ilk sehirlerarası yolculugumda onerilerinizi bekliyorum...
Reklamlar
-
07 Haziran 2006, 21:59
#1
merhaba arkadaslar,
onumuzdeki pazartesi ya da salı gunu edirneden yola cıkarak balıkesire, oradan da bursaya gecmeyi dusunuyorum..ancak ufak bir problem var sanırım, ben henuz 1 aylık motosiklet surucusuyum, daha once mobylette bile kullanmadım..motorum cbx 250 twister, acaba bunu basarabilir miyim, ne dersiniz? ayrıca balıkesirli arkadaslardan guzergah konusunda yardımlarını bekliyorum...
tesekkurler...
Reklamlar
-
07 Haziran 2006, 22:06
#2
bence biraz daha deneyim kazan ve öyle kalkış bu yolculuğa.biliyorum bu yanıtı hiç sevmedin ama bu işin şakası yok ve sen çok yenisin, hele hele vitesli bir motorda.
merak etme, daha çoook vaktin olacak o kilometreleri yemek için...
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
07 Haziran 2006, 22:09
#3
Forumdan Uzaklaştırıldı
motorun rodajı tamamlandı mı?
motoru 2 . el aldıysan (yani daha önce rodajtamamlandıysa) sen bu motora alışmak için en az 1000 km yaptın mı?
-
07 Haziran 2006, 22:54
#4
motoru 2. el aldım, ben en fazla 250 km yapmısımdır o da trafigin yogun olmadıgı yollarda!..ama bir sekilde motorumu bursaya goturmem lazim...ne yapacagimi ben de bilemiyorum...
-
07 Haziran 2006, 22:57
#5
valla gıt ama tecruben olmadıgı ıcın su unsurlara dıkkat et
1-virajlara hızlı girme
2-araç sollama(karsıdan gelen aracın sana yetısecegını kestıremeyebılırsın)
3-olabildiğince yavas gıt
4-arkana artcı alma
benden bu kadar
Yeni yine yeniden
-
07 Haziran 2006, 23:12
#6
bence bu konuda daha deneyimli biri ile git. hayatı bu kadar hafife alma. geçen gazetede bir yazı okudum 6 kişi motosiklet ile türkiye turuna çıkmış. sonuç: içlerinden biri bir trafik levhasına çarpmış ve kask ve korumaları olmasına ragmen hayatını kaybetmiş. yollar sürprizlerle doludur. deneyimsiz bir sürücü sadece kendi hayatını degil başkalarınıda riske atabilir. gidecegin mesafe uzun degil. o yüzden deneyimli biri ile gitmen daha dogru olur
-
07 Haziran 2006, 23:13
#7
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
slm ben twisteri birkaç saat kullandım ve baya yorucu olur bu uzun yolda
ama yinede gideceksen saat başı mola vererek git derim ve büyük araçlardan uzak kalmakta fayda var
-
07 Haziran 2006, 23:17
#8
Çok dikkatli ol 250km çok az uzun yol için Ama sen bilirsin
-
08 Haziran 2006, 00:31
#9
deneyimin yoksa trafiğe çıkma,götürmen gerekiyorsa otobüse koy götür insan hayatı o kadar ucuz olmamalı
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
-
08 Haziran 2006, 00:53
#10
Bence deneyim için bi fırsat ama mutLaka yuksek hızLardan kaçın sakin sakin geze geze gidersen başına bişey geLecegini sanmıyorum ( Tabii hayatını riske atacak şekiLde kuLLanmazsan motorunu ) sonucta geLecekse şehir içindede motosikLet kuLLanırken ( allah korusun ) başına bişey geLebiLir. Herşey kuLLanıcıda bitiyor. MotosikLet her turLu tehLikeLi. Gideceğin ve izLeyecegin guzergah duzgun ve geniş yoLLardan oLuşuyorsa gitmende bi mahsur yok gibi ama motorunada aLışman mutLaka şart uzun yoL için. Karışık bi durum yani. Ben senin yerinde oLsam giderim fikir kendi fikrin , giderken motosikLetne hakim oLabiLecegine inanıyosan kendinede güveniyosan keyifLi sürüşLer.
-
08 Haziran 2006, 03:42
#11
sagolun arkadaslar yaw, cesaretim yerine geldi, kendime guvenmeye basladim bu yolculuk icin...
