Direksiyon Sınavında Tam Olarak Yapılması Gerekenler
Reklamlar
-
Arkadaşlar yarın direksiyon sınavım var. Sizlere birkaç sorum olacak.
1- Motora binmeden;
Ön arka lastikleri kontrol ettikten sonra adım adım tam olarak sırasıyla nerelere nasıl bakacağız?
Motora binince;
Öne ittirerek ön freni, geri ittirerek arka freni kontrol edip aynaları ayarladıktan sonra yapılacak bir şey var mı?
Kalkarken;
Sinyali verip vitesi bire atıp kalkıyoruz biraz hızlanıp vites 2 yapıyoruz gerekirse 3 de yaparız burada sıkıntı yok ancak merak ettiğim bir şey var. Örneğin trafikteyim vites 4 te gidiyorum ileride ışıklar var geçemeyeceğim anladım yavaşlarken vitesi yavaş yavaş küçültmek mi lazım yoksa debriyajı sıkıp durduk durduktan sonra tak tak tak birden bire yada boşa alsam olur mu? Kimseye soramadım bilmiyorum utandım ancak ikisini de denedim oluyor ama hangisi doğru olan harekettir?
Reklamlar
-
Çoğu motorda arka teker dururken seri olarak vites küçültemezsin.
Yani 4 ten 1 yada boşa düşemezsin. Arada bir yerde dişli oturmadığı için kol boşa çıkar ve tepinir durursun.
Bu durumda acemiysen ortada kalırsın. Hele bir de yeşil yandı kaçma gibi durum gerekiyorsa..
Deneyimin var ise debriyajı hafif aralayıp dişlinin oturmasını sağlar düşürmeye devam edersin.
Mantıklı ve doğru olan arka teker dönerken uygun vitese düşmektir.
-
Baktın durman gerekiyor önce gazı kes devir iyice düşünce arka frenle yavaşlarken debriyajı sık boşa kadar indir boşta yavaşlayarak dur. En rahatı bu olacaktır bağırma atılma yığılma stop derdin olmaz
-
Kusura bakma ama bunlari bize soruyorsan bence ehliyeti hak etmiyorsun
-
Şundan iki hafta kadar öncede ben girdi direksiyon sınavına pazarteside emniyete gidip iişlemleri halledicem doğrusu yanlısını bilmiyorum ama sınav da benim yaptıklarım su sekilde oldu.
öncelikle sınavda illk sırada bendim buradan bir moralim bozulmustu zaten neyse daha sonra yelek dizlikler ve kaskı taktım bindim motora aynaları ayarladım sadece bu kadar daha sonra önce 8 çizmemi söylediler 8 çizdim iki defa sonrasnda dubaların arasından gecip düz platform üzerinden gectim sonrasında da trafıge cıktık dururken önce vitesi dusurmussun yada durduktan sonra dusurmussun bunlara bende hic bakmadılar zaten burada önemli olan dönüşlerdeki sinyallerin ve gittigin seritde nasıl durdugun seridin icinde bi o yana bi bu yana gezersen olmaz zaten öncelikle motorsikletinde bir otomabilden farkı olmadığını aklına yerleştirirsen ona göre gidiyosun zaten cok fazla stres yapmamaya calıs cünkü stres demek hata yapman demek Allah kolaylık versin ins tek seferde gecersin sınavı
-
@ZümeR: Eyvallah kardeşim teşekkür ederim.
@ulassscannn: Eyvallah kardeşim sağ olasın.
@seta34: Kardeşim kurstaki hocalar çok ilgisiz bundan önce B direksiyon sınavını geçmiştim o yüzden bana dediler ki sistem aynı araba gibi iki teker daha önce kullandıysan sıkıntı yok vites aynı arabadaki gibi dediler. Bende soramadım. Bir şey sorunca gülüp dalga geçiyorlar salak salak konuşuyorlar iki tane dangalak. O yüzden buradan bilgi almaya çalışıyorum ne yapayım şimdi yarın sınava mı girmeyelim yani bu mu tavsiyen?
@macremmm: Eyvallah kardeşim teşekkür ederim. Benim sınav giriş kağıdında da 08:10 yazıyor galiba ben de ilk sıradayım :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:06 ----------
Motora binmeden önce yapılması gerekenleri tam olarak yazabilecek olan varsa süper olur bu arada.
-
Hocam direksiyon sınavında senin 4. viteste işin yok. 30 35 km. yi geçirmiyorlar sınavda, geçersen kalırsın ona göre. Arkadaşların dediği gibi duracaksan vitesi düşürmeye başla durduğunda vitesi düşürmek zor olur.
-
Bencede durduktan sonra vites kucultmek daha sikintili gibi geldi bana en guzeli durma noktasina yaklastiginda vitesi dusurmek malum surucu kurslarinin motorlari Allahlik zaten durdugunuz da dusmez vited bi aksilik olur cirpinir durursunuz sonra vitesi dusurmek icin buda tabi hocalar acisindan kotu bir izlenim oluyor
-
O zaman soyleyeyim.
Kask dizlik dirseklik taktiriyorlar.
8 tane mi ne duba var aralari cok uzun slalom yapiyorsun.
6 metre buyuklugunde 8 cizmisler yere onun ustunden geciyorsun.
150 lastik ebatinda bir tahta var 5 metre onun ustunden dusmeden geciyorsun.
Eger ayagini koyarsan trafige cikarmazlar seni
Trafiktede 40 i gecirmiyolar sinyallerini ver gecersin
-
Arkadaşlar tamam vites olayı anlaşıldı ancak sıkıntı şu ki motora binmeden evvel hani lastikleri kontrol ederek başlıyoruz ya başka nelere bakıyoruz bu konuda tam prosödür nedir? Bunlari niye kimse yazmıyor siz yapmadınız mı anlamadim gitti
-
Ben oyle lastik kontrolu fren kontrolu falan yapmadim yapacaksin diyenide duymadim acikcasi bu birazda aslinda senn sinavina giren hocalarlada alakali bir durum mesela arkadas demis ya ayagini yere koymayacaksin diye ben iki defa koydum birinde 8 cizerken bir kere digeride son dubadan donerken ama buna ragmen trafige de cikarttilar beni
-
-
Ne yaptiniz sinavi gecebildiniz mi
-
-
macremmm adlı üyeden alıntı
Ne yaptiniz sinavi gecebildiniz mi
kaldı hatta kufur etmıs yok sızın yuzunuzden dıye terbıyesız adam
-
Hadi ya kotu olmus acaba neden dolayi kaldi arkadas gelsede basindan gecenleri anlatsa bari hemde ehliyet sinavina girecek olan arkadaslara bi tavsiye olur belkide
-
Bence anlatmasın "amk"
-
macremmm adlı üyeden alıntı
Hadi ya kotu olmus acaba neden dolayi kaldi arkadas gelsede basindan gecenleri anlatsa bari hemde ehliyet sinavina girecek olan arkadaslara bi tavsiye olur belkide
Çok güzel anlatmış. Tavsiyesi özet geçeyim: Buradan kimseyi dnlemeyin.
-
Zaten burada isminin altinda forumdan uzaklastirildi yaziyormus yeni gordum
-
Çorum İl Temsilcisi
Kaldımmmmm malesef kaldım :(
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)