Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorsıklet beyaz duman atıyor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Özgürr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2013
    Motosikleti
    TVS RTR 150 + Yamaha R25
    Motorsıklet beyaz duman atıyor fakat her zaman değil arada bi ısınınca falan havalardan dolayımı yoksa motorsıklet yağ mı yakıyor motora fazla yağ koymustum yanlıslıkla tahliye etmeden ekleme yaptım düşüncesiz bir şekilde sonra motor 2-3 gün sonra bu duman atma olayını yaptı elimi oraya koyunca yağ püskürtüyordu bildigin siyah yağ sıçratıyordu motordan tahliye yaptık tamamen boşalttık sorun duzeldi püskürtme yapmıyor usta dediği fazla yağı yakmaya calıstıgı ıcın beyaj duman atmıs gene atmaya devam eder egzozuna mutlaka yapımıstır onların yanması lazım ve havalarda soguk motorunun km si cok bu yuzden aşırı ısınır o beyaz duman normal dedi sizcede öyle mi ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------

    cevap yok mu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motorsiklet kelimesini gorunce aklima motosikletten cok agirsiklet aklima geliyor, boks falan geliyor. o yuzden okuyamadim bile mesaji. Motosikletten bahsediyordur belki.

  3. #3
    Özgürr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2013
    Motosikleti
    TVS RTR 150 + Yamaha R25
    güzel abim yanlışımızı suratımıza vurucagına , keşke sorduğum sorunun cevabını söyleseydin.
    oguzhan6161, serkany ve SweentLy bunu beğendiler.

  4. #4
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Hocam beyaz dumandan korkma motorun çok sağlam sıkıntı yok devam... Eğer mavi duman atıyorsa segmana gelmiştir sıkıntı başlar , siyah duman atıyorsa geçmiş olsun bitmiştir...
    Ayrıca fazla yağ koyduysan egzozdan atar. Onda da can sıkacak bir durum yok. Az olmasın yeter ki.

    Tekerin düz bassın
    Özgürr ve rsinan bunu beğendiler.

  5. #5
    Özgürr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2013
    Motosikleti
    TVS RTR 150 + Yamaha R25
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam beyaz dumandan korkma motorun çok sağlam sıkıntı yok devam... Eğer mavi duman atıyorsa segmana gelmiştir sıkıntı başlar , siyah duman atıyorsa geçmiş olsun bitmiştir...
    Ayrıca fazla yağ koyduysan egzozdan atar. Onda da can sıkacak bir durum yok. Az olmasın yeter ki.

    Tekerin düz bassın
    içimi rahatlattıgınız için çok teşekkür ederim
    oguzhan6161 bunu beğendi.

  6. #6
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı Özgürr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    içimi rahatlattıgınız için çok teşekkür ederim
    Rica ederim korkulcak hiç bişey yok soğuk havalarda motor beyaz duman atar sağlam motor beyaz duman atar problem yok. Yağ olarak ne koydun hocam?

  7. #7
    Özgürr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2013
    Motosikleti
    TVS RTR 150 + Yamaha R25
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim korkulcak hiç bişey yok soğuk havalarda motor beyaz duman atar sağlam motor beyaz duman atar problem yok. Yağ olarak ne koydun hocam?
    Motul mineral koyuyordum , usta catrol koy dedi ufak cc boşuna motul koyma dedi catrol 10w40 yarı sentetik

  8. #8
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı Özgürr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul mineral koyuyordum , usta catrol koy dedi ufak cc boşuna motul koyma dedi catrol 10w40 yarı sentetik
    10 40 iyidir.
    10=kışın 10dereceye kadar koruma sağlar.
    40=yazın 40 dereceye kadar koruma sağlar.

    Tekerin düz bassın korkulcak bişey yok
    Özgürr bunu beğendi.

  9. #9
    CxAnKACx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM Duke 200 (2014)
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 40 iyidir.
    10=kışın 10dereceye kadar koruma sağlar.
    40=yazın 40 dereceye kadar koruma sağlar.

    Tekerin düz bassın korkulcak bişey yok
    Selamlar usta sadece bilgisizligimden soruyorum. Bu kisin 10 derece derken havanin 10 derece olmasi mi ? Kisin 0'in altina da dusuyo cogu zaman o isler icin farkli yag mi gerek ? Malum Ankara'da yasiyorum ve kis geliyo

  10. #10
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Kışın en iyisi 5 30 dur aslında. Ama 10 40 kullanıyoruz genelinde. Bazen haliyle donabiliyor tabi. Bunun en basit örneği youtube'da "çalışmayan motosiklet" diye arattığınızda ilk çıkan videoyu izlemenizi öneririm. İçerik küfürlü olduğundan burada paylaşamıyorum.

  11. #11
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam beyaz dumandan korkma motorun çok sağlam sıkıntı yok devam... Eğer mavi duman atıyorsa segmana gelmiştir sıkıntı başlar , siyah duman atıyorsa geçmiş olsun bitmiştir...
    Ayrıca fazla yağ koyduysan egzozdan atar. Onda da can sıkacak bir durum yok. Az olmasın yeter ki.

    Tekerin düz bassın
    Oğuzhaaaannnn sayfa alıntılarla beraber çiçekçi ikonu dükkanı gibi
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  12. #12
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı awesomee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oğuzhaaaannnn sayfa alıntılarla beraber çiçekçi ikonu dükkanı gibi
    seviyorum bu ifadeyi ama " "

  13. #13
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    5 kardeş gelioo ;)))
    oguzhan6161 bunu beğendi.

