Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Sonunda Racing Geciyorum.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı *Heka adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    ben istediğim noktada durabilecekken sen gaz kolu hakimiyeti öğrenmediğin için ve işin kolay kısmına kaçıp motosikletin kontrolünü daha kolay sağlayabilmek için yüksek vites düşük devir kullandığın için duramayacaksın. Motor freninden faydalanamayacaksın. Çok fazla örneği var şu konuda olduğu gibi; Link
    Ben de Konya ovasinda 6.vites 3 bin devir surmuyorum, Istanbul`un metrekareye en cok araba yaya dusen ilcelerinde suruyorum.

    Gaz kolu hakimiyetini ogrenmek icin red-line`na yakin bantta surmek mi gerekiyor ?

    Yanlis bir ifade kullanmissiniz, yuksek devir cevirmek ile gaz kolu hakimiyetinde gelisme mi kaydediliyor ?

    Ben isin kolayina kacmayi degil, bana gore mantikli olan teoriyi ogrenmeyi tercih ettim. Evet gaz kolu kapanir, motor freninden faydalanir ve on-arka fren uygulanir. Ayni sekilde frenaj yapiyorum ben de. Ama ben debriyaji ceksem bile frenlerim ile durabilecek kadar ongoru ile suruyorum, siz once 250cc motosikletin motor kompresyonuna guveniyorsunuz.

    Motor ile az yakmak gibi bir takintim yok, defalarca yazdim herkes istedigi devirde, istedigi kadar yaktirsin .

    E5 gibi yerlerde aklima bile gelmez gostergeye bakmak, Bune`nin dedigi gibi hic bir araci yanima yaklastirmadan surerim.

    Kirmizi isik yandiginda veya trafik sikistiginda motosiklet durunca 3.viteste kalan tayfadan da degilim.

    Ben buraya kendi surusumu izah etmek icin gelmedim ama yakit degerlerime gore surusum hakkinda, frenajim hakkinda yorumlarda bulunan sizsiniz.
    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    felix_bjk1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2016 Sym Fiddle 3
    Abi R25 ile 7 litre nedir ya, ben 1000RR ile şehiriçi 8 litre yakıyorum..
    fthbsbg bunu beğendi.

  3. #63

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de Konya ovasinda 6.vites 3 bin devir surmuyorum, Istanbul`un metrekareye en cok araba yaya dusen ilcelerinde suruyorum.

    Gaz kolu hakimiyetini ogrenmek icin red-line`na yakin bantta surmek mi gerekiyor ?

    Yanlis bir ifade kullanmissiniz, yuksek devir cevirmek ile gaz kolu hakimiyetinde gelisme mi kaydediliyor ?

    Ben isin kolayina kacmayi degil, bana gore mantikli olan teoriyi ogrenmeyi tercih ettim. Evet gaz kolu kapanir, motor freninden faydalanir ve on-arka fren uygulanir. Ayni sekilde frenaj yapiyorum ben de. Ama ben debriyaji ceksem bile frenlerim ile durabilecek kadar ongoru ile suruyorum, siz once 250cc motosikletin motor kompresyonuna guveniyorsunuz.

    Motor ile az yakmak gibi bir takintim yok, defalarca yazdim herkes istedigi devirde, istedigi kadar yaktirsin .

    E5 gibi yerlerde aklima bile gelmez gostergeye bakmak, Bune`nin dedigi gibi hic bir araci yanima yaklastirmadan surerim.

    Kirmizi isik yandiginda veya trafik sikistiginda motosiklet durunca 3.viteste kalan tayfadan da degilim.

    Ben buraya kendi surusumu izah etmek icin gelmedim ama yakit degerlerime gore surusum hakkinda, frenajim hakkinda yorumlarda bulunan sizsiniz.
    Redline'a yakın aralıklarda sürmek gerekmiyor. Nasıl bu kanıya vardığını açıkcası merak etmiyor değilim.
    Yüksek devir çevirmek ile gaz kolu hakimiyeti arasındaki bağlantıyı gayet iyi bildiğini düşünüyorum açıklama gereksiniminde dahi bulunmuyorum.
    Bu forumda ki kimse ile frenaj konusunu tartışmaya niyetim yok, yeter ki durabilin istediğiniz nokta da tek temennim bu.
    Ben sadece söylenenlerden ortaya bir teori attım ve haksız olduğu mu da düşünmüyorum. Bir önceki mesajınızda gayet açık ve net bir şekilde kendiniz söylemişsiniz zaten. Ben kullandığım motosiklete güvenmesem o seleye oturmam, hangi durumda nasıl tepki vereceğini bilirim, mümkün olduğunca doğru devir ve viteste kullanırım.

  4. #64
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı *Heka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizler gibi 3-4,5 lt ortalamayı da görebilirim ancak o zaman motosikleti sağlıklı ve güvenli bir şekilde kullanmış olmazdım. Umarım ne demek istediğimi anlamışsınızdır.
    Buradan basliyor,

    Alıntı *Heka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [B]

    '[COLOR="#A52A2A"]ben istediğim noktada (ani frenleme, yola atlayan yaya vb acil durumlarda) durabilecekken sen gaz kolu hakimiyeti öğrenmediğin için ve işin kolay kısmına kaçıp motosikletin kontrolünü daha kolay sağlayabilmek için yüksek vites düşük devir kullandığın için duramayacaksın.
    Frenaj kismina konuyu getirerek, yuksek devir kullanmanin durma noktasinda sagladigi avantajdan bahsetmissin, ama benim duramayacagimi cok kendinden emin sekilde belirtmissin.

