vaay irfan usta kral adamsın
hatırlatmalar ve bilgiler için teşekkür istemesende çok teşekkürler, bol kazançlar...
vaay irfan usta kral adamsın
hatırlatmalar ve bilgiler için teşekkür istemesende çok teşekkürler, bol kazançlar...
İrfanım kardeşim,
telefonunu kaydettim,yolda kalırsam doğrudan seni arıyorum,o kadar malzemeyi taşımaktan kolay
Yolum düşerse uğrayacağım muhakkak.
teknoloji dedinde güzel kardeşim benim resimlediğim bahsi geçen malzemeleri belkide "1 yıldır bende kullanmıyordum ancak geldiğinde aksilikler peşpeşe geliyor anlayamıyorsun ,böyle bir sigorta çeşidi varsa edinmek tabiki iyi olurdu ,teşekkür ederim yinede sağol varol.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------
doğru söylüyorsun sevgili Kerem modarötör arkadaşlardan rica edelim uygun bir başlık atsınlar , başlık konusunda iyi düşünmek lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------
rica ederim savaş abi ne demek abicim her zaman beklerim , bu arada uzun turlarda benle yolculuk yapan hiç bir gurup arkladaşım bu konudan rahatsız olmaz hatta yanlarına 3 şey deseniz önce beni söylerler başımla beraber abicim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:41 ----------
anlıyorum söylediğim gibi elbette sizden kimse tamirci yada usta performansı beklemiyor , motosiklet yolda motor yediyse tabiki yoplda halledilecek işler değil bunlar ama bu çok nadir yaşanan bir durumdur , ya elektirksel konulardan,ya lastik patlamasından, yada kaza ,sonucu yoplda kalıyoruz yazdıklarınızı tebessümle okudum bence artık o koltuğu kaldırıpğ ne var ne yok bakma zamanıdır çünkli yukarıda saydığım olumsuz doğa ve yol şartlarında servis yanımızda olamayacak gibi düşünelim, hatta küçük bir şey daha ekleyip telefonumuzun şarjını bittiğini düşünelim olmuyormu ? biz işimizi her zaman kış tutacağız yaz çıkarsa bahtımıza ,yollarda uzun yıllar başına b
r çok hadise gelmiş bir insan olarak her zaman en kötü durum senaryosunu hesaplamak emin ol hiç bir zaman beni pişman etmedi bu b
r prensip olmalı ... kazasız sürüşler inşallah....
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------
bu aslında yaşam tarzım benim sevgili kurubuz sadece bu sezon 17 000 km yol yaptım son yaptığım yolculuk 3000 km idi ve 3 motor yola çıkmıştık ege akdeniz komple turladık ancak benle birlikte yola çıkan her iki motordada elektiriksel aydınlatma sorunları çıktı bendede olabilirdi onlar şanslıydı yerinde müdahele ederek gurup olarak yollarda rezil olmaktan kurtulduk sırf b
ir tane 12 volt kontrol kalemi yanımda yok diye arızayı tespit edemeyerek sanayiye gittiğimizi de biliyorum zaman kaybından başkası değildi ama çekicinin geleceği yer var yada sizi bulabileceği yer var 3 kuruşluk arıza yüzünden yolda kalmışız, 5 dakikalık iş için çekic
i çağırmak taktir edersinki mantık işi değildir bujinin ateşleme yapıp yapmadığına bakacaksın ama buji anahtarın yok gibi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Motosikletten pek anlamamda,dizel motosiklet varmıda sizin motora mazot koyuyor
abi keşke senin gibi bir dostum olsa sırtım yere gelmez valla
abi valla dürüst olmak gerekirse yazını okumadım şuan vizelere çalışmaktan ama beğeniyorum ilk işimi okumak olucak ve kuşadasını gördüm fotoğraflarda ekstra bir ilgimi çekti memleketime gelmişssiniz.yerimi alıyoruum ilk fırsatta okucam
Izmirden ankaraya donerken usak tarafinda kopegin aniden atlamasiyla ufak plastik cizikleri olustu tamponda. Yolumuza devam ettik. Polatli tarafinda radyator fani dustu. Tirnaklari kopek carpinca kirilmis alt taraf tutma yeri tutuyormus. Bizde bagajdaki telle baglamaya karar verdik.
