Nc ile dünya turu yaparsin yapmasına ama dönüşte amortisör masrafın 800 euro civari olur
Nc yi bu kadar öven arkadaşlarin acaba kac tanesi kullandı sadece adi honda diye
Plastik aksami 5 para etmeyen ne ön ne de arka camurlugu işe yaramayan
Bi motordan bahsettiklerinden kendilerinin bile haberi yok
Ben nc kullandim mekanik olarak saglam yakit olarak süper
Ama geri kalanı tüü kaka tel maşa
Bence benelli nc den daha kaliteli ayrıntılar süper
Fiyat 2500 tl pahali 25000 tl olsa bu piyasa da iş yapardı
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Benelli yi ne kadar tanıyorlar binmis kullanmislar ne kadar asinalar markaya. Fuarda onunden gecerken bu kac para diye soran buraya o para verilmez diyor. Tamam tasarimda bir arak var ama kaliteyi suan hiçbirimiz bilmiyoruz. Fiyat konusunda da r125 19bin olmus bunu kaca almak ister bu millet
Kalitesi diğer Benelli modellerinden aşağıda değildir çünkü daha üst sınıfta olan bir motor bu. Benelli yıllardır bin küsur cc motorlar üretiyor, 500 cc motor elinizde falan patlamaz fazla kafanızı yormayın. Fiyatını kabul ediyorsanız tek sorgulayacağınız nokta servisleri olmalıdır.
Malzeme kalitesi iyi bence, en azından tnt250 den iyi görünüyor.1.69 boy ile rahat biniliyor merak edenler için.
Eminim nc kullanan herkes her 10-20 bin km'de bir amortisöre 800 euro veriyorlar. Yahu bir bitmediniz. Benelliyi kaç kere gördün? kaç km yapmışına rastladın bu güne kadar? O kadar güzel motorsa satılan motorların birçoğu neden 3 kuruşa malum sitede satılık? Kaç tane servisi var? Hadi nc kalitesiz, boktan. Tenere? O damı kalitesiz? Ne benelliymiş arkadaş, motor piyasada yok, üstüne binip 10 km yapan yok, ama herşeyden kaliteli.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Her yeni motosiklet markası çıktığında bu tartışılıyor. Otomobilde böyle birşey yok çünkü otomobil daha oturmuş bir marka kimliğine sahip.
2008 krizinden sonra Japonlarda bir kalite düşüşünden bahsedilebilir. Ancak hala Japonlar ve Avrupalılar otomobil ve motosikletin en iyi üreticileridir. ( Ve en çok patente sahip olan markalarıdır )
Kaliteli mi konusu mühendislik açısından ayrı değerlendirilir. Ancak müşteri ve kullanıcı açısından en basiti şudur.
Nc700x ve TRK 502 i alırsın 10 yıl benzer kullanım kültürüne sahip iki ayrı sürücüye verirsin.10 yıl sonra ikisini yanyana koyarsın ve....
1) Hangisi daha diri duruyor
2) Hangisinde paslanma / korozyon ibareleri daha yogun
3) Hangisi mekanik olarak daha az sorun çıkarmış
gibi bir benchmarkta nc700 un 10 yıl sonunda açık ara ağır basacağını tahmin ediyorum. Şimdi arkadaşlar diyecekki seninki tahmin . Ama bu tahminden çok markanın yıllarca kalitesini ispatladığı gerçeğine dayanıyor.
Hep soyluyorum Çin yada Hintli üreticiler motosiklet ve otomobil olarak gerçekten kalite konusunda kabul görmüş seviyede bir marka ( marka diyorum çünkü bir tek modelin bu başarıyı sağlıyor olmasıda yetmez ) ortaya çıkaramadıkları sürece bu iş olmaz.. Bu toplam kalite algısı ile ilgili..
Dünya havanda su dövmek yerine bazı rasyonel analizler peşinde.. Örn. Audi işçilik notu.9 Mercedes 8 ... bu hizafi birşey değil. Ölçülmüş birşey..