    Alıntı *Heka adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    Yüksek devir çevirmek ile gaz kolu hakimiyeti arasındaki bağlantıyı gayet iyi bildiğini düşünüyorum açıklama gereksiniminde dahi bulunmuyorum.
    Gercekten yuksek devir surmek ile gaz kolu hakimiyetini ogrenme arasindaki baglantiyi bil-mi-yo-rum. Yuksek devirin frenaja olan olumlu katkisindan haberim var ama gaz kolu hakimiyeti gibi temel bir beceri ile nasil bir baglantisi var ? Benim anladigim gaz kolu hakimiyeti cok seyi kapsar, gazi zamaninda kapatabilme olayindan mi bahsediyorsunuz , o kisimda yanlis ifade var sanirim ?

    Alıntı *Heka adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bu forumda ki kimse ile frenaj konusunu tartışmaya niyetim yok, yeter ki durabilin istediğiniz nokta da tek temennim bu.
    Ben sadece söylenenlerden ortaya bir teori attım ve haksız olduğu mu da düşünmüyorum. Bir önceki mesajınızda gayet açık ve net bir şekilde kendiniz söylemişsiniz zaten. Ben kullandığım motosiklete güvenmesem o seleye oturmam, hangi durumda nasıl tepki vereceğini bilirim, mümkün olduğunca doğru devir ve viteste kullanırım.
    Cumlemize kazasiz belasiz surusler. Benim de ikili tartisma cikarip ayni seyler hakkinda farkli yorumlar getirme gibi bir niyetim yok.

    Ama yine karsi oldugum iddia '

    -Yuksek devirde kullanmayi tercih etmeyen kisinin

    1-) gaz kolu hakimiyetini ogrenmemis olmasi
    2-) trafikte kendini tehlikeye atacak kadar dusuk hizda seyir etmesi
    3-) trafikte istedigi noktada duramayacak kadar, kompresyondan faydanalamayacak kadar dusuk devir kullanmasi

    gibi genellemeler yaparak yakit sarfiyati izah edilemez.

    Adam motoru almis, rodaj keyfinde yakiti gece 2de geldi bana kacti

    Hayirli olsun tekrar
    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.

  5. #65

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Hocam biz unutalım bu konuyu, benim vermek istediğimi aldığını umuyorum.
    Kazasız ve keyifli sürüşler diliyorum, saygılarımla.

  6. #66
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    ne tartışıyosunuz ki bu kadar, çok yakmıyor ve frenajı bilen çat diye durur arkadaşlar bu kadar basit

  7. #67

    Üyelik
    18 Eylül 2014
    Şehir
    Antalya/Alanya
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Arkadaşlar motoru bugün itibariyle teslim almış bulunmaktayım. Gece nöbetçi olduğum için fazla gezemeden hastaneye gelmek zorunda kaldım. Saat 16:00 gibi motoru teslim aldım ve 24 km yapıp hastaneye geldim Mont ve kask eski motorumdan kaldığı için biraz uyumsuz olsada şimdilik idare etmek zorundayım. En kısa zamanda onları değişeceğim.


    Lastikler Pirelli Diablo Rosso II



    karadenizz, mozgur ve biyeybaraküs bunu beğendiler.

  8. #68
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    hayırlı olsun güle güle kullanın
    fthbsbg bunu beğendi.

  9. #69
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    R25 derim. Ama yakit meselesinden bahsetmissin. Orada soyle bir durum var; gazi acarsan 600luk makineler kadar, hatta MT-07 seviyesinde yakar. Bunu kabul ederek alman gerekir.

    Edit: almissin, hayirli ugurlu olsun
    fthbsbg ve Bune bunu beğendiler.

  10. #70
    karadenizz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul-Zonguldak
    Motosikleti
    RTR 150-14'-Ninja 300
    Hayırlı olsun,kazasız belası sürüşler..Her motosikletin alışma süreci vardır,unutmamanız dileğiyle
    fthbsbg bunu beğendi.

  11. #71
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Hayırlı olsun
    fthbsbg bunu beğendi.

  12. #72
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    hayırlı olsun koruma takozunu ihmal etme
    fthbsbg bunu beğendi.

  13. #73
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı YouSuffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne tartışıyosunuz ki bu kadar, çok yakmıyor ve frenajı bilen çat diye durur arkadaşlar bu kadar basit
    Thanks Obama

    fthbsbg bunu beğendi.
    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.

  14. #74

    Üyelik
    18 Eylül 2014
    Şehir
    Antalya/Alanya
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Motorla 2. günüm CB 125 ACE den sonra apayrı bir zevk veriyor. Bazen gaza geliyorum basmak istiyorum ama rodaj malum Şu 1000 km biran önce doldurup gazlamanın keyfine varmak istiyorum.

    Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar.

    Alıntı YouSuffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun koruma takozunu ihmal etme
    Koruma takazu taktırdım resimde dikkatli bakıldığında gözüküyor hocam.
    YouSuffer bunu beğendi.
    Acil Tıp Teknikeri - Yamaha YZF R25

  15. #75
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    hayırlısı olsun kazasız belasız
    fthbsbg bunu beğendi.
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)