Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
22. sayfa BirinciBirinci ... 12202122232432 ... SonuncuSonuncu

5000km.'yi geçen Çin'li motorlardan raporlar.

    REKLAM ALANI
  1. #421
    Bolu'lu Lynx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    KLE 500
    Ben de bu konuda bi görüş belirtmek istedim... benim tavsiyem çin malı scooter lerden kaçmaktır.... almak isteyen ya cup motor alsın yada 125 lik ybr tarzı motorlardan alsın
    ....bu motorlar hem büyük motorlara iyi bir geçiş hemde motosikletim var demek için iyi seçimler olacktır....ayrıca benim de ilk motorum kanuni tigrina (cup) olduğunu söylemeliyim....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #422

    Üyelik
    07 Nisan 2008
    -2 yıldır kullanıyorum motosikletim mondial 125 zn
    -2 yılda 57000 km (küsüratlı) yol yaptım
    -Kullanım şartları dağda bayırda çukurlara gir çık mecburende olsa kullanmak zorundaydım
    -tam hatırlamasamda beni yolda bırakacak bir sorunu olmadı sadece arka tekerden gelen bir ses ve egzoz ile alakalı bir sorun vardı o halledildi
    -tamirat masrafları toplamda 150 ytl bulmamıştır (bakım ve yağ değişimi de dahil olmak üzere )
    -Şimdi motor hakkında genel yoruma gelince;çok kötü şartlarda kullanmama rağmen yinede sorunsuz bir şekilde devam ediyor anladığım kadarıyla bu motosikletlerde önemli parçaları metallerden yapıyorlar diğer dış aksamları plastikten plastik olması hiçte iyi değil genel bir bakım yapmaya götürdüğümüzde gidon alt kısmı ile tekerlek bağlantı civatalarının gevşek olduğunu gördük onun dışında gevşeyen parçaları sıkıldı ve şu yaz tekrar bir bakıma götürmeyi düşünüyorum benim kendi yorumum marka olarak Honda ile kıyaslanacaksa eğer fiyat açısından Honda dan üstün görürüm Honda veya diğer motosiklet üreticileri bu fiyata yapsın bizde alalım... aynı marka Honda shadow 90 yanılmıyorsam eğer 6.000 ytl civarında Honda veya diğer üreticiler acaba 1.800 ytl fiyata nasıl bir motosiklet yaparlardı.
    Kalite olarak bir şey söylemek istemem çünkü her şey ortada kullanan birisi olarak güvenlik önlemleri zayıf Motorun kendine has bir zevki yok artık (kendi modelim için ) kasislerde veya çukurlara girişlerde motosikletin üzerinden atma gibi bir durum var çok can sıkıcı konforsuz bir motosiklet orjinal döşemesinin üzerinde 100 150 km durmaksızın yapabilmek zor
    sadece çok kötü yollarda kullanmama rağmen şu an sağlam durabilmesi biraz şaşırttı zaten almadan önce okuduğum bir yorumda bu motosikletlerin şans eseri kimine iyi kimine kötü denk geldiği,toplayan kişinin de becerisine bağlı olduğu belirtilmişti.Artıları da eksileri de olan bir motosiklet tabiki bu benim kendi modelim için geçerli

  3. #423
    GS'Lİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2008
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Aranıyor
    bu çin malı motorlara en fazla 3-4 sene binersin ondan sonra kaldır at hiç bir işe yaramas.sürekli bakım yaptırsan bile mutlaka bir yerinde bir zaman arıza verebülür

  4. #424
    By_StaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2007
    Şehir
    TEkirdağ Muratlı DA
    Motosikleti
    Honda Nc700x
    kullanılan her mal belli bir süre sonra arıza yapabilir.. Bakım illaki İsticek Makine bu Allah için Ybr Bozulmuyor mu sanki ?
    PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
    "www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR

  5. #425
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı GS'Lİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu çin malı motorlara en fazla 3-4 sene binersin ondan sonra kaldır at hiç bir işe yaramas.sürekli bakım yaptırsan bile mutlaka bir yerinde bir zaman arıza verebülür
    ya kardeşim niye boyle yapıyorsunuz hala anlamış değilim çin malı motorlarda gercekten saglam motorlar var yanı niye bunlaru yerden yere vuruyorsunuz anlamıyorum sonucunda japon yada italyan malını herkes alamıyor bence adam akıllı binersen bakımını yaparsan bi japon kadar olmasada onun kadar gider bu motorlar yanı eger bu motorlar olmasaydı benım yaşımdaki gençler bi mobillet alacak ona bi cırcır egzoz yada cift silindir atacak sonra olan olacaktı hiç yoktan bu motorları arastırırken bile bizim sitemız gibi sitelere gelip bilgi alan cogu kişi var ben sizin bu yaptıgınıza katılmıyorum
    HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR

  6. #426
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Benim pırpır 15500 kmde. Kuzenlerin bufede servis motoruydu kuzen Mexico'ya gidince motor bana kaldı motosikletin motoru iyi değildir diye düşündüm ama motoru çok şahane bakıma verdiğim serviste aynısını soyledi ama benim pırpır km/h de 10 km fazla gösteriyor şimdi gerçeği 14000km sanırım motoru gazdan çektinmi komprosore biniyor bu da motorun sağlam olduğunun iyi bir göstergesidir gaza bastınmı keçi gibi gidiyor.Bu motorlar seri kullanıma göre değil adama bakyom 150cc çin malı motorla 120 basıyor ondan sonra bozuldu tabi bozulur bu motorların eti ne budu ne.Arkadasların vespa gt200 ile 135 bastım gidiyor ama dayanıklı motor olduğu için bastım hem yol boştu hem motor seriydi gidiyor.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  7. #427
    gokhan150zat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2005
    Motosikleti
    Fiddle
    motoru aldıgım günden beri acaba 20000 km olurmu derken 2000 e ramak kaldı desem yeridir 19 000 kmde

    marka:mondial 150 zat

    model : 2005 9.ay

    renk: Gri

    motorumu 2500 ytl ye almıştım 2.el aldım ama daha 250 kmde ticaret yaptıgımız bir kişiden aldım 2004 model today ımı verdim üstüne 1000 ytl lik mal verdim 500 ytl de bize bakiyesi vardı kafa kafaya getirdik...

    19 000 kmde ortalama 150 ykr yakıyo yani şuana kadar yaptıgım benzin masrafı 2850 ytl ayrıca değişen parça işcilik ve servis ücretleride şuana kadar 2000 ytl civarında motorumu hem yaz hemde kış kullanmaktayım işe gidip geliyorum ayrıca yazlıktada biniyorum şuana kadar değişen parçalarım:debriyaj,kayış,balata,lastik,tahrik seti,akü,rulman ve konjektör.yağ ve filtre hariç motorumla 3 kez yolda kaldım 3ündede kayış koptu ayrıca motorumun resimleri






  8. #428

    Üyelik
    21 Aralık 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    Mondial 151Rs
    Alıntı BOO_74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili arkadaşlar,

    bence soru yanlış.

    çin malları 2 senedir piyasada.
    ağırlıklı olarak da kısa mesafe kullanılan scooter tipi motor getiriyorlar ki bunlara 5 yıl kullansan 20.000km yapamazsın.

    ben bir yıldır biniyorum ve 4300km deyim, bu sorunun muhatabı olmam için 4 yıl daha var.

    ayrıca çin işi genelde başlangıç motoru, millet alıyıor 1-2 yıl acemiliğini atıyor sonra büyük motora geçiyor. bu 1-2 yılda da 20.000km yapan zor çıkar.

    ybr-titan-kanuni-mz tipi kurye motorları 365gün 12 saat çalıştığı için çok km yapıyor doğal olarak. ne kadar arıza yapıyor kullanana sormak lazım.

    geçen sene honda activam vardı, bir yıl- 3000km km kullandım 6-7 kere yolda kaldım, servislerde perişan oldum. 20.000km yi (ki yıllaaaarrr sürerdi)beklemeden de başka motor aldım.

    ben olsam soruyu söyle sorardım:

    1. motor kaç para?
    2. kaç km yol yapmış?
    3. kaç para masraf (servis-bakım-arızalı/değişen parça) çıkarmış?
    4. kaç para benzin yakmış?
    5. kaç kere arıza çıkarmış?

    bu soruların cevabı sonrası "kullanım maliyeti" ortaya çıkar ki o da "tarz" -"keyif" , "kişisel tercih" parametrelerini içermez.
    motorum 2 nci senesını gırdı gıcır gıcır mondial 151rs 25 bin km de neden yapamasın ben sankı altımda honda varmış gibi gezdim eskişehir gibi yerlere cok gidip geldım neden olmasın motorcuysan gezeceksın ...

  9. #429
    GS'Lİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2008
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Aranıyor
    bu arızalanması biraz da şans işi japon olmuş çin olmuş farketmiyor bizde 1967 lambretta var ben onla hiç yolda kalmadım arkadaş sıfır motorla yolda kaldı.dedim ya şans işi belki yarın ybr ile bende kalabilirim (allah korusun)

  10. #430
    megadeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2007
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    bir motorum bile yohhh
    Alıntı GS'Lİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arızalanması biraz da şans işi japon olmuş çin olmuş farketmiyor bizde 1967 lambretta var ben onla hiç yolda kalmadım arkadaş sıfır motorla yolda kaldı.dedim ya şans işi belki yarın ybr ile bende kalabilirim (allah korusun)
    senin bindiğin ybr sanki orjinal japonbi bak bakalım nerede üretilmiş

  11. #431
    neversoft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    sym joyride200
    hepsi arıza çıkarıyor da önemli olan parçasının bulunması.serviste 2*3 ay parça bekleyen ne japonlar gördük...pehhhh....

