Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Vites değiştirmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Ekim 2015
    Selamlar,
    Cahilliğimi mazur görün motorlardaki sırali sistem vites geçişleri hakkında sorum olacak.Mesela 5. vites ile gidiyorsun aniden durmak zorunda kaldın.Durduktan sonra vitesi tek tek aşağı indirip 1. vitese atabiliyor musun?
    Veya tam tersi yokuş aşağı gidiyursun 2. vitesten vitesi 2 defa yukarı kaldırarak direk 4.vitese atabiliyor musun?
    Bu iki durumda da vitesi değiştirebiliyorsan dişlilerden dolayı vites kolay geçiyor mu?
    eren3736 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    5 le giderken debriyajı sıkıp tamamen durduktan sonra teker teker aşağı vites küçülterek 1 e geçebilirsin.
    2 ile giderken 2 defa vites büyüterek 4 e geçebilirsin.
    sorun yok zaten vites kutusunun çalışma prensibi bu şekilde.

  3. #3
    eren3736 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2015
    Şehir
    Ümraniye/İST
    Motosikleti
    Mondial Drift - TVS APACHE 150(çalındı) - Cbr 125
    Benimde merak ettiğim bir konu bilgili arkadaşlar yardımcı olursa iyi olur

    Her ne kadar yanlış olsada arabayı o şekilde kullanıyorum ben ama motorda olmayabilir

  4. #4
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Merhabalar ;
    Bu konularla ilgili o kadar cevap yazildi ki biraz arastirsaniz cok rahat bulabilirsiniz ancak ben yine de cevaplıyayim...

    Ilk sorunuz aniden durmaniz gerekirse tabi ki de viteslerinizi durduktan sonra düsürebilirsiniz ama soyle bir durum söz konusu .Motorsiklette durdugu yerde vites degistirmek sanzumandaki hilallere zarar vereceginden dolayi yapilmamasi gereken birseydir.. En dogrusu yavaslarken ayni zamanda vites dusurerek motor kompresyonundan da yararlanarak durmaktir. Böylece fren mesafenizde ciddi sekilde azalacaktir...

    İkinci sorunuzun cevabi da evet .. Yokus asagi giderken isterseniz 2. Vitesten 6. Vitese dahi atabilirsiniz .. Ama bunu yapmak da gereksiz ve tehlikelidir sebebi yokus asagi giderken onünuze viraj vs cikabilir eger yüksek vitesle yokusu inerseniz motor freni yani kompresyonu yüksek viteslerde azalacagindan dolayi siz gaz vermeseniz bile motorunuzun hizi artacaktir ve mecbur olarak fren yapmak zorunda kalırsiniz ... Ki virajlarda fren yapmak cok tehlikelidir ...

    Ve son olarak motorunuz kalitesine baglı olarak yada kullanilan muhendisligin kalitesine bagli olarak motorunuza koydugunuz yagin kalitesine bagli olarak sanzumaniniz şıkır şıkır gececektir her iki durumdada ...

  5. #5
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alışınca hepsi rahat rahat olur.. Trafiği okudugun surece istediğin her viteste gezebilirsin.

  6. #6
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Yağ dandikse bazen olmayabilir. Serviste yamalube koydular yine, artçım vardı önümdeki zard* diye durunca vites değiştirecek vakit olmadı haliyle. Vites 4 teydi ve hiçbir şekilde düşüremedim, sonuç olarak yarım debriyajla 4. viteste kalktım. Lanet olası yağ, israf olmasın diye de değiştiremiyorum!

  7. #7

    Üyelik
    07 Ekim 2015
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ dandikse bazen olmayabilir. Serviste yamalube koydular yine, artçım vardı önümdeki zard* diye durunca vites değiştirecek vakit olmadı haliyle. Vites 4 teydi ve hiçbir şekilde düşüremedim, sonuç olarak yarım debriyajla 4. viteste kalktım. Lanet olası yağ, israf olmasın diye de değiştiremiyorum!
    İstanbul trafiğinde sürekli aniden durmak zorunda kalabiliyorsun.Bir de vitesi 1 e alamazsan daha kötü.125 cc vitesli mi scooter mı diye gidip geliyordum ama bu durum sorun oluyorsa scooter ı seçerim.

