Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kaza yaptım :(

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Kasım 2015
    [IMG][/IMG]

    Merhaba arkadaşlar,
    Motosiklet kapalı alan eğitimi aldıktan sonra
    Ilk motosiklet tecrübem ve ilk motorum olan Bmw f 650 ile şehiriçi viraj çalışırken virajda bir anda düştüm dizimde hafif Ağrı var alpinestar pantolonun dizi yırtıldı motosiklettede sadece resimdeki Parça hasar gördü sinyal sağlam, çok canım sıkıldı bir nevi hevesim Kırıldı çok üzüldüm.
    Sorularım,
    Resimdeki parçanın adı nedir nasıl bulabilirim,
    Pantolonumu dizine nasıl bi şey yapabilirim.
    Nasıl bu işe alışabilirim.
    Herkese şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mirable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750X DCT
    Kapalı alan da yapılmış olması ve siz de birşey olmaması sevindirici. Motor yapılır, hevesinizi kırmayın.

  3. #3

    Üyelik
    06 Kasım 2015
    Alıntı Mirable adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapalı alan da yapılmış olması ve siz de birşey olmaması sevindirici. Motor yapılır, hevesinizi kırmayın.
    Bende birşey yok biraz dizim ağrıyor sadece nasıl düştüğümü anlayamadım bir anda kapaklandım motor altımdan kaydı gitti alınacak çok yol öğrenilecek çok şey var bunu anladım, kontra çalışıyordum. Kontrayı gördüm

  4. #4
    bulut59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha x-city
    o parçanın adı sinyal. gidonun solunda bulunan düğmesinden döneceğin tarafta olanı yakıyosun. diz için de kevlar korumalı motosiklet kotu alman gerekiyor. önerim tech90. ilk motor olarak 1200adv düşünseydin keşke.
    kordinaryus, eroceto ve oggomoggo bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı bulut59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o parçanın adı sinyal. gidonun solunda bulunan düğmesinden döneceğin tarafta olanı yakıyosun. diz için de kevlar korumalı motosiklet kotu alman gerekiyor. önerim tech90. ilk motor olarak 1200adv düşünseydin keşke.
    hayabusa daha uygun gibi geldi bana?

    şaka maka yaklaşımınız ne kadar güzel olsa da yüksek cc her zaman riskli. o hareket trafikte de başınıza gelebilirdi. sürüklenme doğrultunuz karşı şeritten gelen bir araba da olabilirdi...

  6. #6

    Üyelik
    06 Kasım 2015
    Mesaji okumadan ve resime bakmadan yorumunuz ve geçmiş olsun dilekleriniz icin tesekkur ederim farkindaysaniz kirilan sinyal değil alt tarafindaki plastik parça, bende zaten alpinestar pantolon vardi dizinde hafif yirtik oldu onunla ilgili ne yapabilirim diye sormuştum konuyla ilgili tamamen saldirgan ve konudan uzak olan yorumunuz için teşekkürler

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Black_boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende birşey yok biraz dizim ağrıyor sadece nasıl düştüğümü anlayamadım bir anda kapaklandım motor altımdan kaydı gitti alınacak çok yol öğrenilecek çok şey var bunu anladım, kontra çalışıyordum. Kontrayı gördüm
    Kontrayı 650'lik bir motorda çalışmak yanlış olmuş. 150'lik bir motorla başlayıp en az 10000 km yaptıktan sonra daha büyük motorlar kullansanız iyi olmaz mı ? Şehiriçinde sürecekseniz ufak motorlar çok daha keyifli. Ayrıca sandığınız kadar yavaş gitmiyolar. 150'lik Bajaj Boxer hariç tabi, o sınıf dışı kalıyo.

  8. #8

    Üyelik
    06 Kasım 2015
    Aslında kapali alan eğitimlerinde kullandim 300 ccye kadar bu motorlada trafige çıkmıyorum alisma evresindeyim kendi halimdr trafikten ayri calisirken oldu boyum 199 kilom 120 diger motorlar altimda çok küçük kaldığı için bunu almıştım

  9. #9
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Hangi sehirdesiniz?

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250
    geçmiş olsun ama hiç 650lik motorla başlamak konusunda hata yapmış olduğunuzu kabul etmemişsiniz. daha düşük cc ile en az 10000km tecrübe etmelisiniz. Yoksa daha ciddi kazalar da yaşabilirsiniz. Allah korumuş da motorun altında kalmamışsınız. Pantolona ve motora ne kadar tamir masrafı yapacağınız, düşünmeniz gereken en son teferruat. Acemilik döneminde kontra mı çalışılır hem de 650lik motorla.

  11. #11

    Üyelik
    06 Kasım 2015
    Ispartadayım,
    Masraf düşünmüyorum evet hatalı bir davranış aslında bununla baslamak belki satıp cc dusurebilirim daha sonra alacağım motosiklete bakarım yeniden aslinda guzel gidiyordu ama bir anda yerde buldum dedigim gibi ogrenilecek cok sey var ben dogru bir davranış diye diretmiyorum asla sadece tutumdan rahatsiz oldum,
    O parçanın adı nedir nasıl bulabilirim sinyal saglam o dipte ki parcadan kırıldı

  12. #12
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    gecmis olsun

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250
    valla bir arkadaşımda BMW 1200 vardı, vidasına bile 50€ istiyorlar. Sizin parçaya uyan muadil yan sanayi birşey de bulamazsınız ya çıkma bulacaksınız (zor) ya da BMW 'den sipariş edeceksiniz. Fiyatını düşünmek bile istemem.

  14. #14
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Aksine cok kolay ve ucuza bulacaksin, hatta yapistir gitsin..

  15. #15
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı Black_boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://<a href="http://img505.yukle....ge.jpg</a></a>

    Merhaba arkadaşlar,
    Motosiklet kapalı alan eğitimi aldıktan sonra
    Ilk motosiklet tecrübem ve ilk motorum olan Bmw f 650 ile şehiriçi viraj çalışırken virajda bir anda düştüm dizimde hafif Ağrı var alpinestar pantolonun dizi yırtıldı motosiklettede sadece resimdeki Parça hasar gördü sinyal sağlam, çok canım sıkıldı bir nevi hevesim Kırıldı çok üzüldüm.
    Sorularım,
    Resimdeki parçanın adı nedir nasıl bulabilirim,
    Pantolonumu dizine nasıl bi şey yapabilirim.
    Nasıl bu işe alışabilirim.
    Herkese şimdiden teşekkürler.
    Bence en başta çözülmesi gereken durum budur. Parçayı BMW bayilerinden öğrenebilirsiniz. Pantolon yeniden toparlanabilir. Ancak ilk hali kadar koruyucu olur mu orası tartışılır. Geçmiş olsun.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  16. #16
    Dusty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda TransAlp XL650V
    Geçmiş olsun kardeşim.

    Çok görürsün böyle, sadece okuduğunu tekrar eden insanları. Alpinestar motosiklet pantolonuyla, tek işi şehiriçinde durumu kurtarmak olan kevlarlı uyduruk kot pantolonu bir tutan insanları..

    Çoğu durum için geçerli olsa da, sizin durumunuzda o kadar büyük bir hata olduğunu düşünmüyorum büyük motorla başlamanızı. Gene de çok dikkatli olmalısınız. Kapalı alan eğitimi güzel, kendi kendinize denemeniz de güzel. Ama denemelere devam.

    Parça için facebookta varsa motorun kendi grubuna danışabilirsiniz. Fotoğraftan tam anlaşılmıyor, plastikse sanayide plastik kaynağı yapılabilir, motorun BMW olduğunu düşünürsek hayli masraftan kurtarır

    Pantolon için, daha yüksek hızlarda düşmede sürtünme çok önemlidir, yırtık pantolon yahut amatör onarılmış pantolon çok daha çabuk parçalanır ve işe yaramaz. Ya profesyonel birinden yardım alın ya da pantolonu değiştirin.

