100-120 km sabit hızla en az yakan motosiklet...
Reklamlar
-
arkadaişar şehirler arası kamp ve geziler için otobanda 100-120 km hızlarla stabil seyredebilecek en az yakan motor hangisidir..butce 10.000 boy 1.90 kilo 120...tavsiyelerinizi bekliyorum bajaj sym cbr inazuma flan bakmadıgım kalmadı kimi yolda koyuyo kiminin yakıt çok..yakıt çoktan kastım 4 lt den fazla yakmasa iyi olur...bunun gibi maceralar yaşayanlar artısıyla eksisiyle bi akıl verirse sevinirim..
Reklamlar
-
Pulsar iyidir.Stop etme sorunu 2015'in son partında yok diyoalr.Doğrumudur bilemem.
-
Bence sym wolf 250 en az yakani 10000 sıfıra yakinini alabilirsin istediğin mesafeye gidebilirsin hiç bir kronik arızası nı görmedim 40 50 bin km lerde iyi marka zannettigimiz motorlarda alacagina 5 6000 km de sym seni kafan rahat her yere götürür
-
sym joymax veya evo 250 seramik silindir olduğu için az yakıyor ve uzun mesafeli yollarda şişme yapmıyor...
-
Burak hocam uzun yillar motora binmek istiyorsan kilonu 90 nin altina indirmen lazim hem o sayede kullandigin motorlarda az yakacak Bu arada tek silindir f650gs ler o hizlarda 3.2-3.5 litre gibi rekor dusuk yakit harcarlar..
-
F650 ler için 5 6 litre yakar diyolar yaa kullanıcılardan ben daha hiç 4 bile duymadım..dedikleri galiba fabrika verisi
-
Honda nc 750 serisi
3000 devirede 110 ile gidiyor,
100km de 3.5L en fazla
-
NC 700 S CBF 150 ANI YAKIYOR
-
burak.findik adlı üyeden alıntı
F650 ler için 5 6 litre yakar diyolar yaa kullanıcılardan ben daha hiç 4 bile duymadım..dedikleri galiba fabrika verisi
2.5 yıldır 2006 model F650 GS kullanıyorum ve aldığımdan beri tüketimimi takip ederim. Çanakkale yolunda 3.57 L/100km ye kadar düşmüş tüketim. Ama kışın kısa mesafe ve yoğun trafikte (ev-iş arası 4km)) 5.81 L/100km ye de çıkmış. Genel ortalama olarak da 4.5 L/100km civarında ki bunun da hemen hemen tamamı şehir içi.
-
Kritik bir hızı söylüyorsun.
110'a kadar hızda 250 cc ler en az yakan motorlar. Ama 120km dediğinde tek silindir 650ler veya NC700/750 gibi motorlar daha az yakıyor.
110da az yakması da keser beni dersen.
Tek silindir 250ler 2.9lt ye düşüyor. -> CBR250 , SYM WOLF
Bu motorlarda hacim en boy küçük kamp için yüklüycem çantaları dediğinde 190 boyla pek olmaz.
Çift silindir 250lerde 3.2lt ->İnazuma, Hyosung GT 250
Bu arkadaşlar daha kalıplı. Konforu çok olsun dersen tartışmasız inazuma. Ama abimiz biraz biraz hantal ve ağır.
Konfordan biraz feragat ettiğinde Hyosung bunların içinde her duruma uyacak tek motor.
Kalıplı, çift silindir V motor. Hacmine göre çok iyi gidiyor. Altı KLE 500 gibi bi arazi motorundan bile daha yüksek. Katır gibi yüklemeye çok müsait. İkinci bir kişi olduğunda sıkışma gibi bir durum yok ama konforu düşük.
(30.000km boyunca Türkiye turlarında her yere girdim çıktım bu motorla)
Bu motorlar 120 ile tabiki gidiyor hatta rahatlıkla 120 yapıyor fakat 120de hepsi fazladan yarım litre benzin yakıyor o kadar.
İlla hızım 120km olsundersen yakıt 3.5-4lt değerlerine çıkar. Düşük beygirli 650ler öne çıkıyor.250lerden çok daha torklu olmasıyla daha keyifli sürüş sunuyorlar. Fakat bunlar genelde 8-10 hatta 15 yaşında motorlar olacak ve ilk alım maliyeti yüksek olur.İlla ıvır zıvır biraz masrafı çıkar ve 250cc ye göre 2 katı maliyetine gelirler.
F650gs, Pegasso gibi motorlar sabit 120 ile 3.7-3.8lt yakıyor.
