Sonunda Racing Geciyorum.
Reklamlar
-
*Heka adlı üyeden alıntı
ben istediğim noktada durabilecekken sen gaz kolu hakimiyeti öğrenmediğin için ve işin kolay kısmına kaçıp motosikletin kontrolünü daha kolay sağlayabilmek için yüksek vites düşük devir kullandığın için duramayacaksın. Motor freninden faydalanamayacaksın. Çok fazla örneği var şu konuda olduğu gibi; Link
Ben de Konya ovasinda 6.vites 3 bin devir surmuyorum, Istanbul`un metrekareye en cok araba yaya dusen ilcelerinde suruyorum.
Gaz kolu hakimiyetini ogrenmek icin red-line`na yakin bantta surmek mi gerekiyor ?
Yanlis bir ifade kullanmissiniz, yuksek devir cevirmek ile gaz kolu hakimiyetinde gelisme mi kaydediliyor ?
Ben isin kolayina kacmayi degil, bana gore mantikli olan teoriyi ogrenmeyi tercih ettim. Evet gaz kolu kapanir, motor freninden faydalanir ve on-arka fren uygulanir. Ayni sekilde frenaj yapiyorum ben de. Ama ben debriyaji ceksem bile frenlerim ile durabilecek kadar ongoru ile suruyorum, siz once 250cc motosikletin motor kompresyonuna guveniyorsunuz.
Motor ile az yakmak gibi bir takintim yok, defalarca yazdim herkes istedigi devirde, istedigi kadar yaktirsin .
E5 gibi yerlerde aklima bile gelmez gostergeye bakmak, Bune`nin dedigi gibi hic bir araci yanima yaklastirmadan surerim.
Kirmizi isik yandiginda veya trafik sikistiginda motosiklet durunca 3.viteste kalan tayfadan da degilim.
Ben buraya kendi surusumu izah etmek icin gelmedim ama yakit degerlerime gore surusum hakkinda, frenajim hakkinda yorumlarda bulunan sizsiniz.
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
Reklamlar
-
Abi R25 ile 7 litre nedir ya, ben 1000RR ile şehiriçi 8 litre yakıyorum..
-
Sokollu adlı üyeden alıntı
Ben de Konya ovasinda 6.vites 3 bin devir surmuyorum, Istanbul`un metrekareye en cok araba yaya dusen ilcelerinde suruyorum.
Gaz kolu hakimiyetini ogrenmek icin red-line`na yakin bantta surmek mi gerekiyor ?
Yanlis bir ifade kullanmissiniz, yuksek devir cevirmek ile gaz kolu hakimiyetinde gelisme mi kaydediliyor ?
Ben isin kolayina kacmayi degil, bana gore mantikli olan teoriyi ogrenmeyi tercih ettim. Evet gaz kolu kapanir, motor freninden faydalanir ve on-arka fren uygulanir. Ayni sekilde frenaj yapiyorum ben de. Ama ben debriyaji ceksem bile frenlerim ile durabilecek kadar ongoru ile suruyorum, siz once 250cc motosikletin motor kompresyonuna guveniyorsunuz.
Motor ile az yakmak gibi bir takintim yok, defalarca yazdim herkes istedigi devirde, istedigi kadar yaktirsin .
E5 gibi yerlerde aklima bile gelmez gostergeye bakmak, Bune`nin dedigi gibi hic bir araci yanima yaklastirmadan surerim.
Kirmizi isik yandiginda veya trafik sikistiginda motosiklet durunca 3.viteste kalan tayfadan da degilim.
Ben buraya kendi surusumu izah etmek icin gelmedim ama yakit degerlerime gore surusum hakkinda, frenajim hakkinda yorumlarda bulunan sizsiniz.
Redline'a yakın aralıklarda sürmek gerekmiyor. Nasıl bu kanıya vardığını açıkcası merak etmiyor değilim.
Yüksek devir çevirmek ile gaz kolu hakimiyeti arasındaki bağlantıyı gayet iyi bildiğini düşünüyorum açıklama gereksiniminde dahi bulunmuyorum.
Bu forumda ki kimse ile frenaj konusunu tartışmaya niyetim yok, yeter ki durabilin istediğiniz nokta da tek temennim bu.
Ben sadece söylenenlerden ortaya bir teori attım ve haksız olduğu mu da düşünmüyorum. Bir önceki mesajınızda gayet açık ve net bir şekilde kendiniz söylemişsiniz zaten. Ben kullandığım motosiklete güvenmesem o seleye oturmam, hangi durumda nasıl tepki vereceğini bilirim, mümkün olduğunca doğru devir ve viteste kullanırım.
