evet baslıktanda anlasılacagı uzere
en önemli faktor nedir?
mesela benim icin guzelliği önemlidir
evet baslıktanda anlasılacagı uzere
en önemli faktor nedir?
mesela benim icin guzelliği önemlidir
Karizma ve performans
___KILIÇ___
[B] ยภยtยlคภlคг ยภยtคภlคгı ครlค ยภยt๓คzlคг ¤ۣۜ __ к ı ℓ ı ç __ [/B]
İşte tam benim konum.
Ben motor almaya geçen ağustosta karar verdim. İlk önce geçici bir heves mi diye kendi mi tarttım. Sonra araştırmaya başladım. Ehliyet kursuna yazıldım. Sonra çevremde ne kadar satıcı varsa gezdim. Her birine en az 3 defa gittim. Fuarda hemen her ithakatçı ile sohbet ettim. Yetmedi Çinliler le bile sohbet ettim.
Beni en çok satıcıların yaklaşımı karar vermemde etkin oldu. Mesela Hondaya kaç defa gittiysem ne bakan oldu ne bir cevap veren. Satıcı görevini yapar ama bak bu motoru bu akşam biri gelir alır sen hemen kapora filan bırak diyenleri hemen eledim. Ben mondial aldım ki yola çıkarken neler neler geçti aklımdan. Ama bir ay boyunca beni kaç defa aradılar kaç defa bilgi verdiler hiç sormayın. Serviste usta ile görüştüm, davranışlarını ölçtüm. Bu arada bu sitede çok insana danıştım. Sonunda 125 cc bir sccoter almaya karar verdim ve aldım. Honda chopper filan bile alabilirdim ama başlamak için böyle bir motorun (125 ZN) olması iyi. Üstelik tipide bana yakışıyor.
herşeyden önce scudun yaptığı en mantıklısı önce geröekten istiyormusujn bi karar ver , sonra motoru ne için kullanıcağını belirle örneğin dağ bayır tepe der gezerim diyosan endurolara bakman gerekir , sonra bi fiyat araştırması yap ve bütçene uygun olanı seç ve dandiriklerden uzak durmaya bak benim diyebileceğim bu kadar
Kask tak!
servis / servisteki elemanların ilgisi ve bilgisi / senin zevkin / motor hakkında ufak bir araştırm (forum v.s.) / yredek parça fiyatları ve temin süresi
Ben markasının Mondial olup olmadığına bakarım !
+1Mengu16 adlı üyeden alıntı
konu yanlis anlasilmasin ben burda nasi bi motor almam gerekir demiyorum.
siz motor alırken nelere onem verdiniz demek istiyorum...
Önem vereceğim en önemli 1 numaralı konu MARKA olması..Zaten iyi bir markaysa yedek parçası ve servisi yaygındır..Alacağım motorun benim işimi görecek her türlü ihtiyacımı karşılayacak nitelikte olması..
belki bu konuda bunu söylemiş olacak tek kişiyim ama güvenliği desem neyin güvenliği diyeceksiniz yol tutuş, şase maddesi dayanıklılık, malzemelerin ve montaj işçiliğinin kalitesi.
benim şu an sahibi olduğum mondial 150 hs ile hayatıma pek güvenmiyorum 105 kiloluk plastikten yapma motorla 90la bir minik çukuru kaçırdığın zaman motor havalanıp kafasına göre yamuk bir açıyla yere iniyor. Bunlar olurken yağmur olsaydı en az 5 kere ölmüştüm şimdi.
Para biriktiriyorum ağustos gibi gilera nexus 500 almayı düşünüyorum
bence en önemlisi ne amaçla kullanacagın.
- Yılda yaklaşık 20.000 km. yapıyorum. Motor dayanıklı olmalı. Kalitesiz ürünlerle yolda kalmak istemem. Servislerde sürünmek istemem. Ucuzlukları ile çeikci görünüşlerine rağmen, kalitesizliğinden korkarak muteber markalara yöneldim.
- Sürekli E5 üzerinden gideceğim için 100 km. ve üstü hızlara çıkabilmek önemliydi. Biraz performans gerekiyordu.
- Yoğun trafikte aradan kaçabilmek gerekiyordu, bu nedenle iri bir motor uygun olmayacaktı.
- Motor irileştikçe yakıt sarfiyatı artıyor.
- Trafik yoğunluğunda dur - kalk yapmaktan imanım gevrer diye vitesli motor almak uygun olmayacak dedim.
- Bütçeyi aşmamak gerekir. Zaten para yoksa çok şahane motorlara bakamıyorsun.
Ortaya ne çıktı: 150 cc. 16 beygir Honda Dylan. Biraz daha zorlasam Xmax'te gözüm vardı, ama Yamaha servisleri hakkında duyduklarım beni korkuttu. Birazda bütçeme kolay geldiği için Dylan oldu. Xmax'te hala gözüm var. Onu alsaydım daha mı iyiydi acaba?
görünüş sadece yeni başlamak için... ve acemiliği atmak için çinli...
sonra mutlaka chooopppeeerrr
[I]Hiçbirşey imkansız değildir...[/I]
ben mondial 125kt aldım 1 aydır kullanıyorum, yaklasık 800 km yaptım ve ılk defa asfalt ile tanıstım yerde yaklasık 8 10 m kaydım kayarken aklımdan gecen matorun da kendımı n dee ayaga kalkamayacımdı allahtan korktugum gıbı olmadıkalcamda dısızımde morluklar elımde ve kolumda sıyrık kaskımda cızık ve motosıkletımde sol sınyal lambası kaybı bırde depoda kucuk bır gocuk ıle atlattımısın acıkcası ehlıyetı almadan once nıyetım skıdur dusme almaktı cunku ogune kadar hıc vıteslı motosıklet kullanmamıstım ehlıyet kursunda yamaha ybr 125 kullanınca anladım kı vıteslı motosıklettekı zevk hıc bırseyde yokmus bu sebebten fıyatınıda goz onune alarak 125kt yı sectım sımdılık motosıkletımden memnunum bakalım onumuzdekı gunler ne gosterır
buraya konuyu actıgımız iyi olmus
ne gusel herkesin soyleyecegi bişeyleri var
konu dar gibi gozuksede oldukca cok cesit cıktı
devam devam...
bence ilk kriter kullanım amacıdır. uzuuuuun uzuuun geziler yapıyosam gidipte çin malı almam yada kısa mesefalerde kullanıyosam büyük ve güçlü bişey almam dağdan bayırdan inmiyorsam racing almam evden işe işten eve kullanıcısıysam orta güçte pahalı olmayan kullanışlı bir model alırım vs ve bunlar gibi felan filan .. Ama tabi sonra performans güzel olması servis ve parasal durumda sırayla etkiliyor e bide kararsız kaldığın durumlarda gönlün hangisinden yanaysa o seçiliyor...
[CENTER][COLOR="Black"][B]-GOOD GUYS DON'T ALWAYS WEAR WHITE-[/B][/COLOR][/CENTER]
İskenderunluKILIC adlı üyeden alıntı
___KILIÇ___
[B] ยภยtยlคภlคг ยภยtคภlคгı ครlค ยภยt๓คzlคг ¤ۣۜ __ к ı ℓ ı ç __ [/B]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)