Sabah çalışma sorunu, lütfen yardım..
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar,
Ben dün itibariyle 1300km'de 2.el bir Falcon Freedom 250 aldım.
Bu sabah çalıştırdığımda hemen çalıştı fakat gazı kestiğim anda stop etti. Tekrar tekrar denedim, gaz verdikçe çalıştı ve kesince yine durdu.. ta ki 1. ve 2. viteste biraz gidip motoru bağırtıp ısıtıncaya kadar, sonra normal rolantisinde stop etmeden çalışmaya devam etti.
Bir de motorda jikle ile yeni tanıştım, işaretli tarafa çevirince normal çalışıyor ama ters tarafa doğru tamamen kapatınca motor ne kadar ısınmış olursa olsun stop ediyor, bu normal birşey mi?
Bilgili abilerim, kardeşlerim yardımcı olurlarsa sevinirim.
Reklamlar
-
Motorda sorun yok ustaya gitmene gerek yok diycem ama karbüratör ayarını yaptır hiç yoktan rolantisini biraz yükseltir sana sorun çıkarmaması için. Jikle motor sıcakken açıldığında stop eder zaten. Jikleyi sabah ilk startta aç , motor çalışma sıcaklığına geldiğinde kapat.
-
oguzhan6161 adlı üyeden alıntı
Motorda sorun yok ustaya gitmene gerek yok diycem ama karbüratör ayarını yaptır hiç yoktan rolantisini biraz yükseltir sana sorun çıkarmaması için. Jikle motor sıcakken açıldığında stop eder zaten. Jikleyi sabah ilk startta aç , motor çalışma sıcaklığına geldiğinde kapat.
ısındığında jikleyi tamamen kapatınca da stop ediyor, sanki böyle motorun elektriğini benzinini kapatıyormuşsun gibi çat diye stop ediyor. tamamen açık gittim kapatınca stop ettiği için o zaman da gaz vermezsem stop ediyor ilk çalıştırdığımda sürekli elim biraz gazda bağırtmak zorunda kalıyorum..
-
ChopperTR adlı üyeden alıntı
ısındığında jikleyi tamamen kapatınca da stop ediyor, sanki böyle motorun elektriğini benzinini kapatıyormuşsun gibi çat diye stop ediyor. tamamen açık gittim kapatınca stop ettiği için o zaman da gaz vermezsem stop ediyor ilk çalıştırdığımda sürekli elim biraz gazda bağırtmak zorunda kalıyorum..
Peki rölanti deviri kaçta ?
-
oguzhan6161 adlı üyeden alıntı
Peki rölanti deviri kaçta ?
en altta sürekli, 1000 sanırım, başlangıç kadranında duruyor yani
-
Sen yine de servise git karbüratör ayarını yaptır. Seni rolanti ayarın düşük. Senkronizasyonu serviste yaptırdıktan sonra problem yaşayacağını sanmıyorum.
-
oguzhan6161 adlı üyeden alıntı
Sen yine de servise git karbüratör ayarını yaptır. Seni rolanti ayarın düşük. Senkronizasyonu serviste yaptırdıktan sonra problem yaşayacağını sanmıyorum.
eyvallah usta, peki jikle tamamen kapalı konumda motor neden sürekli stop ediyor? doğru mu bu?
-
Rolantin düşük ve çalışma sıcaklığına ulaşmadığı için stop ediyor. Aslında normal sıcaklığa ulaşsa da stop edebilir devir düşük çünkü. Bunu serviste halletmeleri 5 dakikalarını almaz. Korkulacak bişey yok basit bir ayar. Geçmiş olsun
-
Arkadaşım merhaba.Rölanti devirin 1000 ise biraz yükseltmende fayda var 1500-1700 civarı birşey yaparsan daha güzel olur.Onun dışında ilk çalıştırmada jikle açıkta olsa biraz çalışmamazlık yapabilir gayet normal.Yazmamın asıl amacı ise şudur ki çinli motorsikletlerin hiç bir şeyine güvennme !. Şöyle ki 0 km aldığım mondial z180 one s in orjinal ürün kitapçığında Jikle kolunun pozisyonu yanlış gözüküyor.Kitapçıkta kol ilerideyken jikle açıktır diye yazmışlar ancak gerçek bunun tam tersi.Yetkili serviste kitapçığın yanlış olduğunu söyledi.Sana tavisyem jiklenin pozisyonunu tam olarak öğrenmen.Birde ara motosikleti aldığın arkadaşa sıkıntını söyle.Herkesten doğru cevabı o adamdan alırsın.
-
ROLANTİNİ YÜKSELT KENDİNDE YAPARSIN GENELDE SAĞ KAPAĞIN YANINDA OLUR ORDAN BİRAZ YÜKSELT DÜZELİR.
-
herşey normal oynama biyeriyle. karbüratörlü motor bu ısınana kadar tabiki jigle çekik olucak, hafif hafif gaz verip biraz ısındıktan sonra kapatırsın jigleyi çıkarsın yola. yolda da durabilir yeterli ısıya ulaşmadıysa yine dert etme ara gazıyla desteklersin 1-2 km gittikten sonra normale döner. sabahları jigleyi çekmeden marşa falan da basma aküyü bitirirsin
-
Karbüratörde gaz telinin gittuği yerde rölanti ayarı olacak. Vida gibi birşey ama vida değil onu elinle döndür rölanti artsın. Sabah calistirirkende motoru zorlama. Marsa bas elini gazda tut biraz veya rolantiyi arttır. Jikleyide çekebiirsin. Motorunu yeni calistirdiginda hayvan gibi gazlama. Motor daha yeni yaglanmaya başlıyorkrn gazlarsan epey zarar verirsin.
-
Karbüratörün hava ayarını kısman gerekli. Sabahları daha rahat çalışır.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler