Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

MOTOSİKLETTE AYNALAR NEREYİ GÖRMELİ, AÇI SORUNU..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Arkadaşlar, değerli bilgilerinizle fikirlerinizi rica ediyorum,

    Gündüz biraz daha iyi olduğunu düşündüğüm aynalarımda ki açı gece daha da problem yaratıyor,
    Görmesi gereken doğru açıyı bulamıyorum, kollarımı goruyorum bazen hafif kolumu kaldırıyorum tam arkamı görmek amaçlı,
    tam dışarı versem, yana hakim ama arkamdan gelen kişiye hakim olamıyorum, ktm aynanın değişik simetrik yapısı da buna neden olabiliyor,

    Dogru açı nedir?
    Yardımlarınız için tşk ederim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Kolları görme durumu, aynanın yapısına göre değişkenlik gösterir.
    Arkadan sağ veya sol şeritten gelen bir aracı gözüne kestir. Düz yolda uzun bir mesafeden aynadan görebildiğin bir araç olsun. Araç konumunu bozmadan, arka sağ veya sol çaprazına geldiğinde; bu aracın burnunu kafanı çevirmeden gözünle görebiliyor ve aynaya baktığında da orta kısmını veya arka kısmını görebiliyorsan doğru açıyı yakalamışsın demektir. Ayrıca aynaların çok dar açılı değilse bu şekilde kendi şeridinin arkasını da çok net görürsün.
    Ben yıllardır bunu uyguluyorum ve şimdiye kadar aynadan yana hiç bir sıkıntı yaşamadım
    mehmetenis ve mozgur bunu beğendiler.

  3. #3
    ssates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    V strom
    Kör noktalar motosiklet aynasında daha fazla oluyor



    KTM aynalarını bilmiyorum ama ayna açısını ayarlamak yerine ayna açısı geniş yeni ayna veya aynaya ek aparatlar kullanabilirsin


  4. #4
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolları görme durumu, aynanın yapısına göre değişkenlik gösterir.
    Arkadan sağ veya sol şeritten gelen bir aracı gözüne kestir. Düz yolda uzun bir mesafeden aynadan görebildiğin bir araç olsun. Araç konumunu bozmadan, arka sağ veya sol çaprazına geldiğinde; bu aracın burnunu kafanı çevirmeden gözünle görebiliyor ve aynaya baktığında da orta kısmını veya arka kısmını görebiliyorsan doğru açıyı yakalamışsın demektir. Ayrıca aynaların çok dar açılı değilse bu şekilde kendi şeridinin arkasını da çok net görürsün.
    Ben yıllardır bunu uyguluyorum ve şimdiye kadar aynadan yana hiç bir sıkıntı yaşamadım
    Teşekkür ederim,
    Deneyeceğim, çünkü ciddi sıkıntı hangi açı doğru,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------

    Alıntı ssates adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kör noktalar motosiklet aynasında daha fazla oluyor

    http://www.datacraftsystems.co.uk/te...lder_check.jpg

    KTM aynalarını bilmiyorum ama ayna açısını ayarlamak yerine ayna açısı geniş yeni ayna veya aynaya ek aparatlar kullanabilirsin

    http://www.motorcyclemirrorextenders...rBlindSpot.jpg
    aaa bu aklıma gelmemişti! olabilir aslında!
    Tşk ederim.. araştırcam...
    mehmetenis bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 R Repsol
    Şimdi aynalar genelde kişilerin boyuna göre ayarlanıyor yani aynı motosiklete senden kısa veya uzun birisi bindiğinde arkadasını görmeyebilir. Bunun için en iyi çözüm ise sakin bir yolda tam şerit üzerinde durmak ve yardımcı bir arkadaşı arka yola göndermek öncelikle sağda durmasını söylemek sağ aynayı solda durmasını söylemek sol aynayı ayarlamak gerekiyor .
    mehmetenis bunu beğendi.

  6. #6
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Farklı bir tavsiye de benden gelsin. Sağ aynanı daha yakınını iyi gösterecek şekilde, sol aynanı ise mümkün olduğunca daha uzağı gösterecek sekilde ayarla derim.

    Çünkü trafiğin sağından akan araçlar soldan gelen araçlara göre genellikle daha yavaş oluyorlar. Sol tarafından gelen bir aracı daha erken görmen faydalı olacaktır.

    Peki bu ayar nasıl yapılıyor dersen bir motosiklet olmadan sadece kelimelerle açıklamam mümkün değil

    Arkanda ağaç veya sabit duran büyük nesnelerin olduğu bir yerde 1-2 dk aynalarınla oynayıp denersen ne demek istediğimi anlayacaksın.

    Dikkatli sürüşler dilerim...
    mehmetenis ve Nevada bunu beğendiler.

  7. #7
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Ayarlı küçük tümsek ayna en garantisi bence, çoğu zaman omuz üstünden bile bakmana gerek kalmadan büyük bi açıyla arkanı görebiliyorsun.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    kullandığım çin malı scooter'da aynalar yeterli değildi,ayna kollarını kesip sağdakini 3 santim,soldakini 5 santim uzattım,sorun çözüldü
    something123 ve UNdocab bunu beğendiler.

  9. #9
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    arkadaşlarımız çok güzel yazmışlar ama kısaca bende şöyle özetleyim. orjinal aynalarıyla kullanırken bu sıkıntıyı yaşıyosanız motor size küçük gelmiş demektir

  10. #10
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    shoulder check onemi benimde hocamın bana söylediği ilk seylerden biridir,
    uzun zaman sonra kaskla ve motor ustunde basımı cevirebildim kızdıkça bana...

