Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

1000cc lik racing motor yavaş gelirmi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Ekim 2015
    Şehir
    izmir
    merhaba arkadaşlar.kafama çok takılan bişey var.belli bi süre 125cc lik bir motor kullanınca o motorun ivmelenmesi size yavaş gelir 250cc alırsınız belli bi süre sonra onunda ivmelenmesi yavaş gelir.benim merak ettiğim 1000cc lik 200 beygirlik aletleri uzun süre yani yıllarca gazlaya gazlaya kullanıp artık işin ustası olunduğu kıvama gelindiğinde bile o 200 beygirlik racing motorlar hala hızlı gelirmi insana.özellikle tecrübeli arkadaşlarımdan cevapları bekliyorum.teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    başlardan alıyım yerimi
    abeciMotoru bunu beğendi.

  3. #3
    KYorulmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2014
    Şehir
    Essen
    Motosikleti
    CBR 250r 2014(satıldı)
    Bindiğiniz motora zaman zaman içerisinde ivmelenmesine, çıktığınız yüksek hızlardaki gidişe alışıyorsunuz. Doğru.
    Arkadaşta bence güzel bir soru sormuş. Sonuçta 1000lik racingler performans için neredeyse son noktadır.
    Tecrübeli arkadaşların cevaplarını merak ettim bende yerimi alayım

  4. #4

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 200 ABS
    gelmez gelmemesi gerekir gelmemeli gelsede geri gitmeli olmaz öyle şey
    enable, plegus ve kızıl şeytan bunu beğendiler.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    ''hız körlüğü'' diye tabir edilen bir sendrom vardır araştırırsan soruna cevap bulursun..
    obarey, enable ve iptaluyelik02 bunu beğendiler.

  6. #6
    stanly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    düzenleme: yanlıs konuya yazmısım

  7. #7
    EnesBeyter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SalcanoWolfS125 Memleketi:Mudurnu/Bolu
    Abi 125likle atıyorum 1 saat dipgaz gidersin, 250likle de gidersin ama 1000'likle g*t ister, motoru iyi kötü kullanırsın ama sınırlarını zorlamak epey zaman alır, ya da zorlayamazsın bile
    yeterince anlaşılır oldumu bilmiyorum
    facebook.com/SalcanoMotosiklet

  8. #8

    Üyelik
    20 Ekim 2015
    Şehir
    izmir
    ben burda farkettiyseniz ivmelenmeden bahsediyorum son hızdan değil ayrıca durmadan 300 le falan saatlerce gidebileceğiniz özel pistler mevcut.illaki motorların sınırlarını zorlayan kişiler var.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı mustafa45567 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben burda farkettiyseniz ivmelenmeden bahsediyorum son hızdan değil ayrıca durmadan 300 le falan saatlerce gidebileceğiniz özel pistler mevcut
    hareket halinde yakıt ikmali henüz savaş uçaklarında yapılabiliyor motosiklette maalesef mümkün değil

    yahu hiç durmadan nasıl saatlerce 300 le gideceksin hangi yakıtla,300 km ile giderken 100 km de 14-15 lt yakıt tüketirsin

    20 lt tankın olsa yarım saat yani 150 km ancak gidebilirsin..
    HakanSAHIN bunu beğendi.

  10. #10
    4Vaqrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara / Çorum
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 300
    Ben mesala kendi motorumun hızlanmasıni seviyorum her gaza abandigimdada her zaman yüzümde gülücükler oluyo bence 1000cc racing motordada her zaman gülücük olacaktir yüzünuzde ama tabiki ivmelenmeye alışırsiniz elbet bknz alışırsiniz diyorum yavaş gelir demiyorum

  11. #11
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Daha guclusu oldugu surece her zaman bu artik yavas algisi olusur insanda. Hakimiyetiniz ve refleksleriniz o motosiklete gore gelisir. Ve daha guclusu var ise beyin ona dogru kayma yapar. Her yeni cikan iphone gibi dusunulebilir. Sonuc olarak bir yenisi varsa beyin hic bir zaman konuyu kapatmaz. Ama bir ustu daha yok ise, beyinin dusuncesi kapanir ve bu isin son noktasi bu der, ve zihni kurcalayan acaba S1000RR Olsaydi simdi.... Sorulari olmaz.

  12. #12

    Üyelik
    20 Ekim 2015
    Şehir
    izmir
    Alıntı mustafa45567 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben burda farkettiyseniz ivmelenmeden bahsediyorum son hızdan değil ayrıca durmadan 300 le falan saatlerce gidebileceğiniz özel pistler mevcut
    hareket halinde yakıt ikmali henüz savaş uçaklarında yapılabiliyor motosiklette maalesef mümkün değil

    yahu hiç durmadan nasıl saatlerce 300 le gideceksin hangi yakıtla,300 km ile giderken 100 km de 14-15 lt yakıt tüketirsin

    20 lt tankın olsa yarım saat yani 150 km ancak gidebilirsin..
    benzin biter tabiki onun hesabını yapmadımda motorun sınırını zorlayabileceğin pistler var belirtmek istediğim buydu

  13. #13

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    şehir içinde kesinlikle gelmezde dümdüz otobanda gelebilir onun içinde h2 var işte çok son noktalar

