Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Vites değiştirmek

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında bu cümleler snappy'nin cümleleri ama
    öhö öhö bunu demek için gelmiştim şimdi gidiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Ms_TunC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Benim mnotorda da 5. vıtesteyken bazen yanlıslıkla bıranda bosa alıyorum, ama nasıl oluyo bılmıyorum.

  3. #23
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Hızın düşdükçe viteside aynı şekilde düşürmek gerekir ben gaz kesip hızın azalma durumuna göre 2 vites birden düşürüyorum tabiki aragazı ile duruma göre değişiyor niye 5 vitesdeyken pat diye duruyorsun ileriye bakıp ona göre davranman gerekir yola bakıyorum gerisi kendiliğinden oluyor hızın düşmeden 5 vitesden 1 vitese alma şanzımanı malzemeyi eline alabilirsin

  4. #24

    Üyelik
    07 Ekim 2015
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olcay arkadasimizin verdigi bilgi sagliklidir arkadaslar birazcik daha anlasilmasi icin bu konuyu acmak isterim..

    araba sanzumanlarinda senkromesh denen ara vitesler var.. gorevi ise sanziman giris saftinin hizini donen vitesin hiziyla ayni yapmak..

    soyle dusunebiliriz 2 set vitesler vardir.. biri direk lastige bagli yani arabanin hizina diyeri ise motora bagli motorun hizina.. siz vites degistirirken bu ikisi ayni hizda donmiycektir hicbir zaman bu yuzden senkromesh 2 vitesin hizini sabitler..

    Eski kamyonlarda senkromesh yokdur mesela bu yuzden "cift debriyaj" yapmak zorundalar iki vitesi manuel olarak esitlemeleri gerekior...

    Motosiklette ise ayni sekilde senkromesh yokdur.. fakat sanziman sekansiyel oldugu icin vites aralari cok kisadir bu yuzden farkli hizda donen vitesleri tolere edebilir (tek sarti var lastige bagli olan vitesin de bosa cikmis olmasi lazim.. yani gazi kapattiginiz ndan motorun kompresyona girene kadarki surec)

    Arkadaslar konu biraz komplike isin teknigini merak eden varsa daha detayli resimli anlatabilirim...

    Kisacasi eger durdugunuzda vites 4 ten 1 e inmiyor cunku sanziman donmuyor (durdugunuz icin) ve 2 vitesi kenetliyen catallar tam hizada deil birbirine carpior (giderken bu sorun olmuor cunku o catallar birbirine denk hale gelior (vites dondugu icin denk oluor belli zaman sonra)

    Mesela vitesi 1 e taktiginizda tak die bi ses gelir.. i ses donen motora bagli olan vitesin duran lastige bagli olan vitese kenetlenip aniden durmasidir... 1. E takarken motoru viraz itip takarsaniz taklamaz mesela
    Bu açıklayıcı bilgiler için teşekkürler...


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler