Çok dik bir yokuşsa, çıkacağı vitesin bir düşüğü ile sabit gazda çıkmak motoru rahatlatır, artı dik yokuşta vites değiştirmek motor+debriyaj balatası+şanzıman+dişli ve zincirlere gereksiz yük bindirir.
İkincisi sorunun cevabı şartlara göre değişir.Motorun cc'si nedir?Küçük cc ise yokuşa başlamadan birinci vitese alıp çıkman en doğrusu, ancak motora yüklenmeden bağırtmadan sabit gazda çık.Yüksek cc ise ikinci viteslede çıkarsın dediğim şekilde.
Motorum Regal Raptor 250e-9b 2. Viteste bile bagirarak cikarken bir anda gaz vermemle istop etti. Ama yokusun cikisi daha duz sonra birden diklesiyor. O diklesene kadar 1. Vitesle gitmem cok kotu olur diye 2 ile bastan sona cikmaya calistim acaba 2. Vitesin gucu az geldigi icin mi cikamadim 3. Vitesle daha hizli bir sekilde cikar miydim diye düşünüyorum.
Mesela cbr 1000 rr gibi bi motorda 1. Viteste cikarsin. 2 ye takamazsin. Ama cbr 250 de 2. Viteste cikabilirsin. Motora gore degisir :D
Motorun en yuksek torkunu kac devirde verebiliyorsa, o devri tutturabilecegin viteste cik.
Misal motosikletin maksimum torkunu 6000 devirde veriyor olsun. 1. viteste 6000 devri yakala ve devam et, ha baktin onun bos veya arkadan sikistiran var yani hizin trafige uygun degil, o zaman devri daha da yukseltip 2. vitese at ve bu viteste 6000 devri yakala. Ha devri yakalayamiyorsan motorunun gucu yetmiyor demektir.
Kötü olacak tek şey 20 sn geç çıkman ise çokta kötü olmamalı.2 vitesle çıkamadığın yokuşu 3 ile hiç çıkamazsın.Motoru bu şekilde sıkıştırmaya gerek yok, yokuşun başında alırsın 1'e 4000 5000 devirde çıkarsın, ne motorun zorlanır, nede sen zorlanırsın, ilk önce emniyet.
Peygamber vitesiyle motorun gücüne göre değişir. tabiki 1.vitesle kalkar uygun devri biraz geçince 2.yle devam edersin. Yok durmadan çıkıyosan motor boğulunca 1 vites küçültürsün. 70 derecelik yokuş nerde var ayrıca düz duvar mı o?
genelde 3. vites 70 80 arası çıkıyorum.
70 derece mi? :/
Yeni Zelanda’da ki Baldwin Sokağı en dik sokak olma ünvanına sahip. Yeni Zelanda’nın çoğu şehri, dağların üstünde ya da yanında veya dağlık bölgelerde kurulmuştur. Bunun gibi birçok yol ülkeye hiç gelmemiş İngiliz şehir plancıları tarafından tasarlanmıştır. Sadece harita üzerinden yapılan tasarımlar bir çok imkansız ve saçma sokağın yapılmasıyla sonuçlanmıştır. Baldwin’deki sokağın dikliği 35 derecedir. Bu yol o kadar diktir ki yol sıcaklarda aşağı akmasın diye asfalt yerine betondan inşa edilmiştir.
1 ci viteste cik motorunun kesilcegini anladigin an. Gerekirse debriyaj yardimiyla cik. Yine cikmiyosa at cope.
Sen 70 derece bir rampa bul, motor imana gelip kendi çıkar orayı zaten.
Hee yok 70 değilde çok dik rampa diyorsan, at bire tıngır mıngır çık. Süratliysen ve rampada motor yavaşlıyor ve sesi değişiyorsa bi vites düşür. Zamanla, kullandıkça anlarsın zaten. İlk zamanlarda sıkıntı yaşarsın, gayet normal. Tek tavsiyem rampa olayını tam anlamıyla çözene kadar artçı alma arkana.
Başka yol ara böyle yokuş görürsen
yokuşuna göre değişir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)