bence adı burada konacak bir motor türü çıkacak ortaya. merakla beklemedeyim
takipteyim güzel bişey olucak bence
kardeşim hayırlı olsun baya cafe racer benzemeye başlamış sononu merakla bekliyorum
Sevgili dostum, ayrıntılı bir açıklama istediğin için aslında söylenmeyecek, anlatılmayacak yerleri bile fotoğrafladım. Umarım yeterli olur.
Devam edeyim;
Bugün okulum öğleden sonra olduğu için sabah saatlerinden 12-1'e kadar müsaittim ve birazcık motosiklete zaman ayırmak istedim.
Gözüme çok batan kuyruk kısmını halletmek için spiral lazımdı. Tabii alet edevatım yok, samimi olduğum bir amcanın yanına gittim, spiralini kullanmama izin verdi, hatta yardım da etti...
İlk hali, keseceğim yerleri çiziyorum. Kafamda canlandırıyorum. Sonunda karman çorman kalem izi doldu
Tamam şimdi kesme vakti.
Aaa, böyle kesilir mi arkadaş? Üstündeki mekanizmayı sök, rahat rahat çalış. Geri bırakıyorum spirali
Bu arada çamurluğun altında artçı oturunca kırılmasın diye güzel bir destek yapılmış. Onu da çıkarıyorum hali perişan. Bazı yerleri çatlamış falan. Onu kaynağa götürücem ama normal kaynak kırılabilir diye hava kaynak yaptıracağım.
Tamam kescem artık..
Biraz kestim ve altına desteği koyarak baktım, o destektende kırpmak gerekiyor.
Kesim işini hallettim. Zımpara kesimden daha uzun sürdü.
Bu arada SKYGO'larda vites basamağı çift taraflı. Sevmiyorum o şekilde. Arkasını kestim.
Orjinali:
Şimdi gidip stop lambası ve sinyal alacağım. Elektrik işinden hiç anlamıyorum. Bağlanmasını falan ustaya hallettireceğim ama tasarımı yine ben yapacağım. Daha önce elektrik işine bulaşıp konjektörü yaktığım için dokunmuyorum hiç
Doğru Ali abinin yanına.
Çamurluğun tam orta ucuna delik açıyorum. Ufak bir metal parçayı da sağlam bir vidayla tutturuyorum. Tasarıma uygun oluyor üstten sırıtmıyor.
Sinyalleri de dikdörtgen, uzun ama ince bir metal parçasına sabitleyeceğim. Metal parçayı orta sağ ve soldan delik açıyorum 3 delik oluyor. tam ortadan led stop lambasını tutan civata geçiyor. Sağ ve sol delikleri yukarıdan aşağıya doğru kıvırıyorum. Oralarada sinyalleri sığdırıyorum.
Deneme vakti.
Fena görünmüyor. Okula gitmem gerekiyor ve eve dönüyorum.
Akşam geldiğimde kargo gelmiş. Gidon aynaları. Hemen bir tanesini deniyorum.
Şimdilik bu kadar. Vaktim oldukça devam edeceğim.
Planlarım, kuyruğun altına sac birşey yapıp altını kapatacağım ve kuyruğun altını siyaha boyayacağım.
Gidon hoşuma gitmemeye başladı. Eski motorumdaki gibi yatık birşeyler yapacağım.
Görüşmek dileğiyle.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-borelli-ledow-bobber%2Ccafe-racer%2Cbrat-style%2Cchopper-son-fiyat-cok-acil-228360966/detay
Aklıma bu geldi geçen sefer şans eseri denk geldim gerçekden hoşuma gitti trafiksizmiş tabi Kolay gelsin hocam en yakın zamanda istediğin alete dönüştürürsün umarım
kuyruk tasarımı güzel oldu. Para karşılığı mı yapıyorsunuz?
Seninle bende ogreniyorum sevgili dostum ;))
Ne guzel oldu o stop lambasi ;)
Coming soon gibi hissettim;))
Çok güzel ilerliyor proje. Bu tarz motorlar genel de hep 2006model civarında.Motorda sıkıntı çıkmıyor mu? Çin malı sonuçta.
Öncelikle kolay gelsin motorun havası çok değişmiş ancak ufak bir şey söyleyeyim kendi adıma, bu kullandığınız arka far spor araçlarda daha çok kullanıldığı için biraz gözümü tırmaladı. Bunun yerine arka tamponun üstüne yuvarlak farlardan konulursa motorla daha bütünleşmiş bir görüntü elde edilebilir diye düşünüyorum. Tabi bunu söylerken ne maliyetten ne de bağlantıda oluşacak sorunları bilmediğim için biraz da kaba tabirle göbeğimi kaşıya kaşıya olayın çok dışından söyledim
Açıkçası yaptığınız iş hem imrendici, hem de keşke benim olsa denilecek cinsten.
Emeğinize sağlık.
Aslında çin malı diye önyargı var herkes de ama bence öyle değil. Tabiiki bir japon gibi sağlam değil. Gerekli bakımlarını yaptıktan sonra problem olmuyor genelde. Tabii 2006 alinacak motorda sorun çıkması muhtemel ama pek ellenmemiş eli yüzü düzgün motorlarda var, örneğin şuan bu motor. Elektrik tesisatında bir kac oynama yapmışlar. Onun dışında bir de karbüratör kurcalanmış. Temiz yani.
Teşekkür ederim. Örnek bir fotoğraf atabilirseniz çok memnun olurum.
Konuyu takibe aldım... heyecanla bekliyorum..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
fotoğraf atmaya uğraştım ancak beceremedim. yamaha xv 950 de dediğim arka farlardan var. bu farlardan konulursa yada sadece motorun yanına plakalık konulup, plakanın üstüne ufak bir stop lambası konulursa sizin tamponu kapatmaz. bu sayede sizin tasarımınız da daha çok göz önüne çıkar.
Hocam o motorda vites pedalının 2 kollu olmasının sebebi ayaklık, ayaklık düz olduğu için ön pedalı kullanarak vites yükseltmeye çalışırsan normal ayaklıktaki gibi topuğunu aşağı itemediğin için bileğini çok yoruyor; o yüzden vites küçültürken öne basıyorsun yükseltirken arkaya basıyorsun.
Merakla takip ediyorum, kolay gelsin!
Merhaba arkadaşlar. Bugün motosikleti bitirdik nihayet. Ben son 3 günün hikayesini paylaşacağım. Geç kaldım biraz onları raporlamakta.
En son kuyruğun altını sökmüştüm. Onu kaynağa göndermiştim. Aldım ve boyadım. Onu taktım.
Bu arada yan kapaklar kırıktı. Yeni yan kapak sipariş etmiştim. Onları takıyorum.
şu yan kapağın üzerindeki anahtar sisteminin montajı resmen yarım saat sürdü. ben mi beceremedim, normalde de bu kadar zor mu?
Şasinin arka tarafını saklayan şu iki parça uzun geliyor. Onları kestim...
Gösterge arızamız vardı. Devir saati çalışmıyordu. Eksik birşeyin olmasını istemedik. Yeni gösterge sipariş ettik. Kalyoncu Motordan 79 yada 89 liraya. Onu takmak için eskisini söküyorum lokma takımıyla. Tabii farı falanda sökmek işi kolaylaştırıyor.
Kötü haber gençler. Soketler uymuyor. Tesisat karma karışık. İki göstergeninde soketini kesip, eski göstergenin soketini yeni aldığımıza uydurucam. Üşeniyorum ona, akşam hallediyorum, yağmur yağacak gibi, tesisat açıkta, üstünü örtüyorum motorun.
Ertesi gün...
Triumph'ların çift far olayına hep hayran kalmışımdır. Sanayiye gidip uygun büyüklükte yuvarlak iki far arıyorum. Sonunda buldum ama sis farı. Yani uzun kısa gibi bir durum yok. İstersem uzun olarak birini, kısa olarakta birini kullanabilirim ama bu seferde ikisi yanmaz. Çokta güçlü değiller. Ama görüntü olarak isteğimi karşılayacaklar. Farların parasını ödemişken, montajını da yaptırtıyorum.
Tesisatı saklamakla uğraşıyorum.
Bu arada motoru teslim edeceğim arkadaşım geliyor Antalya'dan. Akşam vakit var, alıyoruz alet edevatı motoru boyama başlıyoruz. Saat 22.00'da başlıyoruz 01.00'de bitiyor.
Depoyu söküyoruz. Arkadaşım Deniz, zımparalıyor. Ben kuyruğu ve yan kapakları söküyorum.
Ustamız Stensi işi kontrol ediyor...
"-Olmamış Batu bu."
Elleriiiiim.
Motor bloğunu, yan kapakları, kuyruğu boyamadan önce iyice temizliyoruz yağdan pisten arındırıyoruz. Ek olarak boyanın gelmemesi gereken yerleri bantla kapatıyoruz.
"Bu fena olmamış Batu"
çok yorulduk ve işi yarıda bıraktık....
ertesi gün....
japon motosikletinden alışmışım ayaklık açıkken marş basmamasına, sabah marş bastım ayaklık açıkmış ve vitesteymiş. düşüyordum. ben böyle ufak detaylara takılan biriyim, götürelim elektrikçiye onu hallettirelim dedim. müşür falan lazım çünkü. gittik sanayiye Deniz'le beraber. Usta onu hallederken, bende gidon aynasının montajıyla uğraştım...
Spiralle elciği kestik.
Aynayı takmadan önce eğleniyorkeneee
Taktıktan sonra.
Eve döndük. Jantı ve bir kaç yeri boyamamız gerekiyordu. Onları boyadık.
Tabii önce iyi bir temizlik...
Kız arkadaşımda kalfalık yapıyor
Ulaaan! Boş yani N harfi görünsün diye orayıda bantladık, berbat oldu
Boyanın kurumasını bekliyoruz.
Sonunda motosikleti ufak tefek eksikliklerle bitiriyoruz...
Ustamız Stensi yanında poz veriyor.
"Motor benimmişim gibi çek hav"
"Burdanda çek alt sokakta bi golden var ona hava atarım"
"Haberim yokmuş gibi çek panpa"
Bu arada farın önündeki bantları çıkarmadık, daha fena duruyor..
Kız arkadaşım, Deniz ve ben ufak bir sürüş yapıyoruz.
gs500, skygo, elektrikli yuki
hepinize desteklerinden dolayı teşekkür ederim. motosikleti bitirdik. yarın Antalya'ya arkadaşımla beraber gidecek, tabii ki otobüsle. Aydın'dan veda edicez artık buna.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)