5000km.'yi geçen Çin'li motorlardan raporlar.
-
12 Mayıs 2008, 19:59
#421
Ben de bu konuda bi görüş belirtmek istedim... benim tavsiyem çin malı scooter lerden kaçmaktır.... almak isteyen ya cup motor alsın yada 125 lik ybr tarzı motorlardan alsın
....bu motorlar hem büyük motorlara iyi bir geçiş hemde motosikletim var demek için iyi seçimler olacktır....ayrıca benim de ilk motorum kanuni tigrina (cup) olduğunu söylemeliyim....
Reklamlar
-
12 Mayıs 2008, 20:33
#422
-2 yıldır kullanıyorum motosikletim mondial 125 zn
-2 yılda 57000 km (küsüratlı) yol yaptım
-Kullanım şartları dağda bayırda çukurlara gir çık mecburende olsa kullanmak zorundaydım
-tam hatırlamasamda beni yolda bırakacak bir sorunu olmadı sadece arka tekerden gelen bir ses ve egzoz ile alakalı bir sorun vardı o halledildi
-tamirat masrafları toplamda 150 ytl bulmamıştır (bakım ve yağ değişimi de dahil olmak üzere )
-Şimdi motor hakkında genel yoruma gelince;çok kötü şartlarda kullanmama rağmen yinede sorunsuz bir şekilde devam ediyor anladığım kadarıyla bu motosikletlerde önemli parçaları metallerden yapıyorlar diğer dış aksamları plastikten plastik olması hiçte iyi değil genel bir bakım yapmaya götürdüğümüzde gidon alt kısmı ile tekerlek bağlantı civatalarının gevşek olduğunu gördük onun dışında gevşeyen parçaları sıkıldı ve şu yaz tekrar bir bakıma götürmeyi düşünüyorum benim kendi yorumum marka olarak Honda ile kıyaslanacaksa eğer fiyat açısından Honda dan üstün görürüm Honda veya diğer motosiklet üreticileri bu fiyata yapsın bizde alalım... aynı marka Honda shadow 90 yanılmıyorsam eğer 6.000 ytl civarında Honda veya diğer üreticiler acaba 1.800 ytl fiyata nasıl bir motosiklet yaparlardı.
Kalite olarak bir şey söylemek istemem çünkü her şey ortada kullanan birisi olarak güvenlik önlemleri zayıf Motorun kendine has bir zevki yok artık (kendi modelim için ) kasislerde veya çukurlara girişlerde motosikletin üzerinden atma gibi bir durum var çok can sıkıcı konforsuz bir motosiklet orjinal döşemesinin üzerinde 100 150 km durmaksızın yapabilmek zor
sadece çok kötü yollarda kullanmama rağmen şu an sağlam durabilmesi biraz şaşırttı zaten almadan önce okuduğum bir yorumda bu motosikletlerin şans eseri kimine iyi kimine kötü denk geldiği,toplayan kişinin de becerisine bağlı olduğu belirtilmişti.Artıları da eksileri de olan bir motosiklet tabiki bu benim kendi modelim için geçerli
-
12 Mayıs 2008, 22:12
#423
bu çin malı motorlara en fazla 3-4 sene binersin ondan sonra kaldır at hiç bir işe yaramas.sürekli bakım yaptırsan bile mutlaka bir yerinde bir zaman arıza verebülür
-
12 Mayıs 2008, 22:40
#424
kullanılan her mal belli bir süre sonra arıza yapabilir.. Bakım illaki İsticek Makine bu Allah için Ybr Bozulmuyor mu sanki ?
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
-
12 Mayıs 2008, 22:47
#425
HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR
-
13 Mayıs 2008, 00:13
#426
Benim pırpır 15500 kmde. Kuzenlerin bufede servis motoruydu kuzen Mexico'ya gidince motor bana kaldı motosikletin motoru iyi değildir diye düşündüm ama motoru çok şahane bakıma verdiğim serviste aynısını soyledi ama benim pırpır km/h de 10 km fazla gösteriyor şimdi gerçeği 14000km sanırım motoru gazdan çektinmi komprosore biniyor bu da motorun sağlam olduğunun iyi bir göstergesidir gaza bastınmı keçi gibi gidiyor.Bu motorlar seri kullanıma göre değil adama bakyom 150cc çin malı motorla 120 basıyor ondan sonra bozuldu tabi bozulur bu motorların eti ne budu ne.Arkadasların vespa gt200 ile 135 bastım gidiyor ama dayanıklı motor olduğu için bastım hem yol boştu hem motor seriydi gidiyor.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
13 Mayıs 2008, 01:27
#427
-
13 Mayıs 2008, 01:41
#428
BOO_74 adlı üyeden alıntı
sevgili arkadaşlar,
bence soru yanlış.
çin malları 2 senedir piyasada.
ağırlıklı olarak da kısa mesafe kullanılan scooter tipi motor getiriyorlar ki bunlara 5 yıl kullansan 20.000km yapamazsın.
ben bir yıldır biniyorum ve 4300km deyim, bu sorunun muhatabı olmam için 4 yıl daha var.
ayrıca çin işi genelde başlangıç motoru, millet alıyıor 1-2 yıl acemiliğini atıyor sonra büyük motora geçiyor. bu 1-2 yılda da 20.000km yapan zor çıkar.
ybr-titan-kanuni-mz tipi kurye motorları 365gün 12 saat çalıştığı için çok km yapıyor doğal olarak. ne kadar arıza yapıyor kullanana sormak lazım.
geçen sene honda activam vardı, bir yıl- 3000km km kullandım 6-7 kere yolda kaldım, servislerde perişan oldum. 20.000km yi (ki yıllaaaarrr sürerdi)beklemeden de başka motor aldım.
ben olsam soruyu söyle sorardım:
1. motor kaç para?
