arkadaşlar 125 cc lik motorum var cg tarzı bunun çekişini tork değerini nasıl yükseltebiliriz
arkadaşlar 125 cc lik motorum var cg tarzı bunun çekişini tork değerini nasıl yükseltebiliriz
arka dişliyi 2 diş büyütmek en ucuz ve geri dönüşü mümkün yöntem..
[QUOTE=Nikkfurie;3756773]arka disliye 2 dış büyütmek en ucuz ve geri dönüşü mümkün yöntem..[/
hocam peki son hız düşer diyenler oldu bana 80/90 yapsın yeter
düz yolda düşebilir rampa tirmanirken artar..10 - 15 km farkedebilir.. kalkışda ise serilik çok artar bir anda motor devrini sona dayar vites ister... debriyaji birden bırakırsan tekeri çok kolay alırsın yerden dikkat etmekte fayda var artcili iken kafana gecebilirde makina..
isteklerin bu reçete ile olur ;)
begenmessen orj disliyi takarsin olur biter..
arkadaşın dediği gibi dişli ile oyna en ucuz geri dönüşü olan ama çok fazla bir şey bekleme
En garantili tork ve cc yukseltme yontemini acikliyorum: Motoru buyutun yeni motor alin
Yok o kadar fark olmaz.İkiside aynı sınıfta ve 125 cc pek fark olmaz.Ama ybr ile cbr yi kıyaslarsan anca bu tip ikililerin arasında belirgin bir fark olur.Soruna gelinirse evet dedikleri gibi dişliyi küçültmek hem geri dönüşü kolay hemde daha ucuz yollu olur.Ama aklımda hala şu düşünce var acaba doğru mu ki? Cbf sıfır fiyatı 5:800 lira hak ediyor mu ki?
150'lik silindir taksan süper olur motor. Ben orjinali 125'lik Cg motoru sadece silindir değişimiyle 150'lik olarak 12 bin km kullandım. Motorun torku deli gibi artıyo. 2 beygir de güç artışı sağlar.
[QUOTE=Mengu16;3756858]150'lik silindir taksan süper olur motor. Ben orjinali 125'lik Cg motoru sadece silindir değişimiyle 150'lik olarak 12 bin km kullandım. Motorun torku deli gibi artıyo. 2 beygir de güç artışı sağlar.[
mengu kardesim hangi silindir uyumlu olur benim motora asya kedi klasik 125 cc motor
hocam işçilik felan 150 yi bulur diyorsun peki arada 25 cc lik bir fark olucak motor 10.4 bg den torku beygiri tahminen kaç olur ve arada bariz bir şekilde fark olur mu
VE ŞU LİNKTEKİ DEDİGİN SANIRSAM
http://www.bizimmotor.com/mondal-kn-...set-komple-824
Evet linkteki setten alacaksın. Silindir taktığında ve 1000-1500 km rodaj yaptıktan sonra motorun en az aşağıdaki videoda görülen motorum kadar hızlı gider. Motor gücü 2 beygir, torku da 2 beygir artar. Duruma göre ön dişliyi 1 numara büyütmek isteyebilirsin. Dişli büyütmeyi rodajdan sonra yap ama, yeni silindiri hemen kastırma fazla.
hocam kaçlık senin motor videodaki haliyle baya etkisi oluyorsa sipariş vereyim o zaman
Ben de bu yolu uygulayarak 5 tane motor aldım. Kesinlikle işe yaramıyor.
Motor büyütülecekse öyle ufak büyütmeler boşuna. Son hızda 20 kilometre bile oynamıyor.
Motorlarımın maximum hızları şöyle oldu
Junlin 125:110 yaptı
Mondial: 115 yaptı
CBF 150: 120 yaptı
YBR250:135 yaptı
DL 650 XT (Tel jant) :192 yapıyor.
Yetmediği için
Super Tenere almayı düşünüyorum: 205 Yapıyor
Şimdi soruyorum hız arttırmak için motor değiştirmeye değer mi?
Aslında tek kişi iken DL-&%= gayet yeterli. Ama 3 adet çantayı full yükleyip artçı alınca,üstüne bir de devasa depo üstü çanta,port bagax vs....Çıktın mı 10 000 kilometrelik Avrupa turuna. Rezil olup dönüyorsun. Alet altında ağlıyor.
Öte yandan kaç kere böyle turlara katılıyoruz?
Süper tenere alıp İstanbul trafiğinde 270 kiloluk dev ile gezmek ne kadar mantıklı? Kullanım olarak V-stromdan kolay olduğu söyleniyor. Ama sevgili yamaha motoru Test sürüşüne vermiyor. Ya bu kilo beni aşıyora? Bergi dilimi ve yakıt tüketimi de yüksek.
Yani motor büyütmek her zaman çözüm değil.Pek çok motoru inceledim. Ve sonunda kendi motorumu kullanmaya karar verdim. İlla büyüteceksem super Tenere Alacağım.İncelemelerim şöyle.
BMW R1200 GS : Çok yüksek, çok pahalı.
BMW R1200 RT : Her şeyi ile tam bana göre.İşte bu benim motorum. Ulaşılmaz derecede pahalı.İkinci eli bile ulaşılmaz.
Triumph 1200 Explorer: Tek kusuru 15cc ile üst vergi diliminde oluşu.
Triumph 800 XRT : Bunda da kusur bulamadım. Tek kusuru Tenere'den ep ey pahalı oluşu.Ayrıca çirkin buluyorum.Testlerde titreşimli olduğundan söz etmişler.Test etmeliyim.
Africa Twin. Benim motorumdan üstün değil.
DL 1000: Düşündürüyor.Ama Süper Tenere'ye yakın fiyat,bir sürü eksik. Elektronik amortisör,hız sabitleyici vs vs, hepsi eksik.
Multistrada: Mükemmel motosiklet. Ama yeni iken. 3 yıllık multistradalar dökülüyor. Çok pahalı,çok dayanıksız.
Super Tenere: Çok ağır,motoru zayıf. Rakiplerinin yarı fiyatı bile değil. Bir GS fiyatına 2,5 tane Süper tenere alınıyor. Sonraki motorum bu olacak.
Süper Tenere, BMW R1200 GS
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)