5000km.'yi geçen Çin'li motorlardan raporlar.
-
09 Nisan 2008, 13:10
#381
şu anda 17500 km de 14 ayda yaptım. 2 kere bakım dışı servise gitti birinde diyafram bozuldu kartere benzin dolmus motor boguldu calısmadı 2.side buji baslıgı bozulmus anlamadıgım için fazla yine servise gittim. o kadar. bakımları tabi bakımları aksamadı devamlı yag, buji, hava filtresi değişti. 16 bin km de arka varyator tahrik silindir seti falan değişti. cok sakin kullanıom o yuzden fazla hırpalanmıo ama servisin dediğine gore hafiften yağ yakmaya baslamıs 20 bin de motor ister dio. kaza olarak 2 kere bi alısveris merkezine girerken 10 km süratle dustum yerler jilet gibi oluo toplamda 500- 600 ytl tutmustur gideri bence guzel bi rakam...
Reklamlar
-
09 Nisan 2008, 13:23
#382
Arkadaşlar;
Ben Mondial Zat 150 ile 25.000 Km yol yaptım. Sırasıyla arızaları ve harcadığım paraları saymaya çalışayım. Motosiklet gemi gibi heybetli(?) albenisi var. Sürüş rahatlığı da var. Ancak Adana'mı bilmiyorum elle tutulur bir servis yok. Tamamen motosiklet sahiplerini yolunacak kaz gözüyle gören bir anlayış var. Gizerlerden 3.600 YTL ye motoru aldık. Arka Çamurluk vidalarının 2 si takılmamıştı. Aldığımın 2. Günü Taktırdım. Çiftehan'a gittim. Dönerken Amortisörün üstündeki Takozlar ve Motoru şaseye tutan vidaların üçü yoktu. Tek bir vida ile bizi allah korudu. Servise gittiğimde(Giz-Kar) Önemli değil siz böyle binin Nisan başlarında iken, Mayısın 2 sine randevu verdi. Yani arıza hemen giderilmedi. Bu arada Eksoz manifoltunu da değiştirdim. Ama serviste değil. Bu sürede tek vida ile binmeye devam ettik. Randevu günü getirdik. Servise verdik. Ancak Servis yaptık dedi. Motyoru teslim etti... İki gün sonra aynı sorunlar Yapılmamış. Bende tavsiye üzerine getirip bir ustaya verdiğimde motoru Vahim olan durumun farkına vardık. Beni Allah korumuş... Daha sonra durumu mondial'e bildirdim. İlgilendiler sağolsunlar ama diğer servise getirdik. Orda da durum aynı. Motor garantili olmasına rağmen servis allem kallem parça parası aldı. Her getirdiğimde bende motoru artık servise götürmeme kararı aldım. Birincisi 6 ay içinde gaz teli sorunu tüm zatlarda oluyor. Daha sonra Karbiratör-Ateşleme tamamen değişti. Motor Karataş yolunda kitledi. Karataş Mondial Servisine götürdük. 300 YTL Piston Silindir takıldı. Ama motorun çekişi düştü. Daha sonra 200 YTL verip yeniden Piston silindir taktırdık. Anladık ki Servisin taktığı silindir 125'lik miş. Oysa motor 150'lilik. Her arızada 200 - 300 - 125 - 150 - Paralar ödedim. Değiştirdiğim Kayışları saymıyorum. Arka Fren balatalarını saymıyorum. Ampülleri saymıyorum. Krank Milini değiştirdik 150 YTL. Şimdi motor Krank'ın oturduğu yerlerden yalama olduğu için yatıyor. 200 YTL lik bir arıza yani. Bu durumda İthalatçı ve üretici firmaların işlerine bakış açısı çıkıyor ortaya. Motosiklet 3.600 YTL 2 yıl içinde garanti süresi dahil harcanan para 2.000 YTL. Toplam 5.600 YTL garanti süresi içinde maliyet. diğer maliyetlerle de toplam 8.600 YTL yani çin malı motorlar pahalı... Diyeceksiniz ki bende böyle olmadı. Benim motorum iyidir. Evet iyi ve sorumluluk sahibi firmalar var. Onlara sözüm yok ama insanı yolunacak kaz yerine koyan firmalar da var. Sözüm onlara. Mondial Markası artık benim için bitmiş bir markadır. Zaten benim motosikletinde motorunun mondialle bir alakası kalmadı. Dış görünüşü mondial ama iç sistemi değişmiş durumda. Arıza Servisinde 80 YTL dışarıda herhangi bir ustada 40 YTL bu tablo sizce nedir? Ben 50 Yaşında bir adamım. Genç olsaydım zamanım bol olsaydı Onları mahkemeye verip hatta mondial sahiplerini örgütleyim onları daoğduklarına pişman ederdim. Yasalar tüketici haklarını koruyor. Ama bu mekanizmayı çalıştırmak lazım. Bu Çin motoru sorunu değil. Kapital sahiplerinin meseleye bakış sorunu. Dürüst olsalar insanları yolunacak kaz olarak görmeseler, İnsan hayatına önem verseler, inanın sorunlar düzelir. Şikayetler azalır. Şikayetleri ciddiye almadıkça, biz haklarımızın peşinde koşmadıkça hiç bir şey olmaz biz söyleriz biz dinleriz. Mallarını boykot et bakalım ne olur? 1 Ay yürü benzin alma bakalım ne olur? Dayıyorlar benzine vergileri bütçe açığını benzinden, elektrikten halkın kullanmak zorunda olduğu maddelerden vergi yoluyla çıkartmaya çalışıldığında dünyanın en pahalı enerjisini tüketen bir toplum olur çıkarız. Biz eşşek olursak yük vuran çok olur. Bu nedenle ben şunu derim ki bizlere müstehak bunlar. Biz bu dangalak problemleri yaşamayı hak ediyoruz.
[B][I][COLOR="Red"]Yanlışlarıyla Mutlu olanları, Doğrularınızla Rahatsız etmeyiniz...[/COLOR][/I][/B]
-
09 Nisan 2008, 13:30
#383
valla benim servisim 54 Sofuoğlu (Sakarya, Adapazarı) idi şimdi ankaradayım. Sinan Sofuoğlu ve Bahattin Abi tüm servisleri kendi eliyle yaptı.
Jinlun bence en iyi çin öyle olmasa Sofuoğlu (artık bir marka olmuştur) bu motorların bayiliğini alıp arkalarında durmazlardı.
-
09 Nisan 2008, 13:35
#384
çok kötü motor yoktur,kötü kullanıcı vardır
-
09 Nisan 2008, 13:40
#385
entellektüel adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar;
Ben Mondial Zat 150 ile 25.000 Km yol yaptım. Sırasıyla arızaları ve harcadığım paraları saymaya çalışayım. Motosiklet gemi gibi heybetli(?) albenisi var. Sürüş rahatlığı da var. Ancak Adana'mı bilmiyorum elle tutulur bir servis yok. Tamamen motosiklet sahiplerini yolunacak kaz gözüyle gören bir anlayış var. Gizerlerden 3.600 YTL ye motoru aldık. Arka Çamurluk vidalarının 2 si takılmamıştı. Aldığımın 2. Günü Taktırdım. Çiftehan'a gittim. Dönerken Amortisörün üstündeki Takozlar ve Motoru şaseye tutan vidaların üçü yoktu. Tek bir vida ile bizi allah korudu. Servise gittiğimde(Giz-Kar) Önemli değil siz böyle binin Nisan başlarında iken, Mayısın 2 sine randevu verdi. Yani arıza hemen giderilmedi. Bu arada Eksoz manifoltunu da değiştirdim. Ama serviste değil. Bu sürede tek vida ile binmeye devam ettik. Randevu günü getirdik. Servise verdik. Ancak Servis yaptık dedi. Motyoru teslim etti... İki gün sonra aynı sorunlar Yapılmamış. Bende tavsiye üzerine getirip bir ustaya verdiğimde motoru Vahim olan durumun farkına vardık. Beni Allah korumuş... Daha sonra durumu mondial'e bildirdim. İlgilendiler sağolsunlar ama diğer servise getirdik. Orda da durum aynı. Motor garantili olmasına rağmen servis allem kallem parça parası aldı. Her getirdiğimde bende motoru artık servise götürmeme kararı aldım. Birincisi 6 ay içinde gaz teli sorunu tüm zatlarda oluyor. Daha sonra Karbiratör-Ateşleme tamamen değişti. Motor Karataş yolunda kitledi. Karataş Mondial Servisine götürdük. 