  14. #14
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    yasin. bunu beğendi.

  15. #15
    yasin. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    10w 40 yag inceligi oluyo bildigim 10w 40 10 derece 40 derece degildi kitapcıkta oyle yazıyo tabloda -10 ile +30 derece arası diyo 10w 40 a

  16. #16
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı yasin. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10w 40 yag inceligi oluyo bildigim 10w 40 10 derece 40 derece degildi kitapcıkta oyle yazıyo tabloda -10 ile +30 derece arası diyo 10w 40 a
    Viskozite oranıdır aynı zamanda yani akışkanlık oranı. Ancak yağın 10 40 , 15 40 , 5 30 gibi ibareleri aynen dediğim gibidir. Kış ve yaz sıcaklığındaki korumayı gösterir. Viskozitesine gelirsek sayılar küçüldükçe yağ incelir. Büyüdükçe bal kıvamını alır.


    Google'a da sorabilirsiniz ;

    dh forum

  17. #17

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 40 iyidir.
    10=kışın 10dereceye kadar koruma sağlar.
    40=yazın 40 dereceye kadar koruma sağlar.

    Tekerin düz bassın korkulcak bişey yok
    bu açıklama ya yanlış,ya da eksik

    10 dereceye kadar "korur" dediğiniz tam olarak nedir ? neyi ne'yden korur ?
    yani sıcaklık 9 derece olunca yağ donar ve motor çalışmaz mı ?
    yoksa sıcaklık 9 derece olunca yağ, yağlama özelliğini mi yitirir ?

  18. #18
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu açıklama ya yanlış,ya da eksik

    10 dereceye kadar "korur" dediğiniz tam olarak nedir ? neyi ne'yden korur ?
    yani sıcaklık 9 derece olunca yağ donar ve motor çalışmaz mı ?
    yoksa sıcaklık 9 derece olunca yağ, yağlama özelliğini mi yitirir ?
    Hayır yani yüzeysel geçiyorum ama bunun donma noktası falan ayrı. Stabil çalışma dediğimiz olay. Bu durumda bile yağı donup debriyajı sıktığı halde boşa geçmeyen örneklerimiz var. Kışın özellikle motoru 4 5 gün çalıştırmadığımız zamanlarda 3 4 kere ayak marşı yapıp yağlamayı manuel sağlayıp daha sonra elden marş vermeliyiz. Çünkü aşınmaların çoğunluğu ilk marş esnasında gerçekleşir. Bunu 5 - 30 , 10 - 40 anında koruma altına alır. Özellikle yeni teknoloji castrol magnatech gibi pistonlara tutunan akıllı moleküller aşınmayı tamamen önler. Umarım anlatabilmişimdir , yağlarla ilgili o kadar çok şey okudum ki hepsi böyle kafamda ama nerden başlasam diye düşünürken aklıma gelenleri yazdım

  19. #19
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 40 iyidir.
    10=kışın 10dereceye kadar koruma sağlar.
    40=yazın 40 dereceye kadar koruma. k
    Yanlış bilgi. 10w 40 yağda ilk rakam (10) kış viskozitesidir. İkinci rakam (40) yaz viskozitesi. Viskozite yağın akıcılığını ve yağ filminin yüke dayanımını gösteren bir fiziksel özelliktir. Viskozite düştükçe akıcılık artar, fakat yağ filminin yük taşıyabilme kapasitesi de düşer.

    Örneklerle anlatırsak; Üretici firmanın 10w40 yağ tavsiye ettiği bir motor için farklı alternatifleri yorumlayalım:
    - kışın 5w40 kullanmak daha iyidir. Soğukta daha akıcı olur
    - yazın 20w40 kullanabilirsin.
    - 5w30 daha kaliteli ve pahalı bir yağdır, ama bu motorda kullanmak sakıncalı olur. Zira motor tasarımı gereği, daha dayanıklı bir film oluşturan yağa ihtiyaç duyulmakta
    - 10w50 veya 5w45 yağı her mevsimde kullanabilirsin.

  20. #20
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilgi. 10w 40 yağda ilk rakam (10) kış viskozitesidir. İkinci rakam (40) yaz viskozitesi. Viskozite yağın akıcılığını ve yağ filminin yüke dayanımını gösteren bir fiziksel özelliktir. Viskozite düştükçe akıcılık artar, fakat yağ filminin yük taşıyabilme kapasitesi de düşer.

    Örneklerle anlatırsak; Üretici firmanın 10w40 yağ tavsiye ettiği bir motor için farklı alternatifleri yorumlayalım:
    - kışın 5w40 kullanmak daha iyidir. Soğukta daha akıcı olur
    - yazın 20w40 kullanabilirsin.
    - 5w30 daha kaliteli ve pahalı bir yağdır, ama bu motorda kullanmak sakıncalı olur. Zira motor tasarımı gereği, daha dayanıklı bir film oluşturan yağa ihtiyaç duyulmakta
    - 10w50 veya 5w45 yağı her mevsimde kullanabilirsin.
    Son yorumumda aynısını farklı yoldan anlattım hocam. Doğrudur yani. Yağlarla ilgili tezim vardı büyük bi sınavdan geçtim o nedenle devirmediğim kitap kalmadı yağ konusunda


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)