Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
8. sayfa BirinciBirinci ... 678

Bajaj pulsarını satan tüm arkadaşlara hitaben !!!!!!

    REKLAM ALANI
  1. #141
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT
    bence 1'i fazla yazmış sanırım 7800 TL yazacaktı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    arayip "en son 17.500 versem olur mu?" diyesim var.

  3. #143
    enable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS, cbf150,xmax250ABS
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    :D gülmek serbest sıfırından 1000 tl fazla paraya satılmak istenen 2. el makinaları görmüştüm alışmıştımda. demekki satan kişinin motoru onun gözünde bu değerde diyebilirdim. ama arkadaş bu satıcının gözündeki değere hayran olmamak elde değil :D

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...41486608/detay

    http://i.hizliresim.com/3PM7jj.png
    Motordan çok plakaya para istiyormuş gibi duruyor, 0707.
    Yurtdışından bir türlü gelmeyen postamız var galiba
    bektanist bunu beğendi.

  4. #144
    plegus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Kawasaki Ninja 650 R
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diyorsun ki yani, benim alacağım motorun sıfırının fiyatı yükselince elimdeki motorun fiyatı da yükselir. Güzel mantık. Kullandıkça değerlenme nasıl oluyor anlamasam da...
    Anlatayım o zaman. Yaş itibarıyla enflasyonun çok yüksek olduğu dönemlere denk gelmemiş olabilirsiniz ya da denk gelmiş ama hatırlamıyor olabilirsiniz.

    Benim alacağım motor olarak düşünmeyin ben kısaca anlatmak istemiştim. Motosiklet piyasasında fiyatlar genel olarak yükseldiğinde sizin elinizdeki motorun da değeri artacaktır (0'ının da değerlendiğini varsayarsak). Sonuçta ben 1000TLye aldım, enflasyon ve/veya dolar kurunun etkisiyle 3 ay sonra 1200TL oldu. Artık ben motorumu 1000TL-3 ay yıpranma payı olarak değil 1200TL-3 ay yıpranma payı olarak hesaplamak durumundayım.

    Hani otomobiller değer kazanırken şimdi al 1 sene sonra pahalıya satarsın deniyordu ya, işte o da bir ilüzyondu. Senin 60.000TL'ye 2012 de almış oldğun araç şu anda 100.000TL iken senin gidip 2. elde o arabayı 40.000TLye satman anlamsız olur.

    Son olarak 1 örnek de kendimden vereyim. 2004 Yılında 33.000TL'ye golf 5 aldık. geçen sene bu aracı 27.000TL ye sattık. 10 Yılda aracın değeri %15den çok daha fazla düştü tabiki ama biz de enayi gibi gidip 10.000TLye satmadık. Bilmem anlatabildim mi? Şu an absürt gelmesinin sebebi bu işin çok hızlı olması. Doların 1 anda tavan yapıp şirketlerin bunu fiyatlara hemen yansıtması günlük hayatımızın içinde olan bu mekanizmanın size garip gelmesine neden oluyor.

  5. #145
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    enable bunu beğendi.

  6. #146
    enable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS, cbf150,xmax250ABS

  7. #147

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    Aliağa
    Motosikleti
    <<yeni sahibine hayırlı olsun>>TVS Apache RTR 150
    arkadaşlar motosiklet alacak adam fiyattan şikayet ediyor ama kendisi 0 km motor alsa aynı fiyatlara satmaya çalışacak haberi yok... ne yapsın insanlar 10 bin tlye aldığı ve daha 1 yaşını doldurmamış 5 6 bin kmdeki motoru 5 bin tlye mi satsın... bi de topcase, lastik falan gibi ekstraları da beğenmiyo bak... :=)

  8. #148

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı plegus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatayım o zaman. Yaş itibarıyla enflasyonun çok yüksek olduğu dönemlere denk gelmemiş olabilirsiniz ya da denk gelmiş ama hatırlamıyor olabilirsiniz.

    Benim alacağım motor olarak düşünmeyin ben kısaca anlatmak istemiştim. Motosiklet piyasasında fiyatlar genel olarak yükseldiğinde sizin elinizdeki motorun da değeri artacaktır (0'ının da değerlendiğini varsayarsak). Sonuçta ben 1000TLye aldım, enflasyon ve/veya dolar kurunun etkisiyle 3 ay sonra 1200TL oldu. Artık ben motorumu 1000TL-3 ay yıpranma payı olarak değil 1200TL-3 ay yıpranma payı olarak hesaplamak durumundayım.

    Hani otomobiller değer kazanırken şimdi al 1 sene sonra pahalıya satarsın deniyordu ya, işte o da bir ilüzyondu. Senin 60.000TL'ye 2012 de almış oldğun araç şu anda 100.000TL iken senin gidip 2. elde o arabayı 40.000TLye satman anlamsız olur.

    Son olarak 1 örnek de kendimden vereyim. 2004 Yılında 33.000TL'ye golf 5 aldık. geçen sene bu aracı 27.000TL ye sattık. 10 Yılda aracın değeri %15den çok daha fazla düştü tabiki ama biz de enayi gibi gidip 10.000TLye satmadık. Bilmem anlatabildim mi? Şu an absürt gelmesinin sebebi bu işin çok hızlı olması. Doların 1 anda tavan yapıp şirketlerin bunu fiyatlara hemen yansıtması günlük hayatımızın içinde olan bu mekanizmanın size garip gelmesine neden oluyor.
    Bak usta, 2014 yılında 7300 tl'ye aldın, bu gün sıfırı 8290 tl, aç internetini bak, ikinci eline 8500-9000 aralığında para isteyenler var ve motorlarda aksesuar falan da yok. Almış, lastik falan değiştirmemiş, binmiş sadece, sıfırdan farkı fiyatı diyor, 8500 yazmış, lan sıfırı 8300 fiyatı farklı ama seninki yüksek. Dahası, 8300 - yıpranma payı desen gene 8 binin altına iner o fiyat, ama 10 bin km civarlarındaysa kilometre, inmiyor. İstiyor ki adam, güncel sıfır değerine satayım. Eleştirdiğimiz nokta da bu, yoksa tabiki kimse yok pahasına satsın motorunu demiyoruz. Ancak 8300 - yıpranma payı - yeni kasadaki ufak güncelleştirmeler dediğinde nasıl bir fiyat makul olur sen hesapla. Yeni seride koltuk farklı, akünün yeri farklı ıvır zıvır, üstüne bide sen buna 10 bin km binmişsin, hiç değilse üstündeki lastikler ömrünün çoğunu belki ve muhtemelen tamamını doldurmuş, hala diyor ki vatandaş "bunu sıfır pulsar parasına satmalıyım" bende diyorum ki, 8300 - yıpranma - ilk seri = en fazla 7500 falan olmalı. Tamam satan çok zarar etmek istemiyor, hatta kar etmek istiyor da bunu alanda enayi değil.
    mozgur bunu beğendi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  9. #149

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    bayide 2015 model sıfırı 7500 tl, 2. el 15 bin km de 7000 tl ye en ucuza pazarlıkla falanda 6500 falan yapıyorlar çok pahalı ya kawasaki bile bu kadar değil


8. sayfa BirinciBirinci ... 678

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)