MOTOSİKLETTE AYNALAR NEREYİ GÖRMELİ, AÇI SORUNU..
Reklamlar
-
Arkadaşlar, değerli bilgilerinizle fikirlerinizi rica ediyorum,
Gündüz biraz daha iyi olduğunu düşündüğüm aynalarımda ki açı gece daha da problem yaratıyor,
Görmesi gereken doğru açıyı bulamıyorum, kollarımı goruyorum bazen hafif kolumu kaldırıyorum tam arkamı görmek amaçlı,
tam dışarı versem, yana hakim ama arkamdan gelen kişiye hakim olamıyorum, ktm aynanın değişik simetrik yapısı da buna neden olabiliyor,
Dogru açı nedir?
Yardımlarınız için tşk ederim...
Reklamlar
-
Kolları görme durumu, aynanın yapısına göre değişkenlik gösterir.
Arkadan sağ veya sol şeritten gelen bir aracı gözüne kestir. Düz yolda uzun bir mesafeden aynadan görebildiğin bir araç olsun. Araç konumunu bozmadan, arka sağ veya sol çaprazına geldiğinde; bu aracın burnunu kafanı çevirmeden gözünle görebiliyor ve aynaya baktığında da orta kısmını veya arka kısmını görebiliyorsan doğru açıyı yakalamışsın demektir. Ayrıca aynaların çok dar açılı değilse bu şekilde kendi şeridinin arkasını da çok net görürsün.
Ben yıllardır bunu uyguluyorum ve şimdiye kadar aynadan yana hiç bir sıkıntı yaşamadım
-
Kör noktalar motosiklet aynasında daha fazla oluyor
KTM aynalarını bilmiyorum ama ayna açısını ayarlamak yerine ayna açısı geniş yeni ayna veya aynaya ek aparatlar kullanabilirsin
-
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Kolları görme durumu, aynanın yapısına göre değişkenlik gösterir.
Arkadan sağ veya sol şeritten gelen bir aracı gözüne kestir. Düz yolda uzun bir mesafeden aynadan görebildiğin bir araç olsun. Araç konumunu bozmadan, arka sağ veya sol çaprazına geldiğinde; bu aracın burnunu kafanı çevirmeden gözünle görebiliyor ve aynaya baktığında da orta kısmını veya arka kısmını görebiliyorsan doğru açıyı yakalamışsın demektir. Ayrıca aynaların çok dar açılı değilse bu şekilde kendi şeridinin arkasını da çok net görürsün.
Ben yıllardır bunu uyguluyorum ve şimdiye kadar aynadan yana hiç bir sıkıntı yaşamadım
Teşekkür ederim,
Deneyeceğim, çünkü ciddi sıkıntı hangi açı doğru,
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------
ssates adlı üyeden alıntı
aaa bu aklıma gelmemişti! olabilir aslında!
Tşk ederim.. araştırcam...
-
Şimdi aynalar genelde kişilerin boyuna göre ayarlanıyor yani aynı motosiklete senden kısa veya uzun birisi bindiğinde arkadasını görmeyebilir. Bunun için en iyi çözüm ise sakin bir yolda tam şerit üzerinde durmak ve yardımcı bir arkadaşı arka yola göndermek öncelikle sağda durmasını söylemek sağ aynayı solda durmasını söylemek sol aynayı ayarlamak gerekiyor .
-
Farklı bir tavsiye de benden gelsin. Sağ aynanı daha yakınını iyi gösterecek şekilde, sol aynanı ise mümkün olduğunca daha uzağı gösterecek sekilde ayarla derim.
Çünkü trafiğin sağından akan araçlar soldan gelen araçlara göre genellikle daha yavaş oluyorlar. Sol tarafından gelen bir aracı daha erken görmen faydalı olacaktır.
Peki bu ayar nasıl yapılıyor dersen bir motosiklet olmadan sadece kelimelerle açıklamam mümkün değil
Arkanda ağaç veya sabit duran büyük nesnelerin olduğu bir yerde 1-2 dk aynalarınla oynayıp denersen ne demek istediğimi anlayacaksın.
Dikkatli sürüşler dilerim...
-
Ayarlı küçük tümsek ayna en garantisi bence, çoğu zaman omuz üstünden bile bakmana gerek kalmadan büyük bi açıyla arkanı görebiliyorsun.
