ktm ve diğerleri...
ktm ve diğerleri...
KTM fanatigi olmayan, simdiye kadar hep Honda sahibi olmus olan, yakin zamanda hemen hemen tum ust sinif naked'lari ya denemis ya uzerine oturmus olan, ve ilk KTM'i Superduke 1290 R olan biri olarak kalite konusunda birkac sey soyleyeyim:
1. Marka bazinda kalite genellemesi yapmak yanlis. Bilinen Japon, Alman ve Italyan markalarinin kalite acisindan birbirine ustunlugu yok. Her genellemeye bircok istisna uretmek mumkun.
2. Her marka, guclu oldugu noktayi degerlendirip piyasada kandine yer aciyor. Biri digerinden daha iyi degil, sadece iyi oldugu alanlar farkli. Secim size kalmis.
3. Bir onceki yazdiklarimla ters dusecek ama genel olarak Japonlar, Avrupalilardan daha dayanikli, uzun sure problemsiz calisan motorlar uretiyorlar. Istisnalar olabilir, kaideyi bozmaz. KTM almadan once superduke forumlarina baktim, ve vazgectim almaktan. O kadar cok sorun yazilmis ki. Bir de Honda forumlarina bakin, insanlar hangi lastik, hangi aku, hangi yag meselelerini konusuyorlar. Hep yipranan aksam. Cunku motorun kendi saglam.
4. Kalite sadece bir sey degil. Mesela, kontrol ve gostergedeki plastik aksamin sekilli, guzel ve duzgun dizayn edilip uretilmis olmasi konusunda bir Honda CB1000R mukemmel (uc gozlu mavi LCD ekrani hala ozluyorum). Bunun yaninda Triumph Street triple'in plastik aksami oyuncak gibi. Dokum izleri gorunuyor. Ama suspansiyona bakinca Triumph ST ust sinif Ohlins kullanmis ve motorsiklete cok guzel adapte edilmis. Honda'nin suspansiyonu kotu degil ama daha basit bir marka kullanmis, ve daha kotusu duzgun tune edilmemis. Sanki 65 kiloluk biri icin tasarlanmis. Honda'nin 4 silindiri, Triumph'in 3 silindirinden daha titresimsiz, ancak digerinin dusuk devir torku daha fazla. E peki hangi motorsiklet daha kaliteli o zaman?
Bahsettigim CB1000R gosterge paneli. Kalite ve okunabilirlik mukemmel. Ama vites gostergesi yok. Ortadaki iki tusa basmak zor. Elcikten kaldirmadan basilabilse daha kullanisli olur. Bu da superduke 1290 R gosterge tablosu:
Gene geçen gün arkadaşlarla övüyoruz, dedim ki ne kadar ktm bir motor ve içeri girdiğimde ktm sini sıvazlıyordu ya ya
KTM kalite olarak Yamaha'nın yanına yanaşamaz yorumunu yaparken veya tam tersini iddia ederken acaba arkadaşlar Super Duke 1290 ile YBR 125'i veya V-Max ile Duke 125'i mi karşılaştırıyorlar merak ettim ? Bunlar yılların koca firmaları hiçbirisi diğerinden kalite olarak çok farklı olamaz. Ayrıca kaliteyi de öyle fotoğrafına bakıp anlayamazsınız. Haftalarca CBR 250 ile R25 tartışmları yapıldı üzerine binince hiçbir kalite farkı yok ama bunu hararetle tartışanlar var.
Bu arada 250 cc'de bana diğerlerinden kaliteli hissi veren tek motor Inazuma'dır, onu da diyeyim hakkı yenmesin.
940 adventure modelini özellikle test etmek istiyorum böyle birşeye ihtiyacım var daha önce kullanan varsa yorum yapabilir mi
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
Motosiklet duygu işidir. Sahip olduğunuz veya olmak istediğiniz motosiklet sizi heyecanlandırıyorsa, en iyisi odur. Motosikletimi seviyorsam, vidalarını her gün sıkmayı dert etmem. Param yettiği için almak zorunda olduğum motor ağzıyla kuş tutsa bana yaranamaz. uzun yol şoförü veya taksici değilim ki ben motosiklet alırken kar zarar hesabı yapayım.
Keşke maddi ve sosyal durumum el verse de, 16 yaşımda görüp hayran olduğum cb750'yi veya 20 yaşında bana sürekli masraf çıkartan bir heritage softaili (olmayan) garajıma koyabilsem. Teknolojiyi takip etmek açısından BMW RnineT'yi yanlarına koyup bir de 400'lük scooter eklesem küçük koleksiyonuma. Ama zamanım, tamir yeteneğim ve yerim olsa geçen gün gördüğüm 250'lik Çinli enduroyu alıp fiti fiti binerdim, kimseyi de takmazdım.
40 yaş sendromu yüzünden 40 bin motora saymış ama 2 gün sonra motora binmeye üşenip her yere arabasıyla gitmeye başlayan adam da gördüm, 1000 tl'ye aldığı Çin motoruna aşık, her gün onu parlatan adam da. Sizin yargılarınıza göre 1. örnekteki adam motorcu, 2. örnekteki parasını çöpe atan bir enayi.
Benim gözümde kar-zarar hesaplaması yaparak motosikleti almaya karar veren kişi mutlu olamaz. Aklı, son anda almaktan vazgeçtiği, servisi kötü, malzeme kalitesi düşük diye akıl verenler yüzünden vazgeçtiği gönlünün aslanında kalmıştır çünkü.
Bırakın herkes istediği motoru alsın. En güzel motor sizin bindiğiniz motordur ama bunu kimseye ispatlamak zorunda değilsinizdir
940 ı şuan nasıl test edersin bilmiyorum ancak ve ancak sabini bulucaksın rica ediceksin.
Geçen sene çok az kullanma fırsatım oldu motor 300 bine yakındı. Valla gayet güzel agresif bir motor kendileri ama 940 adv nerden bulabilirsin inan bilmiyorum onun yerine 950 adv ye bak istersen aynı familya sonuçta
Tabikide utanmıcaksın ama madem tükürüyosun geriye yalama...
Ayrıca biraz düzgün konuşmayı öğren lütfen " saçmalayan " falan diye sıfatlar kullanma boşu boşuna.
iyi forumlar.
kişisel tercih . her firmanın kendıne gore bi çizgisi var ben ktmnin bu sokak bisikletçileri gibi olan tarzını seviyorum. mesela yamahada sert bi çizgide gidiyor tasarım olarak . ha kalite olarak tartışılır aynı klasmandakı motorları karşılaştirmak gerekir ama gene tercih meselesi
Buralar eskiden hep dutluktu dutluk teyy teyy
Param yoksa alamam, Param varsa da KTM almam. Öyle bi motor KTM.
Şöyle söyleyeyim, birçok pazarda talebe yetecek miktarda Superduke yetiştirmekte zorlandı KTM. Amerika'da millet kuyruğa girdi. Beklemek istemeyenler açıklanan satış rakamının çok üzerinde para verip aldılar. Tabi bu işin bir yönü.
Markayı ayakta tutan en önemli faktörlerden biri de, özellikle gelişmekte olan ülkelerdeki geniş kitleye ulaşabilecek uygun fiyatlı modelleri yine gelişmekte olan ülkelerde üretmeleri. BMW, Ducati vs. biraz geç kavradı durumu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:51 ----------
Tabi KTM'in arkasında Honda, Ducati, BMW ve diğerleri gibi büyük araba şirketleri yahut yan endüstriler yok... Yok olmaları gerekirken akıllı davranıp büyüdü adamlar. İlginç. Hiç özenmememe, ve şimdiye kadar hep Honda kullanmış olmama rağmen bana bile sattı herifler.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)