-
*Heka adlı üyeden alıntı
Sizler gibi 3-4,5 lt ortalamayı da görebilirim ancak o zaman motosikleti sağlıklı ve güvenli bir şekilde kullanmış olmazdım. Umarım ne demek istediğimi anlamışsınızdır.
Buradan basliyor,
*Heka adlı üyeden alıntı
[B]
'[COLOR="#A52A2A"]ben istediğim noktada (ani frenleme, yola atlayan yaya vb acil durumlarda) durabilecekken sen gaz kolu hakimiyeti öğrenmediğin için ve işin kolay kısmına kaçıp motosikletin kontrolünü daha kolay sağlayabilmek için yüksek vites düşük devir kullandığın için duramayacaksın.
Frenaj kismina konuyu getirerek, yuksek devir kullanmanin durma noktasinda sagladigi avantajdan bahsetmissin, ama benim duramayacagimi cok kendinden emin sekilde belirtmissin.
*Heka adlı üyeden alıntı
Yüksek devir çevirmek ile gaz kolu hakimiyeti arasındaki bağlantıyı gayet iyi bildiğini düşünüyorum açıklama gereksiniminde dahi bulunmuyorum.
Gercekten yuksek devir surmek ile gaz kolu hakimiyetini ogrenme arasindaki baglantiyi bil-mi-yo-rum. Yuksek devirin frenaja olan olumlu katkisindan haberim var ama gaz kolu hakimiyeti gibi temel bir beceri ile nasil bir baglantisi var ? Benim anladigim gaz kolu hakimiyeti cok seyi kapsar, gazi zamaninda kapatabilme olayindan mi bahsediyorsunuz , o kisimda yanlis ifade var sanirim ?
*Heka adlı üyeden alıntı
Bu forumda ki kimse ile frenaj konusunu tartışmaya niyetim yok, yeter ki durabilin istediğiniz nokta da tek temennim bu.
Ben sadece söylenenlerden ortaya bir teori attım ve haksız olduğu mu da düşünmüyorum. Bir önceki mesajınızda gayet açık ve net bir şekilde kendiniz söylemişsiniz zaten. Ben kullandığım motosiklete güvenmesem o seleye oturmam, hangi durumda nasıl tepki vereceğini bilirim, mümkün olduğunca doğru devir ve viteste kullanırım.
Cumlemize kazasiz belasiz surusler. Benim de ikili tartisma cikarip ayni seyler hakkinda farkli yorumlar getirme gibi bir niyetim yok.
Ama yine karsi oldugum iddia '
-Yuksek devirde kullanmayi tercih etmeyen kisinin
1-) gaz kolu hakimiyetini ogrenmemis olmasi
2-) trafikte kendini tehlikeye atacak kadar dusuk hizda seyir etmesi
3-) trafikte istedigi noktada duramayacak kadar, kompresyondan faydanalamayacak kadar dusuk devir kullanmasi
gibi genellemeler yaparak yakit sarfiyati izah edilemez.
Adam motoru almis, rodaj keyfinde yakiti gece 2de geldi bana kacti
Hayirli olsun tekrar
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
Hocam biz unutalım bu konuyu, benim vermek istediğimi aldığını umuyorum.
Kazasız ve keyifli sürüşler diliyorum, saygılarımla.
-
ne tartışıyosunuz ki bu kadar, çok yakmıyor ve frenajı bilen çat diye durur arkadaşlar bu kadar basit
-
-
hayırlı olsun güle güle kullanın
-
R25 derim. Ama yakit meselesinden bahsetmissin. Orada soyle bir durum var; gazi acarsan 600luk makineler kadar, hatta MT-07 seviyesinde yakar. Bunu kabul ederek alman gerekir.
Edit: almissin, hayirli ugurlu olsun
-
Hayırlı olsun,kazasız belası sürüşler..Her motosikletin alışma süreci vardır,unutmamanız dileğiyle
-
-
hayırlı olsun koruma takozunu ihmal etme
-
YouSuffer adlı üyeden alıntı
ne tartışıyosunuz ki bu kadar, çok yakmıyor ve frenajı bilen çat diye durur arkadaşlar bu kadar basit
Thanks Obama
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
Motorla 2. günüm CB 125 ACE den sonra apayrı bir zevk veriyor. Bazen gaza geliyorum basmak istiyorum ama rodaj malum Şu 1000 km biran önce doldurup gazlamanın keyfine varmak istiyorum.
Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar.
YouSuffer adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun koruma takozunu ihmal etme
Koruma takazu taktırdım resimde dikkatli bakıldığında gözüküyor hocam.
Acil Tıp Teknikeri - Yamaha YZF R25
-
hayırlısı olsun kazasız belasız
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)