normal yolda frenle virajlardaki fren farki ?
Reklamlar
-
merhabalar tekrardan . mesela viraji donuyoruz hizimizi yavaslatmamiz gerekti galiba sadece arka freni kullannamiz gerekiyormus dogrumu ? normalde ise on %75 arka %25 oraninda kullaniyomusuz . virajda on tekerin kayar dedi cunku komusumuz peki virajda acil durmamiz gerekirse ne yapmamiz gerekli ? kacis manevrasi yapicak yerde kalmamissa ? bunun hakkinda bi bilgi goremedim cunku . tecrubeli forum uyelerine simdiden tesekkurler
Reklamlar
-
Mutlaka durman gerekiyorsa kaçışın yoksa 2 frene de asılıp motoru yatıracaksın. He ama 40-50yle viraj alıyorsan(ki böyle bir soru sorduğuna göre evet) arkaya abanmadığım sürece lastik iyiyse bişey olmaz.
-
A.Türker adlı üyeden alıntı
Mutlaka durman gerekiyorsa kaçışın yoksa 2 frene de asılıp motoru yatıracaksın. He ama 40-50yle viraj alıyorsan(ki böyle bir soru sorduğuna göre evet) arkaya abanmadığım sürece lastik iyiyse bişey olmaz.
alcagim motorun ustunde diablo rosso 2 ile geliyomus sanirim cok sorun olmaz . hersey tamamda virajlar korkutuyor beni . soyle videolu ders tarzi birsey olsada izlesem iyi olur tesekkurler bu arada
-
Rica ederim uslubundan dolayı ben teşekkür ederim. Virajda yola bakmayıp viraj çıkışına bakacaksın ve motorun belirli bir açıya kadar yatmasından korkmayacaksın. Dediğim gibi zaten ilk aldığında düşük hızlarla gireceksin sorun olmaz yorma kafanı.
-
A.Türker adlı üyeden alıntı
Rica ederim uslubundan dolayı ben teşekkür ederim. Virajda yola bakmayıp viraj çıkışına bakacaksın ve motorun belirli bir açıya kadar yatmasından korkmayacaksın. Dediğim gibi zaten ilk aldığında düşük hızlarla gireceksin sorun olmaz yorma kafanı.
anladim umarim dediginiz gibi olur . birsey daha sormak istiyorum ktm 250 abs model baslangic motoru olurmu ? cok guvenli geldi kaydirmali debriyaj cart curt hem tipi cok hosuma gitti yani kafaya koydum baya
-
Kullanmadım gidişini bilmiyorum ama eğitim alırsanız kullanılır gibime geliyor. Bende cbr250-rc250 şeklinde devam edeceğim maddi durumlardan dolayı
-
A.Türker adlı üyeden alıntı
Kullanmadım gidişini bilmiyorum ama eğitim alırsanız kullanılır gibime geliyor. Bende cbr250-rc250 şeklinde devam edeceğim maddi durumlardan dolayı
anladim ehliyet kursunun egitimine gidicem ayri egitimine ayrica kuzenimden alicam 6 yillik tecrubesi var umarim faydasini gorurum tekrar tesekkurler bu arada sizede simdiden hayirli olsun
-
Ben mi yanlış eğitim aldım bana mı yanlış öğretildi işin içinden çıkamadım.Benim kullandığım teknik virajda yavaşlamam gerekirse motoru mümkün olduğunca dikleştirmem ve frene basmam ,dikleştirecek yeterli zamanım yok ise (ekstrem durumlar) münkün mertebe arkayı kullanıp ön tekerin kitlenmesini engellemek.Arka kayarsa toplanabilir ancak ön kitlerse yerdesin.Benim bilgim arkadaşın bilgisinin tam tersi yani.
-
Pangea adlı üyeden alıntı
Ben mi yanlış eğitim aldım bana mı yanlış öğretildi işin içinden çıkamadım.Benim kullandığım teknik virajda yavaşlamam gerekirse motoru mümkün olduğunca dikleştirmem ve frene basmam ,dikleştirecek yeterli zamanım yok ise (ekstrem durumlar) münkün mertebe arkayı kullanıp ön tekerin kitlenmesini engellemek.Arka kayarsa toplanabilir ancak ön kitlerse yerdesin.Benim bilgim arkadaşın bilgisinin tam tersi yani.
diklesirsen yoldan cikarsin tahminimce ama dediginizi bende duydum on fren kullanirsan kitlenir diye . bu arada size bi soru sorabilirmiyim ktm 250 abs baslangic motoru icin uygunmudur ? farkli fikirleri dinlemek icin her gordugume soruyorum kusura bakmayin )
-
Aslında doğru yolu virajı görebildiğin kadar hızda gitmektir,ancak önüne duran araç çıkması kedi köpek atlaması olan şeyler ayriyetten yoldan da çıkmıyorsun merak etme İkinci soru içinse 250 cc az tecrübe ve başlangıç için ideal aletler abs olması çok büyük bir avantaj eğer ktm yi beğenmiş iseniz başlangıç için sorun olmaz ancak benim şahsi fikrim gösterge elcik gibi kısımların kalitesiz olduğu yönünde (diğer parçalarına laf edemem) birde üstüne spormoto nun tavırlarını gördükten sonra ktm den su dahi almam.
-
Once egitim, viraj icinde fren yapilmaz, fren yapmayacak onlemler bastan alinir hiz ayarlanir konum secilir ve viraja girilir..
-
Pangea adlı üyeden alıntı
Ben mi yanlış eğitim aldım bana mı yanlış öğretildi işin içinden çıkamadım.Benim kullandığım teknik virajda yavaşlamam gerekirse motoru mümkün olduğunca dikleştirmem ve frene basmam ,dikleştirecek yeterli zamanım yok ise (ekstrem durumlar) münkün mertebe arkayı kullanıp ön tekerin kitlenmesini engellemek.Arka kayarsa toplanabilir ancak ön kitlerse yerdesin.Benim bilgim arkadaşın bilgisinin tam tersi yani.
mesajımı yanlış anlamışsınız. extrem bir durum olursa motoru yatırdan kastım yere düşür at kendiniydi. virajda yavaşlanacaksa tabiki arka frene basılır ama olay yavaşlamak değilse diye dedim. yürür halde öndeki arabaya vurmaktansa motor üstünden uçup süreklenmeyi yeğlerim. dediğiniz doğru ama ben onu demiyorum
-
Pangea adlı üyeden alıntı
Aslında doğru yolu virajı görebildiğin kadar hızda gitmektir,ancak önüne duran araç çıkması kedi köpek atlaması olan şeyler ayriyetten yoldan da çıkmıyorsun merak etme
İkinci soru içinse 250 cc az tecrübe ve başlangıç için ideal aletler abs olması çok büyük bir avantaj eğer ktm yi beğenmiş iseniz başlangıç için sorun olmaz ancak benim şahsi fikrim gösterge elcik gibi kısımların kalitesiz olduğu yönünde (diğer parçalarına laf edemem) birde üstüne spormoto nun tavırlarını gördükten sonra ktm den su dahi almam.
anladim cok tesekkurler tamam ya aklimda hic soru kalmadi alicam ktmyi valla ustune oturmadim ben ama gorunce asik oldum baska altarnetif gelmiyor aklima yani hep arka plana dusuyor diger 250 ccler
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Once egitim, viraj icinde fren yapilmaz, fren yapmayacak onlemler bastan alinir hiz ayarlanir konum secilir ve viraja girilir..