-
NC serisi Bursa-İstanbul sürekli gidip geliyorum (Yolu bilenler bilir, 2 tane yüksek tepe vardır aşılacak, arabası kamyonu boldur)
Sıkıştırmadan sakin kullanımda 3.2 lt. ortalamayla, sıkıştırıp sürekli tepe gaz gittiğimde 3.8 lt. ortalamayla gidiyorum. Hızım 100-130 km bandında, arka topcase var, km. arttıkça yakıt daha da düşecek.
Topcase olmasa ve 80-90 bandında zorlamadan sabit hızla gidersen 3 lt. altını da rahatlıkla görürsün ama ben henüz beceremedim onu, 2.6-2.7 görenler de var.
-
Hocam parasal limitin kritik seviyede. 10bin TL ye sıfır 120 ile giderken az yakan uzun yola gelecek motor alman imkansız.
2. ellerde ise diğer arkadaşların dediği gibi 200-250cc motorlar mantıklı duruyor.
Pulsar , cbr250r , inazuma , olabilir. İçlerinde 3lü çanta seti takılıp uzun yolda en fazla keyif verecek olan tabii ki de inazuma'dır.
Parasal limitin daha yüksek olsa hondanın NC serisini önerirdim. Neredeyse 250cc lerden az yakıyorlar uzun yolda
-
Evet 250 cc ler 110km gibi hızlarda az yakar ama bence yorucu olur en az 7000 devir çevirmek gerekir buda ses ve titreşim demek ayrıca iki kişi ve sollama gibi durumlarda elinizin altında pek güç kalmaz
Ben uzun yola çıkmıyorum ama eğer çıksaydım nc serisi alırdım 110-120 bandında motordan ses gelmiyor sadece 3000 devir arabadan farkı yok.
Ama bana gelmez ağır ve büyük şehiriçi için ,
Fiyatı yüksek ama piaggio bir scooter çıkardı ,beverly 350
34 hp 34 tork 330cc ve yağlı çok diskli debriya sahip (tmax ve burgman 650 gibi)
190kg ıslak ağırlık
0-100 7sn
Efsane motor ,kocaman bir bagajıda var kışında uzun cam takarsın dünya turuna bile çıkılır beverly de benzin konusunda çok cimri sabit hızda 3-3.5L arası değişiyor tüketim
-
Ben de senin gibi seyahat ediyorum, 2014 Suzuki İnazuma kullanıyorum yakıt konusunda çok memnunun, 130-150 arasında 200 km yol almıştım acelem vardı, km başına 20 krs yakmıştı. 20 gün önce oldu bu durum.
-
-
cbr 250 veya 125 :D sınıflarının en az yakanı
-
motor cc arttıkç MTV de artıyor. ekonomik düşündüğüne göre bunusda gözardı etme. bence pulsar al ve tüp taktır
-
Motosiklet Eğitmeni
Üst limitiniz 100 km de 4 litre ise şöyle hesaplamak lazım.
Benzinin litresini 5 TL kabul edelim.
4x5=20 TL
Ayda 1000 km yapsanız
20x10=200 TL
Eğer şanslı iseniz bu bin kilometrede yalnızca tek bir radar cezası yediğinizi düşünelim.( en az 2 ceza hesaplanmalı ama ben şanslı olduğunuzu düşünerek hesapladım)
392TL daha eklediğimizde
200+392=592 TL
Yani toplam bütçeniz yuvarlarsak
600 TL
Yüz km de
600/10=60 TL
Bunu litreye çevirirsek
60/5=12 LT
Yapıyor.
Sizin üst limitiniz 4 LT
Arada 8 litrelik bir açık kalıyor.
Yani satın alacağınız motosiklet hiç yakmadığı gibi her 100 km de size 8 litre benzin temin etmesi gerekiyor.
Böyle bir motosiklet henüz icat edilmedi.
Bu durumda benim tavsiyem,
ya bütçenizi arttırın.
Ya da trafik kurallarına uygun olarak daha düşük bir hızda motosiklet kullanın.
Çünkü canına yandığım memleketinde motosikletler için şehirlerarası hız limiti 80 km/h
Dipnot: yukarıdaki canına yandığımın kelimeleri aslında içimden geçen kelimeler değildir. Forum kurallarına uygun hâli budur.
-
Benim 170 cc motor uzun yolda 100 km hızda 10 kuruş yaktı benzin fiyati 4.60 idi
-
Arkadaşlar nc serisi çok pahalı...oyle olmasa direk alırım..honda yani..ama para farkı bayağı var..wolfun kronik çok sorunu var sağançekmelermi dersiniz benzin gösterme hataları,balata otmeleri flan adamı soğutan bi motormuş..am hyo ya hiç bakmadım açıkçası..yani olasılıklar 2000-2004 arası f650gs ( yaşı itibariyle korkutuyor), bajaj pulsar, hyo 250 ve ktm duke 200...bajaj ve ktm 200 luk olduğu için yeterli bilmiyorum..oooof of kafam çok karışık..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)