  8. #8
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Araçlarda süratliyken vites küçültülüp debriyaj serbest bırakılırken motor tekerden gelen devire bağırarak kendini ayarlamaya çalışır.
    Bunun adı yığılma, yığdırma olarak geçer.
    Araç için son derece zararlı bir durumdur ve bu yüzden blok patlatıp, kol çıkaran kamyon ve araba motorlarını bizzat görüp şahit olmuşumdur.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  9. #9
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ dandikse bazen olmayabilir. Serviste yamalube koydular yine, artçım vardı önümdeki zard* diye durunca vites değiştirecek vakit olmadı haliyle. Vites 4 teydi ve hiçbir şekilde düşüremedim, sonuç olarak yarım debriyajla 4. viteste kalktım. Lanet olası yağ, israf olmasın diye de değiştiremiyorum!
    Belki yanlış bir yol olabilir, tam emin degilim ama bir kere başima geldi ve 4. Viteste kaldim vites düsurmem gerekiyor ama düsmüyor ... Kontağı kapattim ondan sonra şıkır şıkır düstü bosa kadar tekrar calistirdim ... Sanırim 4. Viteste kalkısa göre daha az zarar vermisimdir diye dusunüyorum ...

  10. #10
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı cıbırlover1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki yanlış bir yol olabilir, tam emin degilim ama bir kere başima geldi ve 4. Viteste kaldim vites düsurmem gerekiyor ama düsmüyor ... Kontağı kapattim ondan sonra şıkır şıkır düstü bosa kadar tekrar calistirdim ... Sanırim 4. Viteste kalkısa göre daha az zarar vermisimdir diye dusunüyorum ...
    Arkadan sıkıştıran audi, bmw tayfası varken kontak kapatsam içimden geçerlerdi :D Böyle bir durumda en güzeli odur zaten, artçım olmasa ayakla ileri ittirir vitesi tekrar işler hale getirebilirdim ama artçıyla çok zor.
    cıbırlover1 bunu beğendi.

  11. #11
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    benim motorum 5 vites 5. vitese gelip debriyaja basıp bir daha vites yükseltmek için bastığında direk 0 a atıyor
    snappy x bunu beğendi.

  12. #12
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı aliberkgngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorum 5 vites 5. vitese gelip debriyaja basıp bir daha vites yükseltmek için bastığında direk 0 a atıyor
    ilahi Kuba adaleti sanırım
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  13. #13
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Alıntı aliberkgngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorum 5 vites 5. vitese gelip debriyaja basıp bir daha vites yükseltmek için bastığında direk 0 a atıyor
    Çinliler shortcut yapmış.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  14. #14
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı aliberkgngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorum 5 vites 5. vitese gelip debriyaja basıp bir daha vites yükseltmek için bastığında direk 0 a atıyor
    Aslında bu cümleler snappy'nin cümleleri ama
    snappy x bunu beğendi.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı cıbırlover1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki yanlış bir yol olabilir, tam emin degilim ama bir kere başima geldi ve 4. Viteste kaldim vites düsurmem gerekiyor ama düsmüyor ... Kontağı kapattim ondan sonra şıkır şıkır düstü bosa kadar tekrar calistirdim ... Sanırim 4. Viteste kalkısa göre daha az zarar vermisimdir diye dusunüyorum ...


    debriyajı yarım bırakıp çekerek motoru hafifçe hareket ettirirsen vites levyesi rahatlar boşa veya 1 e kadar inebilirsin..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------

    Alıntı aliberkgngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorum 5 vites 5. vitese gelip debriyaja basıp bir daha vites yükseltmek için bastığında direk 0 a atıyor
    aslında bu motosiklet şanzımanı için hiç de sağlıklı bir uygulama değil..

    70 le giderken 5 den boşa attın diyelim,tekrar vitese atmaya çalıştığında şanzımanın yarı ömrü gitti demektir..

    bu olay vites levyesine kararsız davrandığında da olur, vites mesela 4 den boşa gider..bu durumda motoru tamamen durdurup vitese tekrar almak sağlıklıdır..

  16. #16
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ten-donme.html

    uygulamalı halini videoda görebilirsin. Yalnız vites düşürmesi zor oluyor genelde durduktan sonra, arada yarım debriyajla vitese geçirip sonra tekrar düşürmen gerekebiliyor.

  17. #17
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    motosiklet şanzumanlarının çoğu senkromeçsiz kara düzen oldukları için durduğu yerde bu kadar çok vites değiştirmek zor olur.

    en kötü stop edip öyle değişirsiniz, ya da motoru biraz hareket ettirerek değişirsiniz.

    ani fren gerektiren durumlarda bunları düşünme zaten, motorunun bütün fren performansını kullan ve dur. gerisini sonra halledersin.

    trafikte olağan yavaşlamalard ve durmalarda ise hızın düştükce sırayla düşür vitesini, boşa atmak için ise tam durmadan önceki son bir kaç metre en idealidir.
    kivancern bunu beğendi.

  18. #18
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    benim dediğim olayı daha hiç hareket halinde yapmadım ama durduğu yerde gösterge panelinde 5 den 0 a düşüyor

  19. #19
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    O dediklerini yaparsın ama hem sürüş güvenliği için hem de motorun sağlığı için yavaşlarken vitesleri ikişer ikişer indirmek daha iyidir. Öyle bi anda 6 dan 1 e patır patır indirmek iyi olmaz, ayrıca motor çalışmıyorsa viteslerle de pek oynamamak gerekir.

  20. #20
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Olcay arkadasimizin verdigi bilgi sagliklidir arkadaslar birazcik daha anlasilmasi icin bu konuyu acmak isterim..

    araba sanzumanlarinda senkromesh denen ara vitesler var.. gorevi ise sanziman giris saftinin hizini donen vitesin hiziyla ayni yapmak..

    soyle dusunebiliriz 2 set vitesler vardir.. biri direk lastige bagli yani arabanin hizina diyeri ise motora bagli motorun hizina.. siz vites degistirirken bu ikisi ayni hizda donmiycektir hicbir zaman bu yuzden senkromesh 2 vitesin hizini sabitler..

    Eski kamyonlarda senkromesh yokdur mesela bu yuzden "cift debriyaj" yapmak zorundalar iki vitesi manuel olarak esitlemeleri gerekior...

    Motosiklette ise ayni sekilde senkromesh yokdur.. fakat sanziman sekansiyel oldugu icin vites aralari cok kisadir bu yuzden farkli hizda donen vitesleri tolere edebilir (tek sarti var lastige bagli olan vitesin de bosa cikmis olmasi lazim.. yani gazi kapattiginiz ndan motorun kompresyona girene kadarki surec)

    Arkadaslar konu biraz komplike isin teknigini merak eden varsa daha detayli resimli anlatabilirim...

    Kisacasi eger durdugunuzda vites 4 ten 1 e inmiyor cunku sanziman donmuyor (durdugunuz icin) ve 2 vitesi kenetliyen catallar tam hizada deil birbirine carpior (giderken bu sorun olmuor cunku o catallar birbirine denk hale gelior (vites dondugu icin denk oluor belli zaman sonra)

    Mesela vitesi 1 e taktiginizda tak die bi ses gelir.. i ses donen motora bagli olan vitesin duran lastige bagli olan vitese kenetlenip aniden durmasidir... 1. E takarken motoru viraz itip takarsaniz taklamaz mesela


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler