Merhaba arakadaşlar,
Bazı motosikletlerin egzoz borularına sarılmış uzaktan sargı bezine benzeyen şey nedir bilen varmı? Hatta bazı sıfır lüx motosikletlerdede görüyorum. Teşekkürler, saygılar.
Merhaba arakadaşlar,
Bazı motosikletlerin egzoz borularına sarılmış uzaktan sargı bezine benzeyen şey nedir bilen varmı? Hatta bazı sıfır lüx motosikletlerdede görüyorum. Teşekkürler, saygılar.
Çok teşekkürederim, verdiğiniz bilgiler için, saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------
Teşekkürederim Mr.[T]
Alçı o alçı, kolu bacağı kırılan egzozu bi süre sarıyorlar sonra kaynıyo
dostum bunun montajını falan yaparken dikkat et. burnuna falan kaçarsa çok zararlı bunlar. ciğerde saplı kalıyormuş hatta hurda gemiler olur bundan sarılı kısımları varsa genelde sanayiciler sökmek istemez. başka bir adı vardı onun hatırlayamadım
Isıyı sabitlediği için çok az yararı vardır fakat çamurla falan bütün pisliği toplar. Zamanla dağılmaya başlar.
Kendisi de pistir, dedikleri gibi sanayide kimse yapmak istemez, ciğerlere çok zararlıdır.
Amyant sargı diye bilinir.
Manifolddan başlayarak tüm egzos borusuna sarılabilir.
Egzoz borusunun ısıyı dağıtmasını engellediği düşünülerek bazı arkadaşlar performans kaybına neden olduğunu söyler.
Görsel olarak Cruiser cafe Racer gibi modellerde hoş görünür.
Merhaba.
Şerit halinde uygulanabilen bir nevi izolasyon malzemesi. Yüksek derecede sıcaklık yaratan tüm yerlerde kullanılır. Genelde special üretim chopper tipi motosikletlerde görülür. Motorlarda kullanım sebebi egsoz cikislarinda (headers) denilen bölumun cevresindeki plastik metal eger yakin ise benzin deposu gibi cevren maddelere yüksek sicaklik gitmesini engellemek ayni zamanda motosiklet sürücüsünün yanlislikla ile ayak bacak degmesinde soruna yol acmamak. Aynı uygulamayi drag v.s yüksek performanslı arabalarda da görebilirsiniz. Genelde 51'lik denilen düz cıkış boru kullanırlar araclarin altından gecerken cevresine metal aksamlari eritecek yada tutusmasina yol acacak durumlari ortadan kaldirmak icin. Ilk uygulama bilgidim kadariyla islak olarak uzatarak gere gere uygulanir.
Bende bu sargıdan aldım uygulayacaktım.
Tam şu renkte
Bir egsozcu ile konuştum ve dediği şu "egsoz borularının ömrünü ciddi derecede azaltıyor"
Çünkü ısınan egsoz soğuyamıyormuş ve egsoz gazındaki su buharı da bu bez sebebiyle sürekli boruda kaldığından çok çabuk çürütüyormuş
Bu konuda bilgisi olan var mı ?
alçıda egzoz güzelmiş :D soğumicağı için egzozun ömrünün kısalcağını sanmıyorum bu arada sürekli su görüp ısıyıp soğuyan egzoz daha az ömürlü olur bence
bildiğim kadarı ile ham maddesi asbest denilen bir maddedir ve direkt kansorejendir.
Motora hiç bir güç artırımı yada eksiltimi yok sadece estetik. Zararı olurmu, söyle olur egsoz borusu çabucak sağumaz buda bir takım sorun çıkarır (egsoz üzerinde.)
bunların amacı performans istenen otomobillerde hava filtresine mümkün olduğu kadar soğuk hava gönderebilmektir yani kaputun altı ısınmasın diye yapılır ancak bunu motosiklete uyguladığınızda hiçbir faydasını görmezsiniz fakat estetik bir görünüm kazandırabilirsiniz ancak egzoza ve silindirin çıkışına zararı olabilir çünkü egzoz soğuyamadığından dolayı çatlama yapabilir veya eriyebilir elyaf çok yüksek sıcaklıkları bile geçirmez bence kullanmayın derim zarar verirsiniz motorunuza
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)