Şimdi markanın yıllarca verdiği kalite hissiyle yola çıkarsak.. Motosiklet Kalite sıralamasında.. ( extrem markaları dışarıda tutarak )
1) BMW / Ducati / Triumph / KTM ( Avusturya malı KTM )
2) Suzuki / Kawasaki
3) Yamaha
4) Honda
diye gider... Ancak ilk 10 a bir çinli yada hintli marka girmez.
Hal böyleyken Hyundai nin 30 yıl önce yaptığını Benelli yapmak zorunda.. Hyundainin ilk çıktığında tamponu 35 mio du ( 35 tL yani ) Kuş serisinin tamponunda ucuzdu.. NEden böyle yaptılar insanlar alsın kullansın marka kendini güçlendirsin.Fiyat / performans anlamında tatmin etsin..
Aradan 30 yıl geçti Hyundai dünyada ilk 4 e girdi. Yılda neredeyse 10 mio araç satıyor. Şuan yedek parçaları ford / vw vs neyse aynı ayarda. Ve şuan Hyundai için bir kalite algısı oluşmuş durumda..
Ancak Benelli için bu algı oluşmadan bu fiyatlar çok. Japonla kıyaslamak doğru değil. Çünkü henüz rüştünü ispat etmemişsin. Önce bir Hyundai ol .10 yılı devir en azından sonra... diyorum ben..
Kardesim, nasil okuyorsunuz nasıl anlıyorsunuz yazıyı bilmiyorum. Ben orada ne yazmışım, tipi yerinde olsun gerisi önemli değil mi demişim.
Sen bana, " ersey tipmi" diye soru soruyorsun. Cümle alem biliyor, yedek parça, servisinde ne kadar önemli olduğunu.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
çantaları sök... bi xenon var ve fresko egsoz... ışıklarda kesici... ı love cg.. ı am keko...
Burada japonlar kıyaslayanlar zaten japonları ilah yapanlar. Aklı olan kimse zaten bu motoru Honda ile kıyaslamıyor. Burada demek istenen daha malı görmeden sesini duymadan selesine oturmadan malı itin bir tarafına sokmamak gerektiği.
Bir de anlamış değilim neden NC ? Neden Tracer değil KLE650 değil. Tracer da aynı para NC ile . İlginç..
Forumun alakasız yerlerinden bile TRK yerine NC alınır yazıyor aha örnek http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4100470
Madem kıyas yapılacak Versys 650 ile kıyasla aha sana işte olması gerektiği gibi TRK yarı fiyatı...
Biri bir taş attı kuyuya ardından bütün forum motora NC killer diye çıktı muamelesi yapıyor Neden acaba???
Bakın forumda motorum alelen belli o yüzden yazmayayım, en sinir olduğum tiplerin; satın aldığı malın kölesi, fanatiği olan gerizekalıların durumuna düşmeyeyim diyorum ama adam geliyor bitmediniz vs. Benelli çöp fiyatla satılıyormuş malum sitede yok efendim bilmem ne?
Yahu asıl siz bitmediniz.. Arabada Almancılar motorda japoncular..
Almış eline kızılayın dağıttığı gibi renkte bir motor iki dakikada dağları ben yarattım kimseyi beğenmem ! Sanki Japon mühendis efendimiz..
Bilmiyor ki 2 senedir ülkede olan motorun piyasası altındaki motorun piyasından daha değerli..
Malum sitede 12 bin altında bana bir tane TNT 250 göster efendiiii.. O motorlar en pahalısı 12500 tlye verildi bayiilerde..
Malum sitede 8500 altına adam gibi TNT25 kaçta ne ilk senesi olan bu motoru hediyeleriyle millet 9000 tlye aldı inanmıyorsan yolarım faturasını.
Senin kullandığın kızılay rengi motorun 15800 13500 e 3000 kmde 4000 kmde 20 tane ilan bulurum.
Piyasayı süpüren Pulsarın 8500 satış fiyatı 6500 tl onlarca ilanı var..
Yap bakalım oran orantı matematiğinle
Kim çöp fiyatlı bir bak bakalım efendi.
Ben japonun tadını bilirim merak etme çoğunuzun kısa donla dolaştığı zamanlarda ben MZ mi satmış Honda titana biniyordum. Ben japonun değerini çin yapması japonlada öğrenmedim . İleride ne kadar servisi ile aç pazarlamacılarıyla ne bok olacaklarını kestiremeden aslan gibi VTR 250 mi aptal gibi yok pahasına satarak öğrendim.O zaman sanmıştım ki sonradan alacağım bütün japonlar onun gibi olacak...
Yapmayın ciddi söylüyorum japon fanatikliği yapmayın . Bu ülkeyle dalga geçtiriyorsunuz. 125 lik motoru 19 bin liraya scooter ı 25 bin liraya sattırıp ülkenin motor piyasasını beter ettiriyorsunuz.
Sonra sağda solda sizlere japon fetişisti diyorlar üzülüyoruz.
Ybr Cbf yi 7000 bin liraya boyayıp boyayıp ülkeye siz satırıyorsunuz. Adam gibi modelle gelmiyorlar. Allahtan avrupa bilmemnesi yasa çıktı diye sevinirken bu sefer karşınıza ybr-i ile geliyorlar 10 bin lira yazık çok yazık.
Sonra yamaha sayfalarında motorlar pahalı değil biz fakiriz yorumları okuyoruz..
Benim ya da başkasının çinli hintli motor almamızın kendimizden başka kimseye zararı yok ama sizin japon hastalığınızın tüm motor camiasına zararı çok.
Bugün NC NC diye tutturduğun o motor 33 yerine 23 bin lira olsaydı benelli trk yı eşşek gibi 17 bin liraya satacaktı..
Gömeyin bekleyin şans verin ne kadar bol marka bol motor o kadar daha iyi.
Sağlıcakla..
Açılır açılmaz buradan duyuracağım zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:14 ----------
Senin yaşın kaç ta ben kısa donla gezerken sen motor süreceksin pardon? Ben cbr250 çok kalitelidir demedim hiçbir yerde. Elimdeki bütçe ile tercihlerim arasında en çok örtüşen motor buydu dedim. TR'de kaç tane benelli satılmış ta ikinci el piyasası oluştu motorun? Ben Ankara'dayım. Ben toplasan 4 defa gördüm 250 cc benelli. Neden tracer değil, çünkü nc ile aynı fiyata satılan her motoru yazmadım oraya. Honda'dan NC, yamaha'dan tenere yazdım ki bu ikisi yeterli.
Versys 650 ile kıyaslamak için benellinin en az 40 fırın ekmek yemesi lazım. Tamam parçası pahalıdır, tamam servisi kazıktır. Sen hiç kawasakiye bindin mi? Ben bindim. O gün bu gündür kawasakiyi ayrı tutuyorum kalite anlamında. Ha bizim ülkemizde sağolsunlar saçma fiyatlara satıyorlar, eh çok fazla kişinin bütçesine uymuyor. Ama Versys 650 ile TRK'yı kıyaslayın diyecek adama diyecek çok birşey yok.
Unutmadan, CF moto da 650likleri getirdi. Kaç tane satıldı bir araştır. Kimse merak edip alıp kalitesini falan incelemedi. Bayilerin elinde patladı. Aynı motorları bir ara mondial getirmişti sd650 diye. Onlarınkiler de vitrinlerde çürümeye mahkum oldu. Çünkü adama sorarlar sen kimsin motoruna yamaha parası istiyorsun diye. Ben gidip canlı canlı inceledim Tenere'yi. Bence git bir de sen incele. Sonra bindiğin motoru bir daha incele.
Bak yine alamamışsın
Japonla kıyaslayacak kadar enayi değilim diyorum yazının başında nc ile kıyaslıyorsunuz neden diyorum arada 6000 tl var 4 adet asgari ücret ve yine 10 kere yazdım trk pahalı pahalı yine söyliyeyim pahalı . Versysle bari kıyasla yarı fiyatı rahatla diye... onun klasmanı . Hatta yine söyliyeyim 27 binin suçu japoncularda..
