5000km.'yi geçen Çin'li motorlardan raporlar.
Reklamlar
-
MONDIAL 150 ZAT 14200 km. de hiçbir motor problemi yok.hiç sorun cıkarmadı yanlızca bir kez triger kayısı değişti.o da ben değiştirmek istediğim için.gaz ve fren telleri değişti ve balataları iki kişilik kullanım yapıldı devamlı.bir kez yolda kaldı o da buji yuzunden yenisiyle değiştirildi ve yola devam...he bu arada serviste daima karsılastıgım yaslı bir amca var aynı motordan onda da var.amcamızın motoru tam tamına 22000 de ve henuz değişen hiçbir parcası yok buna ne diyicek sayın eleştirgen nüfusu???arkadaslar bırakın bunları...tabiiki 3500 liraya aldıınız bir motor 10000 liraya satılan bir motor kadar saglam olmayabilir.ama sizce bu kadar aceminin çin motoru alıp kullanmaya calısmasıda biraz dusundurucu değilmi???yorum yaparken olayı her boyutu ile dusunun...
Reklamlar
-
NEWZAT150 nin motoru 19.000 lerdeymiş bir sorunu var mış,motorun takozları, yane motor ile şase bağlantısını yapan yerlerdeki lastikler eskimiş değişmesi gerekmiş okadar...
-
Çin motorları sağlamlıkları ve kaliteleri hakkında yazılan görüşler kişisel düşüncleri yansıtıyor tamam.Amaaa milletin zor şartlar altında sahip olduğu gözü gibi baktığı motorunu aşşağılayıcı ifadeler ile eleştirmek, bunlar hakikaten BOŞ laf kalabalığı olmuyormu? Üstelik neymiş bu süper konforlu ve muhteşem kaliteli motorsikletleri bizi de bilgilendirsinler lütfen..
Kullandığım motorlardan biri Kanuni Tiger 250.Şu ana kadar boyada solam harici problem yaşamadım ve periyodik bakım harici servise gitmedim.Km:10.056
-
arkdaşlar bu iş motoru nasıl kullandığına bakıyor herhangi bir japon malı motoruda hor kullanırsan oda bir sürü problem çıkararı çin motorlarındada bu iş böyle benim arkadaşın motoru 18000 de sorun yok benimki 5000 binde değişen parça yok yollda hiç kalmadım allaha şükür bir defa arka fren teli koptu o zamnn biiraz zor durumda kalmıştım o kadar yani eğer motorunu hor kullanmazsan çinli japon taiwan farketmez hepsi seni uzun sürelerce üstünde taşır
-
arkadaşlar bu konuda çok şeyler yazıldı çizildi bende kendi görüşmerlimi paylaşmak isterim:
bir çok avrupalı ve asyalı motor üreticisi çinde fason fabrikalarda ürünlerini düşük maliyetlerde üretiyor ancak bu üretilen düşük maliyetli ürünlerin bir çoğu olması gerektiği gibi belirli standartlara uyum sağlıyor burda demek istediğim zaten çinlileri kötülüyoruz ama hayatımıza yeterince girmişler
gelelim iyi olmayan motorlara benim bu konudaki fikrim şöyle : iyi olmayan motordaki etmenler bence çok önemli şöyleki motoru kullanan yani kulanma tarzı, yol durumu , servis kalitesi(bakım için) bu konudaki önemli etmenler .