2. kaç km yol yapmış?
3. kaç para masraf (servis-bakım-arızalı/değişen parça) çıkarmış?
4. kaç para benzin yakmış?
5. kaç kere arıza çıkarmış?
bu soruların cevabı sonrası "kullanım maliyeti" ortaya çıkar ki o da "tarz" -"keyif" , "kişisel tercih" parametrelerini içermez.
motorum 2 nci senesını gırdı gıcır gıcır mondial 151rs 25 bin km de neden yapamasın ben sankı altımda honda varmış gibi gezdim eskişehir gibi yerlere cok gidip geldım neden olmasın motorcuysan gezeceksın ...
-
14 Mayıs 2008, 16:34
#429
bu arızalanması biraz da şans işi japon olmuş çin olmuş farketmiyor bizde 1967 lambretta var ben onla hiç yolda kalmadım arkadaş sıfır motorla yolda kaldı.dedim ya şans işi belki yarın ybr ile bende kalabilirim (allah korusun)
-
14 Mayıs 2008, 19:06
#430
-
14 Mayıs 2008, 19:26
#431
hepsi arıza çıkarıyor da önemli olan parçasının bulunması.serviste 2*3 ay parça bekleyen ne japonlar gördük...pehhhh....
-
14 Mayıs 2008, 20:02
#432
arkadaşlar 2006 marttan beri keeway superlight150 kullanırım. izmirliler bilir ne kadar yol yaptığımı. ben özetle 50 000 leri çoktan geçtiğimi söyleyebilirim. Şu ana kadar da çıkarttığı masraf 500 ytl yi geçmez. periyodik bakımları hariç
-
14 Mayıs 2008, 20:18
#433
Wallace adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 2006 marttan beri keeway superlight150 kullanırım. izmirliler bilir ne kadar yol yaptığımı. ben özetle 50 000 leri çoktan geçtiğimi söyleyebilirim. Şu ana kadar da çıkarttığı masraf 500 ytl yi geçmez. periyodik bakımları hariç
keeway macar yapımı gerçi kardeşimde de var superlight 20.000 kmdir kullanıyor. bütçeniz düşükse keewayler çin işi olan motosikletlere oranla daha iyi kalitesi ve uzun ömrüyle kesinlikle çin yerine tercih edilmeli bence..
burda da şuna çıkıyoruz. ucuz her motor çin değildir, ucuz diye kötü değildir.
ama çin malı her motosiklet kötüdür markaların çindeki üretimini bu kategoriye katmıyorum
-
14 Mayıs 2008, 20:46
#434
-
15 Mayıs 2008, 00:37
#435
slm arkadaslar bendede mondıal 110 ft vardı 24000 de abıme verdım su an kullanıyor sımdıye kadar mars motoru aku(3 4 kez)lastıkler ve lambaları harıcınde bıde yagı genel olarak deısmedı bılgınız olsun bu bırazda kullanmaya bakıo bende su an shalter var bakalım bu nasıl gorcez..
-
16 Mayıs 2008, 17:55
#436
benim kanuni storm 150cc de 14500km oldu 24-04-07 tarihinde aldım ve periyodik bakımları haricinde çok şükür arıza çıkarmadı 1 kere benzin bitti onun dışında yolda kalmadım hala gıcır gıcır maşallah 20000km de çok rahat göreceğinede eminim....ama malesef askere gideceğimden satmak zorundayım
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
16 Mayıs 2008, 18:18
#437
bakarsan bağ olur, bakmazsan dağ olur. Bu sözü çok seviyorum
-
16 Mayıs 2008, 18:43
#438
benim pasific 150 13,000 km civarlarında
-daha 3kere kayış kopardı oda kayışlar dandikmiş ondan düzgün kayış aldık 4000 km'dir daha kopmadı
-konjektör yandı oda ışıklar deişmişti o yüzden
-akü dieşti
-stop lambaları deişti
-arka çamurluk değişti
-arka amotisörler dğişti
-kadran teli değişti
baya çokl şey deişmiş beeee
-
20 Mayıs 2008, 09:33
#439
15200 km. 2 kere kaza yaptım ön amortisörler jant çamurluk vs değişti. bir kere şanzıman rulmanı kırıldı. zinciri fazla germekten Oringli zincir aldıktan sonra böyle bir sorunum kalmadı. Dişli takozlarına bakmadığım için dişli stoperi ile arka göbeği kırdım. 50 ytl ye çıkma çelik jant aldım. 10000 km de arka lastiği değiştirdim tubelles yaptım. geçen perşembe yaptığım kazadan sonrada ön lastiği değiştirdim. Rutin bakımlardaki yağ değişimlerini saymıyorum. Ufak tefek ampul vs değişimi oldu. Bir de arka amortisörlerim fazla yaylandığı içind eğiştirdim ama sorun ayarlarındaymış haybeye evde bi takım amortisör yatmakta :D Bu arada motorum Mondial 250 MCT
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
20 Mayıs 2008, 10:08
#440
Bugün 15.000 km ye adım attım maşallah hiç bir sorunu yok tabiki bakımları geçiktirmiyorum motor 125 rt kayış kopartmadı ama bakımlarında değiştirdim şimdi sadece kavramasının değişmesi gerek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler