http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/155474-240km-ile-yaptigim-kaza-ilk-motorunu-alacaklar-icin-yaziyorum.html
şunu konuyu okuduktan sonra 600 le başlıcağını hiç sanmıyorum
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/155474-240km-ile-yaptigim-kaza-ilk-motorunu-alacaklar-icin-yaziyorum.html
şunu konuyu okuduktan sonra 600 le başlıcağını hiç sanmıyorum
hepinizin dedikleride doğru 600cc den vazgeçtim fakat sormak istediğim birşey var.naked motorlarda kawasaki z300 modelinde 300cc 40hp iken honda nc700s 700cc 50hp arasında farklılık tam olarak nedir. motor hacmi mi önemli hp gücümü.
Herşey hp demek değildir.Motorun kullanma alanı ile ilgili bir durum.Yüksek cc ancak tork isteyen bir motor bloğu düşük devirde yüksek tork almak üzerine inşa edilmiştir.Fazla devir çevirmez ancak düşük devirde daha iyi ivmelenme alırsın.
Misal enduro motorlar fazla devir çevirmez 3 bin devirdede gazı açsan en yüksek torkunu düşük devirde verdiği için anında yapıştırır seni geriye.Racing motorlar ise gücünü yüksek devirde vermek üzerine kurulmuştur, ve çok fazla devir çevirirler, ancak düşük devirlerde cansızdır büyük bloklara göre.Yüksek devir çeviren motor, gücü 5 6 bin devirden sonra kesintisiz sunar amacı hızdır.
Önemli olan motorun en yüksek hp gücünü kaç devirde verdiği ve en yüksek torkunu hangi devirde verdiğidir.Bu verilerden motorun karakterini sana vereceği performansı değerlendirebilirsin.Torkun fazla olması motorun tüm devirlerde ani güç vermesini sağlar konforu arttırır, beygirin fazla olması ise son hızını.
Tabi basit anlatmaya çalıştım çok ayrıntılı bir konu..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)