Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Enjeksiyonlu motosiklete karbüratör ayarı yapılırmı :/

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Merhabalar. Motosikletim inanılmaz fazla benzin tüketiyor. Konu açmıyim eski konulardan problemimi çözim dedim ama aklım katıştı. Genelde karbüratör ayarı yapın düzelir yazılmış. Ben enjeksiyonlu motosikletime karbüratör ayarı yapabilirmiyim ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Sorunun cevabi soruda gizlenmis
    Kardes enjeksiyonlu motorda o ayari yapamazsin
    oguzhan6161 bunu beğendi.

  3. #3
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Enjeksiyonlu motosiklette karbüratör yoktur
    oguzhan6161 ve SweentLy bunu beğendiler.

  4. #4
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Alıntı A.Türker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu motosiklette karbüratör yoktur
    Bende öyle biliyordum ama google görsellerde görünce şaşırdım. Enjeksiyonmuydu acaba o
    Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)

  5. #5
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Benzinli aracıma mazot alabilirmiyim gibi olmuş bu.

    Öncelikle ikisi farklı yakıt sistemidir, ve ekipmanları farklıdır.Karburatör mekanik bir sistemdir görevi hava yakıt karışımını uygun şekilde homojenize etmektir, ve kısa aralıklarla bakıma ihtiyaç duyar ancak enjeksyonlu sisteme göre yakıtı verimli yaktıramaz.

    Enjeksyon ise elektronik ünite vasıtasıyla sensörler yardımıyla enjektörlerden yüksek basınçla yakıt püskürtür.Karburatörden çok daha verimli şekilde yakıtın yakılmasını sağlar.

    Fazla yakmasının nedenleri
    1-Kullanıcı hatası
    2-Enjektörler bozuk olabilir
    3-Hava filtresi tıkalı olabilir
    4-Kaliperler fren diskini bırakmıyor olabilir
    5-Kötü yakıt olabilir
    6-Bujiler düzgün çalışmıyor olabilir
    7-Ecu ile ilgili sorun olabilir..
    efendy06, josepth_o6 ve Alk34 bunu beğendiler.

  6. #6
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzinli aracıma mazot alabilirmiyim gibi olmuş bu.

    Öncelikle ikisi farklı yakıt sistemidir, ve ekipmanları farklıdır.Karburatör mekanik bir sistemdir görevi hava yakıt karışımını uygun şekilde homojenize etmektir, ve kısa aralıklarla bakıma ihtiyaç duyar ancak enjeksyonlu sisteme göre yakıtı verimli yaktıramaz.

    Enjeksyon ise elektronik ünite vasıtasıyla sensörler yardımıyla enjektörlerden yüksek basınçla yakıt püskürtür.Karburatörden çok daha verimli şekilde yakıtın yakılmasını sağlar.

    Fazla yakmasının nedenleri
    1-Kullanıcı hatası
    2-Enjektörler bozuk olabilir
    3-Hava filtresi tıkalı olabilir
    4-Kaliperler fren diskini bırakmıyor olabilir
    5-Kötü yakıt olabilir
    6-Bujiler düzgün çalışmıyor olabilir
    7-Ecu ile ilgili sorun olabilir..
    Aurıntılı güzel yazı olmuş teşekkürler. Sıraladığınız aksamları kontrol edeceğim umarım sorun bunlardan biridir
    Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    kısa mesafe kullaniyorsan yakıt tuketimin soğuk havalarla beraber %50 ye yakın artabilir...

  8. #8
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kısa mesafe kullaniyorsan yakıt tuketimin soğuk havalarla beraber %50 ye yakın artabilir...
    Evet kısa mesafe kullanıyorum 20tl benzinle 60km yol yapabildim. Ortalama 6-7 bin devir.
    Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)

  9. #9
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı Muhammett adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet kısa mesafe kullanıyorum 20tl benzinle 60km yol yapabildim. Ortalama 6-7 bin devir.
    Yoook artıkkkk Hocam senin motor neredeyse 100 km de 8 litre yakıt tüketiyor ki 6 7 bin o kadar devirli de kullanmiyorsunuz... Gerçekten bir sorun olabilir acil baktirmakta fayda var ...

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Muhammett adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet kısa mesafe kullanıyorum 20tl benzinle 60km yol yapabildim. Ortalama 6-7 bin devir.
    yaklaşık 7 litre tüketmiş senin 250 lik canavar...oldukça yüksek bir rakkam ama ölçümü birde şöyle yap...depoyu silme doldur 100 km sonra tekrar fulle ve bunu 3-4 kez tekrarla en doğru sonuca bu şekilde ulaşırsınız...hava filtresi ve bujilerin iyi durumda ise...manifold contasi delik değilse ki hava aliyorsa rölantide sabit durmaz çekiş düşer vede üzerinde orj egzoz varsa ölçüm hatası yapiyorsundur...enjektoru beyni hiç kurcalatma bence..

  11. #11
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Basligi okuyunca beynim yandi.
    MFTaşkıran bunu beğendi.

  12. #12
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaklaşık 7 litre tüketmiş senin 250 lik canavar...oldukça yüksek bir rakkam ama ölçümü birde şöyle yap...depoyu silme doldur 100 km sonra tekrar fulle ve bunu 3-4 kez tekrarla en doğru sonuca bu şekilde ulaşırsınız...hava filtresi ve bujilerin iyi durumda ise...manifold contasi delik değilse ki hava aliyorsa rölantide sabit durmaz çekiş düşer vede üzerinde orj egzoz varsa ölçüm hatası yapiyorsundur...enjektoru beyni hiç kurcalatma bence..
    Üzerinde tiger egsoz var. Ölçümü benzin göstergesine göre yaptım. Gösterge yanınca 20tl benzin aldım 60km sonra tekrar yandı. Bugün yağ değiştirdim normalde böylemidir bilmiyorum ama yağ benzin gibi kokuyordu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:12 ----------

    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Basligi okuyunca beynim yandi.
    Sınırları zorladım biraz evet ama böyle böyle öğreneceğiz :/
    Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)