uzun yolculuklarda yanımıza almamız gereken ekipmanlar
Reklamlar
-
Kocaeli İl Temsilcisi
merhaba arkadaşlar ,öncelikle sıkılmadan bu yazıyı okumanız şiddetle tavsiye olunur ..
motosiklet sürücüleri olarak bizler ,motosikletle seyehat etmeyi ,bazen uzun metrajlı bazende günlük gezi ve aktivitelerden vazgeçemiyoruz, bu durum gün gibi ortada ,bunun yazı yada kışı yok !!!elbette yaz ve sıcak günlerde bu geziler dahada keyif veriyor olmakla birlikte her türlü doğa ve yol koşullarında, bazen istemeden ve bilmeden de olsa sarp bozuk sürüşümüzü ve motosikletimizin sınırlarını zorlayan parkurlarda,ıssız yollarda ,uzun km ler süren otoyollarda yolculuk yapıyoruz ,
bu yazı dizisi ve görsel dökümanlar yaklaşık 30 yıllık motosiklet tecrübesi ve tecrübeyle sabit durumlardan oluşan bilgi ve birikim sonucu oluşmuştur,
bunları sizlerle paylaşmak adına çok değerli zamanımı sırf bunun için ,sizlere faydalı olmasını umud ederek yazıyorum.Elbette bir çoğumuz uzun yolculuklarımızda yanımıza neler almamız gerektiğini çok iyi biliyoruz ancak ben yinede bilmeyen arkadaşlarımız için bunun çok gerekli olduğunu düşünmekteyim ki yine tecrübeyle sabit bir durum olarak bir çok arkadaşımızın motosiklet ile seyahate çıktığında yanlarında sadece bir tane tornavida ile yolculuk ettiğini görmek, açıkçası
allah yardımcı olsun demekten kendimi alamıyorum temel sloganımız şudur !(MOTOSİKLETİN SIFIR KM OLMASI BİLE YOLDA KALMANIZI ENGELLEMEZ)
Küçücük bir oksitlenme ,elektirik aksaamında bir temassızlık ,yada sizin yolculuk sırasında görmediğiniz küçücük sivri bir taş parçası dahi gecenin bir köründe ıssız doğada yada otoyolda sizi yolda bırakabilir (tecrübe ile sabit)isterse 300 bin tl lik motorunuz olsun , bu kural yürüyen tüm kara taşıtları için geçerlidir paylaştığım bu bilgiler sizleri mümkün mertebe bu gibi durumlardan 100%90 kurtaracaktır ,
bu ekipmanları kullanmayı bilmek için tamirci yada usta olmanıza gerek yoktur ,sadece yolda kaldığınız gecenin bir köründe ,seyahate çıkarken aklınıza gelmeyen küçücük detayların ne kadar hayati bir rol oynadığını tecrübe ederek öğrenmenizi istemediğim için yazmaktayım
detaylı ve anlatımlı fotolara geçmeden önce 2 gün önce 700 km lik otobüs ve akabinde 700 km lik motosiklet yolculuğumda yaşadığım sıkıntılardan istinaden bir parça bu olumsuz durumdan bahsederek devam edeceğim.
Yalova dan, Antalya ya otobüs ile giderek antalyadan motosillet ile dönmem gerekiyordu ve elbette dönüş yolunu motosiklet ile katedeceğim için tüm koruma ve yolda acil durum ekipmanlarımı yanıma sırt çantama aldım ,aslında ne gerek var gibi düşünseniz de allah tan almışım diyorum şimdi!
aksilikler zinciri otobüste daha başlamıştı ,3 numaraya en ön taraftaydı koltuk numaram ... bir yandan yol alıyor bir yandan da kaptan ve muavin ile sohbete koyulmuştuk,
gece saat 02:00 sularında Afyon Kütahya arası otobüsün birden bire harareti tavan yaparak kırmızı bir lamda sürekli (STOP) ibaresini yakıp söndürüyordu konsolda ,
kaptan şaşırmıştı çünki otobüs bir gün önce tam teşekküllü bakımdan geçmiş ! ıssız ne istasyon nede herhangi bir benzinlik olmayan müsait yol kenarında acilen durarak arkaya otobüsün motor kısmına yöneldiğimizde motorun yanına yaklaşmakta zorlandığımız bir sıcak su ve buhar kütlesi ile karşı karşıya kaldık ,
otobüsü stop ederek durum anailizi yapıyoruz ! , tabi ben yolcu olarak bir çoğunun yaptığı gibi ellerimni gecenin soğuk afyon ayazında cebime koymak yerine kolları sıvayıp duruma müdahale etmeyi uygun gördüm,
bunun sebebi oradaki yolcuların yardım etmeyi istememesi değil konuya hakim olmayışlarıydı elbette ,yani motosiklet biniyorsak elimiz az çok anahtar tutmalıdır ! bu temel şartlardan biridir , sadece üstüne binip janjanlı pahalı motorlarımızla yolculuk etmeye çalışmak değildir asıl mesele , aslolan mesele gereken durumlarda müdahale etmektir ki buda bu paylaşımımı yapmamdaki asıl konuya ayak basmaktadır,
konuyu uzatmadan,
otobüsün devir daim hortumlarından birisi santrafüj pompasının hemen yanından çıkmış ve otobüsün tüm motor soğutma suyu boşalmıştı ki 1 milyon tl ye yakın bir otobüsün yolda 100 mt. dahi yol almasını engelleyecek bir durumdur çok ısrar ederseniz motor komple yanar ve büyük külfettir , bu kısım maddi kısmı birde 50 ye yakın yolcu var , bir sonraki otobüs ne zaman gelir yolcuyu ne zaman alır bilinmez , allah ın dağında buz gibi otobüste derin sohbetlere dalmanız işten bile değildir.
Kaptana soruyorum takım varmı ? evet var cevabı geliyor smile ifade simgesi diyorum abicin bembeyaz gömlek ile sen bulaşma bana bırak ! iri yarı da bir adam borunun bulunduğu kısım dar ve hareketi engelleyen bir kısım olduğu için duruma el atmam kaçınılmaz,takım kutusu geliyor ve içinden sadece bir tane düz ağız tornavida çıkıyor ! bununla hiç bir şey yapamayız !!!!!!!!
derhal bagajların arasından muavine sırt çantamı çıkarttırıyorum gereklen ekipmanlar ile konuya müdahale ederek gecenin o saatinde o yol şartlarında kolay kolay bulamayacağınız ,sadece 1 mt boyunda balya teli olarak bildiğimiz bir tel parçasıyla santrafişin başından çıkan kauçuk sıcak su hortumunu tekrar atmasını engelleyerek balya teli ile sabitleyip sıkırak aynı durumun tekrar etmesini engelleyip olayı çözüyorum, ve Antalya ya kadar sorunsuz yolculuk ediyoruz,
buradaki vurgu heyyyt be otobüs yaptım vurgusu değil !!!!! 1 metre tel parçasının bir yolcu otobüsünü ve 50 yolcusunu belkide saatlerce yolda bırakmadığı vurgusudur , tabi buna zaman etkeninide ekleyelim, yoksa o otobüs elbette o yolda kalmayacak !
30 dakika beklemek var 6 saat mağdur olmak var bu hadiseden sonra en öndeki hostes koltuğu ve tüm molalarda yeme içme şirketten oldu tabiki :D eeeee buda balya telini yanımda bulundurduğumun mükafatı olsun ,
bir parçada kaptana veriyorum telden bu teli iyi sakla çünki tel parçası her araçta bulunması gereken ucuz, çok amaçlı bir mataryaldir , çoğumuz bunu yanımıza almıyoruz neden ? çünki aklımıza gelmiyor değilmi ?
Bir gün sonra Antayla dan motosikleti alıyorum ,dönüş yolundayım ,bu arada afyon kütahya arası yoldan geçerken motosikletinizin yakıtını fulleyin !!! çünki o arada bir çok benzinlikte benzin bulunmuyor , genelde kaçak mazot satan istasyonlar ve kekerolardan oluşan pompacı adı altındaki dallamaları pompacı yapmışlar ,motosikletin yedek depo ışığı yanmaya başlıyor ,zart oil,zurt oil ,git oil, gel oil adı altında acayip acayip istasyonlar ki ŞHELL,OPET,BP, Bulamazssınız !!!!!
mecburen istasyona giriyorum pompaların üzerinde hiç bir yazı yok (benzin,motorin vb. gibi pompacı diğer pompaya geçmemi söylüyor diğer pompaya yanaşıyorum , pompanın başına geliyoruz ve aramızda şöyle bir sohbet gelişiyor
(pompacı: motor güzelmiş , kaç basıyor,yenimi
? Ben: evet sıfır ,
Pompacı: aynısından bendede var ! 160 bastım ...
Ben: kaç cc ?
Pompacı: 125 lik
Ben : gülüyorum
ve depo kapağını açarak lavobaya geçiyorum , o arada depo doluyor ,lavobadan dönüyorum , fullenmiş olan deponun ücretini ödeyip marşa basıyorum ,önümde yaklaşık 5 saatlik yolum var ve zaten geç kalmışım amaç gece ayazına kalmamak ki gece seyehat etmeyi sevmem pek
istasyondan 750-800 mt. kadar gidiyorum motor önce teklemeye başlıyor ve akabinde stop ediyor .
ulem servis kontrolünden yeni geçmiş daha 350 km de sıfır makina , nasıl olur yolda kalır ?
hortumda kalan benzin ile 750 mt. giden motor birden bire mazotla karşılaşırsa kalır abicim hemde bal gibi kalır !
işte yılın en iyi dallama adayı hemde 125 cc ile 160 yapan karşısındakini bilip bilmeden sallayan bir dallama !!!
ve şu cevabı veriyor bizde benzin yok !!!
teee allaaam yaaa benzin yoksa mazot niye koyuyorsun ???.....
motoru iterek istasyona geri dönüyorum sinirliyim ,yorgun,ve yolculuğun zaten manyaklığı var üzerimde ,tartışmaya başlıyoruz bir anda etrafımı sarıyor diğerleri ,birde suçlu olduk iyimi !
hay allah şimdi ne yapacağız ? motorun yan kapaklarını sökerek depo çıkışına ulaşıp mazotu boşaltmayı deniyorum ancak yeni nesil enjeksiyonlu bir makina ve depo çıkışı çok kötü ulaşılamayacak bir yerde aklıma hortumla çekmek geliyor , ancak bu konuda bayağı bir tırmaladıktan sonra mescid de şadırvan musluklarından birinde hortum takıldığını görüyorum hemen ondan 1.5 mt kadar kesiyorum tabi burada yanınızda yine kesici bir alet bulunması farzdır.
depodaki mazotu bulduğumuz bir bidona boşaltıyorum mümkün mertebe el feneriyle depodaki tüm mazotu boşalttığımızdan emin oluyorum ,
bu konuyu hallettik şimdi gelelim nereden benzin bulacağız ve nasıl ?
sağolsun orada tesadüf sonucu bulunan bir arkadaş arabasıyla bölünmüş yolda neredeyse 40 km kadar yol yaparak bir şekilde 5 lt benzin bulduk ve tekrar istasyona geri dönerek motosiklete benzini boşalttık ancak hortumlarda mazot halen tam boşalmadığı için oda bir hayli uğraştırdıktan sonra yılın seçmiş olduğum dallama adayının ,hareketiyle yolculuğuma 3 saat rotarlı devam ediyorum, motor çalışıyor, ve yola koyuluyorum.
çok geçmeden yine tenha ıssız bir muhitte yolun kenarında opel marka binek bir taksinin durmuş olduğunu görüyorum , yanlarında durup bir şey gerekip gerekmediğini soruyorum ,
sonuçmu ?
yine aynı problem cep telefonu ışıklarından başka ellerinde hiç bir şey yok ! neyseki yeni nesil telefonlarda led ışık aydınlatması mevcut , binlerce tl telefonlara harcıyoruz ama 150 tl ye bir pense,alyen yada ekipmana harcamıyoruz neden ? tamircimiyiz biz değilmi ? :D
25 ve 30 larında 2 genç arkadaş, biçare arabanın etrafında dönüp duruyorlar, birazcık dikkatli bir gözle baksalar belki arızayı şıp diye bulup yolda mağdur olmaktan orayı burayı aramaktan kurtulacaklar ama tam bu aşamada bazen arıza gözünüzün önünde duruyor olabiliyor ancak bir penseniz yada tornavidanız olmadığı için böm böm bakıp duruıyorsunuz aracınıza ,
siz ona bakıyorsunuz ,o size bakıyor
zaten problemler ardı adına gelmiş çaresizliği 2 defa arka arkaya yaşamışım, gönlüm o taksiyi es geçmeye elvermiyor, çantadan el fenerini çıkartıyorum ,telefonlar evet ışık konusunda yardımcı oluyor ancak sıcak motor girinti ve çıkıntısı olan aralara çoğu zaman sokamıyorsunuz ,yağı var kiri var pası var, bunun için pilsiz mümkünse kendi kendine şarj edilebilen küçük ama çok fazla yer kaplamayan etkili bir el feneri edinmenizi şiddetle tavsiye ederim,
aradan çok geçmeden yaklaşık 10 dakika süren fenerli bir keşif kontrol sonucu benzin ve lpg li aracın kontak açıldığında lpg yi ve benzini açıp kapayan parçanın elektirik girişindeki soketin sallantı titreşim ve dış etkenlerden etkilenerek koptuğunu elektiriği kestiği için motora ne benzin nede lpg gitmediği kanısına varıyorum ,
1 tl lik bant ve küçük bir 3 tl lik yankeski hepsi bu kadar....
