valla hocam benim yuki şu anda 6000km civarında ve daha tık yok Allah'a şükür. normal bakım dışında da daha tamire filan gitmedi motor. ve yaklaşık 6000km'yi 11 ayda yaptım inşallah km 20000 olunca hortlatacam konuyu ve o zaman yazarım sizlere neyi var neyi yok :D bu arada motoru hep düzlükte kullanıyorum asfaltta yani ve yaptığım bu km'nin çoğu tek günlük pazartesi tatillerimde yapıldı. yani bir gün içinde yaklaşık 1 depo benzin harcıyorum oda yaklaşık olarak 120 km. ( benzin tam olarak bitmiyor.) işimden dolayı fazla binemiyorum kmsi onun için bu kadar düşük yoksa çoktan 20.000'i bulmuştu o motor hatta isteyen olursa buraya resimlerinide eklerim motorumun
bendeki yukiyle regale kafa tutarım her türlü performans olarak.
TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU
2009 model motoran torro 100 cup motosikletim şu an 10.800 km de, 2 kişi dağ, bayır, tarla, asfalt birçok yerde gezdik tekerlek patlaması hariç beni yarı yolda bırakmadı. Ufak tefek masraflar oldu tabi akü, ön ve arka ampül patlaması, yağ değişimi, buji değişimi gibi. Bu motosikletleri kullanacak arkadaşlar bakımlarını zamanında ve düzenli olarak yaparlarsa problem yaşamazlar.
Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...
7.500 de mondial 151rs motorumu sattım.
ön ve arka disk balata takımı değişti (zannederim disc sıcakken soğuk suya girmişim.eğim büğüm olmuş.nasıl bir disc se )
hava filtresinin motora giden hortumu 1 defa kelepçe patlattı.nasıl oldu bilmiyorum.motor bildiğiniz horluyordu.
egzoz zıngırdamaya başladı.2 kelepçe değiştirdim, extra 1 kelepçe taktırdım.
karbüratörüm 3000bin de bozuldu, ayarsızdı yani.kaç kere ayar yapıldı düzen tutmadı.bunlar hep extra masraf.
karbüratör değişecek dediler, iyice sinirlendim sattım gitti motoru.
kafadan bakımlarla birlikte 400 gibi bi para bayıldım motora.ki adam etmek için bi 200 lira daha istiyordu.zıngırdayan parçalanan yerleri, değişmesi gereken donanımları vardı.
Motoruna gözü gibi bakan, hor kullanmayan birisiyimdir.(ara sıra gazlamak dısında )
Sürekli shell den benzin alıyorum, düzenli olarak bakımlarını yaptırıyorum.Ne karbüratörü yahu
He birde ön ve arka çelik jantlar nasıl olduysa çukurlara gir çık eğim büğüm olmuştu.2 sini düzeltmeye 50 lira verdim.Tekeri çıkartıp takarlarken fren balatalarının ucundaki disc e temas edin parçaları kavlatmıslar onlar değişti.hep zincirleme zaten
1,5 yılda bu maceraları yaşadım.güzel masraflar yaptım.
Ha elbette bunda ilk motorum olmasının payı vardır elbette ama, bu kadar olmamalı.
Geçtiğimiz mart ayından beri de cbr125 kullanıyorum.
Bana 2 masrafı oldu.
1. 1000 bakımı 22 lira
2. 4000 bakımı 72 lira
Bunun dışında Allaha şükür ne bi yamulması ne bir çatlaması var
Elbette ki bütçe meselesi fakat imkanlarınızı zorlayın ve japon alın diyorum.
En kötü 2. el
Saygılar.
Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km
ÇİN MALİ ŞANS İŞİ
arkadaslar bende çin mali motorla basladim motor seruwenine. osmanli herowey die 250cc bir chopper aldim keeway sshadowun aynisi. 1500 kmde aldigim cillop gibi motoru 6500 km ye getirene kadar neler çektim. yolda nerede kalacagim belli degildi elektirik arisasi cok, ayaklik musuru, karbrutoru, freni, ( motoru aldim satana kadar on frensiz kullandim allahtan cok sakin kullanirim) ibizk zibik işe geç kaldigimin haddi hesabi yoktu kac defa yakicaktim zor tutttular:D:D:D... neyse ama kar edip sattim 2300 tl ye aldigim motoru yaninda, eldiven, bellik, dizlik, nolan kaski wardi aksesuarlari wermeden 2500 e sattim
benim sattigim adamla konustum ben o motora neler yapmadim ifla olmadi dedi; beyin yanmisş degistirmş, zincir kopmus degiştirm,ş , elektrik tesisastini sifirdan tekrar yaptirmiş olmamiş akuydu oydu buydu illallah ettim dedi oda kawasaki wn 800 almiş...
bence çinli motorlardan tamir bakim anlaminda cok sey ogrenilio ama kac defa yakmamk istedim bilmezsiniz dicem ama bilenler biliodur...