Oda ne. Camasir ipi olarak arabadan alinarak kullanilmis ankarada gunesligin lastiklerini kopartip baglamistik. O gun anladim telin degerini
Yazının tamamını okudum. Çok faydalı bilgiler var siz teşekkür beklemiyorsunuz ama biz edelim. Ne var ki bu dediklerinizi yapacak kişi sayısı çok az. 25 yıldır otomobil kullanıyorum daha stepneyi sökmedim bile. Yani illa yolda kalırsınız tezinize katılmıyorum. Aslında Scooter ile benzin bitmesinden dolayı yolda kaldım bir kaç kez, onun çözümü için de alet edevata gerek yok. Ayrıca o kadar ekipmanı çekiç dahil motosikletle taşırsak, kişisel eşyalara yer kalmıyor. Herkeste kocaman çantalı enduro yok. Açıkçası ben yolda kalırsam çekiciyi beklerim kuzu kuzu.
selamlar , burada elbette kişi ne istiyorsa kendi işine yarayacak bilgiyi alacaktır ,motosiklet ile yol yapmadığınız sürece yolda kalma olasılığınız dahada düşecektir , milyon km de yapsanız yine yolda kalmayabilirsiniz , bu aslında çok etraflıca bir konu örnekler vererek detaylara inmek ve bu konuyu sadece yüzeysel olarak anlatmak epeyce zamanımı aldı ,konu bu değil elbette ancak detaya inmeye kalksam emin olun bir bu kadardan 2 kat daha yazmak gerekir tüm bunları yazmak yerine 8bir müsibet bin nasihat atasözüyle kestirmedende gidebilirdim , ben motosikletten düşmemiş ve yolda kalmamış motor sürücüsü görmedim , ama büyük çaplı ama küçük çaplı aksilikler ve bu gibi arızalar birçok sürücünün başına gelmiştir
bunları yapacak kişisayısı derken paylaşılan içeriğe bakarak dostlarımızdan ustalık bekleyende yok , bu kişinin kendi tercihidir mesela bana göre motorda çanta olmasının anlamı sadece ekipmanımı kaskımı montumu elimde taşımamak için güvenli bir şekilde motosikletimde saklayabilmem ve bunları extra bagaj hacmiyle yolculuk yapmam anlamını ifade etmektedir ,bunun endurosu küçük motoru büyük motoru olmaz , küçük hacimli bir motosiklet ile zaten 4000 km lik bir yola çıkmazssınız istisnalar kaideyi bozmaz , ama bisiklet ile dünya turu yapan insanlar var ve dikkat edin bisikletlerinin her tarafında bagaj vardır , ancak o küçük motosikletler diye tabir ettiğimiz guruptan burada çokça arkadaşımız var ve o arkadaşımız günn birinde hepsi olmasada yarısından daha fazlası uzun yolculuklar için hacim büyüteceklerdir şimdiden buradan küçük bir bilgi şuur altına yeleşsse kötü olmaz olmaz
benim birde küçük 100 cc bir motorum var onunlada bir gün zaman bulup uzun yola çıkmaya karar verirsem yine aynı ekipmanlarımı yanıma alırım ben onlarla daha mutlu ve huzurluyum çünki
benzin bitmesi neticesinde yolda kalmışssınız işte bir arıza değil elbet ama yakınlarnızda benzin istasyonu olmasaydı ne yapacaktınız ?konu burada çarşı içi bakkala ekmek almaya yada kısa mesafelerde şehirv içlerinde oraya buraya gezmelerden bahsetmiyoruz bahsettiğim konu 700 1000 km süren uzun yolculuklardır ve bu yolculukları ne kadar sık yaptığınızla orantılıdır bu durumlar siz yinede büyük konuşmayın inşalah yolda kalmazssınız ,
izmitte bir arkadaşım oto kurtarıcı işi yapıyor gece gündüz yolda kalan araçları arıza ve kaza yapan araçları gideceği yere bırakıyor geçenlerde sohbet ederken gecenin akşam 10 unda telefonu çaldı 180 km mesafeye kaça gitti biliyormusunuz ? 400 tl ye
geniş çaplı tartışmaya açık bir konudur .