300 YTL Piston Silindir takıldı. Ama motorun çekişi düştü. Daha sonra 200 YTL verip yeniden Piston silindir taktırdık. Anladık ki Servisin taktığı silindir 125'lik miş. Oysa motor 150'lilik. Her arızada 200 - 300 - 125 - 150 - Paralar ödedim. Değiştirdiğim Kayışları saymıyorum. Arka Fren balatalarını saymıyorum. Ampülleri saymıyorum. Krank Milini değiştirdik 150 YTL. Şimdi motor Krank'ın oturduğu yerlerden yalama olduğu için yatıyor. 200 YTL lik bir arıza yani. Bu durumda İthalatçı ve üretici firmaların işlerine bakış açısı çıkıyor ortaya. Motosiklet 3.600 YTL 2 yıl içinde garanti süresi dahil harcanan para 2.000 YTL. Toplam 5.600 YTL garanti süresi içinde maliyet. diğer maliyetlerle de toplam 8.600 YTL yani çin malı motorlar pahalı... Diyeceksiniz ki bende böyle olmadı. Benim motorum iyidir. Evet iyi ve sorumluluk sahibi firmalar var. Onlara sözüm yok ama insanı yolunacak kaz yerine koyan firmalar da var. Sözüm onlara. Mondial Markası artık benim için bitmiş bir markadır. Zaten benim motosikletinde motorunun mondialle bir alakası kalmadı. Dış görünüşü mondial ama iç sistemi değişmiş durumda. Arıza Servisinde 80 YTL dışarıda herhangi bir ustada 40 YTL bu tablo sizce nedir? Ben 50 Yaşında bir adamım. Genç olsaydım zamanım bol olsaydı Onları mahkemeye verip hatta mondial sahiplerini örgütleyim onları daoğduklarına pişman ederdim. Yasalar tüketici haklarını koruyor. Ama bu mekanizmayı çalıştırmak lazım. Bu Çin motoru sorunu değil. Kapital sahiplerinin meseleye bakış sorunu. Dürüst olsalar insanları yolunacak kaz olarak görmeseler, İnsan hayatına önem verseler, inanın sorunlar düzelir. Şikayetler azalır. Şikayetleri ciddiye almadıkça, biz haklarımızın peşinde koşmadıkça hiç bir şey olmaz biz söyleriz biz dinleriz. Mallarını boykot et bakalım ne olur? 1 Ay yürü benzin alma bakalım ne olur? Dayıyorlar benzine vergileri bütçe açığını benzinden, elektrikten halkın kullanmak zorunda olduğu maddelerden vergi yoluyla çıkartmaya çalışıldığında dünyanın en pahalı enerjisini tüketen bir toplum olur çıkarız. Biz eşşek olursak yük vuran çok olur. Bu nedenle ben şunu derim ki bizlere müstehak bunlar. Biz bu dangalak problemleri yaşamayı hak ediyoruz.
Kelimesi kelimesine katılıyorum.
-
09 Nisan 2008, 14:42
#386
Orgazma Dudak Büktürür
-
09 Nisan 2008, 14:44
#387
bende yazim bari ya.zaten benim motordan kimsede yok bu siteye giriyorum ama motorum haakına bir şey yazmıyorum.
motor keeway speed 150
geçem mayıs ayında aldım daha bin km de kaaza yaptım. bütün parçalarını tam bir ayda getirdim ve eski haline geri getirdim.
motoru genelde yazın kullanıyorum çünkü kışları ünivrste de oluyorum.şu ana kadar 11 bin km yol yaptım bunu yarından fazlası uzun yoldur.beni hiç yolda bırakmadı.yaptığım uzun yollar en aşşa 400 km oluyor bu arada 5 kere yağını değiştirdim.inanın başka masrafım olmadı ama çin mallarını savunmuyorum çünkü motorumun çekişi gücü son hızı beni tatmin etmiyor.
bir ay içinde motora harici ilk masrafım çıkacak.
arka fren diskim eğildi ve en önemli sorunum da motorumun eksozu çürümeye başladı ve önüne geçemiyorum.sanırım ilk harici masraflarım bunun ikisi olcak.
