Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Islak zeminde ön freni sıkma diyenlere sorum olacak ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Eylül 2015
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    YZF r25
    Arkadaşlar son hafta/haftalarda bayağı ıslak yağmurlu günler atlattık. Ben bu yağmurlu ıslak zemninde motosiklet kullandım . Islanmak hariç herhangi bir sorun yaşamadım. Frenlerim gayet normal tutuyordu arka fren kaymalar yapsada ön freni de üslubuna göre kullandım. Ön frene dokuna diyenler var ön fren motoru yatırır diyenler var. Ben çok mu tehlikeli bir iş yapıyorum ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    motoru on fren durdurur yagmur dahil..

  3. #3
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    On frene basmazsan vurursun biryere korkmadan bas sadece asfaltin kalitesine, islaklik derecesine ve lastiginin iyi olmasina dikkat et

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    On fren mecburen kullanilir ama yagmurda daha kolay kilitlenir o yuzden dikkatli kullanmak lazim.
    TIGERSHARK bunu beğendi.

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    bende geçen gün yağmurda sürdüm sezonu açtım bazen özellikle sadece ön fren sıktığım oldu, lastikler nylon... Frenı ıslak zeminde sürdüğünün farkında olarak sıkarsan bence problem olmaz..

    ıslak zeminde doğru teknikle fren yaparsanız lastiğin kitlenmesi kuru zemine göre daha erken olacaktır.. bu yüzden normalden daha önce fren yapmaya başlamak ve frene fazla sert basmamakta fayda var.

  6. #6
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Yerin durumunu kontrol etmek için düşük hızlarda öne abanıp kaymasını izliyorum bazen. Zevkine bile kilitlediğim oluyor yer çok kaygansa ama kesinlikle düz giderken yapılmalı yoksa fukara sümüğü gibi yapışırsınız yere. Şekil 1-A:

    snappy x ve ferhatkars bunu beğendiler.

  7. #7
    BerkayGünönü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial X-Treme Max -- SYM Wolf SB250
    Motordan ikinci kez düştüğümde yolda yağ vardı ve ön freni sıktığım için düşüm. Tabi ki yağmur ve yağ arasında fark var fakat yine de tedbiri elden bırakmamak adına ön freni sıkmaman senin için çok daha iyi olur. Şöyle ki arka freni sıktığında motorun kaydığını hissettiğinde freni bırakırsın ve motoru toplarsın fakat ön freni sıkıp ön teker kitlenir ve kaydığında kesinlikle toparlayamazsın ve ardından hoppalaa vede cuppalaa
    mzhastası bunu beğendi.

  8. #8
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj - United States
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerin durumunu kontrol etmek için düşük hızlarda öne abanıp kaymasını izliyorum bazen. Zevkine bile kilitlediğim oluyor yer çok kaygansa ama kesinlikle düz giderken yapılmalı yoksa fukara sümüğü gibi yapışırsınız yere. Şekil 1-A:

    https://www.youtube.com/watch?v=zyfiIxf29JQ
    Bu adama birisinin Kontranın ne olduğundan söz etmesi gerekli diye düşünüyorum.


  9. #9
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu adama birisinin Kontranın ne olduğundan söz etmesi gerekli diye düşünüyorum.

    http://i.hizliresim.com/9EdQdk.png
    Kontramı dedi birisi


    Konuyu açan değerli arkadaşım, yağmurlu havada hem ön freni hem arka freni kullanmalısın, sadece şunu unutmamak gerekir, kuru havaya göre frene daha yavas kademeli basmak gerekicek, ve duruş mesefen uzayacak, hızın kuru havaya göre bi kat daha yavaş olacak.. ön frene ozellikle yagmurlu havada hızlı basarsan (kuruda da farketmez) düşmeye kilitlenmeye açık olmalısın, arka frenide ayakta hassasiyet az oldugundan gene aynı şekilde kademeli basmaya çalışman gerekecek..
    özellikle yagmurlu havada ön frende arka frende kullanabilirsin, ama kademeli şekilde, anlık abanmaya mahiyet vermeden tedbirli sürüş ile..
    mzhastası bunu beğendi.
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  10. #10
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ABS ye bi işe yaramaz diyen kendini bilmez arkadaşlar bu konuya Açıklık getirebilir mi
    Islak zeminde panik frende ne yapmalıyız
    ferhatkars bunu beğendi.