sayglar sevgiler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------
sevgili RidetoLive kardeşim canın sağ olsun ben yazmayı severim sen okumayı sevmezssin , yada zamanın yoktur bu konuda tabiki bir yorumda bulunmak yersiz olur geçtiğimiz sezon yaklaşık 3000 küsür km lik ege akdeniz turundan bir kaç kare paylaştım tesadüfi arşivde gözüme ilk çarpan resimlerdi ama motosiklete bindiğin sürece önüne çıkabilecek faydalı içerikler barındırıyor yazdıklarım ,yani beğeni için burada değilim , SENİN CANIN SAĞ OLSUN müzait olunca okursun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:57 ----------
bak buda iyiydi :D demekki takım çantasına birde güneşliklastiği ve güneşlik konacak
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Çoookkkkk Güzelyazı, benden de nacizane bir kaç ekleme sadece
Bu aletlerin daha küçük ve birden fazla işlevlileri var kaliteli markaların, paraya kıyıp ağırlığı 2-3 kg ve hacmi bayağı düşürebilirsiniz,
Ben tel olarak bauhausta satılan ağaç bağlama teli taşıyorum uzun yolculuklarda, hem çok sağlam hem de çok az yer kaplıyor.
Küçük bir kutuya yedek sigorta, far/sinyal/stop ampülü koyun, ne olur ne olmaz.
Debriyaj, gaz teli vb kopmasına karşın, uzun bir tel ve klemens olsun yanınızda. Koparsa eskisine göre kesip bağlarsınız, yola devam edersiniz.
Lastikler şambriyelli ise mutlaka yanınızda iç lastik olsun, delik olursa tamir oluyor ama yırtılırsa motorun markasına göre 3-4 gün orada kalabilir motor..
Bir de uzun yolculuklar için sağlam bir benzin bidonu alın 1-2 lt lik zart oil zurt oil kesinlikle girmeyin.. plastik şişeye benzin koyup kesinlikle çantaya atmayın, bu iş için yapılmış bir bidon olmalı..
En önemli noktada bakımsız motorla uzun yola kesinlikle çıkmayın..
Eğer gazete veya dergi yöneticisi olsaydım, size mutlaka düzenli bir köşe verirdim.
abicim söylediklerine aynen katılıyorum.söylediğin malzemeler aynen mevcut.birkaç örnek vermek gerekirse eve 500mt kala arabanın benzin/lpg anahtarı bozuldu tabiki olay yarın metre kabloyla geçici olarak çözüldü hatta elmadağ rampalarında fren hortumu patladı tek freni körlediğim bile olmuştur.alet edavat olmasa nerden yapacam.adam tek fren hortumuna 50tl istedi(saplayacak yer arıyor yabancıya) bırak kardeşim yapma(piyasası 10tl).aslında kişisel mekanik ve elektriksel bir merak bu,sistemin nasıl çalışdığını bilmeden tonla alet olsa bön bön baktıktan sonra neyazar.bazen düşünüyordum lan ben arızalıyım diye yazıyı okuduktan sonra anladım yanlız değilmişim.sevgi ve selamlarımla iyi çalışmalar.
benim nazarımda işte gerçek yol motorcusu
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------
eyvallah sevgili smiles , biz bu işi gönülden yapıyoruz ,başlık yazsısını yazmak neredeyse 3.5 saatimi aldı ,çünki düşünüyorsun düşenerek yazmak zorundasın ancak 3 sefer kontrol etmeme rağmen bir dünya kelime ve yazım hatası yapmışım , bize hiç bir dergi yer ayırmaz bence birde bir dünya yazı yazmışssınız okurken insanıda sıkmamalı biraz ordan biraz burdan birazda samimi bir uslup ile yazılırsa keyifle okunabiliyor aslında biraz daha espiritüel yaklaşabilirdim ama bu konu hakkaten ciddi konudur o yüzden fazlada suyunu çıkarmamak lazım gelir . tekerine taş değmeye.
yazınız güzel olmuş elinize sağlık, ekipmanlara gelince hepsi evde var,canım sıkıldıkça müstakil evimin bahçesinde her türlü sorunlarını gideriyorum
abi zamanım yok dedim de merak ettim yarım saat sonra okumuştum.teşekkürler bilgiler için normalde bu kadar hevesle okumazdım ama bu yaz bende ufak bir ege akdeniz turu planlıyorum yaklaşık 2000 kmlik bir rota planım var o yüzden okurken kendimi yarın yola çıkacakmış ve çantamı hazırlıyormuş gibi hissettim heyecanlandım tekrar teşekkürler bilgiler için
evdekiler bizim işimize yaramıyor motorda olacak ben evdekileri paylaşırsam vay anam yandı gülüm keten helva şaka yapıyorum...... gerçekten kendi işini kendi gören insan başkadır tebrik ederim.
bunlar görünenler sadece görünmeyen kısmı foto mak. sının kadrajına sığmıyor ,evede sığmayınca kendi işimi kurdum kurtuldum yani takım manyaklığı iyi bişeydir ben zararını görmedim
Blgiler için teşekkürler.
Gayet işlevsel, bilgilendirici, içerikli ve uzun bir yazı gibi görünen, ama benim için bomboş bir yazı olmuş. Hani biraz abartmışsınız diyeceğim ama, yok yok, siz bayaa bayaa ipin ucunu kaçırmışsınız.
Durun birde ben abartayım...
Elbette ufak tefek, gözle görünen arızalar için küçük bir alyan takımı, bir pense ve tornavida, hadi birde lastik tamir kiti olsun yanımızda. Lakin arkadaşlar siz hiç sınır tanımadan, aklınıza ne geldiyse yazmışsınız. Sakın bana "bu yazdıklarımızın hepsinin kullanılacağı bir arıza var. Yolda başına gelince hayıflanırsın, -keşke- dersin" demeyin. Zira şahsen ben ve motosiklet kullanan arkadaşların çooook büyük kısmı motosiklet mekaniğinden, elektriğinden falan sizler kadar anlamıyoruz. O kadar alet yanımda taşımayı bırak, bir tamircinin önünde bozulsa motosiklet, yinede tamir etmek şöyle dursun, arızanın sebebini bile bulamayacağım durumlar olur.
Demem o ki öneriniz pratikte işlevsel olmaktan çok uzak. Hatta büyük çoğunluk için faydasız. Faydalı olabilmesi için bizim o aletlere ihtiyaç duyabilecek kadar tamir becerimizin, bilgimizin olması lazım. Yoksa bir çalışmayan, yolda kalmış motosikletimize, birde o alet edevata bön bön bakarız en çok.
Dikkat!! Burada abartmaya başlıyorum!!!
Bu saatten sonra işi gücü bırakıp, bir tamircinin yanında staj/çıraklık yapsam, tüm mesaimi ilgimi oraya yönlendirsem, ancak öyle toparlarım durumu. Ki o halde bile sizlerin bilgi birikimine ulaşmam asgari 4-5 ayımı alır herhalde.
Fayda / maliyet analizi yapalım kısaca: 4-5 aylık zamanımı ve (o 4-5 ay çalışmayacağım için) gelirimi bırakıp motosikletin genel anlamda arızalarına vakıf olmak... yada... dağ başında 3 saat bekleyip üstüne tamirciye öpülmek. Bence 2. seçenek daha az maliyetli. Bu durumdan çok mu memnunum? Hayır elbette. Bende sizler kadar bindiğim aletin mekaniğinden anlamak isterdim ama maalesef anlamıyorum.
Dolayısıyla o kadar alet, benim ve benim gibi birçoğu için, sadece "fazla yük" ten ibaret. Taşımak, hamallık.
"HİÇBİRŞEY BİLMEK ZORUNDA DEĞİLİM, ÇAĞIRIRIM USTAYI YAPAR" demiyorum. ama bayaa abartmışsınız.
Farkındayım ... Bende abarttım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------
Hele şu resimler beni benden aldı!!!
telefon çekmeyen dağbaşında (bodrum tarafları) kalmayacaksan tamirci bekle hocam Evveli uzun yola çıkarken bizde bir şey almıyorduk ama başa gelince hem öğreniyor hem temkinli oluyorsun
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)