  12. #432
    Wallace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    keeway superlight, ybr125, kawasaki er5
    arkadaşlar 2006 marttan beri keeway superlight150 kullanırım. izmirliler bilir ne kadar yol yaptığımı. ben özetle 50 000 leri çoktan geçtiğimi söyleyebilirim. Şu ana kadar da çıkarttığı masraf 500 ytl yi geçmez. periyodik bakımları hariç

  13. #433
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Wallace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 2006 marttan beri keeway superlight150 kullanırım. izmirliler bilir ne kadar yol yaptığımı. ben özetle 50 000 leri çoktan geçtiğimi söyleyebilirim. Şu ana kadar da çıkarttığı masraf 500 ytl yi geçmez. periyodik bakımları hariç
    keeway macar yapımı gerçi kardeşimde de var superlight 20.000 kmdir kullanıyor. bütçeniz düşükse keewayler çin işi olan motosikletlere oranla daha iyi kalitesi ve uzun ömrüyle kesinlikle çin yerine tercih edilmeli bence..

    burda da şuna çıkıyoruz. ucuz her motor çin değildir, ucuz diye kötü değildir.

    ama çin malı her motosiklet kötüdür markaların çindeki üretimini bu kategoriye katmıyorum

  14. #434

    Üyelik
    05 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul, izmir ve Aydın üçgeni
    Selam,

    bende mondial var 125lik ve onu alırken kullan at olarak aldım. Çok acelem vardı dağa taşa araziye çıkmak için ve kardeşimde motor kullanmasını öğrensin diye aldım.

    daha 3200 km oldu;

    farları değişti,
    fren aksaamı değişti,
    fren içinde bi parça değişti bakamadım nedir diye,
    jant teli koptu,
    her 2 haftada bir fren ayarı yapıyruz,

    ben bu motorla hiç kaza yapadım düşmedim biyere çarpmadım
    daha neler neler var da biri çıkar bişey der))

  15. #435

    Üyelik
    15 Mayıs 2008
    slm arkadaslar bendede mondıal 110 ft vardı 24000 de abıme verdım su an kullanıyor sımdıye kadar mars motoru aku(3 4 kez)lastıkler ve lambaları harıcınde bıde yagı genel olarak deısmedı bılgınız olsun bu bırazda kullanmaya bakıo bende su an shalter var bakalım bu nasıl gorcez..

  16. #436
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    benim kanuni storm 150cc de 14500km oldu 24-04-07 tarihinde aldım ve periyodik bakımları haricinde çok şükür arıza çıkarmadı 1 kere benzin bitti onun dışında yolda kalmadım hala gıcır gıcır maşallah 20000km de çok rahat göreceğinede eminim....ama malesef askere gideceğimden satmak zorundayım
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  17. #437
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    bakarsan bağ olur, bakmazsan dağ olur. Bu sözü çok seviyorum

  18. #438

    Üyelik
    15 Mayıs 2008
    Şehir
    izmir/çamdibi
    Motosikleti
    bisan pasific150
    benim pasific 150 13,000 km civarlarında
    -daha 3kere kayış kopardı oda kayışlar dandikmiş ondan düzgün kayış aldık 4000 km'dir daha kopmadı
    -konjektör yandı oda ışıklar deişmişti o yüzden
    -akü dieşti
    -stop lambaları deişti
    -arka çamurluk değişti
    -arka amotisörler dğişti
    -kadran teli değişti

    baya çokl şey deişmiş beeee

  19. #439
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    15200 km. 2 kere kaza yaptım ön amortisörler jant çamurluk vs değişti. bir kere şanzıman rulmanı kırıldı. zinciri fazla germekten Oringli zincir aldıktan sonra böyle bir sorunum kalmadı. Dişli takozlarına bakmadığım için dişli stoperi ile arka göbeği kırdım. 50 ytl ye çıkma çelik jant aldım. 10000 km de arka lastiği değiştirdim tubelles yaptım. geçen perşembe yaptığım kazadan sonrada ön lastiği değiştirdim. Rutin bakımlardaki yağ değişimlerini saymıyorum. Ufak tefek ampul vs değişimi oldu. Bir de arka amortisörlerim fazla yaylandığı içind eğiştirdim ama sorun ayarlarındaymış haybeye evde bi takım amortisör yatmakta :D Bu arada motorum Mondial 250 MCT
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  20. #440

    Üyelik
    18 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul/Beykoz
    Motosikleti
    storm 150
    Bugün 15.000 km ye adım attım maşallah hiç bir sorunu yok tabiki bakımları geçiktirmiyorum motor 125 rt kayış kopartmadı ama bakımlarında değiştirdim şimdi sadece kavramasının değişmesi gerek.


22. sayfa BirinciBirinci ... 12202122232432 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler