Bisan Shalter 125 , 16000 km civarında ama hala silindirinde yag atan bir yer bile yok. orjinalden egsoz değişti birde rutin olan balatadır lastiktir felan . onun haricinde sorunsuz
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
Ben 2005 eylülünde sıfır olarak aldığım Asya AS 125T' ye biniyorum. Kışın 3 ay harici hep motor üzerindeyim ve şu an 10.000 km.'deyim. Değişenleri yazayım:
- Yan aynalar (keyiften...)
- Far ( yine keyiften, halojen ampullü farla değiştirildi...)
- Motor yağı ( hem de bir kaç defa...)
- Hava filtresi ( o da bir kaç defa...)
- Buji (bir defa....)
Akü, hala üstündeki kendi aküsü. Geçen hafta kayışı değiştirelim diye açtık, kayış mağaza rafındakinden daha temizdi, aynen geri taktık...
mondial 150 hs
- 2005 nisanda yılında 1850 ytlye alındı
- 2007 kasım. ruhuna fatiha. toplam ömür: 21.200 km. otobanda varyatör balataları ve silindir kapakları kırılarak yolda vefat etti
- yaklaşık toplam masraf: 3700 ytl
Değişen parçalar
- 7-8 kez kayış
- 2 kez debriyaj kutusu
- 1 kez lastik
- 9-10 kez aynalar
- 1 kez ön çatal
- kendi kendine yolda kopup kablolarla bağırsakları çıkmış görünümünü alan ön far grenajı da 1 kez değişti.
kaza ve yatmalardan kaynaklanan masrafları genel masrafa dahil etmedim.
bir daha çinli, asla. belki bir tatil beldesinde yaşayıp bakkala gidip gelmem gerekince alırım.
ben 2. el aldım motoru, aldığım arkadaş taş gibi motor dedi, 7.500 de aldım motoru. Sadece 4 ay kullandım, T1 var bende, 2 kere yolda kaldım tamire götürdüm toplamda 200 ytl masraf oldu. Şuanda da bozuk öylece yatıyor. Yine aynı sorun çıkmış. Bi 100 ytl daha masraf istiyor sinirim bozuldu ya yazarken. Çin malı alacaksanız arkadaşlar bence Asya ya da Mondialden ziyade dorado alın derim, daha sağlam bi çinli o anladığım kadarıyla. Çinliye hiç girmemenizi tavsiye ederim o ayrı
kanuni caracal 200 8000 km gaz teli kopmaı ve benzın bıtmesı harıc allaha sukur yolda kalmadım . yagını koy ıyı bak hiçbirşey olmaz .2004 yılından sonra dogru duzgun kac tane motor japon kalıtesınde cıktı ki bır arkadasım var mct 250 ıle 20.000 yolunda ılerlıyor
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
ahh ahh. motoruma ilk masrafımı yaptım 11000 km sonunda tabiki yağ değiştirme haricinde.
10000 km dir sürten arka disk fren sorunum sonunda çözüldü.bujisini karbüratörünü hava filtresini temizlettirdim vidalarını baştan sıktırttım 40 ytl aldı ama helal olsun artık arka firenim sürtmüyor yeter.
hhaa bi de balataarı değiştirdim.
2006 model truva 250 tr motorum var. 8000 km geride kaldı. Peryodik servis parası dışında masrafı olmadı.
8000km daha sorun yok durmak yok yola devam
29.04.2005 te alındı 4500 de komple motor atıldı (bozuk yakıt sonucu segmanlar erimiş) yeni motor 5.680 km de toplam yapılan km 10.180 km lastikler bozuldu yine hava kaçırıyor bu lastiklerle başım dertte
çinli de olsa yinede sağlam motoru daha hiç yolda kalmadım bozuk motorla uzun yaz gezmiştim motor 3750 de falan bozulmuştu 4500 e kadar bozuk motorla gezdim 20 - 40 motoryağı kullandım yağ çok eksiltiyordu birde üstüne havafiltresinin hortumu kelepçesinden nasıl çıktıysa çıkmış ve motor kuru havayı çekiyordu birkarış tozun olduğu yolda kullandım motoru anlıyacağınız motoru kitletecek nevarsa elimden geleni yaptım diyebilirim ama yolda bırakmadı şimdi motordan şikayetim yok lastik sorunu dışında
(motoru garantiden yaptırdım 60 ytl işçilik verdim başka hiçbir parça parası falan vermedim ve değişen parçalar birebir orjinaldir.)
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
benim kide 8000 km ye geldi daha yolda koymadı saat gibi calışıyor bence kulanmayla alakalı
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
aramızdaki japonlar hiç merak etmeyin en az sizin motosikletleriniz kadar yol yapar bu çinliler.
bi çinli motosiklet kullanıcısının motosikletim yolda giderken dağıldı demesini bekliyor bazı kesim ama daha çok beklerler bence.
2 yıl oldu benden kaynaklanan masraflar hariç masraf bile çıkarmadı benimki.
bu yaz sonuna doğru yarım türkiye turu yapacağım eğerki büyük bi arıza çıkartırsa orda bıarada bilirim zorumada gitmez verdiğim para. ama yolda bırakacağınıda sanmıyorum. güveniyorum çinli makinaya.
Benim ki dun itibariyle 15.000 km oldu en son bakıma 9000 de gırdı sadece yagı degıstı bu kılometreden sonra sanırım 15 bın bakımında havafıltesı arka fren balatası ( orjınalı uzerınde bıttı artık ) degısecek baska bısıyı yok...SOrun yok cok sukur..Motor kısmında bır kere mars motor dıslısı degıstı o kadar..
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
Bianchi Hunterim var su an 13.100 km de yakında 20.00 bin olur herhalde.
Ben şuana kadar fazla bir masraf yapmadım. Ama bu yapmıyacagım anlamına gelmez, Hayırlısı bakalım
''aramızdaki japonlar hiç merak etmeyin en az sizin motosikletleriniz kadar yol yapar bu çinliler.
Katılıyorum..Eger beni yarıyolda bırakırsa eğer hiç düşünmem olduğu yerde bırakırım hiçde göz yaşı dökmem. Bence zaten verdigim parayı finanse etti bana..aramızdaki japonlar hiç merak etmeyin en az sizin motosikletleriniz kadar yol yapar bu çinliler.
bi çinli motosiklet kullanıcısının motosikletim yolda giderken dağıldı demesini bekliyor bazı kesim ama daha çok beklerler bence.
2 yıl oldu benden kaynaklanan masraflar hariç masraf bile çıkarmadı benimki.
bu yaz sonuna doğru yarım türkiye turu yapacağım eğerki büyük bi arıza çıkartırsa orda bıarada bilirim zorumada gitmez verdiğim para. ama yolda bırakacağınıda sanmıyorum. güveniyorum çinli makinaya.
Asla Birilerinin Umudunu Kırma,
Belki Sahip Olduğu Tek Şey O'dur
motorum arora ks150-23 racıng 11.600 km de bu yaz eminim 20.000 i gececek ve daha tık yok motor aksamında falan rutin bakımlar haricinde subap ayarı falan yaptırdım onlar zaten rutin bakımlar bide motorumu ben hor kullanırım esirgemem fazla
No Manita No DIRDIR ONLY MAKARA ONLY GIRGIR
geçen gün ybr den inip amcamın motoruna bindim(çelik 125-11)acayip bi titreme var
motosikletim 2005 model mondial mct 250 idi. her 1000 kmde yağı, her 1.500 kmde bujileri değişti. en kaliteli yedek parçalar kullandıldı. sürekli servis bakımı aldı, en küçük bir aksaklıkta koşa koşa servise gidildi ancaaakkkk,
12.000 kmde kurtulduğum bu bahse konu mondial mct 250 bir süre sonra blok altından yağ kaçırmaya başladı. keçeleri değiştirmemize, ince ince incelememize rağmen çözülmedi, sık sık yağ ekliyordum.motor bir kez yattı ancak koruma demiri sayesinde motorun hiçbir yeri(gidon hariç) kesinlikle darbe almadı.
1 kez yoğun ve akıcı trafikte ben sol şeritte iken daha önceden hiç ama hiç bir belirti vermeyen tıkır tıkır çalışan motor kitlendi, refleksim sayesinde debriyajı sıkarak ölümcül bir kazadan kurtuldum, şehir içinde olduğum için şanslıydım dostlar sayesinde sağda solda rezil olmadan evime ulaştım. egzantrik zinciri kopmuş, kopan parça motoru kitlemiş.
neredeyse her hafta ön far ampulu değiştiriyordum. diğer bütün farlar ve ekstra bulunan sis farları randımanlı çalışmasına rağmen türlü türlü firmaların bütün ampülleri patladı. ön fara giden kabloları vs yeniledik, bir süre sonra yine başladı bu olay. bu sebeple defalarca gece gece karanlıkta kaldım, sis farları ile evime ulaşmaya çalıştım, kamyonların arkasında defalarca tehlike atlattım.
motosikletin arka freni neredeyse tutmuyordu, kampanayı falan değiştirdik, yağlanması gereken yerleri yağladık değişmedi. meğerse bütün mct ler böyleymiş.
motosiklette küçük arka dişli(31) bulunmasına rağmen binlerce km boyunca öldüm titremekten, artçılarım ise küçük yolcu selesinden ziyade ayakları uyuşturacak kadar titreyen peglerden şikayetçi oldular.
yakıt konusu bnm mct mde garipdi. tüm ayarları tam olmasına rağmen şehir içi şehir dışı farketmezsizin 100 km de 4.5 lt civarında idi.
kendi motosikletim hakkında yorum yaparsam gerçi bunu diğer çinliler içinde genelleyebiliriz, bu motorlara binmek için plan proje üretmeniz, sürekli motoru geliştirmeniz gerek. titreyen motor için, pegler için,egsoz için, jantlar ve lastikler için, aydınlatma sistemi için modifikasyonlar yapmanız gerek. her zaman bir b planınız olmalı eğer bir çinli kullanıyorsanız. bir çinli ile uzun yola çıkıyorsanız her zaman yanınızda en kötüsünü düşünerek nakit para bulundurmalısınız.
hepmi sorun hayır, Allah var tipi güzel aletin. yakışıklı yani. ne kadar egsozundan birkaç susturucu alınca bir otomobil gibi ses çıkartsada eğlenceli bir motosiklet mct. motoisklete yeni başlayan içinde bence güzel bir başlangıç motoru. sürati, ağırlığı tam kararında. ne çok hızlı nede çok ağır. insanı bu yönleri ile zorlamıyor yani.
sen motosiklet kullanmayı bilmiyorsun, at sahibine göre kişner falan demeyin sakın. daha önceden binlerce km lik scooter deneyimim var. yani neyin nasıl yapılacağını, hangi sıklıkla neye bakım yapılacağını bilirim. motorun halinden anlarım demek istediğim. ben bu topice daha önceden de birkaç yorum yazmış ve motorumdan memnun olduğumu söylemiştim. ampülmüş, lastikmiş, titremeymiş, zırıltıymış bunlar küçük ayrıntılar hallolur hepsi diye kandırdım kendimi sürekli ama çekilmiyor bir yerden sonra. uğraşacak hevesiniz kalmıyor. zira sorun çıkmasın diye habire bir gelişim içinde oluyor motor.
alın size motorunu satıp gerçeklerin farkına varan eski bir çin menşeli motosiklet sahibinden objektif yorumlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)