marşa basıyoruz ve araç çalışıyor toplam geçen süre 15 dakika .
birde yazımın sonuna doğru yaklaşırken, şu motosikletin tekerine fitil attırmak istemeyen tatlısu motorcusu arkadaşlaradır seslenişim ,gecenin 1 derecelik ayazında , tepilmiş 350 km yoldan sonra ,geri kalan 500 km lik yolunuzdaıssız bir otoyolda ,kuş uçmaz gecenin o saatinde kervan geçmez bir yerde tekerinize giren mini minnacık sivri bir taş parçası girsin sizi yolda bıraksında o zaman görüşürüz ,,, insan neler hissedyor ne çaresizliklere düşüyor bakın nasıl yolda kalınıyor ?
bırakın lastiğe atılacak fitili !!!!!!keşke olsada o deliğe ben girsem dediğiniz anlar oluyor işin şakası bir yana... elbette böyle bir şey olmasını hiç bir motor kulanıcısı dostumun başına gelmesini asla istemem !!!! ama vallahi de kalacaksınız billahi de kalacaksınız... bu belki bu gün olmayacak , sizi ne zaman vuracak biliyormusunuz ?
kendinizi moralman en iyi hissetiğiniz bir anda,motosikletinizin bakımını muazam yaptığınız bir zamanda, belki çok güzel bir havada, beki dehşetül vahşet ayaz ve yağmurda yada bana bir şey olmaz diye düşündüğünüz ne gerek var dediğiniz umursamaz bir anınızda..yada bakkala ekmek almaya giderken veyahut ülkeler arası turlarken .
arkladaşlar bizler motor tamircisi değiliz ancak görmediğimiz ve önemsemediğimiz küçücük ayrıntıların sizleri nasıl yolda bırakabileceğine örnek ve yaşadıklşarımla anlatmaya çalıştım,
aslında çok değerli vaktimden çalarak!!!!!
bunun için hiç kimseden teşekkürde beklemiyorum!
şunu UNUTMAYIN günün birinde kara araçlarını kullandığınız sürece bir gün yolda kalacaksınız ,malesef üzülerek söylüyorum!!!
paylaşacağım görsel resimlerin ve bu gibi durumlarda tecrübe ederek gereken ekipmanları paylaşıyorum ,
ben motor tamircisi miyim demeyin! takımınız ve ekipmanınız, yanınızda olsun siz anlamıyorsanız anlayan biri yanınızda durur yardım eder, ama takım olmaz ise emin olun eliniz kolunuz bağlanır ,km lerce uzaktan gelecek (ÇEKİCİ,TAMİRCİ,USTA ) SİZİ GÜZELCE ÖPER . ve hakkıdırda onunda çoluğu çocuğu var onun ekmeğide budur ,
sonra vay efemmm şu kadar öptüler bu kadar öptüler diye burda zırlamayın.
Allah iniş takımlarınıza zeval vermesin dileklerimle kazasız arızasız sürüşler cümleten...
temel malzemelerin tamamını içermekte.
doğru söyleyin kaçımız yanımıza tel alıyoruz ? alasanız iyi olur ,balya telinin kullanım amaçları çok geniştir , illa kendi kendine oluşan arıza olarak düşünmeyin,düştünüz ön çamurluk vida bağlantı yerlerinden kırıldı çamurluğu sökme sökemiyorsunz tekere sürtüyor vs. vs. istediğiniz gibi senaryo kurun kafanızda bir yolcu otobüsünü yolda kalmaktan kurtardıysa motosiklette olması gereken önemli ucuz bir mataryaldir.
neden şarjlı küçük elfenerinden bahsettim ? pilli olursa! onu takım çantasında varlığını unutacaksınız ve zamanla içindeki piller ölecek hemde en ihtiyaç duyduğunuz belkide hiç gerekmediğini düşündüğünüz bir anda size lazım olduğunda,bu gibi ürünleri ilgili mağazaladan bulabilirsiniz kurmakolunu 5 tur çevirdiğinizde 4-5 dakika ışık veriyor çok kulanışlı.
bu hortumu yukarıda anlattığım hadiselerden sonra takım kutusunda yer ayırmam gerektiğini düşündüm şöyleki! hayırsever bir motorcu arkadaş yada bir araç sürücüsünün aracından bir sonraki benzinliğe kadar bir kaç litre yetecek benzin çekebiliriz yada biz ylda kalmış bir insana bununla yardım edebiliriz olaya tek taraflı bakmayacağız elbette :D
bu kelepçe hem daha az yer kaplar hemde istediğiniz ölçülerde keserek kullanmanıza olanak tanır ,motosiklette olması gereken bir parça otomotiv yedek parçacılarına sorun.
poşetin içindeki makaron,dişi ve erkek kablo soketlerini ve büyük araç sigortaları kafanızı karıştırmasın onlar başkaları için bu poşetin içine motosikletinzin sigorta boyutuna uygun sigorta koymayı unutmayın ,bunun için elektirikçiolmanıza luzum yoktur takribi ağırlığı 60-70 gr. dır ,kablo kopmuş gözünüzün önünde size nanik nanik yapar, şebek gibi bakar durursunuz
bunları söylememe gerek varmı bilmiyorum fitil, büyük aaç ve motosiklet için aparatlar .
şimdi geliyoruz daha hassas malzemelere yine elektiriksel olaylar! şunu asla unutmayın elektirik arızası yeni yada eski model gözetmez ,olurya bir önceki benzinlikte yada hehangi bir yerde yıkadığınız motorunuzun kulağına su kaçar! sudaki kireç yüzünden ve sıcaktan orada bir kireçlenme yapar ve elektiriği keser sizide maymun gibi oynatır ve canınızı sıkar ,yada aklıma gelmeyen bir kablo kopması,yada sıkışması , bu gibi durumlarda gerekebilecek lmasının fayda getireceği malzemelerdir , size küçük bir tüyo vereyim , 1 yada 2 metre 12 wolt elektirik kablosu 3-5 tldir , onuda buamadınız bilgisayar tamircilerine gidin ,patlak power suply lerden bir tane isteyin para bile almazlar , bildiğimiz power suply güç kanaklarının dibindeki kablolar hem renk renktir hemde bu iş için oldukça müsait ve kalitelidir, en güeli nedir biliyormusunuz , motosikletinizin orjinal tessat kablosuyla aynı enk kabloyu kullanıyor olmanız büyük bir lutuftur bunu anlamanızı beklemiyorum bilen iyi bilir.
genelde bir çok arkadaşımız 12 wolt elektirikli çin çan çom işi minik kompresörlere yöneliyorlar ama tavsiye etmiyorum , bu kadar tembel olmayın ayak gücünüzü kulanın spor yapın sizler motorcusunuz , ihtiyaç duyduğumuz anda elektirikli olanların ısınarak kullanılmaz hale geldiği tecrübeyle sabittir ,işinizi garantiye alın ayakla basmaya devam!!! unutmayın bu malzemeleri bir kere yan çantanıza attığınızda unutacaksınız veeee bingooo hiç ummadığınız bir anda pompaya gerek duyduğunuzda hayırlı işler,!! elektirikli kompresör ruhunu teslim etmiş sonraki snaryoyu siz yazın beden bu kadar
ilk etapta bu ne diyeceksiniz ama senaryomuz suyun da olmadığı dağ başı yada ıssız bir otoyol ! haliyle yağlanıp paslanan elerimizi temizleyeceğiz kuru bir fiber bez ve ıslak mendil .
kesici alet derken ben kasatura taşıyorum ama size böyle bir şey gayet yeterlidir (şaka)
bu benim vazgeçilmez edavatlarımdan biridir zamanında bim den almıştım çok işlevsel her motorcuda olması gerekli , bulamıyorsanız yanınıza en az 3 adet normal boylarda düz,yıldız tornavida bulundurmalısınız .bu konuyu abartmanızda sakınca yoktur aksine faydasını göreceğinize iddiaya girerim.
bu arada bunları söylememe gerek yok sanırım yok değilmi !!!! evet yok yok çekiç ne alaka demeyin otoyol kenarında tırım tırım taş aradığım zamanı bilirim
bunlardan da bulunması sizi 1/0 galip kılar cırt kelepçe balya teli kadar olmasada birçoğumuzun işini çok farklı alanlarda gördüğü aşikardır .
lastik patladığında fitillik bir durum yoksa ama lastiğimiz zamanla iniyorsa ve uzun bir yolculuğa çıktıysak bunları kullanabiliriz her ikiside aynı mantıkta çalışır ,havayla temas ettiğinde kavçuklaşarak patlak olan deliğiyada çant lastik yanaklarından kaçan havayı tıkar ve hava çıkışını engeller , küşük beyaz kutulardaki lastik sütü diye satılır faydasını gördüm.
böyle bir setin hepimizin elinin altında olması gerektiğini hepimiz biliyoruz hehangi bir araç kullanıyorsak elbette sadece motosikleleri kapsamıyor, küçük fazla ağır olmayan ve çok işlevsel bir ürün olmasına dikkat edin ,retta kullandığımiyibir makadır bi zahmet google amcaya danışınız . fiyatları uygun orta seviye kaliteli ürünlerdir.
bunların ne işe yaradığını soran dost lütfen motosiklet kullanma :D
ve mutlu sona doğru ilerliyoruz ,bu arada resimlemediğim çekme halatını da ekleyeyim unutmadan tecrübele sabit 15 km market arayıp yolda kalan arkadaşmızı bir sonraki benzinliğe çekeceğiz diye aldğımız çamaşır iplerini 3 kat yapmamıza rağmen kaza tehlikesi yaşadık bunun için ,nalburiyelerde satılan denizcilikte kullanılan ipleri tercih edin çok ince olmasın, tabiki çok kalında olmayacak, serçe pamak kalınlığında 5-6 metre ip işinizi görecektir.bu durum bagaj hacminizle ve gurup gezilerinde önemlidir size kalmış.
GIWI K 22 LT. çanta kullanıyorum ve çantamın birini tamamen bu ekipmanlara ayırdım, ne zaman ne kadar yol yapacağım nerelere gideceğim , belli olmuyor, tüm saydığım bu malzemelerin toplam ağırlığı 8 kg geliyor , yaklaşık değil tam olarak (tarttım)
evet arkadaşlar nihayet paylaşmımızın sonuda geldik sizlerden teşekkür beklemediğim gibi okuduğunuz için teşekkürde etmeyeceğim bir söz var bilgi güçtür,bilgi hayatta kalmamızı sağlar ben bildiklerimi elime ayağıma üşenmeden saatlerce yazmaya ve paylaşmaya uğraştım artık okursunuz yada okumazssınız! o dağ başında başbaşa kaldığnız gecenin zifir siyah çaresizliği ve allah ile başbaşa kala kalmak sizlerin taktirindedir hepinizi saygıyla selamlıyor bir kaç foto ve kısa bir yazıdan sonra olayı burda noktalıyorum , eeee artık noktalasam iyi olur :D :p
dip not : buranın eskileri beni bilirler , lakin yeni aramıza katılan arkadaşlarımız için bir gün böyle bir çantaya, yada taşıyıcı demirlerine ihtiyaç duyduğunda türkiyede yerli imkanlarla,seri anlamda üretim yapan, kendi tarzını ve tecrübelerini ürettiği ürünlerine yansıtan türkiyenin 81 ilinde yaklaşık 70 bayi ağına ulaşan 50 ye yakın modele tasarım ve üretim yapmış,2013 Yılında İRF MOTOSİKLET AKSESUARLARI,SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ Ünvsnını alarak halen daha faaliyet gösteren bir arkadaşınızım iletişim numaram 0532 683 2087 dir .
web adresim www.irfmotor.com
ve çok yakında kurulum aşamasında olan www.irfmotor.magaza resmi ve ticari web sitemle inşallah sizlere daha iyi hizmet vermeye çalışacağız,
harf ve yazım hatalarım için şimdiden özür....bu konu reklam amaçlı değildir şahsım adına ben sizler mağdur olmayasınız niyetiyle yazdım , ancak yine bu konuyla alakalıda yardımcı olabileceğiminde altını çizmek isterim görüşmek umuduyla hoşçakalın.
Reklamlar
-
Motorcu olmak fedakar olmaktir.
Motorcu olmak paylasmaktir.