İnşallah iyidir de hak eder de yoksa yaşamaz de ama itin bi tarafına sokmadan beklemek lazım..
Yaşım 41 olacak yaşarsak martta sözüm genellemeydin benden büyüksen affola
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------
Bu marka mondial değil cfmoto değil . Temelinde 100 yıllık argesi deneyimi olan bir marka . Çinlilerin eline geçmiş bir şekilde volvo gibi lenova ibm gibi . Çinlilerin başka şansı yok ellerinde artık uzay teknolojisi var ama marka değeri yok ellerinde para var ama imaj yok. Büyükmek söz sahibi olmak istiyen yatırımcılar otomatiften tekstile motordan elektroniğe bu yolu tercih etmek zorunda . İsmini birikimini hakkını mühendisini kullanacağı yatırımı yapmak zorunda ve yapıyorlar .. bizim saabı alıp araba yapmaya çalışmamızdan çok daha ciddi şekilde . O yüzden bişey yapamıyorsak taşlamayalım da bari belki işimize yarar daha da ne anlatayım sana mobilden..
Motoru inceledim gayet hoş, rahat. Fiyat bence öyle aman aman çok değil ama kafa karıştırıcı. Uzun süredir beklediğim bir motordu, hemen silip atabileceğim bir fiyat değil. 25.000 olsa kolay tercih edecektim. Honda motorlarım oldu, NC750 müthiş motor kabul ama görüntü olarak yanına yaklamaşamaz. Herşey görüntü değil ancak tipini sevmediğim bir motoru da kullanmam. İzmirde Benelli servis var Alparslan Bey, çok da kalite adamdır, Benelliyi biraz onun sayesinde severim. tnt250 ve TNT25 i denemişliğim var hiç de fena değiller, kullanıcıları da memnun.
Benelli kendini ıspatlamamış demek haksızlık olur, bu fiyata muadili motor yok, Benelli kendini ıspatlayınca fiyatı diğerlerinin seviyesine çeker ve kendini ıspatlama fiyatı olarak bu fiyattan bahsediyor bulabiliriz kendimizi.
Uzun lafı kısası, biraz daha bekleyeceğim, fiyatı 27500 üstüne çıkarsa almayı düşünmem. Bu fiyat bandında motosikletlerim oldu dolayısıyla bayide denedikten sonra kendimi razı edebilrsem bunu da alıp şansımı deneyeceğim. Tip, oturuş pozisyonu, sele konforu, artçı konforu baya baya güzel.
Bakın arkadaşlar Japon bizim babamızın markası değil. Ancak eğri oturp doğru konuşacağız. MAtematik konuşacağız..
Benellinin Japonları rahatsız etmesi mümkün değil. Hyosungun zamanında etmemesi gibi.. Ha nereye kadar. Ciddi fiyat avantajı ile girene kadar..
Japonlar fiyatını Benelliye göre belirlemiyor. Benelli fiyatını Japona göre belirliyor. Sorun burada.. Adam bakıyor Honda 30 K ise Benelliye 25 K. diyor ben daha uygunum..
5K lık bir avantaj bu segmentte bildik bir marka yerine bilmediğin 2.eli oluşmamış servisleri bisikletçiden bozma bir markayı almaya sebep olamaz.
Aynı tartışmaları Hyosung için yaptık aynı şeyleri savundular ama sonunda Hyosung markası silindi gitti.
Ben diyorumki Hyundai 20 yıl once arabasını Fiattan / Tofaştan daha ucuza sattı. Çok daha ucuza ve çok daha uygun yedek parçayla.. Ama servis ve satış sonrası yatırımlarıda çok çok başarılıydı.. Aynısını Benelli yapmazsa satamaz diyorum. Konu bu..