    Tüm bunlardan daha önemlisi, lütfen OKUYUN! Okunacak kitap çok, mutlaka duymuşsunuzdur isimlerini. "Motosiklet Teorisi" bunlardan birisi. Okuyun diyorum, çünkü kontra düşük hızlarda çalışılacak bir teknik değil mesela, hatanız bu olabilir. Viraja nasıl girilir, kontra nasıl uygulanır, panik fren nasıl yapılır, nasıl durulur, nasıl kalkılır, trafikte konumlama vs. tonla küçük ama kazadan kurtaracak bilgi var. Bunlar ne eğitimle anlatılabilir tam olarak ne de deneyimle. Bunlar da lazım fakat kitap okuyun, video izleyin, çok yararı olacaktır.

    Geçmiş olsun tekrar.

  17. #17
    toseabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2015
    o kadar alpinstar pantolonu meth ediyorlar.. adam ufak düşmede birde cart etmiş :D büyük gecmis olsun. kardeş o pantolun diz tarafi yırtılması kolay. kevlar iple bi terziden yama yapabilirsin yırtık ufaksa yırtıgı kapatabilirsin. yama yapacagın yere kewlar polyester 600d destekli bir kumaş kullan. fazlada takma kafana motorun büyük olmasıda sorun teşkil etmez enduro motorların cogu tek silindir. başlangıc olarak pek tavsiye edilmesede bilinçli bir kullanıcısın eğitim aliyorsun. bu motordan devam et ama gaza gelip gaz acip süraat yapma trafik kuralları dahilinde kullandıgın sürece pek sıkıntı olmaz en azından altındaki 600cc motoru tanımış olursun. tecrübe edinmek cok daha iyidir.

  18. #18

    Üyelik
    06 Kasım 2015
    Teşekkür ederim oncelikle,
    Kitabi okudum
    Pantolonun dizinde küçük bir yirtik var korumanin uzerinde, omarimla halledemezsem yenisini alirim
    Hatam zaten bu oldu sanirim düşük hızda motoru fazla yatirmak dönüş calismaya devam edeceğim,
    Parça tamamen plastik kaynak isini arastirayim cok mantikli,
    Tekrardan teşekkürler

  19. #19
    Dusty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda TransAlp XL650V
    Fazla yatırmak değil, düşük hızda kontra yapmak. Kontra tekniği, motosiklet jiroskop kuvvetiyle dengede kalmaya başladıktan sonra kullanılabilir. Bu da ancak 20-30 km hızdan sonra mümkün olur. Yoksa yürüme hızında dahi motoru yatıran çok usta sürücü var. Önemli olan motorun dengesini tutacak merkezkaç kuvvetini oluşturabilmek, yani sağ bileği kontrol edebilmek. Ha, ben de yapamıyorum, düşük hızda yatmak hala ürkütücü ama zamanla olacak umarım benim için de

  20. #20
    saltuque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650gs
    F650, kilosu dışında başlangıç motoru olabilecek bir motor bence. Hakimiyeti kolay, kıvrak, çok büyük değil, fazla ivmelenmiyor, son hızı çok yüksek değil... 3.5 yıl motora ara verdikten sonra (ilki 250cc chopperdı ve 1500km kullanmıştım) motora yeniden başlamış gibi oldum ama hiç de büyük cc risklerini yaşatmadı. Denemek için bir kez kullandığım arkadaşımın fz6 sındaki 600 cc nin yanında F650 nin 650cc si süt dökmüş kedi gibi. Ama ne yokuşta bayılır ne de düşük devirde güce ihtiyacın olduğunda yüzüstü bırakır. CBF ya da YBR den daha kalıplı, kullanımı belki onlar kadar kolay ve vitesleri doğru kullanmasan bile senin açığını kapatabilecek gücü var.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)