Motorcu olmak ileriyi dusunup gorup planin planini yapmaktir.
Motorcu olmak akilli olmaktir.
Motorcu olmak tecrubeli olmak ve tecrubeye saygi duymaktir.
Motorcu olmak motorunla ve kendinle butunlesik olmaktir.
Motorcu olmak halden anlamaktir kendini baskasinin yerine koymaktir.
Boyle uzar gider..
Eline koluna yuregine bilgine saglik Irfan abi.. kal saglicakla..
-
-
Çok faydalı bir yazı elinize sağlık... Bu arada her yere yetişiyorsun süpermen gibisin abi
-
O kadar malzemeyi arabamda bile taşımıyorum ben
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Okuyacağım abi.
Yerimizi alalım.
-
Abi teknolojiden birazdaha yararlan.
Resetlenebilir sigortalar var onlardan alsana
http://tr.aliexpress.com/item/Fuse-C...rchweb201560_9
-
Güzel yazı doğru söze ne denir.
Lastik tamir spreyi her zaman çantamda var ama sen baya mobil tamirci gibi geziyorsun abicim, Allah sayılarınızı artırsın.
Bu yazıdan sonra arabaya almak istediğim lokma setini, pense, yan keski ve TEL'i yarın almaya gidiyorum. Tel'i hiç düşünmemiştim ama sayenizde gerçekten işe yaradığını görmüş olduk.
-
adamın dibisin irfan reis
-
Güzel konu, güzel yazı
Şimdiden hayırlı olsun ...
-
Yazın mükemmel olmuş eline sağlık keyifle okudum. Ama bence konunun başlığı değişmeli, çünkü uzun yola çıkarken yanına ne alması gerektiğini forumda arayacak olan arama kısmında ne kadar motorcuyuz? diye aratmaz ve bu konu burada sadece güncel olarak kullananların okuyup geçtiği bir konu haline gelir.
-
Bende motosikletin kendisi ile verilen ufak bir "alet çantası" adı altında birkaç parçadan oluşan ekipmanlar var ama işin doğrusu hiç içini açıp ne var diye bakmadım bile. Yazarken başınızdan geçenleri yeniden yaşadığınızdan olsa gerek baya kızmışsınız ama söylediklerinizde haklısınız. özellikle uzun yol yapılırsa insanın içinde "yolda kalırsam ne yaparım" korkusu olmalı.
Bende yazılanlara bir ekleme yapacağım. Kendim yolda kalmadım ama yolda kalan bir arkadaşımın bana tavsiyesi idi ve sonra çok mantıklı geldi. Uzun yola çıkarken her zaman yanınızda atıştırmalık birşeyler ve içme suyu bulundurun. Yolda kaldığınızda kaç saat dağ başında kalacağınızı bilemezsiniz. Yemek belki en büyük probleminiz olmayacak ama kesinlikle susayacaksınız.
-
yerimizi alalım ileride lazım olabilir
-
Tebrik ediyorum. İyi iş çıkartmışsın. Ama ben motordan benzin çekme kısmı hariç bu dediğin tamirleri yapamam. Yanımda o kadar alet de taşıyamam. 10 yılda 2 defa yolda kaldım onda da motorun kaskosunun yol yardımını aradım gelip çekiciyle aldı.
-
İrfan abi tanımadan sağlam saygı duyduğum birisisin.
Eli iş tutan adam iyidir
Yaptığı işi anlatan öğreten daha iyidir
Bir de iş tutup, öğretip, üreten adam çok daha iyidir.
Sonuna kadar okudum.
Eline emeğine sağlık.
-
mesaj bulunsun
-
Bakımlarını serviste yaptıran ve zincir dahi yağlamamış biri olarak (bazen hakikaten işi uzmanına bırakmak gerektiğini düşünüyorum aslında), sanırım şu selenin nasıl yerinden çıktığını bir denememin zamanı geldi; altında bir yerlerde alet edevat kısmı falan olacaktı...
Teşekkürler yazınız ve uyarılarınız için İrfan Bey.
-
abi muhteşem bi yazı olmuş ve başından neler geçmiş allah kaza bela vermesin abi bendede uzun yola filan çıkarken bi fitil takımım var birde motorun takım cantası zevkle okudum yazını ellerine sağlık
-
işte gerçek motorcu böyle olur
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
Çok faydalı bir konu. Elinize sağlık. İşleriniz rast gitsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)