hani vidaları gevşiyor dökülüyor filan diyorsunuz ya 5000 de vidalarını da sıktırmıştım o bakım için ayrı para da vermedim.ha unutmadan bir kere de bujisini yeniledim.
hani motorlar düzgün kullanılırsa çok uzun kilometreler yapılır deniliyor ya amacım bu teoriyi doğrulamak
şunları da söyliyeyim hani ışıklarda arabalara toz attırmaya çalışanlar gibi, son hızını ölçüp gazı köküne gadar döndürüp saatlerce bir km daha bir km daha arttıracaam diye son hız denemeleri yapanlardan da değilim.motorda titreşimi hissettiğim anda kendimi firenlerim.aslında olay bu kadar basit. motoru açacaam diye de kırk takla da atmadım yani.
-
09 Nisan 2008, 15:27
#388
-
09 Nisan 2008, 16:37
#389
By_StaR adlı üyeden alıntı
ben 5800 km de ledow CXM250 V (virago 250 nin kopyası) kullanıcısıyım.. makineyi haziran 2007 de aldm ve üç ay içinde 5000 km yaptım.. 2000 3000 kilo metre arası arka dişli kaplinlerimi erittim..parçalandı. onları değiştirdim 20 lira..bundan sonra 3 defa daha değiştirdim cgl125 takozu var yaşadıgım yerde mecbur onlardan takıyorum.. bu arada son taktırdıgım takozlar farklıydı ve suanda cok saglam.. 5800 deyim 140 göstergeli bi motorda 160 ıda gördüm
Yanlız Alacak olanlara ve kullananlara şu tavsiyem olacak ilk aldıgınızda motorun vidalarını iyicene sıkın.. ve sıkmadıysanız ve hala kullanıyorsanız motorun heryerindeki vidaları elden geçirin.. ondan sonra yagına dikkat edin zamanında yag değişimi yapın.. birazda uygun kullanırsanız bu makineler 20000 i rahat görür diye düşünüyorum.. 12 senedir motora biniyorum az çok anlıyorum... 4.motorum. Almaya niyetli arkadaşlar varsa biraz araştırıp saglamını almalarında fayda var.. Ben bu yazz 20000 i görürüm diye düşünüyorum. Seneyede 500 lüğe geçicem zaten. bu arada 1 çift buji bende değiştirdim.. maksat yenilik olsun
Trakkerde sıfır problem değilmi, 1999 dan beri trakker kullanırız hiç bir sorunla karşılaşmadık
-
09 Nisan 2008, 19:16
#390
2006 model, 27000 km deki Mondial MCT 250'ime cebimden tamir parası (parça anlamında ) sadece ve sadece 5,-YTL harcadım.
gerisi standart bakımlarda olması gereken yağ,kaplin takozları,sarf malzemeleri olan Ampul vs giderler....
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
09 Nisan 2008, 19:23
#391
sahibinden.com da birçok 17-18bin km de dorado corvuslar var,yakında 20bin olur onlar da
-
09 Nisan 2008, 19:35
#392
bune ya daha dörtbinde bu kadar problem
-
09 Nisan 2008, 20:54
#393
bende geçen yaza kadar kanuni tigrina 100 cop vardı ve 17000 de sattım sadece 3 kez servise bakım için gitti ve başka bnzin parasından başka bi para vermedim çok güzeldi ama sttıktan sonra anladım 2006 yazında aldım ve yaklaşık 1 senede okadar yol yaptım arkadaşın ddediği gibi kötü motor yoktur kötü kullanıcı vardır
imza mimza yok bundan sonra parmak basıcam:cat::cat::cat:
-
09 Nisan 2008, 21:24
#394
41calamity41 adlı üyeden alıntı
bende geçen yaza kadar kanuni tigrina 100 cop vardı ve 17000 de sattım sadece 3 kez servise bakım için gitti ve başka bnzin parasından başka bi para vermedim çok güzeldi ama sttıktan sonra anladım 2006 yazında aldım ve yaklaşık 1 senede okadar yol yaptım arkadaşın ddediği gibi kötü motor yoktur kötü kullanıcı vardır
evet dogru soyluyorsunuz.. ilk aldım motorumu ben daha ilk gün yamaha kullanan benden yasca bayagı büyük bi abim dedi ki... harika bir şeye benziyor.. hor kullanma hoş kullan dedi.. ve gercektende hoş kullanınca bu makineler gidiyor ya.. eminim bu yaz allahın izniyle cok yol yapıcaz...
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
-
09 Nisan 2008, 21:35
#395
-
11 Mayıs 2008, 13:56
#396
zealsun zs150-19 chopper:
şu an 12.000km de 2006 haziranda 0km alındı.
motor aksamında (piston, segman, krank, debriyaj) herhangi bir sorun yaşamadım.
Hava filtresini hiç değiştirmedim, solventle yıkadım tertemiz oldu.
Bizim motorlar yağ radyatörlü, hortumları da bakırdı. Dolyasıı ile titreşimden borular çatladı. Servisten plastik hortum aldık sağolsunlar.
yağmurda sık kullandığım için kontak içine su girmiş temassızlık yapıyordu içini açtım temizledim.
Aküm sapasağlam senede bir kere aküyü söküp suyunu doldurup şarja koyup dinlendiririm.
Şu an değişmesi gereken arka takozlarım ve debriyaj baskı yayları var sadece.
her 2000km de bir yağ değiştirdim (6ytl x 6 =36 ytl)
yolda sadece bir kere kaldım onda da bizim motorlardaki klasik sorun olan vites kolu perçinin kırılmasıydı.
bu motorlar insan gibi kullanıldığı sürece sorun çıkarmazlar. Rodajdaki motoru açayım diye 110 yapıp gömlekleri çizerseniz. bi daha hayır beklemeyin o motordan. Motorumun kompresyonu sanki ilk aldığım gibi hala. Yağ eksiltme yok. zincirim biraz eskimeye başladı ama çok problemli değil.
scooter motorlarda gaza aniden abanarak kalkmak, sıkışık trafikte uzun süre rolantide beklemek, aragaz yapmak, dişli küçültmek motora zarar verecektir unutmayın.
-
11 Mayıs 2008, 14:14
#397
tebrık ederım arkadasım motorunu ıyı kullanmıssın
Buda cın motorlarınında saglam oldugunu kanıtlıyor
-
11 Mayıs 2008, 14:28
#398
hemen cevaplıyayım
50cc mirage 1.050 ytl alındı 7 ayda 6000 km. tahmini yapılan masraf 800 ytl şu an çalışmıyor .
kangda 125 cc 2.150 ytl alındı 5 ayda 3.500km yapılan masraf 450 şimdilik idare eder
mirage 150cc 2.900 alındı 9 ay 11.000 km masraf 600 ytl hiçbirinin 15.000 göreceğini sanmıyorum
-
11 Mayıs 2008, 14:32
#399
Ben Bianchi Falcon 125 kullandım....Normal bir gezinme ile 1 yılda 5000 km'ye yakın yaptım.Çıkan sorunu tabiki vardı ama çokta bir masrafı tutmadı.Yani ayna kırıldı,akü bitti,hava filtresi değişti vs vs...Bunlarda çin malı'na göre normal.Alıyorsan alışmak için alacaksın zaten,ömür boyu kullanacam dersen üzgünüm.. En azından parçası ucuz.İlk deneyim yaşamak isteyenlere tavsiye edebilirim.Scooter'ın abisi;maxiscooter'ın kardeşi.Yani ne çok küçük ne devasa büyük.Orta segmentte.Artçı ile birlikte de rahat yolculuk imkanı veriyor.Saygılar...
-
11 Mayıs 2008, 14:39
#400
mondial 151 rs ile 15 ayda 16500 km yol yaqptım bunun la uzun yola da çıktım hiç drumadan 4 saat boyunda da gittim,çamurada girdim dereye de girdim,daga da çıktım, motosiklette çektim yükde taşıdım,ama masrafıda oldu,tahminen yaklaışık motosikletin yarı parası masrafı oldu,hiç de düşünmedim ama ne de olsa çin malı,
ama şimdi honda cbf 150 kullanıyorum alalı tam 1 sene oldu ve tık yok allah kimseye zarar göstermesin ama çin malını hepmiz biliyoruz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler