motorun dişlileriyle oynayarak tork elde etme
Reklamlar
-
Bizim kursun 100 cc lik motoru 2 kişiyle yokuşlarda çekmiyordu düz yolda tın tın hızlansada 1 ci vitesle 10 km de yokuş çıkmak büyük sorun olmuştu tek kişiylede 3 vites yemiyor zaman zaman 2 de bile gitmiyordu rampalarda ustayla konuştuk falan ön dişliye girme pek dedi arka dişliyi büyüttük bizde sonuçtan memnun kaldık,kalmadık tamam 2 kişiyle artık yokuş çıkıyorduk ama motor 1 de ufak bi gazı kaçırdınmı tekere geliyordu adaylarda başlarda sorun yasadık tork arttı yokuşlarda 1 kişiyle 3 vites uçuyor 2 kişiyle 3 vites bazen yemiyor 2 de banamısın demiyordu bunlar olumlu şeylerdi ama eksileri daha fazla olmuştu hala mecburiyetten bu şekilde kullanıyoruz eksileri birinci viteste ceylan gibi sekiyor trafikte araç aralarında her türlü sıkıntı ben hep 2 vitesle yapıyorum dur kalkları motor sürekli yüksek devirde öyle tın tın gideyim yok hep 5000 devir üstü az biraz yürüdünmü 8-9 bin ceviriyor vites araları inanılmaz daraldı yakıt sarfiyatı epey arttı sürekli yüksek devir ve ısıda motor ömrü ne olur bilinmez seri oldumu oldu ama yetmez titreşim katlanılabilir seviyede değil heleki 2-3 gün sabahtan akşama kadar motor üstünde eğitime gidinçe eller,ayaklarımın tabanı teli gibi (sızlıyor) ayakta karıncalanmalar bunlar katlanır şeyler değil ama ekmek parası diyelim öbür türlü olmuyor çünkü konfor hiç yok işerken yanma bile oluyor zaman zaman yoğun tempoda komik gelebilir belki bu söylediklerim ama bunlar ileride ciddi sağlık sorunlarına yol hani bekliyorum biri gelsin eğitimde şu motoru pert etsin diye ancak o şekilde belki yenisi ve daha konforlusunu aldırabilirim yeni yasayla büyük ihtimal kurtulucaz ama benden sana tavsiye orjinali hiç bozma derim cc yükseltmen daha iyi olacaktır dişli düşük maliyet ama 125 i 150 cc yapabilirsen hep rahat gider hemde titreşim azalır daha konforlu olur diye düşünmekteyim
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------
bursagsli adlı üyeden alıntı
Motosikletin orjinal olan 42 arka dişlisini 38 yaptım motorun son sürati artar diye düşündüm ama aksine azaldı ama motorun vites aralığı uzadı eğer dişli değiştireceksen 1 dişli büyük yada küçük tak
dişli ufalttığın için son süratin artar bunun en büyük örneği vites aralırın uzamasıdır fakat tork kaybettiğin için heleki düşük cc ise motorun o son hızları görmen ruzgara eğime ve yüke bağlı olarak imkansız ama son hızın artmıştır bu garanti
Reklamlar
-
hocam makalen için eline saglık fakat ben hız yapan biri degilim 75 maksimum 80 en fazla o da çok nadir yoksa 5.vites 60 ta giderim genelde titresimde sıkıntı yok ama cok faydası oldu
-
okncnk adlı üyeden alıntı
hocam makalen için eline saglık fakat ben hız yapan biri degilim 75 maksimum 80 en fazla o da çok nadir yoksa 5.vites 60 ta giderim genelde titresimde sıkıntı yok ama cok faydası oldu
dişli değiştirmen bütçe olarak seni sarsmaz memnun kalmaz isen eski dişlileri saklar eski haline cevirirsin ama tavsiye etmem ama + sından çok - leri olacak genede içinde kalmasın dene istersen derim
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
aynen hocam 20 tl masraf tuttu baktım olmuyor abi tak 38 dişli derim 20 tl ye olur biter 150 cc ligi konustum bugün orjinal kaliteli mallar hersey dahil 400 tl yi bulur dedi
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------
hocam birde genelde 5000/6000 devir bandında sürüyorum bir sakıncası var mı bunun
-
okncnk adlı üyeden alıntı
aynen hocam 20 tl masraf tuttu baktım olmuyor abi tak 38 dişli derim 20 tl ye olur biter 150 cc ligi konustum bugün orjinal kaliteli mallar hersey dahil 400 tl yi bulur dedi
farklı ustalar ile görüş istersen derim bazı motorlarda piston değişikliği ile hemen hallediyorlar bazılarında krank kolu falan da değişiyor ama 400 ü biraz pahalı tabi motor ne bilmiyorum ben bizim çinliye göre konuşuyorum şuan 135 cc ye 150 tl gibi rakama yükseltiyorlardı 5000-6000 de sakınca yok ama dişli büyüdümü hareket ettiğin devir aralığı o olacak sen daha çok 7-8-9 binlerde süreceksin deli gibi titreşimle
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
benmkide çin .d 125 cc asya as 125 .d hocam yükseltmeden sonra sorun çıkarsın istemiyorum tüm parçalar uyumlu olsun istyiorum
-
okncnk adlı üyeden alıntı
benmkide çin .d 125 cc asya as 125 .d hocam yükseltmeden sonra sorun çıkarsın istemiyorum tüm parçalar uyumlu olsun istyiorum
sıkıntı çıkmaz benim ustanın söylediğine göre 100 cc ile 125 cc lerin motor blokloru aynıymış piston değişikliğiyle halledirz demişti 135 cc için krank koluda değişicek demişti çin malı motorlarda genelde motor blogu aynı diye biliyorum sen genede bir kaç ustaya sor 180 maksimum 200 e halledersin bence
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
öyleyse yarın gidip bi arastırma yapayım hocam
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)