Bkz. konu ile ilgili güzel bir paylaşım...
WD40 ile zincir yağlanmaz, temizlenir ve bir zararı yoktur vesselam. İnsanların hurafelere inanma kapasitesi beni hep şaşırtmıştır...
Bkz. konu ile ilgili güzel bir paylaşım...
WD40 ile zincir yağlanmaz, temizlenir ve bir zararı yoktur vesselam. İnsanların hurafelere inanma kapasitesi beni hep şaşırtmıştır...
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Bana da öyle geldi, ben ne kadar " ağabey içinde bulunan plastikleri eritmesi, zarar vermesi konuşuluyor, yağı bu sebeple tutamıyor diyorlar " falan desem de ... bunların tamamen boş iddialar olduğunu ısrarla belirtti .. hatta Türkiye'de zincirin gereksiz sık yağlandığından, D.I.D. gibi markaların zaten üstün zincirler olduğunun ve 1000 km de bir bile yağlasan, olabileceğini falan anlattı .. Sonra ben kendi manuel kitapçığıma da baktım, zincirin 1000 km de yağlanmasından bahsediyor gerçekten .. Hep ezbere gittiğimiz için, adam haklı olabilir düşüncesini taşıyorum açıkçası ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Şöyle: WD40 zincir temizlemek için gayet uygundur ve hiçbir şekilde o-ringlere zarar vermez. (2 önceki mesajımda konuyla ilgili güzel bir video paylaşmıştım; videonun sonuna doğru o-ringi 3 ay boyunca WD40 içinde tutup boyut ve elastikiyette en ufak bir değişik gözlemlemediklerini söylüyorlar...)
Bizim memleket tozlu topraklı, 1000km oldukça iddialı olabilir, sonuçta (dişli yağı değilse) yağın kıvamı kalınlaşıyor ve pislik toplamaya başlıyor. Toplanan pislik de aşınmaya sebep olabiliyor. Dolayısıyla daha sık temizleyip yağlamak gerekir. O-ringler zarar görmemişse aslında zincirin yağlanmasının daha çok paslanmasını engelleyici bir işlevi var, o-ringler sayesinde asıl yıpranmayı engelleyici yağ hep içeride zaten. Biz dıştaki yağı tazeliyoruz sadece. Dişli yağıyla az az ve sık sık yapmak aslında en doğrusu ama o da daha zahmetli olduğu için (1-2 günde bir uğraşmak gerekir) 300-500km'de bir zincir yağı kullanıyoruz.
Bu bağlamda otomatik yağlamalar daha iyi bir çözüm gibi sanki
Ben sattığım motorumda önce gaz yağı ile temizleyip, biraz bekledikten sonra zincir temizleme spreyi ile temizleyip, hortumla biraz su tutup sonra silip kurutup yağ uyguluyordum. Tabi bu yıkadığım zaman oluyordu, yıkamadığım zaman su tutmuyordum. Birde bi kere full temizledikten 500km sonra sadece yağ uyguluyordum, döngü böyle gidiyordu. Bilmiyorum tabi hatalı bi işlem varmıdır
merak edip tekrar baktım çünkü 40 harfi formülün 40. denemede işe yarar hale geldiği için yazıldığını biliyordum , kerosen ise 40 derecede yanmaya başlıyor başka bir bağlantısı yok zaten adamların istediği yanıcı olması değil uzay gemilerinin çeşitli noktalarında su kalmasını engellemek , daha sonra bir çok yerde faydası görülüyor ve bu şekilde pazarlanıyor..
wd40 ile zincir yağlanır mı ? evet yağlanır , ama tüm likit yağlar gibi sık sık kullanmanız gerekir , gres kıvamındaki yağlar gibi uzun kilometreler kalıcı olmaz , ama özellikle kışın her sabah yola çıkmadan wd40 sıkarsanız katı yağlara göre bence çok daha iyi bir sonuç elde edilir.
Ayrıca zincire sıktığınız yada sürdüğünüz tüm maddeler oringlere bir miktar zarar verir , petrol ürünlerinden neredeyse hiç etkilenmeyen oring malzemesi o kadar pahalı ki mesela 120 bakla bir zincir 750 tl değil 5000 tl olurdu herhalde
Biz atölyemizde gemilerin dümen sistemleri için böyle pahalı oringler kullandığımız için fiyatları hakkında az çok bilgim var , mekik denilen bir ünite üzerinde 30 mm çapında tek bir oringin fiyatı 50 USD dir , aynı ebatta bir oringi 20 TL ye de satın alabilirsiniz , sonra dümeni kilitlenen gemi boğazda yalıya girdi haberi çıkar.
İşin özeti o zaman WD40 ile zincir yağlanabiliyor .. hem de temizlenebiliyor .. 2 in 1 misali
Bunca zaman yazılan, çizilen, yorumlanan birçok şey sadece tahmin gibi duruyor .. yani anladığım kadarıyla gerçek kullanıcıların negatif bir feed back durumu yok ..
Ayrıca 200 km'de bir yağlansan bile çıkma yağdan sonra şu an en uygun alternatif WD40 oluyor gibi ..
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Likit yağlayıcılar için 200 km lik bir periyot bence çok uzun , hele kışın yada otobanda yüksek süratli kullanımda zincirin bakla aralarında hiç yağ kalmaz , ister wd40 kullan istersen motor yağı likit yağlar için mesafe 50 ila max 100 km dir..
birde wd40 daki ısrar yada merak neden anlamadım mesela 404 ün çok daha uygun fiyatlı sıvı gresi var piyasada , hem daha kalıcı hemde daha iyi yağlayıcı olabilir , kendim karşılaştırma şeklinde deneyip uzun süre test etmedim ama 404 den memnunum.
Valla en uygunu dişli yağı orası kesin. Yarım litresini 10 tlye aldım diye hatırlıyorum. Daha 10 da birini anca kullandım kullanmadım. Gaz yağı da aynı şekilde 20 tlye aldım 1 litresini yarısına ancak getirebildim. Hatta gaz yağını n11de 5 litresini 55 liraya satıyotlar oradan alacağım bu bitince.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)