  14. #14

    Üyelik
    20 Ekim 2015
    Şehir
    izmir
    Daha guclusu oldugu surece her zaman bu artik yavas algisi olusur insanda. Hakimiyetiniz ve refleksleriniz o motosiklete gore gelisir. Ve daha guclusu var ise beyin ona dogru kayma yapar. Her yeni cikan iphone gibi dusunulebilir. Sonuc olarak bir yenisi varsa beyin hic bir zaman konuyu kapatmaz. Ama bir ustu daha yok ise, beyinin dusuncesi kapanir ve bu isin son noktasi bu der, ve zihni kurcalayan acaba S1000RR Olsaydi simdi.... Sorulari olmaz.
    yani 300 beygirlik h2r ı uzun zaman kullandıktan sonra 200 beygirlik s1000rr yavaş gelir.bilmem doğru anladımmı

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Eğer soruda kastedilen, motosikletin kapasitesini tam olarak kullanabilmek ise insanoğlunun böyle bir yeteği yok.
    1000cc civarındaki motosikletlerin en uç noktalarında olanlar günümüzde motogp yarışlarında kullanılıyor. Orada yarışan pilotlar çocukluklarından bu yana bu tip motosikletlerin üzerindeler ama onlar bile bu aletleri son kapasitelerine kadar kullanamıyorlar.
    Hatta bu nedenle geçtiğimiz yıllarda motogp segmenti 800cc ye düşürüldü.( sadece bu nedenle değil tabi)
    Daha sonra bundan vazgeçildi ama bu hacim değişikliği bize insanoğlunun sınırları hakkında çok şey öğretti.
    Yine motogp dünyasından aynı motosikletlere binen farklı pilotların performanslarına bakarak da bu işin daha üst sınırları olduğunu görebilirsiniz.

  16. #16
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Beyin alismak kelimesine asinadir.. hizlica alisir ve ozumser.. 200 beygire de alisinca ozumsiycek belki yavas gelmiycek ama tanidik bir hiza kavusmus olacak.. bir seyi ilk yapmakla uzun sure yapmak arasindaki fark gibi
    .

  17. #17
    Zeronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha YBR125(1.),Yamaha Wr125X(2.),Yamaha YZF R25
    ben sana söliyim kardeşim Tamamen nefs olayı insanoğlu içindeki arzu ve istekler sabebiyle bole bir istek duyar hem hızlı gıtmek hep basmak felan fılan arkdaşlarımın dediği gibi 125 lık alırsın senın gıdıcegın yere goturur 250 alırsın benım gıbı bır sure sonra onada alısırsın sonra 1000 lık alırsın alışma malışma 1 sene 2 sene idare eder sonra içindeki istekler bitmez kardeşim daha hızlı daha ıyı derken zaten ya mezarın olur yada bu işi bırakırsın çogu hızlı motorcu abım 35 yaş üstünde 1000 lık ve gıbı makınaları terk etmıs altında bır scooter gezıyo cunku olayın farkına varmıs motor surmenın basmayla alakası yok aldıgı zevk ve işlevi onemli

  18. #18
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Hiz algisi hepsinin nedeni.

    Evet 125cc suren adama bir sure sonra `bu motor gitmiyor` dusuncesi nasil geliyorsa 600cc- 1000cc suren adam da ayni hissiyata pekala kapilabilir.

    Ama bence bu sonsuz degil. Evet uretilecek makinelerin sonu yok, ileride daha hizlilari da yapilacaktir ama insan beyninin ve reaksiyonun bir limiti var bence.

    Ktm ile kaza yapan arkadas vardi, bakisi kacirdigi icin. Hep yorumlar geldi acemi hizli girdi, bakip kontra verse kaza yapmazdi diye.

    Motogp alemine damga vuran Marquez 250km uzeri hiz ile betona girdi. Akabindeki aciklamasinda ;

    - Viraja hizli girdigim icin disa cimenliklere savruldum ve bakisim beton duvara kilitlendigi icin fren bile yapamadan kaza yaptim dedi. Adam 320 ile gittigini hatirliyor sanirim yaklasik 300 km ile carpti diyor.

    Bir motogp surucusu bile bakisini kilitleyebiliyor, cunku bu dogal bir refleks.

    Hiz algisi olustukca fren mesafesi iyilestirmesi, daha cok yatirma, daha hizli viraj donme gibi becerilerimiz ilerliyor ama sorarim :

    Nereye kadar haciiii
    savinelli bunu beğendi.

  19. #19
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    İnsan fıtratı gereği elinde olmayana heves eder, eline geçince de "bumuydu ?" der..
    En üst seride isen artık şunu dersin..
    "Yeni bişey çıksa da onu alsam.."
    HakanSAHIN bunu beğendi.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  20. #20
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer soruda kastedilen, motosikletin kapasitesini tam olarak kullanabilmek ise insanoğlunun böyle bir yeteği yok.
    1000cc civarındaki motosikletlerin en uç noktalarında olanlar günümüzde motogp yarışlarında kullanılıyor. Orada yarışan pilotlar çocukluklarından bu yana bu tip motosikletlerin üzerindeler ama onlar bile bu aletleri son kapasitelerine kadar kullanamıyorlar.
    Hatta bu nedenle geçtiğimiz yıllarda motogp segmenti 800cc ye düşürüldü.( sadece bu nedenle değil tabi)
    Daha sonra bundan vazgeçildi ama bu hacim değişikliği bize insanoğlunun sınırları hakkında çok şey öğretti.
    Yine motogp dünyasından aynı motosikletlere binen farklı pilotların performanslarına bakarak da bu işin daha üst sınırları olduğunu görebilirsiniz.
    Bir ekleme yapayım ; 4 zamanlı 800cc, 1000 cc, 1300 cc( 2 silindir) veya eski zamanlardaki 500 cc 2 zamanlılar; bunların tamamı yaklaşık 250 beygir verecek şekirde ayarlanıyorlar. Daha fazlasını pilot kontrol edemiyor. Motosiklet için 250 beygir insanın son sınırı diyebiliriz.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)