Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosikletle Hangi Viteste Yokuş Çıkılır?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    25 Ocak 2015
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen her hangi bir arac kullaniyormusun yoksa bizimle billur mu geciyorsun?
    Kullanmasam niye uğraşayım böyle sorularla sadece yeniyim acemiyim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    soccer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2011
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    suzuki inazuma
    Alıntı Goldshadow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) Birinci vitesle çıkılmasını söylüyorlar ama uzun yokuşların 70° ve üstü gittikçe dikleşen yokuşları 1. Vitesle çıkana kadar motor resmen ağlıyor, çığlık atıyor ama yavaşta olsa çıkıyor.

    2) yokuşta vites değiştirilir mi?

    3) 2. Vitesle normal yokusu cikarken motorum en dik yerinde istop etti ve yokusun tepesinde kaldim. Bunun olmaması için ne yapmalıydım? Yokuşta vites düşürmeli miydim?
    1- 70 derecede motorun üstünde durabiliyosan 1 ile çık daha da dikleşiyosa uğraşma kendini yerçekimine bırak
    2- değiştirilir
    3- evet

  3. #23
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı Goldshadow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanmasam niye uğraşayım böyle sorularla sadece yeniyim acemiyim.
    Sanki hic kullanmamis biri gibi sorular yoneltiyorsun.

    Herneyse. Yokusu tirmanirken zaten ileri hareket halinde olacagindan geri kayma gibi bir durum soz konusu olamaz.

    Yada en iyisi bir sure yokus tirmanip inme.

  4. #24
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Çok dik bir yokuşsa, çıkacağı vitesin bir düşüğü ile sabit gazda çıkmak motoru rahatlatır, artı dik yokuşta vites değiştirmek motor+debriyaj balatası+şanzıman+dişli ve zincirlere gereksiz yük bindirir.

    İkincisi sorunun cevabı şartlara göre değişir.Motorun cc'si nedir?Küçük cc ise yokuşa başlamadan birinci vitese alıp çıkman en doğrusu, ancak motora yüklenmeden bağırtmadan sabit gazda çık.Yüksek cc ise ikinci viteslede çıkarsın dediğim şekilde.

  5. #25

    Üyelik
    25 Ocak 2015
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok dik bir yokuşsa, çıkacağı vitesin bir düşüğü ile sabit gazda çıkmak motoru rahatlatır, artı dik yokuşta vites değiştirmek motor+debriyaj balatası+şanzıman+dişli ve zincirlere gereksiz yük bindirir.

    İkincisi sorunun cevabı şartlara göre değişir.Motorun cc'si nedir?Küçük cc ise yokuşa başlamadan birinci vitese alıp çıkman en doğrusu, ancak motora yüklenmeden bağırtmadan sabit gazda çık.Yüksek cc ise ikinci viteslede çıkarsın dediğim şekilde.
    Motorum Regal Raptor 250e-9b 2. Viteste bile bagirarak cikarken bir anda gaz vermemle istop etti. Ama yokusun cikisi daha duz sonra birden diklesiyor. O diklesene kadar 1. Vitesle gitmem cok kotu olur diye 2 ile bastan sona cikmaya calistim acaba 2. Vitesin gucu az geldigi icin mi cikamadim 3. Vitesle daha hizli bir sekilde cikar miydim diye düşünüyorum.

  6. #26
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    yokuşta hızını al rampada zorlama.

  7. #27

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    Mesela cbr 1000 rr gibi bi motorda 1. Viteste cikarsin. 2 ye takamazsin. Ama cbr 250 de 2. Viteste cikabilirsin. Motora gore degisir :D

  8. #28

    Üyelik
    25 Ocak 2015
    Alıntı sezerh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela cbr 1000 rr gibi bi motorda 1. Viteste cikarsin. 2 ye takamazsin. Ama cbr 250 de 2. Viteste cikabilirsin. Motora gore degisir :D
    İşte benimkide 250lik chopper 2 ile cikiyordu bir anda istop etti

  9. #29
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Motorun en yuksek torkunu kac devirde verebiliyorsa, o devri tutturabilecegin viteste cik.
    Misal motosikletin maksimum torkunu 6000 devirde veriyor olsun. 1. viteste 6000 devri yakala ve devam et, ha baktin onun bos veya arkadan sikistiran var yani hizin trafige uygun degil, o zaman devri daha da yukseltip 2. vitese at ve bu viteste 6000 devri yakala. Ha devri yakalayamiyorsan motorunun gucu yetmiyor demektir.

  10. #30
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Kötü olacak tek şey 20 sn geç çıkman ise çokta kötü olmamalı.2 vitesle çıkamadığın yokuşu 3 ile hiç çıkamazsın.Motoru bu şekilde sıkıştırmaya gerek yok, yokuşun başında alırsın 1'e 4000 5000 devirde çıkarsın, ne motorun zorlanır, nede sen zorlanırsın, ilk önce emniyet.

  11. #31
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Peygamber vitesiyle motorun gücüne göre değişir. tabiki 1.vitesle kalkar uygun devri biraz geçince 2.yle devam edersin. Yok durmadan çıkıyosan motor boğulunca 1 vites küçültürsün. 70 derecelik yokuş nerde var ayrıca düz duvar mı o?

  12. #32
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı A.Türker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... 70 derecelik yokuş nerde var ayrıca düz duvar mı o?
    Demi? Bende cross falan kullaniyordur deyip ses etmedim.

  13. #33
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demi? Bende cross falan kullaniyordur deyip ses etmedim.
    Aynen kimse de garipsememiş.

  14. #34

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    genelde 3. vites 70 80 arası çıkıyorum.

  15. #35

    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Şehir
    Maltepe/İST
    70 derece mi? :/

    Yeni Zelanda’da ki Baldwin Sokağı en dik sokak olma ünvanına sahip. Yeni Zelanda’nın çoğu şehri, dağların üstünde ya da yanında veya dağlık bölgelerde kurulmuştur. Bunun gibi birçok yol ülkeye hiç gelmemiş İngiliz şehir plancıları tarafından tasarlanmıştır. Sadece harita üzerinden yapılan tasarımlar bir çok imkansız ve saçma sokağın yapılmasıyla sonuçlanmıştır. Baldwin’deki sokağın dikliği 35 derecedir. Bu yol o kadar diktir ki yol sıcaklarda aşağı akmasın diye asfalt yerine betondan inşa edilmiştir.

    Bisnev99 bunu beğendi.

  16. #36
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Çok iyi yaa..
    Soru süper

  17. #37

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    1 ci viteste cik motorunun kesilcegini anladigin an. Gerekirse debriyaj yardimiyla cik. Yine cikmiyosa at cope.

  18. #38
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Sen 70 derece bir rampa bul, motor imana gelip kendi çıkar orayı zaten.

    Hee yok 70 değilde çok dik rampa diyorsan, at bire tıngır mıngır çık. Süratliysen ve rampada motor yavaşlıyor ve sesi değişiyorsa bi vites düşür. Zamanla, kullandıkça anlarsın zaten. İlk zamanlarda sıkıntı yaşarsın, gayet normal. Tek tavsiyem rampa olayını tam anlamıyla çözene kadar artçı alma arkana.

  19. #39

    Üyelik
    13 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara-Muğla
    Motosikleti
    Kuba Cr1 (Yeşil)


    Başka yol ara böyle yokuş görürsen
    josepth_o6 ve Cicero bunu beğendiler.

  20. #40
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    yokuşuna göre değişir.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler