Ninja 300 e bugün en düşük 624 lira verdi halk siğorta...
Ninja 300 e bugün en düşük 624 lira verdi halk siğorta...
Plaka o kadar fark ediyor ki.
Bu işin bence yaş ile deneyimle alakası var ama çok az. Küçük şehirde olan araçlar daha az riskli olduğu için sanırım (Kocaeli,Yalova, Sakarya gibi) İstanbul plakalı motosikletlerin trafik sigortası feci zıpladı.
Ben hep 34 plaka kullanmıştım 190- 360 olarak 2 kez yaptırdım.
Bu sene benden daha çok tecrübesi ve yaşı olmasına rağmen konuştuğum abinin bir tanesi 420 diğeri 500 küsür sigorta parası ödemiş. Ve önceki sene kaç ödedin diye sorduğumda 120 TL demişti.
41 plakam var Allah'a şükür 210 ödüyorum o bile fazla geliyordu bana ama 34 plakaların sigortasını duyunca iyiymiş dedim.
Verin verin oy verin, oy verin.... İnler
Bende 3 ay önce halk sigortaya 240 a yaptırdım. Yaşım 23 125cc 34 plaka
21 yaşındayım demir sigorta 390 duke 560 liraya yaptı 14 gun once
sigorta şirketleri milleti yolmanın yolunu buldular, siyasiler de buna müsaade ettiler. Neymiş efendim zarar ediyorlarmış. Hiç bir şirket, şahıs, ticari işletme zarar ettiği işi yapmaz. Siz hiç ülkemizde sigortacılık yapmaktan vazgeçen şirket gördünüz mü, tam aksine yabancı bir çok şirket girdi ülkeye. Basit mantık ile yorumluyorum. Buldular kaz gibi yolunacak milleti, ses yok, tepki yok, yol babam yol. 51 yaşındayım. 20 yaşından beri araç sahibiyim. 31 yıldır 3 araç için her yıl kasko, trafik sigortası, ev sigortası vb.ödedim, kazam belam olmadı. 31 yıldır ödediğim parayı biriktirseydim her halde hallice bir araç alırdım. Şimdi zarar ediyoruz lafına ben asla ve asla inanmıyorum.
Daha önce de yazdık ancak birçok arkadaş ısrarla sigorta fiyatını kendi motosikletlinin fiyatıyla oranlamaya devam ediyor.
Zorunlu sigorta aracın değil sahibinin özellikleri ve karşı tarafa vermesi muhtemel hasarı fiyatlandırır.
Bu nedenle 2 bin tl lik bir motosiklete sahibinin yaşı eğitimi yaşadığı yer gibi etkenler yüzünden 3 bin tl sigorta ücreti çıkabilir.
40 bin tl lik bir modele ise 400 tl teklif gelebilir.
Kahrolsun zorunlu şeyler :D
Motoru aile büyüklerinizden birine satış yaptıktan sonra tekrar fiyat almanızı tavsiye ederim.
Discover 125 st. 800 lıra teklıf verıo en uygun. Ve her sıgorta sırketınden sorgulattım. Resmen soygun bu. 4 yılda bı motor parası verdıkten sonra bu ısın bı esprısı kalmıyo. Sıgortacıya ruhsattakı marka harıcı bı marka gostererek uygun bulabılır mıyız bu uygun olur mu dedım yaparız sorun olmaz dedı suanda teklıf beklıom farklı arac gosterecez.
Arkadaslar kaza yaparsam kendım oderım gozu ıle bakmayın ben de o mantıktaydım. Sordum sıgortacıya, tamam sen ödersın ama ya karsı taraf dedı. Atıyorum bı araca carptın, kendı motorunu sen yaptırttın ama karsı tarafın hasarını senın sıgortanın ödedıgı kazalar da olabılıyo. Ayrıca zorunlu bılmıyorum ne olacak bu durum herkez ıcın aynı dert.
Sigorta fiyatlarının pahalı olmasından şikayetçiyim.
Ancak , bu motorun değeri ne ki yarısı kadar sigorta ödeniyor demek saçma.
Zorunlu sigorta zaten karşı tarafın hasarını ödemek için var.
Sen atıyorum bir ve bmw farına çarptın kırıldı , ya da tamponunu kırdın. Sen suçlu isen , masraf zaten senin motordan daha pahalıya geliyor. Sigorta da bunun için var.
He dersen ki ben kırmam yapmam öyle şey efendi adamım apacilikle isim olmaz on kaldırıp öndeki arabaya çarpmak aklıma gelmez ,
Sigorta da zaten seni ölçüp biçip riske gore fiyat çıkartıyor.
Gbt den tut çalıştığın ise , yasadigin şehirden yaşına kadar bir risk hesaplaması yapıyor.
Ve sunu da soyliyim , 3 kez sigorta yaptırdım şimdiye kadar , x sigortası ucuz diye bir saçmalık yok. Ben demirden yaptırdım bir de ona bak diye bir şey yok.
Neden?
Çünkü sigorta şirketlerinin risk hesaplamaları , bunları hesaplarken kullandıkları matematiksel parametreler farklı. Birisi için yaş %50 etki ederken oburu için %25 etki edebilir. Bu durumda kişiye en uygun çıkacak sigorta için hepsini denemek gerekiyor.
Devletin bunu zorunlu kılması tabiki diktatörlük.
Ayni ehliyet için kursa gitme zorunluluğu gibi. Bir is alanı oluşturmak için insanların cebinden zorla para çalmak.
Hırsızların bu kadar sevildiği bir ülkede başka türlüsü için daha çok bekleriz.
Eyyorlamam bu kadar.
Bende2500 e aldıgım motora zor bela en düşük 785 tl sigorta ödedim daha önce hiç kazam veya aracım olmadı. Şimdi satiyorum
Anlamıyorum ülke de ne oldu da bu kadar fiyatlar arttı. Ben 500 tl çok dedim şimdi ılımlı bakıyorum tekrar çıksa yine yaparım diyorum, ama 500 tl az bir para değil arkadaşlar. Köprüde indirim istedik diye olduysa kalsın istemiyoruz. :D
zorla, gidin farklı illerden plaka çıkartına getiriyorlar işi.
dün izmirden 2006 model 1.5 dci reno kangoo aldım.satıştan sonra bursaya geleceğimden trafik sigortasını yaptırmak istedim. sigortacı 8 firmadan teklif aldı. en yüksek fiyat 3.600 tl (aksigorta) en düşük fiyat 823 tl ( mafre)çıktı.bu durum neyle açıkanabilir acaba.??bu sigorta işinin boku çıktı artık.
Valla arkadaşlar bu sigorta olayları çok can sıkıyor .. Bir süredir bu olayı konuşuyoruz araştırıyoruz. Size olaydan anladığımı aktarmak istiyorum..
Motorunuz yeni değilse önceki trafik sigortanızın son gününe 25 gün kaladan itibaren sürekli fiyat alın...
Bu ne demek sigortalar 25 gün kala net fiyatlar vermeye başlıyor, 25 gün boyunca üşenmeyin online fiyat veren aracı sitelerden sürekli fiyat alın. Çünkü zorunlu sigortaların bir havuzda toplanması ve bu havuzun durumuna göre anlık fiyatlar çıkması gibi bir durum var...
Aynı kişiye ve aynı ruhsatlı araca biri bir saat 300 tl fiyat verirken diğeri başka bir saat 5500 tl fiyat verebiliyor. Ertesi gün 5500 tl fiyat veren şirket 400 tl verirken önceki gün 300 tl fiyat veren şirket 850 tl gibi fiyat veriyor. Olay anlık şirketlere düşen paylara göre değişiyor... Eğer sigorta acentelerinden fiyat alırsanız tanıdık ya da yakınınız filan değilse karı, primi düşük olduğu için uğraşmazlar o an ne denk gelirse ekranda size onu söylerler...
Ayrıca bildiğim kadarıyla, zorunlu sigorta fiyatlarındaki yükselmenin en önemli sebebi artık bahsi geçen sigorta, kaza halinde karşı tarafın değer kaybını da poliçe içerisine almaya başladı. Biliyorsunuz daha önceleri sadece kaza sonucu ölüm yaralanma ve araçların tamir düzeltim yenileme gibi durumlarını kapsıyordu. Ve araç sahipleri benim aracımın kaza sebebiyle değerini düşürdün, artık boyalı veya değişen parçalı bir arabam var ve satarken zarar edilecek bir durum var diye mahkemelik oluyorlardı. Değer kaybına ait binlerce dava ve emsal kararlar olunca trafik sigortasının kapsamına alınmış.
Aynen ülkenin büyük sigorta şirketlerinin hepsi yabancı veya yabancı ortaklı , adamlar lobiyi yapıp bu fahiş fiyatları bize dayatıyorlar , devlette onların tetikçisi , özel güvenlik görevlisi görevini görüyor.Herkes çevresinde ki toplam ödenen hasar vb ve toplam kaza oranını düşünürse haklı olduğumuzu görecektir.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)