egitimi alicam ama nasil yani virajda karsina birsey cikinca frenleme carpcazmi yani kastim sert girdik mesela virajda nasil yavaslarizdi dediginiz gibi dogru aslinda ama bazen gerekebilir doye dusunuyorum
-
Sevgili dostum, virajda neden fren kabiliyetinin azaldığından başlayalım. Motorun lastiğinin 10 birim sürtünme kuvvetiyle tutunabildiğini varsayalım. Bu kuvvet öne arkaya sağa sola aynı etki edebiliyor olup, yarı çapı 10 olan bir tutunma dairesi oluşturacaktır. Bir kağıda çiz bu daireyi, yarı çapı 10cm olsun. Diyelim ki viraja girdin, biraz da sert girdin, yana doğru 8 birimlik kuvvet seni virajda tutuyor. Şimdi dairenin merkezinden sağa doğru 8cm bir çizgi çiz. Sonra frene basman gerekti ve 7 birim de frene bastın. Sağa doğru çizdiğin çizginin bittiği yerden geriye doğru da 7cm çiz. Ne oldu? Dairenin dışına çıktın, yani 10 sürtünme kuvveti olan tekerleğin, bir kısmını virajda tutunmak için harcadığından, 10 fren yapamadan tekerlek kitlendi.
Öncelikle tüm tecrübeli abi ve ablalarımız söyleyeceği gibi, viraja frene basmana gerek kalmayacak şekilde öngörülü girmen gerekir. Hafif dokunmalardan bahsetmiyoruz. Eğer tahmin edilmeyecek bir şeyle karşılaştıysan ancak o zaman kayda değer şekilde fren kullanmaya bakabiliriz.
Önü değil arkayı kullanın denmesinin birinci sebebi, hafif kaymalarda arkanın toplanabilir olması. Yani her zaman olduğu gibi genele göre bilgi veriliyor.
ANCAK FAKAT VE DE AMA;
Arkaya basılıp da arka hafif kaymakla kalmazsa, biraz daha yatarsa ya da tam yatarsa, sen de motordan ayrılamazsan, bu arada arka tekerlek yeniden yeri tutup, ters tarafa yatıp (high side), seni önüne fırlatır sonra da bir güzel peşinden gelirse vay haline.
Arkayı kaydırmanın öne göre avantajı ise, motorun kafası viraj içine doğru döneceği için MOTORUN bir süre daha yolda kalmasıdır.
Ön tekerlek kitlenirse, haliyle motorun önü virajın dışına doğru kayacaktır ve yoldan çıkması daha çabuk olacaktır. Avantajı ise motordan ayrılmayı kolaylaştırmasıdır. Aşırı hızla girmediğin sürece, önce biraz yavaşlayıp, sonra da ön tekerlek kitlenirse motoru bırakıp iç taraftaki ayağının üzerinde motordan ayrılabilirsin.
Peki neden öne freni kullanmayın deniyor. Çünkü tekerlek dönük olduğu için motorun gittiği doğrultuya bakmıyor ve en başta anlattığım olaydan daha fazla etkileniyor. Yani arka tekerden daha sert viraj alıyor gibi düşünebiliriz.
Uzun lafın kısası, virajda iki tekerleğin de fren kabiliyeti azalır, ancak ön tekerin arkaya göre oran olarak biraz daha azalır. Benim tercihim iki freni de yukarıdaki durumlar çerçevesinde birlikte kullanmak. İlla ki önü kullanmayacağım diyorsan da en azından ufak bir dokunur böylece tekerleğin dönme ataletini alırsın.
Bu işin en garanti çözümü motoruna ve kendi ağırlığına göre boş alanda hafifçe tecrübe edip motoru hissetmektir.
Hatalı bir yer varsa okuyanlar (bilgiye dayanarak) düzeltsin lütfen.
-
cemalkd adlı üyeden alıntı
Sevgili dostum, virajda neden fren kabiliyetinin azaldığından başlayalım. Motorun lastiğinin 10 birim sürtünme kuvvetiyle tutunabildiğini varsayalım. Bu kuvvet öne arkaya sağa sola aynı etki edebiliyor olup, yarı çapı 10 olan bir tutunma dairesi oluşturacaktır. Bir kağıda çiz bu daireyi, yarı çapı 10cm olsun. Diyelim ki viraja girdin, biraz da sert girdin, yana doğru 8 birimlik kuvvet seni virajda tutuyor. Şimdi dairenin merkezinden sağa doğru 8cm bir çizgi çiz. Sonra frene basman gerekti ve 7 birim de frene bastın. Sağa doğru çizdiğin çizginin bittiği yerden geriye doğru da 7cm çiz. Ne oldu? Dairenin dışına çıktın, yani 10 sürtünme kuvveti olan tekerleğin, bir kısmını virajda tutunmak için harcadığından, 10 fren yapamadan tekerlek kitlendi.
Öncelikle tüm tecrübeli abi ve ablalarımız söyleyeceği gibi, viraja frene basmana gerek kalmayacak şekilde öngörülü girmen gerekir. Hafif dokunmalardan bahsetmiyoruz. Eğer tahmin edilmeyecek bir şeyle karşılaştıysan ancak o zaman kayda değer şekilde fren kullanmaya bakabiliriz.
Önü değil arkayı kullanın denmesinin birinci sebebi, hafif kaymalarda arkanın toplanabilir olması. Yani her zaman olduğu gibi genele göre bilgi veriliyor.
ANCAK FAKAT VE DE AMA;
Arkaya basılıp da arka hafif kaymakla kalmazsa, biraz daha yatarsa ya da tam yatarsa, sen de motordan ayrılamazsan, bu arada arka tekerlek yeniden yeri tutup, ters tarafa yatıp (high side), seni önüne fırlatır sonra da bir güzel peşinden gelirse vay haline.
Arkayı kaydırmanın öne göre avantajı ise, motorun kafası viraj içine doğru döneceği için MOTORUN bir süre daha yolda kalmasıdır.
Ön tekerlek kitlenirse, haliyle motorun önü virajın dışına doğru kayacaktır ve yoldan çıkması daha çabuk olacaktır. Avantajı ise motordan ayrılmayı kolaylaştırmasıdır. Aşırı hızla girmediğin sürece, önce biraz yavaşlayıp, sonra da ön tekerlek kitlenirse motoru bırakıp iç taraftaki ayağının üzerinde motordan ayrılabilirsin.
Peki neden öne freni kullanmayın deniyor. Çünkü tekerlek dönük olduğu için motorun gittiği doğrultuya bakmıyor ve en başta anlattığım olaydan daha fazla etkileniyor. Yani arka tekerden daha sert viraj alıyor gibi düşünebiliriz.
Uzun lafın kısası, virajda iki tekerleğin de fren kabiliyeti azalır, ancak ön tekerin arkaya göre oran olarak biraz daha azalır. Benim tercihim iki freni de yukarıdaki durumlar çerçevesinde birlikte kullanmak. İlla ki önü kullanmayacağım diyorsan da en azından ufak bir dokunur böylece tekerleğin dönme ataletini alırsın.
Bu işin en garanti çözümü motoruna ve kendi ağırlığına göre boş alanda hafifçe tecrübe edip motoru hissetmektir.
Hatalı bir yer varsa okuyanlar (bilgiye dayanarak) düzeltsin lütfen.
bilgi ve deneyimlerinizi paylastiginiz icin cok tesekkur ederim . ayriyetten bu kadar ozenli ve anlasilabilir yazdiginiz icin ayriyetten tesekkurler . virajda frenden daha cok viraja nasil girilmeli daha onemli sanirim . dikkatli ve yavas girmek daha guzeli
-
cemalkd adlı üyeden alıntı
Sevgili dostum, virajda neden fren kabiliyetinin azaldığından başlayalım. Motorun lastiğinin 10 birim sürtünme kuvvetiyle tutunabildiğini varsayalım. Bu kuvvet öne arkaya sağa sola aynı etki edebiliyor olup, yarı çapı 10 olan bir tutunma dairesi oluşturacaktır. Bir kağıda çiz bu daireyi, yarı çapı 10cm olsun. Diyelim ki viraja girdin, biraz da sert girdin, yana doğru 8 birimlik kuvvet seni virajda tutuyor. Şimdi dairenin merkezinden sağa doğru 8cm bir çizgi çiz. Sonra frene basman gerekti ve 7 birim de frene bastın. Sağa doğru çizdiğin çizginin bittiği yerden geriye doğru da 7cm çiz. Ne oldu? Dairenin dışına çıktın, yani 10 sürtünme kuvveti olan tekerleğin, bir kısmını virajda tutunmak için harcadığından, 10 fren yapamadan tekerlek kitlendi.. ...
Basit fizik kurallari motosiklet ustunde bize etki eden aslinda. Yukarida da en yalin hali ile anlatilmis.
Anlatim sekli cok hos. Bir egitmen edasi...
Dip not: bu arada bir egitmenden egitim almadan biniyorum motosikletime ve tecrube ederek ogreniyorum. Burada sorulan sorularin bir coguna verilen cevaplarin aslinda benim de uyguladiklarimla ortusmesi hosuma gitmiyor degil.
-
gokberk6426 adlı üyeden alıntı
anladim cok tesekkurler
tamam ya aklimda hic soru kalmadi alicam ktmyi
valla ustune oturmadim ben ama gorunce asik oldum baska altarnetif gelmiyor aklima yani hep arka plana dusuyor diger 250 ccler
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------
egitimi alicam ama nasil yani virajda karsina birsey cikinca frenleme carpcazmi
yani kastim sert girdik mesela virajda nasil yavaslarizdi dediginiz gibi dogru aslinda ama bazen gerekebilir doye dusunuyorum
Limit noktasi dedigimiz motorun guvenle durabilecegi ve gorebildigimiz en uzak noktada Allah korusun acil durumda durmak zorunda kalirsan motoru dik konuma getirip frenleme yapariz.. ama sen tum frenleme islerini viraja girmeden halletmemissen limit noktasinda durma gibi bir konforun olmayacak, sert girilen virajdan savrulmadan cikmanin tek yolu motoru daha cok yatirmaktir bu da bilgi ve tecrube ister, egitimli isen atlatma sansin daha yuksek olur. unutma limit noktasinda durabilecegin hizda gir viraja, limitin hemen arkasinda yerde ölmüş bir eşşek yatiyorda olabilir..
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Limit noktasi dedigimiz motorun guvenle durabilecegi ve gorebildigimiz en uzak noktada Allah korusun acil durumda durmak zorunda kalirsan motoru dik konuma getirip frenleme yapariz.. ama sen tum frenleme islerini viraja girmeden halletmemissen limit noktasinda durma gibi bir konforun olmayacak, sert girilen virajdan savrulmadan cikmanin tek yolu motoru daha cok yatirmaktir bu da bilgi ve tecrube ister, egitimli isen atlatma sansin daha yuksek olur. unutma limit noktasinda durabilecegin hizda gir viraja, limitin hemen arkasinda yerde ölmüş bir eşşek yatiyorda olabilir..
tesekkurler . zaten sehir ici kullanicam eskisehir cok buyuk biyer degil virajlarada 50 3 setitli yoldada 70 den yukari girmem yollari biliyorum zaten ama cok daha temkinli olucam . zaten aralik sonuna dogru alicam motoru tekrar tesekkurler paylastigin tecrube ve bilgi icin
-
Virajlara 50 den fazla girmem demissin kardesim ama öyle virajlarla karsilasabilirsin ki 35 40 la zor dönersin.Altindaki makina naked bir makine ne kadar ters amortisör maşasina sahip olsa da viraj icin yapilmadi her zaman cok cok dikkatli gir .
