@SJ's hocam cok büyük ters köşe oldu ama bu, yüz ifademi ben bile görmek isterdim ☺
@SJ's hocam cok büyük ters köşe oldu ama bu, yüz ifademi ben bile görmek isterdim ☺
eğitime gittiğin zaman zaten kendin farkına varacaksın kullanabilir miyim kullanamaz mıyım diye...
eğitim senin aslında nerede durman (cc açısından) gerektiğini göstermekte fakat eğitimde bu duruma uygun eğitim verilir mi orası ayrı konu...aea da çıkan bi tip vardı da chooper almıştı 1300 lük yada daha büyük bi cc tam hatırlayamadım
belki burada yazmış olsaydı hemen ölü seviciler çıkacaktı ortaya :S ama özel eğitimle bu işin altından kalktığını söylemişti...bildiğim kadarı ile hala helvası yenmedi
işin temeli gerçekten düşük cc ile trafikte tın tın gidip, yapılması gereken aksiyonu en az 27 defa yaparak doğal refleks haline getirmek...
nasıl ki evden çıkmadan çorap mı önce giyiliyordu yoksa ayakkabı mı? diye kendimize sormayacak hale gelebilmek.işin diğer tarafından baktığımda düşük cc lerde teknolojik özellikler fiyat/performans aralığı nedeniyle kısıtlı... en düşük 300 cclerde bu imkanları görmek mümkün. bence türkiye şartlarından dolayı yüksek cc daha güvenli ama mt-09 değil
Ya birakin bu isleri, herkes satin demis.
Aldigi motoru niye satsin adam. 30 Yasinda bir adam bu. Ergenligi birakortalama insan omrunun neredeyse yarisina gelmis.(alinma abi)
Sat diyemem abi, gerek yok, satip 250 lik alsan 2 sene sonra yine gidecen onu alacan. Giren sana olacak.
Anlasilan maddi durum var. Topla tum ekipmanlari. Ehlyet cikana kadar, egitim al hocam hic acima, tum egitimleri al.
Ondan sonr agec basina ufak ufak alaisirsin.
Bu yastaki adama oo ne yaptin sat onu diyemem. Millet demis, hakli olabilirler, oyle bir baslik atmissin ki, milletin demesine olanak vermissin.
motoru değerinde satıp aradaki karla bi ybr cbf alın.
Evet yardirirsin(240 gorebilen bir motoru olup da cok guclu diye yavas suren, o motorun az da olsa limitlerini acemiyken merak edip denememis biri yeryuzunde henuz dogmadi) ve sonunda parasi bol banka muduru 37 yasinda dranks diye 09 alarak hastanede uyanan bir arkadasim gibi olursun dostum. Hala iyilesmeye calisiyor kirilan koprucuk kemikleri yuzunden. Ne istedigi motoru alabilmesini saglayan parasi yardimci oluyor iyilesmesine ne de ozguveni.
Yaşım 23,8 seneden beridir motosiklet kullanırım,mt-09 gerçekten insanı gaza getiren,gazı açtığın anda tekerleklerin yere güvensiz bastığı hissi veren,kontağı kapatıp açınca standart moda geçen ve ileri bakarken 6 bin deviri geçtikten sonra adamın başını döndüren bi ivmelenmesi var. Virajda en küçük bir hatada high side a düşürecek yeteneğini de unutmamak lazım. Çünkü güç yavaş gelmiyor tekerleğe,açtığın anda K.çına tekme atmış gibi gidiyor...
sehpaya alın dursun bir kenarda güzel motor. yanına 125 cc enjeksiyonlu japon bi scooter alıp onunla takılın bir süre kendinizi geliştirin devam edin. mt-9 un yanına küçük hacimli bişey lazım zaten
Cok gecmis olsun abimize benimde köprücük kemiğim kırılmıstı. Oturarak uyumak zorunda olmak ne lanettir bilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:15 ----------
Görünen ben bu alete binemeyeceğim. Yinede binecekmiş gibi hazırlanmak istiyorum. Oyle boşa harcicak parasi olan birisi degilim zengin falanda degilim. Birikimimle arabami degistirecektim bu aleti aldim. Satarsamda arabaya gitsin istemiyorum. Satana kadar birşeye binmem lazim. Bir arkadas cbf 150 alma dedi. Pulsar 200ns onerirmisiniz? Birde kaskta agv k5 alicam sanirim naked icin öneriliyor kendisi. Ama kiyafet te tikandim full tulum haric ne varsa almaliyim. Bu konularda yardımcı olabilirmisiniz.
motorun bır kosede kalsın satsan ılerde yıne buyutmek ıstıceksın ımkanın varsa ufak caplı 250 cc al onunla bıraz tecrube edın 1 2 sene sonra ona gecersın
yapamazsın diyen çok olmuş, o yüzden ben aynı şeyleri tekrar etmeyeceğim. sıraladağın liste bence çok iyi. ama onlara ekleyebileceğin en önemli madde motorunun mekanik ya da elektronik müdahale ile motor gücünü çok ciddi şekilde düşürmen. bu tarz işlemler yamaha için yurtdışında yapılıyor. eğer ülkemizde de yapılabiliyorsa ki bunu servislere sorarak öğrenebilirsin, motorunun beygir gücünü 30-35 gibi bir rakama düşürebilirsin. en az 1 yıl bu şekilde kullanırsan safha safha gücü serbest bırakabilirsin. eğer karmaşık müdahalelerde bulunamıyorlarsa hiç değilse gaz kolunu limitletebilirsin.
bir avantajın mt serisinin çok hafif olması ama diğer yandan dezavantajından mt serisinin racing modellerden daha dengesiz (daha az oturaklı) oluşu.
Şimdi hocam düşük cc den başlayıp zamanla ve tecrübeyle büyütmek en iyi yöntemdir. Amma illa bu böyle olacak diye bi kuralda yoktur. Eğer riski göze alabiliyorsan hayabusayla da başlayabilirsin. 18-25 yaş falan olsan kesinlikle sat derdim ama belirli bi olgunluktasın. MT 09 la devam edeceksen. ufak cc motor kiralayım olayınu unut. en az 1 hafta eğitimden sonra yollara çıkmaya başla. Gis-honda-yamaha hangisine gidersen git. Temel EĞİTİM seviyesinden başla. bütün kademelerini al o eğitimlerin. Ondan sonra MT-09 sunu kullanmaya başla. Bu EĞİTİMLERİ almadan üstüne bile binme. Şimdi bi örnek vereyim hem sana hem herkese. motosikletli polisler ve sağlık görevlileri hiç motosiklet kullanmayı bilmeyenlerden seçilir. Sebebi bilen kişiye birşeyler öğretemezsin ama bilmeyen kişiye istediğini öğretebilirisn. Bu kişilere varadero veya crosrunner larla 3-4 gün EĞİTİM verilir. Daha sonra en aza 650cc motosikletlerle göreve başlarlar. Yani hiç bilmeyen birisi eğer gerekli EĞİTİMİ alırsa yüksek CC ile başlayabilir. ( şimdi herkes karşı gelecek ama gerçek bu )
youtube : motorcu hikayeleri (motovlog) youtube - facebook adaletsurucukursu / Antalya /
Korkunun ecele faydası yok. Onu üreten de insan kullansin diye üretmiş. Aklı başında olan her insan efendi gibi kullanır.
Çok çekici görünüyor motor.
Kaça aldınız ?
Üçgen vücut ve bu motor ile asıl amacını merak ediyorum :D
sesli düşüneyim bi dakka, mevzu dişi milletine azıcık da olsa bişiyler bişiyler ise, emin ol bu motorun hayvani mt09 olduğunun farkına hiç biri varamıcak, 125 cc bir cbr bile daha çok ilgi çekecek
bana da sorarsan şekil anlamında estetik bişey gelmiyo, cıpcıbıl kaslı bişey yani, herkesin görüşü farklıdır tabi :D en iyi görünen mt serisi 125cc olanı tatlı duruyo.
konu dağılmasın, ben olsam bunu satar kawasaki z300 alır onunla epey bir yol yaptıktan sonra yükselmeye bakardım, neden dersen mt09'dan sonra ne alabilirsin diye düşünürsek önünde artık çok bi seçenek kalmadığı görünüyor. naked'a tepe noktasında girmek akıllıca değil, bundan sonra seni tatmin edecek alacağın başka bir şey yok düşünsene.
üçgen vucut seni kurtarmıcak arkadaş, istersen superman ol, bununla başlamak kaçınılmazı çağırıyor.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
O motor alındıysa binilir,
Silah alındıysa kullanılır,
Niyet edildiyse yapılır yada yapılacaktır.
Kimse durduk yere hiç bi fikri, düşüncesi olmadığı bir şeyi almaz.
Kısaca
Hayırlı Olsun ve Tekerine taş değmesin.
Tekerin normal gidişte düz, yattığında yan bassın arkadaşım.
40° yattığında düz basan bir lastiği şahsen ben istemem..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
sat..........
Hayatımda bir kez 600 cc motora bindim, ne tecrübem ne de artcı olarak binmişliğim yoktu.
Merakımdan arkadaşımdan rica edip aldım bi günlüğüne, Fazer'di. normalde Ybr ile sakin sakin hiç gazlamadan giden ben Fazerin selesine oturduktan 2 ya da 3 dakika sonra ibre 200-220 göstermeye başlamıştı bile.
Durduğumda ayaklarım titriyordu heyecanla karışık korkudan, Allahım naptım ben dedim.
O akrepin sesi gücü beni öyle bi gaza getirmişti ki kendime şaşırdım çünkü çok sakin araç kullanan ve iradeli biriyimdir.
Sana sat-satma bin binme falan diyemem sadece başımdan geçen bi olayı anlattım.
Sonuç olarak o motorla tın tın gidilmez, adamı öyle bi gaza getirir ki şaşırırsın.
Herkes birşeyler söylemiş. Ben de eksik kalmayayım. Senin yerinde olsam TMAX 530 alırdım. Güç se güç. Konfor sa konfor. Eğitimleri tamamlamadan binme. Kazasız belasız sürüşler...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)