Islak zeminde ön freni sıkma diyenlere sorum olacak ?
Reklamlar
-
Arkadaşlar son hafta/haftalarda bayağı ıslak yağmurlu günler atlattık. Ben bu yağmurlu ıslak zemninde motosiklet kullandım . Islanmak hariç herhangi bir sorun yaşamadım. Frenlerim gayet normal tutuyordu arka fren kaymalar yapsada ön freni de üslubuna göre kullandım. Ön frene dokuna diyenler var ön fren motoru yatırır diyenler var. Ben çok mu tehlikeli bir iş yapıyorum ?
Reklamlar
-
motoru on fren durdurur yagmur dahil..
-
On frene basmazsan vurursun biryere korkmadan bas sadece asfaltin kalitesine, islaklik derecesine ve lastiginin iyi olmasina dikkat et
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
On fren mecburen kullanilir ama yagmurda daha kolay kilitlenir o yuzden dikkatli kullanmak lazim.
-
bende geçen gün yağmurda sürdüm sezonu açtım bazen özellikle sadece ön fren sıktığım oldu, lastikler nylon... Frenı ıslak zeminde sürdüğünün farkında olarak sıkarsan bence problem olmaz..
ıslak zeminde doğru teknikle fren yaparsanız lastiğin kitlenmesi kuru zemine göre daha erken olacaktır.. bu yüzden normalden daha önce fren yapmaya başlamak ve frene fazla sert basmamakta fayda var.
-
Yerin durumunu kontrol etmek için düşük hızlarda öne abanıp kaymasını izliyorum bazen. Zevkine bile kilitlediğim oluyor yer çok kaygansa ama kesinlikle düz giderken yapılmalı yoksa fukara sümüğü gibi yapışırsınız yere. Şekil 1-A:
-
Motordan ikinci kez düştüğümde yolda yağ vardı ve ön freni sıktığım için düşüm. Tabi ki yağmur ve yağ arasında fark var fakat yine de tedbiri elden bırakmamak adına ön freni sıkmaman senin için çok daha iyi olur. Şöyle ki arka freni sıktığında motorun kaydığını hissettiğinde freni bırakırsın ve motoru toplarsın fakat ön freni sıkıp ön teker kitlenir ve kaydığında kesinlikle toparlayamazsın ve ardından hoppalaa vede cuppalaa
-
Moderatör
hakikiteker adlı üyeden alıntı
Yerin durumunu kontrol etmek için düşük hızlarda öne abanıp kaymasını izliyorum bazen. Zevkine bile kilitlediğim oluyor yer çok kaygansa
ama kesinlikle düz giderken yapılmalı yoksa fukara sümüğü gibi yapışırsınız yere. Şekil 1-A:
https://www.youtube.com/watch?v=zyfiIxf29JQ
Bu adama birisinin Kontranın ne olduğundan söz etmesi gerekli diye düşünüyorum.
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Kontramı dedi birisi
Konuyu açan değerli arkadaşım, yağmurlu havada hem ön freni hem arka freni kullanmalısın, sadece şunu unutmamak gerekir, kuru havaya göre frene daha yavas kademeli basmak gerekicek, ve duruş mesefen uzayacak, hızın kuru havaya göre bi kat daha yavaş olacak.. ön frene ozellikle yagmurlu havada hızlı basarsan (kuruda da farketmez) düşmeye kilitlenmeye açık olmalısın, arka frenide ayakta hassasiyet az oldugundan gene aynı şekilde kademeli basmaya çalışman gerekecek..
özellikle yagmurlu havada ön frende arka frende kullanabilirsin, ama kademeli şekilde, anlık abanmaya mahiyet vermeden tedbirli sürüş ile..
Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..
-
ABS ye bi işe yaramaz diyen kendini bilmez arkadaşlar bu konuya Açıklık getirebilir mi
Islak zeminde panik frende ne yapmalıyız
-
Moderatör
F54 adlı üyeden alıntı
ABS ye bi işe yaramaz diyen kendini bilmez arkadaşlar bu konuya Açıklık getirebilir mi
Islak zeminde panik frende ne yapmalıyız
Abs ile bir derdim yok ama NC'nin frenlerinin iğrenç olduğunu düşünüyorum.
-
Kim ulen onu diyen herkes yüklendi bak çıksın ortaya
-
levent bey nc nin 180 ni geçmediği doğrumu bir arkadaşım böyle söylemişti.
-
Moderatör
İlker41 adlı üyeden alıntı
levent bey nc nin 180 ni geçmediği doğrumu bir arkadaşım böyle söylemişti.
Doğrudur.. 170-180 aralığında gezer.
-
Arkadaşlar nc Hız değil ekonomi Motorudur
Ha iş Hız a gelirse 195 yaptığını birçok video dan görebilirsiniz
Frenler konusunda ise çift disk bulunan motosikletten elbette Zayıf olacak
Sizce hangi motora göre Zayıf
-
Moderatör
Bu arada yanlış anlaşılmasın ben NC'yi beğeniyorum. Frenleri herhangi bir motora göre değil, NC'ye göre zayıf buluyorum. O motosikleti durdurmak için yeterli olmadığı kanısındayım.. İlerleyen modellerde frenlerin eksik olduğunu anlayıp daha iyi frenlerle geleceğinden hiç şüphem yok.
-
Nc ile 200 gorulebilir mi cok dik yokusta falan sadece anlık ama 199-200 demis birdaha cikamamis 200 e, bir arkadas herseyinin ustune yemin ediyorda merak ettim?
-
200 ü Yokuş yukarı mı yapıyormuş o arkadaşın
193 te kesiciye giriyor ve bu hıza çıkarken zorlanıyor fakat unutulmaması gereken bi durumda da şu her motor top speed e çıkarken zorlanır yani bi motor 280 görüyorsa bu hıza 10 saniyede çıkamaz
Nc de öyle kendi sınıfında yani 650 cc ler ile 165 170 e kadar kafa kafa hatta önde gider çok güzel tork U var gazı çektin mi gider
Ve hepsinden az yakar ken önde gider
V storm un 20 lt ile yaptığı yolu 14 lt benzin ile gider ki v storm klasmanında en az yakan en konforlu Motordu
Ta ki nc üretilene kadar
-
bu nc nin motoru araba motorundan alınma değilmiydi. benmi yanlış hatırlıyorum ?
-
meystuna adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar son hafta/haftalarda bayağı ıslak yağmurlu günler atlattık. Ben bu yağmurlu ıslak zemninde motosiklet kullandım . Islanmak hariç herhangi bir sorun yaşamadım. Frenlerim gayet normal tutuyordu arka fren kaymalar yapsada ön freni de üslubuna göre kullandım. Ön frene dokuna diyenler var ön fren motoru yatırır diyenler var. Ben çok mu tehlikeli bir iş yapıyorum ?
Dostum ıslak zeminde yol boş iken ön arka sık ufak ufak kontrol et limitini gör. Ona göre sıkarsan birşey olmaz. Heleki adam gibi yağan ilk yağmurdan sonra kuru zemine göre asfalt daha temiz olacağı için daha iyi bile tutar yerine göre .
Birden değil de kademeli olarak önü ve arkayı sıkarsan kaymaya başladığında hissedip gevşetebilirsin. Arka fren önü gevşettiğinde toparlamana yardımcı olur. Gerçi ilkinde yatırmıştım motoru ben deneme yaparken ama sonrasında alışınca toparlamak sorun olmadı pek.
Gerçi benim her iki motorda da lastikler michelin idi. Islak zemin performansı kurudan daha iyi oluyor genelde michelinlerde. Arabada da aynısı geçerli.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)