    Teşekkur ederim hocam ayrıntılı bilgi için,


    "Aynalar ne kadar iyi ayarlanırsa ayarlansın kör noktada kalan araçları görmek için daha çok tedbirli gitmek gerekiyor.

    Ssates'in belirttiği gibi kör nokta aynaları mutlaka denenmeli. Müthiş faydalı."

    bunu deneyeceğim,
    çünkü ktm de açının dar olduğunu düşüyorum,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------

    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlarımız çok güzel yazmışlar ama kısaca bende şöyle özetleyim. orjinal aynalarıyla kullanırken bu sıkıntıyı yaşıyosanız motor size küçük gelmiş demektir
    yok sanmam öle dalyan gibi biri deilim ..
    ayagımla hemen hemen yetişiorum yere..
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  11. #11
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bununla ilgili bence yapılacaklar;
    1-Varsa oturuş pozisyonunda hataların giderilmesi.
    2-Aynaların doğru ayarlanması
    3-Gerekiyorsa görüş açısı daha geniş aynaların tercih edilmesi.

    Ayrıca;

    Aynalar ne kadar iyi ayarlanırsa ayarlansın kör noktada kalan araçları görmek için daha çok tedbirli gitmek gerekiyor.

    Ssates'in belirttiği gibi kör nokta aynaları mutlaka denenmeli. Müthiş faydalı.


    Konuyu birkaç örnekle somutlaştıralım;
    http://imageshack.com/a/img538/5928/rTzIw1.jpg
    http://imageshack.com/a/img901/1732/p5hCY2.jpg
    http://imageshack.com/a/img913/6551/GUbIko.jpg

    Aynaya güvenmeyen sürücünün yaşadığı durum. Omuz bakışının önemi
    https://www.youtube.com/watch?v=u7tkv2q53ro


    Daha detaylı bilgiler;Kör Nokta Dosyası
    Aynalarınızda ilk resimdeki gibi kör nokta kalıyorsa motoru kaldırın atın
    Motosikletli Kaplumbağa...

  12. #12
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kullandığım çin malı scooter'da aynalar yeterli değildi,ayna kollarını kesip sağdakini 3 santim,soldakini 5 santim uzattım,sorun çözüldü
    Savaş abinin de dediği gibi önce aynanın kolları yeterince uzun olacak ve omzunu göstermeyecek.

    Burası tamamen kişisel kullanıma göre özel tercihtir.
    Kullanım tarzına göre aynaların ikisini aynı açıda ayarlamayabiliriz. Benim tarzım trafikten %10 hızlı gitmek olduğu için sol aynayı bir tık kapalı kullanıyorum ki; Dar açıyla daha arka uzak mesafe gözüküyor.Sol arkadan hızlı gelen varsa baktığımda net göreyim.
    Sağ aynayı normal açıda ayarlıyorum.

    Zaten trafikten %10 hızlı olunca kontrol sende oluyor. Arkadan gelen pek olmuyor.
    something123 bunu beğendi.
    ver gazı... ver çoşkuyu

  13. #13
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynalarınızda ilk resimdeki gibi kör nokta kalıyorsa motoru kaldırın atın
    çöpe mi atim?
    eskiciye verim ?
    oguzhan6161 bunu beğendi.
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  14. #14
    Mehmet_SIRLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1290SDGT
    ne kadar kör nokta aynası takarsan tak her halükarda döneceğin noktaya kafayı çevirip göz ucu ile bakmak zorunda kalıyorsun yoksa için rahat etmiyor.

  15. #15
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynalarınızda ilk resimdeki gibi kör nokta kalıyorsa motoru kaldırın atın


  16. #16
    Varuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 Tracer
    Motorunuza uygun ayna uzatma aparatı taktırın. 1-2 cm farkın neleri değiştirebileceğine inanamazsınız. Motorumu ilk aldığımda kabus olmuştu benim için de aynalarımın görüş açısı. Ayna uzatma apartı ile büyük konfor yakaladım. Marka tavsiyesi isterseniz ki; daha önceki motorlarımda ayna uzatma aparatım yoktu, motoruma sw motech marka ayna uzatma aparatı taktım çok memnunum. Diğer markalar konusunda fikrim yok.
    something123 bunu beğendi.

  17. #17
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Açı, yükseklik vs için belli bir formül yoktur. Sürücünün, eğilmeden, uzanmadan, başını hareket ettirmeden yalnızca göz hareketi ile hem sağını hem solunu kendi omzundan küçük bir parçayla gördüğü pozisyon en doğrusudur. Bunu yakalamak için, uzatma aparatı, uzun kollu ayna, daha geniş bir ayna vs çözümlerin tercihi size kalmıştır.
    something123 bunu beğendi.

  18. #18
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okuduğunu anlamayanlar, bi bitmediniz!!!
    Aynada o kadar kör nokta kalmamalı. Kalıyorsa kullanıcının hatasıdır. Hiç kullanma o motoru, başına kaza bela gelmeden at.
    Bilmem anlatabildim mi?

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Ben minik geniş açılı aynalardan kullanıyorum çok işe yarıyor.

  20. #20
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okuduğunu anlamayanlar, bi bitmediniz!!!
    Aynada o kadar kör nokta kalmamalı. Kalıyorsa kullanıcının hatasıdır. Hiç kullanma o motoru, başına kaza bela gelmeden at.
    Bilmem anlatabildim mi?
    Dostum şaka yapıyorum. Ne demek istediğini anladım. Ama megelli 250r gibi motorlar kısa boyluda olsa uzun boyluda olsa ayna hic bişey göstermiyor. Kal sağlıcakla


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)