İsterse TRK 502 harika motor olsun.. Türkiye pazarındaki marka yerleşimi nedeniyle 22.500 TL demelilerdi. Ama 250 cc sini bile doğru fiyatlayamana bir marka 500 cc yi nasıl fiyatlayacak. Bunlar tüccar kısa vadeli hesap kitap yapıyorlar..
Yahu adam gibi 5 tane tam donanımlı tam teçhisatlı pırıl pırıl servis açmaktan aciz distributorun nesini savunuyorsunuz. Benelli de Hyosung gibi Türkiye motosiklet pazarına göülmeye mahkumdur. Çünkü uzun vadeli düşünen distributor marka kaliteli servis açar..Makul ve güvenilir bir satış sonrası hizmet verir.. Bu kadar basit..
Bu kimde var. BMW de var Hondada var.. Başka kimde var? Yok. Bu markaların 2. elde bu kadar güçlü olmalarının nedeni bu..
Havanda su dovmeye gerek yok. Motosiklet araba işi ciddi analiz , strateji , uzun vadeli lojistik yapılanma işidir. Gerisi hikaye..
Sonuca hep beraber bakarız.
27500 liraya adam gibi servisi olan, kendini kanıtlanmış ve 2. el'de değer kaybı olmayıp aksine değer kazanan japon malı alternatifleri varken ne olduğu belirsiz benelliye neden bu kadar para verilsin ki?
Sen beni anlamamışsın. Ben Nc ucuz, CBR ucuz, R25 ucuz, Tenere ucuz falan demedim ki. Hepsi pahalı. 7 bin liraya YBR satıyorlar. Benzer bir rakama gittim pulsar aldım. Sorunlu bir motor. Neyse geçelim. Bana göre 250 cc sınıfının hakkı fiyatla satılan motor en fazla RX3 Evo'dur. Yani 12 bin liranın üzerine satılan her 250 cc çok pahalıdır. Buradan yola çıkıp hesap yaparım hep. Ama NC'nin 33 bine, Tenerenin 31 bine pahalı satıldığı gerçeği, TRK'nin değil 26-27 bin, 20 bine bile pahalı sayılabileceği gerçeğini değiştirmiyor. Yani 7 den 70 e hepsi pahalı zaten. Ben sadece şunu sorguluyorum, zaten insanların geliri belli. Eyvallah NC ile TRK arasında 3 asgari ücret var, 5 asgari ücret var. Ama arkadaş hiç kimse neredeyse 2 yıllık asgari ücreti piyasaya yeni girmiş bir markaya bağlama riskine girmek istemez. Yani TRK'nın piyasaya giriş fiyatı pahalı. Daha dün piyasaya girmiş (çinlilerden öncesine bakmam ben, hani nerede lenovonun eski kalitesi) bir marka olarak, bir müşteri kitlesi oluşturacaksın önce. 18-20 bine TRK satılıyor olsa, CBR'yi hemen satılığa çıkartırım. O paraya o risk alınır. Ama sırf tenereden 3 bin lira ucuz diye, 25 bin liramı riske atmam mesela. Neden tenere gibi kendini kanıtlamış bir motor dururken riske gireyim ki? İşte aradaki fiyat o riske girmeye değecek kadar farklı olmalı ki motor satılsın, iyi ise iyi olduğu anlaşılsın. Yoksa senin dediğin gibi, tracer var, 650f var, tenere var, nc var, var oğlu var.
Kawasakiyi hesap dışı tutuyorum, maalesef ona biz dünyevi mahluklar pek binemiyoruz.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Newmoto76 ve zero
arkadaşlarla hemfikirim.çok saçma bir fiyatla pazardan pay alacağini umdular herhalde.
Trk 502 de boyle bir fiyat koymalarinin nedeni fuar oncesi gordüğü yoğun ilgiden ötürü olduğunu düşünüyorum.
Bu ilgiyi paraya çevirmek istediler ama evdeki hesap çarşıya uymaz her zaman...
Bu motor benelli değilde honda olsaydı örneğin hiç sorun olmazdı.
Eğer benelli ise fiyatı bana göre 19 ile 21gibi olmasi çantali olarak makuldu...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)