Bmw arabalardaki gibi sinyal koymassa motora sıkıntı olur.
Bmw arabalardaki gibi sinyal koymassa motora sıkıntı olur.
Fuarda BMW standi nedense cok sonuktu digerlerine nazararan, G310R basinda da cok bir kalabalik goremedim. BMW Borusan olarak bu motoru duyurmak istiyorsa kendi sahip oldugu niche kitlenin disinda bir pazarlama stratejisi yurutmesi gerek.
Yani motoru misal 20 liraya verirlerse o fiyatlardaki ktm duke 390in otesine ancak kendini iyi duyurarak gecebilir, yoksa ben pek bir ilgi gormedim. Bunu da "310luk naked ama BMW iste sokarlar" diye bakmaya bile tenezzul etmemelerine bagliyorum.
Bu arada isletme maliyeti bolca anlatilan sehir efsanelerinin aksine diger motorlar kadar iyi. Misal benim MT-07nin 20 bin bakimi 1200 lira tutmusken K1300Rin 20 bin bakimi borusanda 800 lira tutmustu.
Aradaki fark zincir dişli seti(600tl) değişimi olabilirmi şaftlı K1300'e göre? Ayrıca BMW G310R duke 390 dan daha otouraklı ve kaliteli görünüyor. Duke nin şase 125 te kullanıldığından hem özel değil hemde oyuncak gibi görünüyor. KTM de konfor sıfır.
Eğer Duke390 fiyatına satılabilirse 20-21 bine Hiç reklama ihtiyacı olmadan Duke390 dan fazla satıcağına eminim. Marka prestiji ve imajı, konforlu sürüş ve çok düşük yakıt bakım maliyetiyle mantık ve keyif seçeneği olabilir.
Ülkemizde zaten mercedes BMW marka manyaklığı malum. Amblem önemli
Motosiklette oyle olmuyor abi baya gozlemledim. Arkadasimin 25 bindeki F800 GS motorunun da bakimini borusan'a sorduk 1300 lira cikmisti, bizim DID chain ve ebc on arka disli kit uygun fiyatli erisimimiz oldugu icin 750 liraya cozmustuk.
BMW Motorrad soz konusu olunca fena bir korku sariyor herkesi, onu yikmasi gerekiyor Borusan'in baska bir sey degil.
Yoksa Yamaha MT-07nin de 20 bin bakiminin 1200 lira tutmasinin ana sebebi 700 lira chain kit (on-arka disli + DID zincir) idi.
Kardes merhaba.
Oncelikle su klise ile baslamak istemezdim ama cbf 150 ile ne kadar tecruben var kac bin km yol cevirdin bilemiyorum... yukarida saydigin motorlar ile cbf150 arasinda pire ile deve kadar fark vardir. Yani cok fark var.
250 ve 300 cc bir model ihtiyaclarimi gorur tam benlik demissin lakin seceneklerine baktigimda bir tane 250/300 cc goremedim. Ben buraya takildim ve sana birkac secenek sunmak icin degerlendirecegim meseleyi.
Yukarida saydiklarin arasinda cbf 500 e alisman pek zor olmaz gibi. Ama bilincli kullanicidan km si orjinal temiz cbf500 bulabilirmisin orasi muamma. Bulursan cok guzel olur. 250cc parasina 500 cc sahibi olursun... Devaminda Mt07 ise bildigin tum ezberleri bozduracak cinsten agresif bir alet ,hemen gaza gelen bir yapin varsa kendini surekli riske atabilirsin refleks ve kontrol olarak seni ilk etapta cok zorlar. Tabiki bunu asana kadar hayatta kalabilirsen harika ve keyifli bir makinadir. Cbf 600 ve monsteride bu kategoriye alirsak 250/300 cc bir makinayla en az bi 20 bin km cevirmen daha saglikli daha uzun omurlu bir motor hayatina katki saglar dusuncesindeyim.
Gelelim gt310r a...
Oyle bir makinaya 25 binlira verene soverler ve doverler burada.
Ayni ozelliklerde mt 25 var 14.750 ye,z300 var 18.000 tl ye. Duke 200 var 250 var.Kaliteyi biraz daha dusurursen benelli tnt25 var,pulsar var.
Hadi tum bunlari gectim 600luk motor icin tecruben yeteli diyelim.
18/20 bin lira bandinda alinabilecek 12/13/14 model motorlar var. (Er6n,xj6n,mt07 gibi) motor alirken yuksek model dusuk km bilindik motor almaya gayret edersen sifirin yerini tutmasada fazladan para vermemiste olursun.
Yani parani ve zamanini 250/300 cc ye bosuna harcamaya degmez.
Vallahi ben bu 250/300 cc lere verilen 17,18,20 binliralara aciyorum.
Isletme giderleri yakit degerleri cift silindir 600 luklerle nerdeyse ayni. Verdigin paranin karsiligi olan performansida alamiyorsun.
Neyse basinizi agrittim kusura bakmayin.