sonra hyosung gv 250 aldm ilk bindim otoyolda biraz yl yaptim abooooo dedim mercedes gibi:D:D:D
ama wardir ilaki motoru saglam cikanlar dag bayir gidenler benmki gitmedi:( bozuk çinli fabrika bile gunde 2 saglam motor yapiordur heralde
hyosung gv 250
Motorsikletimi alalı 4 ay oldu markası mondial 150 mc bugün 10000 km bakımını yaptırdım şimdiye kadar 2 kez ampül patladı 1 kez buji değiştirdim 6000 km de sübap ayarı yaptırdım toplam bakım maliyeti 130 tl tuttu.Motorsikletime çok iyi bakarım çıkan sorunları bu konuda sizlere aktarıcam.İyi forumlar
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
- H Sun
- 3 Yılda 26021 km
- Şehir içi Asfalt vs
- Genel bi bakım olmadı arıza cıkardıkca
- Bunu hesaplamadım ama bi 400 Tl yi bulmusdur
- Çin de olsa onca yıl gitti geldi memnunum zaten yakındır yenileyecem :
lifan tay 100
13.700 km
ikinci el aldım daha yeni. önceki sahibi çok masraf yapmamış. 2012 model. ben de sadece genel bakım yaptırdım 50km falan gezdim. sıkıntısı yok. 4 viteste devirlenmiyor sadece. sanırım sebebi de eski sahibi gazete dağıtımcı olduğu için hep düşük hızda kullanmış olması. motor sağır kalmış dedi bakımını yapan usta. ne demek istedi anlamadım ama zaten ben de şehiriçi kullanıcam o yüzden sıkıntı yok. grenajlar yıpranmış biraz. yağ yakma falan yok, yakıtını test etmek için yeni fulledim 100km yapıp tekrar fullerim. çekişi iyi, yağ yakması yok. titreşim öyle çok değil sanırım tek silindir motor için. ben memnunum şimdilik.
Asya 125 im 14.000 de şuan alali bir ay oldu. 13.000 deydı aldığımda henüz öyle büyük ciddi sorun yok manifolt yırtılmış o değişti amortisör gevşek di ben sıktım oldu benzin göstergesi bozuktu onu da ben hallettim bide yağını değiştim manifolt 15 tl yağ 20 şimdilik bu kadar.
2000 model bionik mobiletim 4314 km de etiketleri duruyor
Asya 125 im 14.000 de şuan alali bir ay oldu. 13.000 deydı aldığımda henüz öyle büyük ciddi sorun yok manifolt yırtılmış o değişti amortisör gevşek di ben sıktım oldu benzin göstergesi bozuktu onu da ben hallettim bide yağını değiştim manifolt 15 tl yağ 20 şimdilik bu kadar.
Yuki 150t-20 vardı bende de. 15.000km sonrasında (trafiğe çıkış 2010)krank kırdı arkadaşıma verdim yatıyor şuan. Motoru aldığımda tek bildiğim şey marşa basıp gitmekti. Şimdi yeni aldığım mcxin her bakımını kendim yapıyorum. İşte bunlar hep tecrübe
Bu forumda mertcan39 du sanirim sondaki rakami tam hatirlamiyorum kirmizi mondila drifti var iyi bakiyo motoruna 20 bin km ustundeydi diye biliyorum ben suan memnun sanirim gorur insallah bu yaziyida gelir :D
22.000 de asya cub var elimizin altında bir tane.(2011 model)
yağı 4-5 binde bir değiştirilen
daha motor açılmadı performans kaybı yok.
Hatırladığım bir arızası yok, kronik arızası yok, ufak tefek şeyleri olmuştur muhakkak ama öyle büyük birşey olmadı.Alternatör yaktı bir kere en fazla bu.
Kaç kere düşüldü ben hatırlamıyorum kaporta ona rağmen iyi komple değiştirsen 150-200 lira bişe çıkar zaten.
Motorla derelerden geçtik aha şimdi karter çatlattık dedik ama birşey olmadıı çok şükür.
Herşeye rağmen 100 km de 2 litre
Lise 2'deyken çelik wind hunter 150 sıfır almıştım okula gidip geliyordum.Lise son sınıfa kadar kullandım 2 sene 35.000 km yaptım 2 kere rektefiye oldu bi kere şaşi ortadan ikiye ayrıldı.Büyük sorunları bunlar yağ kaçaklarından dolayı keçe değişimleri sayısız defa oldu bide 3-5 kere gaz teli kopardı...Ha bir kerede marş motorunda sıkıntı olmuştu...
Mondial 100 MFH
9000'de aldım haziranda şuan 12 küsür binde, ne Siz sorun ne ben söyleyeyim durumlar vahim
tek silindir vitesli çinli sorun çıkarmaz km ye göre bakımlarını yaptığınız taktirde yapmaz iseniz japon çin farketmez hepsi sorun açar ...
1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC
şuan 24 bindeyim sorun nedir :p
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)