  11. #11
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj - United States
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS ye bi işe yaramaz diyen kendini bilmez arkadaşlar bu konuya Açıklık getirebilir mi
    Islak zeminde panik frende ne yapmalıyız
    Abs ile bir derdim yok ama NC'nin frenlerinin iğrenç olduğunu düşünüyorum.
    Green Arrow ve İlker41 bunu beğendiler.

  12. #12
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Kim ulen onu diyen herkes yüklendi bak çıksın ortaya

  13. #13

    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    kocaeli körfez
    Motosikleti
    mondial mct 250 2006 mondial mc honda 125 titan
    levent bey nc nin 180 ni geçmediği doğrumu bir arkadaşım böyle söylemişti.

  14. #14
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj - United States
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı İlker41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    levent bey nc nin 180 ni geçmediği doğrumu bir arkadaşım böyle söylemişti.
    Doğrudur.. 170-180 aralığında gezer.

  15. #15
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Arkadaşlar nc Hız değil ekonomi Motorudur
    Ha iş Hız a gelirse 195 yaptığını birçok video dan görebilirsiniz
    Frenler konusunda ise çift disk bulunan motosikletten elbette Zayıf olacak
    Sizce hangi motora göre Zayıf

  16. #16
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj - United States
    Motosikleti
    Searching.
    Bu arada yanlış anlaşılmasın ben NC'yi beğeniyorum. Frenleri herhangi bir motora göre değil, NC'ye göre zayıf buluyorum. O motosikleti durdurmak için yeterli olmadığı kanısındayım.. İlerleyen modellerde frenlerin eksik olduğunu anlayıp daha iyi frenlerle geleceğinden hiç şüphem yok.
    İlker41 ve F54 bunu beğendiler.

  17. #17
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Nc ile 200 gorulebilir mi cok dik yokusta falan sadece anlık ama 199-200 demis birdaha cikamamis 200 e, bir arkadas herseyinin ustune yemin ediyorda merak ettim?

  18. #18
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    200 ü Yokuş yukarı mı yapıyormuş o arkadaşın
    193 te kesiciye giriyor ve bu hıza çıkarken zorlanıyor fakat unutulmaması gereken bi durumda da şu her motor top speed e çıkarken zorlanır yani bi motor 280 görüyorsa bu hıza 10 saniyede çıkamaz
    Nc de öyle kendi sınıfında yani 650 cc ler ile 165 170 e kadar kafa kafa hatta önde gider çok güzel tork U var gazı çektin mi gider
    Ve hepsinden az yakar ken önde gider
    V storm un 20 lt ile yaptığı yolu 14 lt benzin ile gider ki v storm klasmanında en az yakan en konforlu Motordu

    Ta ki nc üretilene kadar

  19. #19
    toseabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2015
    bu nc nin motoru araba motorundan alınma değilmiydi. benmi yanlış hatırlıyorum ?
    F54 bunu beğendi.

  20. #20
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Alıntı meystuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar son hafta/haftalarda bayağı ıslak yağmurlu günler atlattık. Ben bu yağmurlu ıslak zemninde motosiklet kullandım . Islanmak hariç herhangi bir sorun yaşamadım. Frenlerim gayet normal tutuyordu arka fren kaymalar yapsada ön freni de üslubuna göre kullandım. Ön frene dokuna diyenler var ön fren motoru yatırır diyenler var. Ben çok mu tehlikeli bir iş yapıyorum ?
    Dostum ıslak zeminde yol boş iken ön arka sık ufak ufak kontrol et limitini gör. Ona göre sıkarsan birşey olmaz. Heleki adam gibi yağan ilk yağmurdan sonra kuru zemine göre asfalt daha temiz olacağı için daha iyi bile tutar yerine göre .

    Birden değil de kademeli olarak önü ve arkayı sıkarsan kaymaya başladığında hissedip gevşetebilirsin. Arka fren önü gevşettiğinde toparlamana yardımcı olur. Gerçi ilkinde yatırmıştım motoru ben deneme yaparken ama sonrasında alışınca toparlamak sorun olmadı pek.

    Gerçi benim her iki motorda da lastikler michelin idi. Islak zemin performansı kurudan daha iyi oluyor genelde michelinlerde. Arabada da aynısı geçerli.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)