Yalnız unuttuğunuz bir nokta var.İstanbul'da trafikteki motorcu sayısı kadar Zonguldak Ereğli'de yaşayan insan yoktur.Ve hatta neredeyse İzmir'de ki günlük trafikte akan araç kadar burda motorcu var.Günde 20-30 km yolun tamamını durma noktasında ilerleyen çevre yolunda yol almak zorunda kalmadan açık ve akıcı yollarda kullanmakla tıkalı trafikte kullanmak aynı şeyler değil. E 5'lerde herzaman yeteri kadar hem sağda hem solda boşluklar oluyor.Eğerki biz bu boşlukları kullanmayıp sürekli şeritlerde ilerlersek İstanbul'da herkes işine en az %30-50 daha geç varır.Çünkü sürücüler sıkışık trafikte öndeki motorcuya ne kadar pay bırakması gerektiğini kestiremiyor,kendi şeridimde üstüme çıkmaya çalışıyor,birde ufak tefek sürtmeler dokunmalar oluyor ki bu iyimser olanı.Kaza oldumu o şerit iptal,dolayısıyla bu olumsuzluk diğer şeritleri etkileyip trafiği durma noktasına getiriyor.
Şimdi illegal olanı mı savunucaz,yasak işte her taşıda emniyet şeridi diyenler olacak,tabiki doğru fakat bu durum İstanbul için her durumda geçerli değil.Sürücülerle kaç defa denk geldim,emniyet şeridinden niye gitmiyosun diyenlerle,hatta adam diyor ki kaldırımdan gitsene geçer ordan motor falan..O kadar da değil,fakat emniyet şeridi kullanımının kontrollü olarak trafiğe olumlu etkisi olduğunu düşünüyorum İstanbul için...