Evet arkadaşlar yağı değişmesi gerekn motorun yağını değiştirmeyip minimum 1000 km daha motora binersek ve içinde ki yağda kötüyse sonuç ne olur.
Evet arkadaşlar yağı değişmesi gerekn motorun yağını değiştirmeyip minimum 1000 km daha motora binersek ve içinde ki yağda kötüyse sonuç ne olur.
Sanayi ağızıyla söyleyecek olursak; yatak sarar. Teknik açıklaması ise; krank milinin yağsızlıktan yada eskimiş yağdan dolayı motor yatağına sıkışması ve hareket edememesi durumuna yatak sarma denir.
kısa vadede birşey olmaz ancak neden? yutdışında falanmısın dostum 10 dakikalık iş yağ değişimi
Kısa vadede bir sorun olmaz 1000 km'lik bir uzatmanın.Ancak uzun vadede sürekli uzayan bir bakım aralığı motorun ömrünü ciddi manada kısaltacak ve masraf çıkartacaktır.
Ya yok hocam motor aldık adam 300km önce değiştirim dedi SuperLight 200 bu arada motor, 1000 kmye yakın yol yaptım değiştirmedik yağı eşeklik ettim orda, arkadaşın motoru yatak sardı onu yapıyorduk dün gece usta benim motora baktı subaplar hafif ayar istiyor ama gayet iyi dedi. Sonra yağa bakalım dedik aldık orda ayaklığa gram yağ yok içinde yağ mı yakmış ne olmuş ne bitmiş anlamadık morali sıfır
motorun yağına motor tam dik konumdayken bakmanız lazım, yan ayakta bakarsanız yağ yok gibi gözükecektir..
bu arada kuba superlight'ın yağ değişim aralığı en az 2000 km olması lazım. 1000 km çok erken..
bence motorun kullanım klavuzunu intenetten indirip okuyun ne zaman neyi değiştireceğiniz orda yazıyor
İlk yağ değişimi değilse bin km uzatmaktan birşey olmaması lazım. Ama uzatmanın da bir anlamı yok.
Kaliteli bir yağ kullanırsan birşey olmaz
Kendim castrol yağ kullanıyorum 2000 km de bir değiştiririm motorun içinden çıkan yağın kayganlığında ve akışkanlığında bir sıkıntı yok ama zaten bu motorlar 1 litre yağ alıyor değiştir gitsin. Yağı çok uzun süre kullanırsan yağ bir süre sonra çamur kıvamını alıyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)