Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

WD-40'la Zincir Yağlanır mı?

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz önce 400.000 km tecrübesi olan bir Endurocu ile konuştum, zamanında eğitmenlik de yapmış ( nerede yaptığını sormadım ) ..

    Motosiklet hayatım boyunca zincire WD40 sıktım dedi ve " zarar verir " söylemlerinin yanlış olduğu konusunda pek bir ısrarcıydı .. yaşına saygıdan bir şey demedik tabii
    Bkz. konu ile ilgili güzel bir paylaşım...

    WD40 ile zincir yağlanmaz, temizlenir ve bir zararı yoktur vesselam. İnsanların hurafelere inanma kapasitesi beni hep şaşırtmıştır...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bkz. konu ile ilgili güzel bir paylaşım...

    WD40 ile zincir yağlanmaz, temizlenir ve bir zararı yoktur vesselam. İnsanların hurafelere inanma kapasitesi beni hep şaşırtmıştır...
    İşin tuhaf kısmı şu ; bu konuşan ağabey yağlıyor da .. temizleme diye bir şey yok adamda yani haftada bir wd40 .. Tenere ve Gs kullanmış üstelik ..
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  3. #43

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşin tuhaf kısmı şu ; bu konuşan ağabey yağlıyor da .. temizleme diye bir şey yok adamda yani haftada bir wd40 .. Tenere ve Gs kullanmış üstelik ..
    Değişikmiş

  4. #44
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değişikmiş
    Bana da öyle geldi, ben ne kadar " ağabey içinde bulunan plastikleri eritmesi, zarar vermesi konuşuluyor, yağı bu sebeple tutamıyor diyorlar " falan desem de ... bunların tamamen boş iddialar olduğunu ısrarla belirtti .. hatta Türkiye'de zincirin gereksiz sık yağlandığından, D.I.D. gibi markaların zaten üstün zincirler olduğunun ve 1000 km de bir bile yağlasan, olabileceğini falan anlattı .. Sonra ben kendi manuel kitapçığıma da baktım, zincirin 1000 km de yağlanmasından bahsediyor gerçekten .. Hep ezbere gittiğimiz için, adam haklı olabilir düşüncesini taşıyorum açıkçası ..
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  5. #45

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana da öyle geldi, ben ne kadar " ağabey içinde bulunan plastikleri eritmesi, zarar vermesi konuşuluyor, yağı bu sebeple tutamıyor diyorlar " falan desem de ... bunların tamamen boş iddialar olduğunu ısrarla belirtti .. hatta Türkiye'de zincirin gereksiz sık yağlandığından, D.I.D. gibi markaların zaten üstün zincirler olduğunun ve 1000 km de bir bile yağlasan, olabileceğini falan anlattı .. Sonra ben kendi manuel kitapçığıma da baktım, zincirin 1000 km de yağlanmasından bahsediyor gerçekten .. Hep ezbere gittiğimiz için, adam haklı olabilir düşüncesini taşıyorum açıkçası ..
    Şöyle: WD40 zincir temizlemek için gayet uygundur ve hiçbir şekilde o-ringlere zarar vermez. (2 önceki mesajımda konuyla ilgili güzel bir video paylaşmıştım; videonun sonuna doğru o-ringi 3 ay boyunca WD40 içinde tutup boyut ve elastikiyette en ufak bir değişik gözlemlemediklerini söylüyorlar...)

    Bizim memleket tozlu topraklı, 1000km oldukça iddialı olabilir, sonuçta (dişli yağı değilse) yağın kıvamı kalınlaşıyor ve pislik toplamaya başlıyor. Toplanan pislik de aşınmaya sebep olabiliyor. Dolayısıyla daha sık temizleyip yağlamak gerekir. O-ringler zarar görmemişse aslında zincirin yağlanmasının daha çok paslanmasını engelleyici bir işlevi var, o-ringler sayesinde asıl yıpranmayı engelleyici yağ hep içeride zaten. Biz dıştaki yağı tazeliyoruz sadece. Dişli yağıyla az az ve sık sık yapmak aslında en doğrusu ama o da daha zahmetli olduğu için (1-2 günde bir uğraşmak gerekir) 300-500km'de bir zincir yağı kullanıyoruz.

