Öyle bi söylenti var yalan veya doğru honda amca ya sormak lazım
Öyle bi söylenti var yalan veya doğru honda amca ya sormak lazım
ilk motor freni yap. gazı tümden kapat. öne hafif dokun arkaya biraz baskı yap sonra öne baskı yap cuka diye durursun. motor freni cok önemlidir. fren yaparken debriyajı sıkma. baktın duramayacan yada mesafe az mı geliyor refkles haline getir vites kucult.. inanılmaz müthüş güvenli fren yapıyor motor freni.
Honda, Kawasaki, Suziki, Ducati, Yamaha Çok xoştirrr emaaa Benanaaa...
Gel bizi hiç uğraştırma sadece bu ön freni sıkma diyen kim bize onu göster biz direk onunla uğraşalım.
Bu arada bi bayii 2017 de abs' nin zorunlu olacağını ve gelen modellerin abs' li olacağını söylemişti, eğer bu iş doğru çıkarsa yağmurda çamurda her türlü freni yapabilirsiniz.
Nc nin olayi son hiz degil, yuksek torku ve buna karsi dusuk tuketim ve devasa bagaji.. yarim jazz motoru oldugu dogrudur, avrupada en cok satan motorlardan biridir.
Yağmurlu havalarda ön freni sıkma diyenler kafayı yemiş herhalde.
Frene gelene kadar yapılması gerekenler yapılırsa sorun yaşanmaz. Bu arada konuştuklarımız yağmurlu havada trafik içindeki durumlar için.
Otobanlarda açık yollarda falan yağmurda sağlam ekipmanla motor kullanmak çok keyiflidir. Şehir içinde ise hele birde istanbulda ise eziyet.
Gelelim şehir içine.
1 Normal havaya göre daha sakin gaz açıp kapatıyorsun. Kapatırkende sakin ol.
2 Önündeki araçla arandaki takip mesafesini daha uzun bırak.
3 Hızını bir vites kadar düşür
4 Frenleri daha yumuşak,dozajlayarak kullan.
ilk 3 maddeyi uygularsan 4. maddeyi uygulamak için mesafen olacaktır. Yoksa sert fren yapmak zorunda kalır ve eninde sonunda düşersin
kombine freni olanlar ne yapsın peki? ben arka freni sıktığımda %30 oranında önü de sıkıyor. yoksa zaten duramazsın ki. hele ki benim arka fren kampana. eğer istanbul'da birkaç gündür aralıksız yağan yağmur gibi bir ortamda kullanıyorsan yani asfalt çoktan ıslanmış ise sıkıntı olmaz. önemli olan asfaltın ıslanmış, suyu çekmiş olması. çünkü esas kaydıran yeni yağan yağmurda zeminin ıslak ama asfaltın henüz suyu çekmemiş olması durumu.
Tecrubesıız kısıler, ön fren kullanmasına tam hakim olmayan kişiler için söylenir bu. Yoksa ön fren olmadan durmak zor.
frenleri eşit kullansan iyi olur, aynı anda ikisini de sık, motor kızakladıysa durmadıysa sık bırak sık bırak, motor frenini devreye bu arada alabilirsen ne ala, bu esnada motorun üzerinde kalmaya da bak, at gibi üzerinden seni atabilir freni bıraktığın aralarda tekerler boşta olacağı için motorun dengesini o arada sağlaman gerekecek, aklından düşmeyi sakın geçirme
Adamın kafa fena karışmıştır. Bir de araya NC serisi fren işi girince.
Sen eğitim konusunda biraz sıkıntılı olduğunu sanıyorum. En azından Honda yamaha eğitimlerine ya da altın elibiseli adamın önerdiği kurslara bir uğra.
harbiden ya o biliyorum bende 696 var falan yapan abiler degil miydi arka frenle duramayip bagaja binenler 4 senedir yaklasik 20 farkli tipte motosiklet kullandım ön fren hayat kurtarır ne olursa olsun 100luk mondial dahi
seni bilmem ama ben keyf ediyorum yagmurda durmek bambaska.youtu.be/AA9W4UnmWuA
Yağmur sürüşünde farklı bir fren tekniği yok. İlk yağmur durumunda biraz dikkatli frenlemek gerekiyor, tekerin çabuk kilitlendiği durum en iyi lastik taksanda dikkat etmezsen yapışırsın.
İlk yağmur durumunda neden kayar : yolda bulunan kum ve çakıl parçaları yağmurun ilk yağdığında çabur olur ve yağmur bunları temizleyene kadar yolda kaymaya devam eder, Bizim yollarda da pek düzğün yapılmadığından o çamur hemen gitmez o yüzden de lastik kayar.
Herkes herşey hakkında konuşabilir, ayrıca ben tutulmadığını da düşünmüyorum, performansı da oldukça iyi, bizim insanımız ne kadar bilinçli yorumluyor ki ? NC 180 yapıyo ya yaramaz.. Yahu arkadaşım R1200GS Kaç yapıyor? İnsanlar 700cc 750cc'yi duyduklarında bildikleri tek şey olan 600rr geliyor akıllarına ve heeee 600 rr 270 yapıyor ama bu motor 750 cc 180.. işe yaramaz deniyor. İnanın bundan başka bir şey değil.NC'nin bana göre tek kusuru frenleri.. Gerçekten işe yaramaz frenleri var.. Bunun dışında bence gayet güzel.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)