Kawasaki sahibi olarak r6 derim. Servisi problemli. 636M olsaydı daha detaylı yazardım ama maalesef. Tavsiyem Turkiye'de yaşıyorsun o zaman yamaha.
636 Yamaha R6 ile karsilastirilacak bir motosiklet degil.
Sordugunuz sorularin cevabini bu sekilde verirsek okuyani yanlis yönlendiririz.
Simdi yanlis anlasilmamasi için cümleyi biraz açayim.
Hangisinin viraji iyi, hangisi atak gibi bir kiyaslama yapilacak olursa 636'yi bu parametrelerle degerlendirmek motosiklete haksizlik olur.
Neden? çünkü Kawasaki yaris ölçeginde R6'ya rakip olarak 636 modelini degil, ZX-6R modelini üretiyor.
Yani performans açisindan bir kiyaslama yapilacaksa bu iki model arasinda yapilmali.
Ama 636 baska bir motosiklet.
Yani ben piste girecegim, yarisacagim diyorsan, R6 ya da ZX-6R modelinden hangisi senin sürüs stiline uygunsa bir tanesini seçebilirsin.
Ama yolda kullanacagim diyorsan o zaman 636 alacaksin çünkü bu motosikletin yapilis amaci bu.
GSXR 750 var ona bakılırsa o da piste girmesin mi, 636 da 600 cc yarışlarında yer almadığı için pist motoru değil mi?
Böyle bakış açısı hiç mantıklı değil bence. Serres'te free practice yaptık gsxr 750 ile 636 yan yanaydık. Tam pist motoru her ikisi de.
Ama R6 ile karşılaştırılmaz, çekiş kontrolü, abs, +36 cc'nin verdiği güç ile aralarında ciddi fark var. İkisini de alabilecek birisi için 636'yı tek geçerim.
Hocam ikisinide kullanmak nasip olmadı daha.
Ama gönlüm hep r6 dan yana
Suzuki'nin buna yakin bir motosikleti var zaten.
GSX640 F
Veya Honda CBR 650F
Fakat bu örnekler de dogru degil.
Motosiklet üreticileri uzun zamndir bu davranislarindan vazgeçtikleri için kafaniz karisiyor.
Biraz eskiye giderseniz olayi anlamaniz kolaylasir.
Eskiden Yamaha ve Honda da iki tip spor üretiyordu.
YZF R6 iki ve R6 Sport
CBR 600 F ve 600F sport
ZX-6R ve ZX-6R 636
seklinde bu motosikletler pist ve yol için ayri ayri üretiliyorlardi.
Honda ve Yamaha 2003 yillari civarinda bundan vazgeçip tek tip 600cc sport üretmeye basladilar.
Kawasaki yanlis hatirlamiyorsam 2006 yilina kadar iki tip üretmeye devam etti.
Daha sonra Kawasaki de digerlerine uydu ve 636 üretiminden vazgeçti.
Ama geçen yil tekrar eski sisteme döndü.
Hala anlamadiysaniz, daha sonra biraz daha açmaya çalisirim.
Benim takıldığım ve katılmadığım kısım yukarıda yazılandır.
Pist ve yol için dediğiniz zx6r ve 636'nın şasi geometrileri aynıdır.
Kawasaki 2 farklı sürüş biçimi sunmuyor. Her ikisi de safkan supersport ve 636'nın honda'nın 600f serisiyle alakası yok.
Sizin hala araştırmayıp anlamamakta diretmenize şaşırıyorum.
Yukarida yazdiklarimi ben söylemiyorum Kawasaki söylüyor.
Bugüne kadar buraya arastirmadan yazi yazmis degilim.
ZX-6R ve 636'nin sasi geometrileri ayni degil.
Boylari ayni degil.
Yükseklikleri ayni degil.
Genislikleri ayni degil.
kilolari ayni degil.
Güçleri ayni degil.
Vites geçis oranlari ayni degil.
Frenleri ayni degil.
Fiyatlari ayni degil.
Kompresyonlar ayni degil.
Yani zaten Kawasaki niye ayni özellikleri olan iki ayri motosiklet üretsin?
Üstelik kurallara aykiri da degil, Kenan neden 636 ile degil de ZX-6R ile yarisiyor?
636 diger modelinden daha fazla bir yaris yetenegine sahip olsa koca Kawasaki takimi keriz mi?
636 hem torku,hem beygir gücü daha yüksek bir makina.
Ama ZX-6R ile yarisiyorlar.
Neden acaba!
Ben baska bir seye dikkat çekmek istiyordum ama konu nerden nereye geldi.
Ben dedim ki R6 bir pist makinasidir.
Kawasaki 636 ise yolda da kullanabilecegin bir motosiklettir.
Eger kiz arkadasini arkana alip yol yapacaksan 636 al.
Yok ben piste girip R6 ile rekabet edecegim diyorsan ZX-6R al.
Dedigim budur.
Neden dedim?
çünkü yok R6 viraj canavaridir, yok daha iyi yatar, yok daha hizli firlar gibi bir sürü mevzu yazilmis.
Ben de makinaya haksizlik etmeyin, karsilastiracaksaniz ZX-6R ile karsilastirin dedim.
Adamlar son 3 senedir, pistlerde Honda efsanesini yikti, rakiplerini döve döve yaris ve sampiyonluklar kazaniyorlar.
Üstelik sadece 600cc kategorisinde degil, 1000cc kategorisinde de durum ayni.
Bundan 636 piste giremez, yarisamaz demisim gibi bir anlam nasil çikti anlamadim.
Adamlar torku ve beygir gücünü daha alt devirlere alip yolda da kullanabilecegin sportif bir motosiklet yapmislar.
Kawasaki ZX-6R için ben bu motosikleti pist için ürettim diyor.
ZX-6R 636 için ise pist ve yol için ürettim diyor.
Ben bu mevzunun tarihçesini de yamaha ve hondadan örnekler vererek yazdim yukariya.
Daha nasil anlatayim?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
En basitinden kawasakinin sitesinden teknik özellikleri karşılaştırın bari. Milimetrik farklar var aralarında ama yükseklikleri ve 1. vites hariç vites oranları aynı, farklı demeden önce en azından ona bir baksaydınız .
Milimetre için aynı değil diyorsanız daha fazla sözü uzatmayacağım, haklı çıkmak için bu kadar klavye başında yorulmaya gerek yok. İyi forumlar.
maddi sıkıntın yoksa zx636
Parça fiyatlarını sorun etmezsen zx636
Kesinlikle zx636
2 yıl önce açılmış konu... Neyse ne aldı acaba arkadaş?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)