-
kullandığım çin malı scooter'da aynalar yeterli değildi,ayna kollarını kesip sağdakini 3 santim,soldakini 5 santim uzattım,sorun çözüldü
-
arkadaşlarımız çok güzel yazmışlar ama kısaca bende şöyle özetleyim. orjinal aynalarıyla kullanırken bu sıkıntıyı yaşıyosanız motor size küçük gelmiş demektir
-
shoulder check onemi benimde hocamın bana söylediği ilk seylerden biridir,
uzun zaman sonra kaskla ve motor ustunde basımı cevirebildim kızdıkça bana...
Teşekkur ederim hocam ayrıntılı bilgi için,
"Aynalar ne kadar iyi ayarlanırsa ayarlansın kör noktada kalan araçları görmek için daha çok tedbirli gitmek gerekiyor.
Ssates'in belirttiği gibi kör nokta aynaları mutlaka denenmeli. Müthiş faydalı."
bunu deneyeceğim,
çünkü ktm de açının dar olduğunu düşüyorum,
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------
DKN adlı üyeden alıntı
arkadaşlarımız çok güzel yazmışlar ama kısaca bende şöyle özetleyim. orjinal aynalarıyla kullanırken bu sıkıntıyı yaşıyosanız motor size küçük gelmiş demektir
yok sanmam öle dalyan gibi biri deilim ..
ayagımla hemen hemen yetişiorum yere..
Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..
-
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Aynalarınızda ilk resimdeki gibi kör nokta kalıyorsa motoru kaldırın atın
Motosikletli Kaplumbağa...
-
savaskayan adlı üyeden alıntı
kullandığım çin malı scooter'da aynalar yeterli değildi,ayna kollarını kesip sağdakini 3 santim,soldakini 5 santim uzattım,sorun çözüldü
Savaş abinin de dediği gibi önce aynanın kolları yeterince uzun olacak ve omzunu göstermeyecek.
Burası tamamen kişisel kullanıma göre özel tercihtir.
Kullanım tarzına göre aynaların ikisini aynı açıda ayarlamayabiliriz. Benim tarzım trafikten %10 hızlı gitmek olduğu için sol aynayı bir tık kapalı kullanıyorum ki; Dar açıyla daha arka uzak mesafe gözüküyor.Sol arkadan hızlı gelen varsa baktığımda net göreyim.
Sağ aynayı normal açıda ayarlıyorum.
Zaten trafikten %10 hızlı olunca kontrol sende oluyor. Arkadan gelen pek olmuyor.
ver gazı... ver çoşkuyu
-
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Aynalarınızda ilk resimdeki gibi kör nokta kalıyorsa motoru kaldırın atın
çöpe mi atim?
eskiciye verim ?
Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..
-
ne kadar kör nokta aynası takarsan tak her halükarda döneceğin noktaya kafayı çevirip göz ucu ile bakmak zorunda kalıyorsun yoksa için rahat etmiyor.
-
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Aynalarınızda ilk resimdeki gibi kör nokta kalıyorsa motoru kaldırın atın
-
Motorunuza uygun ayna uzatma aparatı taktırın. 1-2 cm farkın neleri değiştirebileceğine inanamazsınız. Motorumu ilk aldığımda kabus olmuştu benim için de aynalarımın görüş açısı. Ayna uzatma apartı ile büyük konfor yakaladım. Marka tavsiyesi isterseniz ki; daha önceki motorlarımda ayna uzatma aparatım yoktu, motoruma sw motech marka ayna uzatma aparatı taktım çok memnunum. Diğer markalar konusunda fikrim yok.
-
Açı, yükseklik vs için belli bir formül yoktur. Sürücünün, eğilmeden, uzanmadan, başını hareket ettirmeden yalnızca göz hareketi ile hem sağını hem solunu kendi omzundan küçük bir parçayla gördüğü pozisyon en doğrusudur. Bunu yakalamak için, uzatma aparatı, uzun kollu ayna, daha geniş bir ayna vs çözümlerin tercihi size kalmıştır.
-
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Okuduğunu anlamayanlar, bi bitmediniz!!!
Aynada o kadar kör nokta kalmamalı. Kalıyorsa kullanıcının hatasıdır. Hiç kullanma o motoru, başına kaza bela gelmeden at.
Bilmem anlatabildim mi?
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Ben minik geniş açılı aynalardan kullanıyorum çok işe yarıyor.
-
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Okuduğunu anlamayanlar, bi bitmediniz!!!
Aynada o kadar kör nokta kalmamalı. Kalıyorsa kullanıcının hatasıdır. Hiç kullanma o motoru, başına kaza bela gelmeden at.
Bilmem anlatabildim mi?
Dostum şaka yapıyorum. Ne demek istediğini anladım. Ama megelli 250r gibi motorlar kısa boyluda olsa uzun boyluda olsa ayna hic bişey göstermiyor. Kal sağlıcakla
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)