-
19 Temmuz 2006, 04:26
#12
yola çıktınmı çıkmadınmı bilmiyorum fakat diğer arkadaşların dediği gibi tehlikeli bir işe kalkışıyosun bence neyse seçim senin sana tavsiyelerim..şehirler arası yol olduğu için kesinlikle 50 km altına düşme keskin virajlar hariç 90 km üstüne de çıkma yasak zaten çevreni sürekli gözlemle güneş gözlüğü takmanda yarar var kaskında yoksa kesinlikle gündüz yolda ol özellikle sabah saatleri güneşin doğduğu tarafa gideceğinden dikkatli ol ama...arkandan hızlı bir araç gelirken farkedersen ve yavaşsan onun biran önce geçmesine izin ver fakat ani frenden de kaçın özellikle virajlarda kendini sollattırma yasak ama dinleyen yok özellikle sol virajlarda kesinlikle sollamalarına izin verme ama bunu yaparken dikkat et tabi viraja girmeden sollasınlar seni boşver ve sakın olaki kimseyle yarış falan yapmaya kalkma şeridinin sağından gitme çünkü diğer araçlar seni kale almadan hızla geçebilir yanından ve hava silkülasyonu dengeni bozabilir ve yolun sağı mıcırlı ve bozuk olabilir..hava çok rüzgarlıysa bence yola hiç çıkma farların açık olsun gündüz olsada birde çok mola vererek hareket etmen çok mantıklı uzun yolculuklar dikkati dağıtır 450-500 km yolun var unutma.bu yolun süreside senin için bence 7-8 saatten az olmamalı..
aklıma gelenler bunlar izlenecek yola gelince geliboludan direk lapsekiye geç oradan yola çıkınca sola yani bandırma tarafına geleceksin bandırma üzerinden çevre yolundan şehre girmeden devam et tabelalar zaten seni götürecektir..ama tabelalara bakacağım diyede yoldan gözün ayrılmasın...
-
19 Temmuz 2006, 04:48
#13
herkese selamlar
sevgili arkadaşımız bulosele'nin bu yolculuğa çıkması bana pek de mantıklı gelmedi. Motosiklet bir özgürlük ve keyif ise bunu mümkün olduğu kadar uzun yaşamak gerekir. Bunun içinse önce sağlıklı kalmak gereklidir. Daha yolun başında yaşanacak tatsızlıklar tat kaçırabilir. Arkadaşlarımızın yazdığı değerli tavsiyeler çok doğru fakat bunlar tecrübeye mukabil uygulanacak şeyler. Kaza yapacak insanın şehir içinde yapacağı da olası ama şehir dışındaki kazaların içeriye oranla ne kadar ölümcül olabileceği düşünülmeli. Herşeyden önce şehirler arası yolculuk yapacak bir sürücünün öncelikle uzun bir süre araba kullanması ve trafiğide okuyabilmesi gerekiyor. Genede hayatta motosiklette sana ait. Karar senin
saygılar
-
19 Temmuz 2006, 09:27
#14
necdet adlı üyeden alıntı
slm ben twisteri birkaç saat kullandım ve baya yorucu olur bu uzun yolda
ama yinede gideceksen saat başı mola vererek git derim ve büyük araçlardan uzak kalmakta fayda var
bu fikrin çok güzel ama....
-twister ın oturuş pozisyonu yorucu uzun yolda sıkıntı yaratabılır
-merkezı yerlerden gececeksın (İstanbul Tekırdag vb)
ben İstanbuldan örnek vereyim trafik cok hızlı ve tehlıkeli
-istanbul otobanında 100km hız dan aşağı ınmemelısın yoksa
sıkıştıranlar bır yandan makas atanlar bır yandan neye uğradığını şaşırırsın
-bu yüzden yeterli trafik tecrüben varmı.?
-bırde uzun yolda lastik sorun cıkarabılır bununla ılgılı önlemini al derim
-motor konusunda tecrüben varmı.?
yolda olduki gaz telin koptu onarabilirmisin.?(bu konu bir arkadaşımın başına geldi o yüzden yazma ihtiyacı duydum)
-istabuldan feribotlamı geçeceksin.?(hayır karayolu kullanmayı düşünüyorsan izmit otobanı felaket,düzce gezisinden aklımda kaldığı kadarı ıle)
benım aklıma gelenler bunlar
fikir güzel ama güzergah biraz zorlu,
____it's my life_1982____
-
19 Temmuz 2006, 12:11
#15
Kardeşim bulosele ... Her şeyin bir ilki olacaktır. Ben 33 yıllık motosiklet kullanımımda ilk kazamı Bir gaz teli sıkışması sonucu Düşerek ve yerde sürüklenerek 48 yaşımda yaşadım. Bu nedenle motorun üzerinde her an herşey olabilir diye düşünerek tetikte ve yolla trafikle konsantre ol. Aynalarını muhakkak kullan ve yol ufkunu görebilecek şekilde ayarla...Motorunun arka ucunu gördüğün zaman ayna ayarın tamamdır. Benzini fulle... Yol güzergahını öğren... Yanında bir karayolu haritası bulunsun...Paralı yolları tercih et Çünkü bakımlı olurlar... Ayrıca ücret olarak 1.5 YTL alıyorlar. Kamyonlara fazla yaklaşma... Şerit değiştirirken muhakkak sinyal kullan... Trafik kurallarını harfiyen uygula... Güzergahı planlamadan yola çıkma... Gereksiz hızdan kaçın... Mümkünse erken saatlerde yola çık yollar boş olur. Kısa Farların yanık olsun... Karşıdan gelen araçlara sellektör yap ki seni farketsinler... Mıcır dökülmüş yollarda hızını düşür ve dikkatli git. Çünkü kayabilirsin...Yollardaki kasis çukur gibi arızalara dikkat et...Bu arada iki elinde muhakkak gidonda olsun. Asla tam gaz kullanma... Muhakkak kendine acil durumda kullanmak üzere hız bırak... Saatte bir mola ver... Çay iç.... bol bol su iç...(Dehidrasyon'dan Korunmak için) Bellik tak. Dizlik ve dirseklik tak... Full face Kask kullan... Vizörünü temiz tut. Vizör camı kapalı olsun... Gözüne sinek toz vs kaçmasını engellemelisin.Bunun dışında sitede Donald Duck'un yazıları filan var onları oku... Yani dersine çalış yola öyle çık... Şansın ve yolun açık olsun... Sakın ama sakın riske girme... Altımdaki motor kaçarım göçerim diye düşünme başka yere kaça bilirsin... Her zaman kaza olasılığını muhakeme ederek ilerle...
[B][I][COLOR="Red"]Yanlışlarıyla Mutlu olanları, Doğrularınızla Rahatsız etmeyiniz...[/COLOR][/I][/B]
-
19 Temmuz 2006, 12:18
#16
Full face Kask kullan... Vizörünü temiz tut. Vizör camı kapalı olsun... Gözüne sinek toz vs kaçmasını engellemelisin.
bu konuda önemli...gecen hatfa bu konu yüzünden bükük sıkıntı yaşadım
otobanda,gözüme toz kaçtı birden gözüm yaşardı sağa çektim kendimi ancak toparlayabildim...
____it's my life_1982____
-
19 Temmuz 2006, 12:37
#17
Kardeşim bulosele ... Her şeyin bir ilki olacaktır. Ben 33 yıllık motosiklet kullanımımda ilk kazamı Bir gaz teli sıkışması sonucu Düşerek ve yerde sürüklenerek 48 yaşımda yaşadım. Bu nedenle motorun üzerinde her an herşey olabilir diye düşünerek tetikte ve yolla trafikle konsantre ol. Aynalarını muhakkak kullan ve yol ufkunu görebilecek şekilde ayarla...Motorunun arka ucunu gördüğün zaman ayna ayarın tamamdır. Benzini fulle... Yol güzergahını öğren... Yanında bir karayolu haritası bulunsun...Paralı yolları tercih et Çünkü bakımlı olurlar... Ayrıca ücret olarak 1.5 YTL alıyorlar. Kamyonlara fazla yaklaşma... Şerit değiştirirken muhakkak sinyal kullan... Trafik kurallarını harfiyen uygula... Güzergahı planlamadan yola çıkma... Gereksiz hızdan kaçın... Mümkünse erken saatlerde yola çık yollar boş olur. Kısa Farların yanık olsun... Karşıdan gelen araçlara sellektör yap ki seni farketsinler... Mıcır dökülmüş yollarda hızını düşür ve dikkatli git. Çünkü kayabilirsin...Yollardaki kasis çukur gibi arızalara dikkat et...Bu arada iki elinde muhakkak gidonda olsun. Asla tam gaz kullanma... Muhakkak kendine acil durumda kullanmak üzere hız bırak... Saatte bir mola ver... Çay iç.... bol bol su iç...(Dehidrasyon'dan Korunmak için) Bellik tak. Dizlik ve dirseklik tak... Full face Kask kullan... Vizörünü temiz tut. Vizör camı kapalı olsun... Gözüne sinek toz vs kaçmasını engellemelisin.Bunun dışında sitede Donald Duck'un yazıları filan var onları oku... Yani dersine çalış yola öyle çık... Şansın ve yolun açık olsun... Sakın ama sakın riske girme... Altımdaki motor kaçarım göçerim diye düşünme başka yere kaça bilirsin... Her zaman kaza olasılığını muhakeme ederek ilerle...
[B][I][COLOR="Red"]Yanlışlarıyla Mutlu olanları, Doğrularınızla Rahatsız etmeyiniz...[/COLOR][/I][/B]
-
git yaw bence ya hep ya hiç ...
şu motoru alayım bende gidecem
ağlamasını bilmeyen gözler sevmesinide bilemez...07 HG 884 ::tutkuy::
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
arkadaş cevap yazmadığına göre ya hiç olmasın , üstünden 8 ay geçmiş başka mesaj yok
-
maziden güncel sadasdasdasdfsaf asğf
askf sakf ağsğfk ğasfk askfk
af
al
s
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler