Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

1000cc lik racing motor yavaş gelirmi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    200un ustune ciktiktan sonra o hizlarda seyretmek sanildigi gibi dunyanin en keyifli seyi degildir.

    Bu yuzden 1000cc gibi guclere gecis yapildiginda ekstra gucun verdigi haz 300lerde gezebilmekten degil daha atak ivmelenmekten gelir. Ben hem MT-07 hem de bmw k1300r kullaniyorum. Buyuturken MT-07 beni artik kesmiyor diye almadim, uzun yolda da konfor saglayan guclu ciplak motor ariyordum. K1300 ile 285e ciktigimda artik bunu da gorduk simdi 360 yapani gormeden icim rahat etmeyecek demedim, aksine sahip oldugum ilk gunden beri yalnizca 2 defa bu hizlari denedim.

    Motosiklet keyfi daha hizli gidebilmekten cok gittigin yoldan daha fazla tad haz alabilmekle alakali bence, burada hiz cok onemli bir faktor degil.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    felix_bjk1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2016 Sym Fiddle 3
    Şahsi fikrim, 600cc bir süre sonra sıkıyo insanı, gitmiyomuş gibi geliyo.
    Fakat 1000cc de durum çok farklı, hergün farklı bir heyecan Biniyosun ama ufaktan da korkuyosun, 600cc den farkı burda

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------

    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200un ustune ciktiktan sonra o hizlarda seyretmek sanildigi gibi dunyanin en keyifli seyi degildir.

    Bu yuzden 1000cc gibi guclere gecis yapildiginda ekstra gucun verdigi haz 300lerde gezebilmekten degil daha atak ivmelenmekten gelir. Ben hem MT-07 hem de bmw k1300r kullaniyorum. Buyuturken MT-07 beni artik kesmiyor diye almadim, uzun yolda da konfor saglayan guclu ciplak motor ariyordum. K1300 ile 285e ciktigimda artik bunu da gorduk simdi 360 yapani gormeden icim rahat etmeyecek demedim, aksine sahip oldugum ilk gunden beri yalnizca 2 defa bu hizlari denedim.

    Motosiklet keyfi daha hizli gidebilmekten cok gittigin yoldan daha fazla tad haz alabilmekle alakali bence, burada hiz cok onemli bir faktor degil.
    299 görüyo mu abi makina

  3. #23

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    1000 cc'lik motor ile pist dışında hiçbir yerde tam performansla ivmelenilemeyeceği için az gelmeyecektir.

  4. #24

    Üyelik
    01 Eylül 2014
    Şehir
    ankara / washington dc
    Motosikleti
    MT07ABS / FZ09
    mustafa45567
    Üyelik:20 Ekim 2015
    Şehir:Izmir

    sahibinden'e gir
    cc'ye gore sirala
    en ustte cikani al...
    biz de bi trolden kurtulmus olalim.

  5. #25
    akbird - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Z one 180 - MT 07
    yaklaşık 14 yıldır 1000cc racing makiler kullanan bi abiyle sohbet ediyorduk. ducati diavele binmiş. gitmiyor dedi adam. agzım açık kaldı
    youtube : motorcu hikayeleri (motovlog) youtube - facebook adaletsurucukursu / Antalya /

  6. #26
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    ikarus sendromu diye bi yazi okumustum kesinlille okumalisin

  7. #27
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Hız insanlar için göreceli bir kavramdır. Yani beynimiz hız kavramını algılayabilmek için karşılaştırma yapmaya ihtiyaç duyar. Bu tamamen çevremizle alakalı bir durumdur.

    Örnek vermek gerekirse binaların ağaçların ve diğer sabit duran cisimlerin bulunduğu bir ortamda 300km/h hızla gitmek ile bir çöl ortamında 300km/h hızla gitmek fiziksel olarak aynı olsa da algılama açısından aynı şeyler değildir. Çöl ortamında kendi hızımızı karşılaştıracak nesneler bulunmadığı için hızımız bize olduğundan daha yavaş gelecektir. Fakat binaların araçların bulunduğu bir ortamda mesela bir caddede saatte 300km/h gitmek belkide bize olduğundan çok daha hızlı gelecektir.

    Aynı durum yolcu uçaklarında seyahat ederken de geçerlidir. Bir yolcu uçağı ortalama 800 ile 1000km/h hızlar arasında ilerler. Uçak normal uçuş yüksekliğine çıktıktan sonra uçağın camından dışarı bakıp, uçağın çok hızlı gittiğini hisseden oldu mu hiç? Olacağını pek sanmam.

    Aynı zamanda siz ister bakın ister bakmayın görüş açımızdaki her şey beynimiz tarafından işlenir. Gerekli gereksiz gördüğümüz her şey işlemden geçirilir ve gereksiz olanlar süzülür bi anlamda. Yolda giderken sadece gideceğimiz noktaya bakmamız gerektiğini hepimiz biliriz. Bu yola odaklanma işlemi beynimizin yol dışındaki gereksiz bilgileri filtrelemesine, süzmesine yardımcı olur.

    Bu işlemler fiziksel olarak hiçbir hareket yapmasak dahi bizi daha doğrusu beynimizi yorar. Çünkü sürekli gördüğü nesneleri filtreleyip işlemden geçirmesi gerekir. Heleki hızlı giderken bu işlemlerin daha hızlı yapılması gerektiği için daha çabuk yoruluruz. Terleriz. Rally pilotları kask içerisinde su gibi olurlar bu sebepten dolayı. Aynısı motosiklet sürücüleri içinde geçerlidir.

    Sonuç olarak başa dönersek 1000cc bir makinanın size yetip yetmemesi sizin algınızla ilgilidir. Caddede sokakta dikkat dağıtacak nesnelerin bol bulunduğu ortamda sürekli yüksek hızlarda motosiklet kullanmak insanın tepki süresini azaltır. Beynimiz zamanla ortama uyum sağlar kendini sürekli geliştirir. Buda sizin daha hızlı tepki vermeniz anlamına gelir. Aynı motorun size zamanla gitmiyormuş gibi gelmesinin sebebi sizin beyninizin o hızlara ayak uydurması ile ilgilidir.
    savinelli bunu beğendi.

  8. #28
    TOTEMONS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1991 MODEL MZ 251-YAMAHA MT-125-2014CBR500R-CBF150
    Hayatta gazlamaya benzer arkadaşım.
    Önemli olan doğru devirde vites değiştirmek.
    Skala aşağıdadır.
    Umarım sorunun cevabı olmuştur

    0-13 yaş Boşta
    13-18 yaş otomatik
    22-28 yaş 6.vites
    28-38 yaş 5.vites
    38-45 yaş 4.vites
    45-50 yaş 3.vites
    50-55 yaş 2.vites
    55-60 yaş 1.vites
    60 + BURNOUT
    barodi bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    23 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750D Integra 2016 Majestik Gri
    bir an başlıktan yargılayıp hışımla girdim, ooo ne karışmıştır burası diye ama, meğerse mantıklı bir soru imiş.

  10. #30
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiz algisi hepsinin nedeni.

    Evet 125cc suren adama bir sure sonra `bu motor gitmiyor` dusuncesi nasil geliyorsa 600cc- 1000cc suren adam da ayni hissiyata pekala kapilabilir.

    Ama bence bu sonsuz degil. Evet uretilecek makinelerin sonu yok, ileride daha hizlilari da yapilacaktir ama insan beyninin ve reaksiyonun bir limiti var bence.

    Ktm ile kaza yapan arkadas vardi, bakisi kacirdigi icin. Hep yorumlar geldi acemi hizli girdi, bakip kontra verse kaza yapmazdi diye.

    Motogp alemine damga vuran Marquez 250km uzeri hiz ile betona girdi. Akabindeki aciklamasinda ;

    - Viraja hizli girdigim icin disa cimenliklere savruldum ve bakisim beton duvara kilitlendigi icin fren bile yapamadan kaza yaptim dedi. Adam 320 ile gittigini hatirliyor sanirim yaklasik 300 km ile carpti diyor.

    Bir motogp surucusu bile bakisini kilitleyebiliyor, cunku bu dogal bir refleks.

    Hiz algisi olustukca fren mesafesi iyilestirmesi, daha cok yatirma, daha hizli viraj donme gibi becerilerimiz ilerliyor ama sorarim :

    Nereye kadar haciiii
    paranın yettiği yere kadar
    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  11. #31

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Bu saçma sapan bir soru.. Moto GP diye birşey var ve bu motorlar max 250 beygir. Üzerindeki adamlarda bu işin en iyileri. Pistte. En mükemmel teknik ortamda gazlıyorlar..Ve bu adamlar 5 yaşından beri motorun üstündeki tipler...

    3 defa 250 + km hıza çıktım diye bu bana az diyen 100hp + motor kullanan adam cahildir zaten.. Cahilden referans alınmaz MOTO GP den alsen..
    barodi bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    18 Kasım 2014
    Motosikleti
    BMW F650GS 2007
    Troll arkadaş zaten üyelik tarihinden belli

    Cevap verirken kafası karışan arkadaşlara da şunu söyleyelim. Türkiyede o kadar yol yok zaten rahat olun

  13. #33

    Üyelik
    18 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750x
    16 yılda 4 makinem oldu ve onların kendi kimliği kişiliği refleksleri değer yargıları ahlakları inançları olduğuna inandım. her motosiklet marka ve modelinin kişiliğine saygı duyduğumuz sürece bir dostumuzun yukarıda sözünü ettiği gibi nefsimizi terbiye etmiş oluruz. terbiyeli bir nefisle binilen motosiklet kendisine gösterdiğimiz saygının ve sevginin farkında olarak bizi de mutlu edecektir. posta gastesi köşe yazıları gibi oldu kusura bakmayın ama irade ve akıl allahın bize verdiği en önemli iki değerdir demek istedim

  14. #34
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    İvmelenme maalesef fizik sınırları içinde.
    Sonuçta YBR gibi onlarda 2 teker ile asfalta basıyor Yol tutuşunda bir sınırı var.

  15. #35
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    insan her zaman daha fazlasını ister


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)