ben diyorumki X bi çinli firmanın motorları dandik ama neden? bakın bizim yollarımızın durumunu çok iyi biliyorsunuz bir çok model maliyet düşürmek için ufak yarıçapta lastiklerle donatılıyor bunu yakıt tüketiminde motor ömründe etkili olduğnu biliyoruz. eklemek istediğim şu ki:ithal ettiğimiz çin malı motorları tamir etmeyi bilen çok az teknisyen var diğerleri söke taka (benimde sevdiğim bi yöntemdir bu konu dışı) deneyerek öğreniyorlar . o konuyu çok kurcalamıyacağım kısaca adamakıllı serviste yok.parça bulnurluğu ayrı mesele aylarca parça bekleyen arkadaşlarımız var ayrıca bu işi yapanların işgüzarlığı sayesinde parçalar bize baya güzel bi fiyattan geliyor
kısaca anlatmak istediğim şu : motor alırken diğer etmenlerde önemlidir sadece dış görünümü değil bütün herşey toptan incelenir bu etmenleri hesaba katınca iş çok daha pahalıya çıkıyor
son olarak şunu söylemek istiyorum: bu demek değildirki çin malları o kadar kötü hayır kardeşim ; sen bakımını zamanında yaptırırsan motorunu zorlamadan güzel güzel gidersen herşeyiyle ilgilenirsen kısaca gözün gibi bakarsan motoruna o motor 40 binde yapar eminim bundan ancak bizim içinde bulunduğumuz ülke şartlarını düşününce bize katır gibi motor lazım diyorum ben seçimlerimi bunları göz önüne alarak yaptım acemiyim bundan utanmıyorum ama öğreniyorum öğrenirken motoru ister istemez hırpalıyorum benim bütün ihtiyaçlarıma cevap veren motoru aldım
farınız ve yolunuz açık : iki tekeriniz hep yerde olsun
-
ariulu adlı üyeden alıntı
arkdaşlar bu iş motoru nasıl kullandığına bakıyor herhangi bir japon malı motoruda hor kullanırsan oda bir sürü problem çıkararı çin motorlarındada bu iş böyle benim arkadaşın motoru 18000 de sorun yok benimki 5000 binde değişen parça yok yollda hiç kalmadım allaha şükür bir defa arka fren teli koptu o zamnn biiraz zor durumda kalmıştım o kadar yani eğer motorunu hor kullanmazsan çinli japon taiwan farketmez hepsi seni uzun sürelerce üstünde taşır
yukarıda yazıldığına göre fren teli kopmuş..bundan daha tehlikeli ne olabilir ki ??.. düşünsenize hızlısınız önünüzde arabalar var ve frene basıyorsunuz.. o da ne fren yok...Allah korusun..... tekeri çıkanlarıda duyduk...bu motorlar tam fecaat..14.000 km hussar kullandım. o tarz sorunlar çıkarmadı ama yinede hiç güvenli değiller. lastikleri yağmurda feci kayıyor....
[COLOR="Red"][B]vınnnnnnnnnn !!![/B][/COLOR]
-
çin malı motor temiz kullanıldığı zaman pek sorun yaratmıyo.arkadaşta 125 mt var,1 yılda 6000km yapmış,periyodik bakımlar dışında servise gitmedi eleman.
bendede 1100 km'de 150 hs var ama satıp başka bir motor almayı düşünüyorum.alacağım motorda muhtemelen çin malı olacak ama motor hacmi
daha büyük olur.
-
1 yılda 6000 km yi bırak.ben nisandan bu yana.8700 km yaptım benim macar bozması çinli keewayimle.gayet de problemsiz su an.bir tek baskının yaylarını değiştirdim.özel yay yaptırdım.hepsi bu.
-
4 ayda 5000 km yol yaptım bı kere adam akıllı sorun oldu fren telı koptu onuda sorun olarak saymamak gerek bence ıdıalıyımda onumuzdekı yaz ben bu motorla 20000 km yı gecerım sorunda olmas adam akıllı kullandıgımda soylenemez cok hor kullandıgım halde yınede ıddıalıyım
Siyah motorlu prens... 34 VIV 17
-
arkadaşlar motorları, özellikle çin gibi belli standartlar olmayan ülkelerde üretilen motorları tek tük örneklerle incelemek yanlış olacaktır.
Çin'deki fabrikalardan eminim ki en az honda kadar kaliteli motorlar da çıkıyordur. Ancak 20 tanede 1 şeklindedir muhtemelen.
Mühendisler bilir, Bir markanın değerini ve üretim maliyetlerini arttıran önemli etkenlerden birisi standartlardır. Bazı standartları tutturmak için büyük masraflar gerekir.
Çindeki motorlar da bu standartlar yoktur. Yani bazı motor çok iyi çıkarken bir diğeri çok kötü çıkabilmektedir. Bunu anlayacak, kontrol edecek, kötü motorları eleyecek mekanizmalar da tahminen düzgün çalışmıyordur.