KTM Duke 390 fiyatına verilirse kesinlikle çok satacaktır ama 25 binlerde gezerse tam tersine kimse almaz. Muhtemelen açık ara sınıfının en az yakan motoru olacaktır. Bakım ücretlerinin çok uçacağını düşünmüyorum, tek silindirli makina sonuçta...
Diger rakipleriyle karsilastirmalarinin oldugu taze bir haber.Ilginizi cekebilir.
http://www.motorcycle.com/shoot-outs...rsus-the-world
Bmw'nin sitesinde açıklanmış.Son sürat meraklısı değilim ama hayal kırıklığına uğradım.Azami hız 143 nedir ya?
Motor
Tipi Tek silindirli 4 zamanlı sıvı soğutmalı motor, 4 supap, üstten çift eksantrik, ıslak karterli yağlama
Çap x strok 80 mm x 62,1 mm
Silindir Hacmi 313 ccm
Motor gücü 9500 U/dk'da 34 BG (ECE Versiyonu)
Azami tork 7500 U/dk'da 28 Nm
Kompresyon oranı 10,6 : 1
Yakıt hazırlanması/Motor kontrolü BMS-E2 Elektronik yakıt enjeksiyonu
Emisyon kontrolü Kapalı çevrimli 3 yollu katalitik konvertör, EU-4 emisyon standardı
Performans / yakıt tüketimi
Azami hız 143 km/h
100 km’de yakıt tüketimi 3,33 lt
Yakıt tipi Kurşunsuz süper, asgari oktan 95 (RON)
Elektrik sistemi
Alternatör Alternatör 330 W
Akü 12 V / 8 Ah, bakım gerektirmez
Güç aktarımı
Debriyaj Yağ banyolu, mekanik olarak kontrol edilen çok diskli debriyaj
Şanzıman Motor bloğuna entegre edilmiş, daimi senkromeçli 6 ileri vitesli şanzıman
Aktarma Arka tekerlek poryasında atlama sönümleyicili sonsuz O-ring zincir
Şasi / frenler
Yürüyen aksam Civatalı çelik çerçeve, sürücü üniteli yük taşıma ,çelik boru arka çerçeve
Ön çatal / süspansiyon Başaşağı çatal Ø 41 mm
Arka çatal / süspansiyon Katı döküm alüminyum salıncak, doğrudan menteşeli amortisör, ayarlanabilinir ön yüklemeli süspansiyon
Süspansiyon mesafesi ön / arka 140 mm / 131 mm
Tekerlekler arası mesafe 1,374 mm
Kaster 102,3 mm
Gidon açısı 64,9°
Jantlar Dökme alüminyum jantlar
Ön jant 3.0 x 17"
Arka jant 4.0 x 17"
Ön lastik 110/70 R 17
Arka lastik 150/60 R 17
Ön fren Tek disk fren, çap 300 mm, 4 pistonlu sabit kaliper, radyal cıvatalı
Arka fren Tek disk fren, çap 240 mm, tek pistonlu yüzer kaliper
ABS BMW Motorrad ABS
Boyutlar / ağırlıklar
Toplam uzunluk 2005 mm
Genişlik (aynalar dahil) 820(849) mm
Yükseklik (aynalar hariç) 1080 mm
Sele yüksekliği, yüksüz durumda 785 mm
Bacak içi bombesi, yüksüz durumda 1.760 mm
Boş ağırlık, yola çıkmaya hazır, tam dolu yakıt deposuyla 1) 158,5 kg
İzin verilen toplam ağırlık 345 kg
Yük kapasitesi (standart donanımla) 186,5 kg
Kullanılabilen depo kapasitesi 11 l
Yedek depo 1 L
bildiğim kadarıyla hız verilerini doğru olarak gösteren ve açıklayan az sayıdaki markalardan biri Bmw. geçenlerde bir arkadaşım; 160 la giderken onu geçtiğimi iddia etti. kask kameramın kayıtlarına baktığımda; onun yanından geçerken hızımın 145 olduğunu gördüm. özellikle yeni nesil 250 cc lerle çok hızlı gittiğini düşünen arkadaşlara, GPS ile hızlarını teyit etmelerini öneririm.
tecrübelerime göre 90 km ye kadar bütün bilinen markalar hızı doğru gösteriyor. 90 dan sonra ise bol kepçeden sallamalar başlıyor.
Tüm Superduke ların hız göstergeleri tam yüzde on fazla gösteriyor. Hatta ebayde doğru göstersin diye farklı ABS halkaları satılıyor.
Resimlerde cılız duruyor ama arka lastik 150 likmiş
25,3 bin tl olacakmış. http://www.cnnturk.com/otomobil/bekl...-tlden-gelecek
G 310 GS Bwm Türkiye sitesinde var ama fiyat yok.İkinci el F650 Gs bakıyorum bazen ama risk almak kafama yatmıyor bu motoru gelince düşünebilirim.
haziran ayında satıştaydı göya...
25 liraya gelirse ben alırım bu makinayı 👍
Valla siz nerede yaşıyorsunuz bilmiyorum ama, MT25'in 17bin TL'ye satıldığı yerde G310R'ın 25bin TL olması son derece normal.
Bence gayet güzel fiyattan girmeyi başarmış ve iyi de satacaktır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)