Birçok arkadasim bana kizıyorlar , virajlara cok yavas giriyorum diye ama kimsenin keyfi benim yada senin hayatindan daha degerli degil.. Ister beklerler istemezlerse basar giderler ama asla limitlerine çikma.. Çunku diyelim ki limitlerinde girdin viraja ama virajin icinde senden bir saat önce kedi çarpılmis yerde tamda senin viraj çizginde napacaksın ?? Limitlerinde motorun yatacagi kadar yatirdiysan yapabilecegin hic birsey yok cok buyuk ihtimal yerdesin...
Motorun şakası olmaz kardesim merak etme çok aşırı yavas girmezsen cogu yol duble yol oldugundan arabalarda eger cok hizli gelirse seni sollarlar bazı denyolar haric seni sıkıştırmazlar yani arkamda araba var falan diye hızli girme...
Ve son olarak viraj icinde frende yapmak zorunda kaldigim oldu öne asla dokunma bazi inişli virajlarda arkaya hafifce basarsan sıkinti olmadan hızını 5 10 km düsürebilirsin ...
Cok heycanlisin her gun konu aciyorsun ve 250cc lik motor aliyorsun KTM duke ailesini iyi bilirim asiri torklu makinalar ilk motorun icin cok cok dikkatli ol farkettirmeden iyi hızlaniyorlar... Ama alabilecegin en zevkli 250cc motordur
-
cıbırlover1 adlı üyeden alıntı
Virajlara 50 den fazla girmem demissin kardesim ama öyle virajlarla karsilasabilirsin ki 35 40 la zor dönersin.Altindaki makina naked bir makine ne kadar ters amortisör maşasina sahip olsa da viraj icin yapilmadi her zaman cok cok dikkatli gir .
Birçok arkadasim bana kizıyorlar , virajlara cok yavas giriyorum diye ama kimsenin keyfi benim yada senin hayatindan daha degerli degil.. Ister beklerler istemezlerse basar giderler ama asla limitlerine çikma.. Çunku diyelim ki limitlerinde girdin viraja ama virajin icinde senden bir saat önce kedi çarpılmis yerde tamda senin viraj çizginde napacaksın ?? Limitlerinde motorun yatacagi kadar yatirdiysan yapabilecegin hic birsey yok cok buyuk ihtimal yerdesin...
Motorun şakası olmaz kardesim merak etme çok aşırı yavas girmezsen cogu yol duble yol oldugundan arabalarda eger cok hizli gelirse seni sollarlar bazı denyolar haric seni sıkıştırmazlar yani arkamda araba var falan diye hızli girme...
Ve son olarak viraj icinde frende yapmak zorunda kaldigim oldu öne asla dokunma bazi inişli virajlarda arkaya hafifce basarsan sıkinti olmadan hızını 5 10 km düsürebilirsin ...
Cok heycanlisin her gun konu aciyorsun ve 250cc lik motor aliyorsun KTM duke ailesini iyi bilirim asiri torklu makinalar ilk motorun icin cok cok dikkatli ol farkettirmeden iyi hızlaniyorlar... Ama alabilecegin en zevkli 250cc motordur
cok tesekkurler aynen oyle cok heycanliyim uyku duzenim bozuldu aksamlari 3 e kadar oturup ders videolari teknik makaleler felan okuyorum . bu arada kusura bakmayin ama maruz gorun cok konu actim cidden farkindayim ama napiyim surekli sayfalari yeniliyorum telefonu elimden dusurmuyorum surekli forumdayim heycandan olaa gerek . dedigin gibi bi motoru asla skstirmadim 3 yildir araba suruyorum ehliyetli olarak mesela motorlara ayri bi dikkat ederim eger bi seridin sagindan gitse bile sol seride gecip oyle solluyorum ama herkes bizler gibi degil . bir an once ehliyetim ciksada alsam diyorum su motoru tesekkurler yorumun icin bu arada
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)