Kendi alanımdan örnek vereyim, bilgisayardaki işlemcileri ele alalım.
Bildiğiniz Pentiumların 2 ghz de çalışanı ile 3 ghz de çalışanı (çok genel bir örnek veriyorum detaya girmeyelim) aynı üretim bandında basılır. Belli standartları tutturanları daha yüksek kapasitelerde çalıştırılmak üzere paketlenirken (3 ghz olurken) standartı daha alçak üretilmiş, veya öyle çıkmış işlemciler 2 ghz i geçmeyecek şekilde paketlenir ve ona göre modellendirilir.
Mondial gibi markalara baktığımızda da, bir amcamızın bu motor ile tüm Türkiye'yi gezdiğini görürken başka bir arkadaşın da 3 ayda 10 kere problem yaşadığını, motorundan soğuduğunu görebiliyoruz. Mondial gibi markaları alırken göze almanız gerken risk budur.
-
6000 i zorlaya zorlaya gordum ama sankıo 6000 km o benı degılde ben onu tasıdım sırtımda. 4000 e kadar mukemmel di ama sonra cok beter çook.
Dört duvar arası kapanmazki sendeki özgür ruh. Ölünce parçalanmazki bendeki özgür ruh. Sevişe sevişe azalmazki tendeki özgür ruh. Kopyalayarak çoğalmazki gendeki özgür ruh... BABAZULA
-
denden adlı üyeden alıntı
Kendi alanımdan örnek vereyim, bilgisayardaki işlemcileri ele alalım.
Bildiğiniz Pentiumların 2 ghz de çalışanı ile 3 ghz de çalışanı (çok genel bir örnek veriyorum detaya girmeyelim) aynı üretim bandında basılır. Belli standartları tutturanları daha yüksek kapasitelerde çalıştırılmak üzere paketlenirken (3 ghz olurken) standartı daha alçak üretilmiş, veya öyle çıkmış işlemciler 2 ghz i geçmeyecek şekilde paketlenir ve ona göre modellendirilir.
.
denden kardeşim örnek biraz hatalı oldu sanırım ben 16 yıldır bilşim sektöründe ve dist. bi firmada çalışıyorum amd türkiye dist. keşke başka bi örnek verseydin
LAZKOPAT /'Asla bir Türk'ü kılıcını çekecek noktaya değin kızdırmayın' Napolyon
"Az kaşardan Tost, Çok Kaşardan Dost olmaz"
-
obkavi adlı üyeden alıntı
denden kardeşim örnek biraz hatalı oldu sanırım ben 16 yıldır bilşim sektöründe ve dist. bi firmada çalışıyorum amd türkiye dist. keşke başka bi örnek verseydin
abi hatam varsa düzeltin o zaman
bende bil. müh. okuyorum, donanım dünyasını da severim okurum takip ederim ama yanlış biliyor olabilirim.
wikipedia.com da bir araştırma yaptım ve bahsettiğim olaya ait referans bulabildim, şöyle diyor:
Factors allowing overclocking
Overclockability arises in part due to the economics of the manufacturing processes of CPUs. In most cases, CPUs with different rated clock speeds are manufactured via exactly the same process. The clock speed that the CPU is rated for is the speed at which the CPU has passed the manufacturers functionality tests when operating in worst-case conditions (for example, the highest allowed temperature and lowest allowed supply voltage). Manufacturers must also leave additional margin for reasons discussed below.
http://en.wikipedia.org/wiki/Overclock adresinde detaylı yazıyı bulabilirsiniz.
-
obkavi senle aynı duyguları paylaşmamak mümkün değil.Yüksekten bakanlar çok.
-
istanbul adlı üyeden alıntı
ne 20,000km 'si abi??
benim mondial 151RS 9500 km'de (kesin gösterge de bozuktur, çok gösteriyordur ya neyse)... ama:
- karbüratörünü değiştirmek zorunda kaldım
- egzostu olduğu gibi değişti
- kayışı koptu, onu da değiştik
- her bakıma gittiğimde usta bi dolu parçayı yeniledi...
- iki kere yolda kaldım, hatırlamak istemediğim saatler yaşadım.
- aynaları, sinyalleri vs. hiç anlatmayacağım.
herşeye rağmen makul fiyatlarıyla bize motosiklet zevki tattıran bu aletlere kızmak içimden gelmiyor. ilk göz ağrım, bakım dışı servise kaç kere gittiğimi bilemesem de bu motoru yine de seviyorum....
garip, biliyorum.!:..
arkadaş sana katılıyorum çükü bende de 151 rs var
aldıgım 2.hafta beni kartalda bıraktı ben g.o.paşada oturuyorum monifolt patlamış hava alıyomuş diye elden çalışmadı ayaktan zor çalıştırdım sonra eve geldim eyak marşı kırıldı daha neleri var bilsen ama bilirsin heralde çin malı degilmi kardeşim al birini vur ötekine ama ben motorumu beni yolda bıraksa bile seviyorum o benim 4. aşkın beeeya
entellektüel adlı üyeden alıntı
Evet Arkadaşlar... Benim Motor 6200 KM de.
İlk Aldığımda : Montaj hatası yüzünden İki Arka çamurluk vidası taktırdım.
Motorun arka tekerini çatısına bağlayan mafsal vidalarının ikisinin takılmasının unutulması ve birinin kırılması nedeniyle Mafsal vidaları yenilendi. İki kere eksoz susturucusu yapıldı... 5000 Km'de Adana Karataş Mondial Servisi Hava filtresinin hiç ellenmemiş olduğunu farketti ve esaslı bir şekilde temizledi. Bu süre içinde bir kez gaz teli değiştirildi. İki kez buji değiştirildi. Teknik servislerinin yaygın ama bilinçsizliği nedeniyle Motor bir kaç kez Başka bilinçli ustaya yaptırmak zorunda kaldım.
Zaten Garantili olduğu halde Ana firma dahil Tüm teknik servislerin Tüketici koruma yasasının 13. maddesine pek uymadıkları için, Teknik servislere para ödediğimiz için... Pek te farketmiyor zaten... Teknik servislere haybeye ödediğim paraları motorun satış fiyatına eklesem zaten 2. El çok sağlam bir makine alabilrdim.
son söyledigin cümle için sana katılıyorum ama ben yinede motorumu seviyorum ve biniyorum çin min ama binmek zorundayız başa gelen çekilir...
10,12,2005 de 151 rs mondial marka motor aldım 1850+200 ytl saydım yarısını taksitle aldım motor ilk önceleri çok kibar çalışıyordu bakire bi kız gibiydi motorumu çok seviyorum çizilmesin diye dikkat ediyorum hala da ediyorum,motor800 km geldiginde ben kartaldaydım yola çıkmak için motoru çalıştırmaya ugraştım çalışmıyo bas bas çalışmaz, ayaktan denedim çalışmaz 1 saat ugraştım çalıştı, bi ara gazı bıraktım a da ne yine stop etti. neyse bi daha ugraştıktan sonra buda yarım saat sürdü, anladımki gazı bırakınca stopluyo bende ara gaz vererek otobana çıktım eve geldim sabah motoru çalıştırıcam ayaktan at-yak marş mili kırıldı onu da yaptırdım.
1500 km ye geldi eksozdan sesler gelmeye başladı baktım perşinleri boşalmış çıkardım perşimlerin yenisini yaptım,2000 km ye geldimkaçker buji degiştirdim hava filtresini,yagını degiştirdim (500 de 1250 de de degiştirmiştim ) 5850 de arkadaşlarla çınarçıga gitmiştik beni yalovada bıraktı öbür gün motorcuya gittim karbüratöre pislik gitmiş ondan bozulmuş benzinden. 7500 km motola eve giderken dengesizin biri önümü kesti ben motorla kamyonetin altına girdim motor haşat, 2 hafta motor serviste kaldı sigortadan yapılması için bekledim.750 yt masrafı çıktı (halen alamadım parayı 1 ay oldu. motoru aldım şimdi motor gayet iyi gidiyo 8800 de motor bende bundan sonra motoru degiştirirsem çinli asla almam alırsam honda veya yamaha....
-
arkadaşlar benden son söz bu,
çinli motor kullanan arkadaşlar kendi sıkıntılarını kendi topiclerinde değielendiriyolar, o marka ürün alamk isteyenlerde zaten o topic lere girip bilgi alıyor ki örneğin bizim keeway 150 topic'i gibi iyi ve kötü yönlerini buradan öğrenebilir ben buradan bakaram okuyarak motorumu aldım memnunumda.
diğer
japon vb sınıf kullanan arkadaşlar sizde kendi motorlarınızı kendi topic lerinizde tartışıyosunuz pardon "TARTIŞMIYORSUNUZ" siz daha önemli meseleler tartışıyosunuz sizinkiler 20.000 km yi zaten sorunsuz geçiyo ya o yüzden bizim kıtıbiyoz (uyduruk demek) çin malı motorlarımızın derdi başkalarını germesin bence böyle başlıklar açıp yalandan merak ediyorum falan yapmayın hoş değil birbirimizi kandırmayalım bizde sazan değiliz
herkez motoruyla mutlu,
şen ve esen kalın
LAZKOPAT /'Asla bir Türk'ü kılıcını çekecek noktaya değin kızdırmayın' Napolyon
"Az kaşardan Tost, Çok Kaşardan Dost olmaz"
-
Benim motor 5000'de ve saat gibi çalışıyor.Ve ben 20.000'i göreceğime içtenlikle inanıyorum.Alalı 14 ay oldu ve sadece 3 defa bakıma gitti.2'si periyodik 1'i de karbüratörü bozulduğu için.Karbüratör garantiden geldi zaten.Ve şu ana kadar 30 ytl Bakım masrafım var.Ben motorumdan çok memnunum.Aslında uzun seneler kullanabilirim ama motorumun ebatları küçük olduğundan 1-2 sene sonra beni pekte taşıyamaz.Ama benim ilk motorum olan 50TT'mi satmayı düşünmüyorum.Saklıyacağım.Belki bundan 20-30 sene sonra bile hala çalışıyo olacak.
-
benım motorum kanunı ve su anda 8500 oldu her hangı bır sorun yasamadım tek sorunum on ve arka ayaklar dustu kaynattım başkada bısıy yok servıs dısı bakım olayı saten olmuyor az bucuk kendımde anladıgım ıcın gerek kalmıyor
-
-
denden adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motorları, özellikle çin gibi belli standartlar olmayan ülkelerde üretilen motorları tek tük örneklerle incelemek yanlış olacaktır.
Çin'deki fabrikalardan eminim ki en az honda kadar kaliteli motorlar da çıkıyordur. Ancak 20 tanede 1 şeklindedir muhtemelen.
Mühendisler bilir, Bir markanın değerini ve üretim maliyetlerini arttıran önemli etkenlerden birisi standartlardır. Bazı standartları tutturmak için büyük masraflar gerekir.
Çindeki motorlar da bu standartlar yoktur. Yani bazı motor çok iyi çıkarken bir diğeri çok kötü çıkabilmektedir. Bunu anlayacak, kontrol edecek, kötü motorları eleyecek mekanizmalar da tahminen düzgün çalışmıyordur.
Kendi alanımdan örnek vereyim, bilgisayardaki işlemcileri ele alalım.
Bildiğiniz Pentiumların 2 ghz de çalışanı ile 3 ghz de çalışanı (çok genel bir örnek veriyorum detaya girmeyelim) aynı üretim bandında basılır. Belli standartları tutturanları daha yüksek kapasitelerde çalıştırılmak üzere paketlenirken (3 ghz olurken) standartı daha alçak üretilmiş, veya öyle çıkmış işlemciler 2 ghz i geçmeyecek şekilde paketlenir ve ona göre modellendirilir.
Mondial gibi markalara baktığımızda da, bir amcamızın bu motor ile tüm Türkiye'yi gezdiğini görürken başka bir arkadaşın da 3 ayda 10 kere problem yaşadığını, motorundan soğuduğunu görebiliyoruz. Mondial gibi markaları alırken göze almanız gerken risk budur.
Verilen örnek hakkında bilgim çok olmadığı için yorum yapamam ama Çin malı motosikletler hakkındaki görüşüne aynen katılıyorum."Gülü seven dikenine katlanır."
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler