satamayacağını bilir..
Bizim ticaretimizde maalesef itibar kaygısı yok. Olmadığı için sen doğru düzgün bir servisin yokken bile iri görünümlü bir motor diye 28 bin TL istiyosun..
Benelli italyan mühendisliği değil olmadığını hepimiz biliyoruz. İsim hakkını çinliler almış onlarda kafalarına göre Ducatiyi / KAwasakiyi kopyalamış motor yapmış. İri görünüyor diye motorlu taşıt alınmaz..Motorlu taşıtı kalite ve güven ileriye taşır..
Bizim sorunumuz bir motosikeltin Japondan daha uygun olması değil. İyi niyetli ve markasına yatırım yapacak firma / şahıstır..
Benelliyi Hyosung gibi 5 yıl sonra yollarda görmeyeceksek ve yedek parçasını müşterisi bulamayacaksa 5 bine bile alınmaz bu mal.. Distributor satar geçer müşteri elindeli malla kalır başbaşa..
Ha bunu nereden anlıyorum. Lojistik yapılanmalarından.. Dediğim gibi Türkiyede lojistik yapılanması ciddi 2 marka var.. 1) BMW 2 ) Honda diğerleri dominik adasında motor satar gibi satıyor ama çok pahalı satıyor..
Bende 2017 yılı eşiktir sektör için..20 bin TL üzeri test edilecek ve görülecekki Trükiyede 20 bin TL üzeri motosiklet müşterisi o kadar yokmuş...Sonra Firma diyecekki yahu Türkiyede pahalı motor satılmıyor biz 250 cc altında yürüyelim..Ama hiçbiri demeyecekki biz doğru düzgün servis açtıkmı, pırıl pırıl hizmet verdikmi? demeyecek.. Umurlarında da değil..Maalesef bu konuda bilgi ve donanımada sahip değiller..
Özeti bundan 10 yıl onceki döndü yine tekrarlanacak.. Tekrar başa dönüp durulacak. Doğruyu ve olması gerekeni yapmadıkları için...