  6. #46

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ---
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle: WD40 zincir temizlemek için gayet uygundur ve hiçbir şekilde o-ringlere zarar vermez. (2 önceki mesajımda konuyla ilgili güzel bir video paylaşmıştım; videonun sonuna doğru o-ringi 3 ay boyunca WD40 içinde tutup boyut ve elastikiyette en ufak bir değişik gözlemlemediklerini söylüyorlar...)

    Bizim memleket tozlu topraklı, 1000km oldukça iddialı olabilir, sonuçta (dişli yağı değilse) yağın kıvamı kalınlaşıyor ve pislik toplamaya başlıyor. Toplanan pislik de aşınmaya sebep olabiliyor. Dolayısıyla daha sık temizleyip yağlamak gerekir. O-ringler zarar görmemişse aslında zincirin yağlanmasının daha çok paslanmasını engelleyici bir işlevi var, o-ringler sayesinde asıl yıpranmayı engelleyici yağ hep içeride zaten. Biz dıştaki yağı tazeliyoruz sadece. Dişli yağıyla az az ve sık sık yapmak aslında en doğrusu ama o da daha zahmetli olduğu için (1-2 günde bir uğraşmak gerekir) 300-500km'de bir zincir yağı kullanıyoruz.
    Bu bağlamda otomatik yağlamalar daha iyi bir çözüm gibi sanki
    Ben sattığım motorumda önce gaz yağı ile temizleyip, biraz bekledikten sonra zincir temizleme spreyi ile temizleyip, hortumla biraz su tutup sonra silip kurutup yağ uyguluyordum. Tabi bu yıkadığım zaman oluyordu, yıkamadığım zaman su tutmuyordum. Birde bi kere full temizledikten 500km sonra sadece yağ uyguluyordum, döngü böyle gidiyordu. Bilmiyorum tabi hatalı bi işlem varmıdır

  7. #47
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    WD-40’taki “WD” harfleri “water displacement” yani sudan koruyan, suyun zararlı etkilerini önleyici anlamında kullanılıyor. “40” ise bu yağda kullanılan kerosen maddesinin iyi bir yağ olduğunu düşünen kişilerin zeka seviyesi için!

    Mountain bike dergisinin teknik konularla ilgili yazarı böyle demiş..
    merak edip tekrar baktım çünkü 40 harfi formülün 40. denemede işe yarar hale geldiği için yazıldığını biliyordum , kerosen ise 40 derecede yanmaya başlıyor başka bir bağlantısı yok zaten adamların istediği yanıcı olması değil uzay gemilerinin çeşitli noktalarında su kalmasını engellemek , daha sonra bir çok yerde faydası görülüyor ve bu şekilde pazarlanıyor..

    wd40 ile zincir yağlanır mı ? evet yağlanır , ama tüm likit yağlar gibi sık sık kullanmanız gerekir , gres kıvamındaki yağlar gibi uzun kilometreler kalıcı olmaz , ama özellikle kışın her sabah yola çıkmadan wd40 sıkarsanız katı yağlara göre bence çok daha iyi bir sonuç elde edilir.

    Ayrıca zincire sıktığınız yada sürdüğünüz tüm maddeler oringlere bir miktar zarar verir , petrol ürünlerinden neredeyse hiç etkilenmeyen oring malzemesi o kadar pahalı ki mesela 120 bakla bir zincir 750 tl değil 5000 tl olurdu herhalde

    Biz atölyemizde gemilerin dümen sistemleri için böyle pahalı oringler kullandığımız için fiyatları hakkında az çok bilgim var , mekik denilen bir ünite üzerinde 30 mm çapında tek bir oringin fiyatı 50 USD dir , aynı ebatta bir oringi 20 TL ye de satın alabilirsiniz , sonra dümeni kilitlenen gemi boğazda yalıya girdi haberi çıkar.

  8. #48
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    İşin özeti o zaman WD40 ile zincir yağlanabiliyor .. hem de temizlenebiliyor .. 2 in 1 misali

    Bunca zaman yazılan, çizilen, yorumlanan birçok şey sadece tahmin gibi duruyor .. yani anladığım kadarıyla gerçek kullanıcıların negatif bir feed back durumu yok ..

    Ayrıca 200 km'de bir yağlansan bile çıkma yağdan sonra şu an en uygun alternatif WD40 oluyor gibi ..
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  9. #49
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşin özeti o zaman WD40 ile zincir yağlanabiliyor .. hem de temizlenebiliyor .. 2 in 1 misali

    Bunca zaman yazılan, çizilen, yorumlanan birçok şey sadece tahmin gibi duruyor .. yani anladığım kadarıyla gerçek kullanıcıların negatif bir feed back durumu yok ..

    Ayrıca 200 km'de bir yağlansan bile çıkma yağdan sonra şu an en uygun alternatif WD40 oluyor gibi ..
    Likit yağlayıcılar için 200 km lik bir periyot bence çok uzun , hele kışın yada otobanda yüksek süratli kullanımda zincirin bakla aralarında hiç yağ kalmaz , ister wd40 kullan istersen motor yağı likit yağlar için mesafe 50 ila max 100 km dir..

    birde wd40 daki ısrar yada merak neden anlamadım mesela 404 ün çok daha uygun fiyatlı sıvı gresi var piyasada , hem daha kalıcı hemde daha iyi yağlayıcı olabilir , kendim karşılaştırma şeklinde deneyip uzun süre test etmedim ama 404 den memnunum.

  10. #50
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Valla en uygunu dişli yağı orası kesin. Yarım litresini 10 tlye aldım diye hatırlıyorum. Daha 10 da birini anca kullandım kullanmadım. Gaz yağı da aynı şekilde 20 tlye aldım 1 litresini yarısına ancak getirebildim. Hatta gaz yağını n11de 5 litresini 55 liraya satıyotlar oradan alacağım bu bitince.

  11. #51
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Likit yağlayıcılar için 200 km lik bir periyot bence çok uzun , hele kışın yada otobanda yüksek süratli kullanımda zincirin bakla aralarında hiç yağ kalmaz , ister wd40 kullan istersen motor yağı likit yağlar için mesafe 50 ila max 100 km dir..

    birde wd40 daki ısrar yada merak neden anlamadım mesela 404 ün çok daha uygun fiyatlı sıvı gresi var piyasada , hem daha kalıcı hemde daha iyi yağlayıcı olabilir , kendim karşılaştırma şeklinde deneyip uzun süre test etmedim ama 404 den memnunum.
    WD40 konusunda ısrar etmiyorum, sadece " yağlanmaz " algısını tam olarak kırabildiysek, bunu teyit etmek istiyorum.

    Benim zincir yağı tercihim Ipone Road zaten, o olmasa da çıkma yağ sürerim .. diğer zincir yağlarını beğenmiyorum.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  12. #52
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    WD40 konusunda ısrar etmiyorum, sadece " yağlanmaz " algısını tam olarak kırabildiysek, bunu teyit etmek istiyorum.

    Benim zincir yağı tercihim Ipone Road zaten, o olmasa da çıkma yağ sürerim .. diğer zincir yağlarını beğenmiyorum.
    Israr eden kişi olarak seni işaret etmedim ama senden alıntıladığım için öyle görünmüş evet :D

    genel olarak arada wd40 ile zincir mevzusu açanlara yazdım..
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)